New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Ja. Det er sgu en besværlig omgang. Måske FCM rotere lidt. De har trods alt Celtic 3-4 dage efter os.

AGF-BIF - 1 point
FCN-AGF - 0 point
AGF-SIF - 3 point
BIF-AGF - 0 point
AGF-FCN - 3 point
FCM—AGF - 1 point

Så vil vi efter 16 kampe have 25 point. Det ville være helt fantastisk. Derefter venter der kampe mod bl.a Randers, Sønderjyske og Silkeborg hvor man måske kan håbe på lidt mere.
Lur mig om ikke Arnstad trækker et gult kort mod BIF. Så sidder han over plastikkampen i Farum, hvor vi alligevel mest skal forsvare - og så kan han fortsætte efteråret med tavlen vasket ren.
 
Lur mig om ikke Arnstad trækker et gult kort mod BIF. Så sidder han over plastikkampen i Farum, hvor vi alligevel mest skal forsvare - og så kan han fortsætte efteråret med tavlen vasket ren.
Det kan sagtens være.
Jørgensen har jo i hvert fald præsteret på kunst tidligere, så det kunne være en oplagt kamp med fuld tid til ham.
 
Det kan sagtens være.
Jørgensen har jo i hvert fald præsteret på kunst tidligere, så det kunne være en oplagt kamp med fuld tid til ham.
Men Tobias Bech virkede ikke rigtig god på den højre 10'er i går da Jøgensen kom ind.
Men det bliver en spændende kamp, eller i hvertfald hvordan man griber den an.
 
Umiddelbart skulle man tro at der med den jævnbyrdige liga skulle færre point til for at ende i top 6 end tidligere.

Omvendt er der bare i år utrolig få uafgjorte kampe og det betyder jo at der uddeles flere point pr. kamp end vi har set de senere år.

Der har kun været 6 uafgjorte i år efter 8 runder. Sidste år var der 10 uafgjorte på nuværende tidspunkt (og 9 uafgjorte i runderne 9-11)
 
Der har kun været 6 uafgjorte i år efter 8 runder. Sidste år var der 10 uafgjorte på nuværende tidspunkt (og 9 uafgjorte i runderne 9-11)
Der kunne godt være en logik i at antallet af uafgjorte stiger i løbet af efteråret så det kan blive interessant at følge. Det er rigtigt at der lige nu er ret mange point i spil, men der kan selvfølgelig også stadig nå at være et par hold der stikker lidt af fra midten og hægter de andre af i kampen om top-6. Hvis AGF kan være med i den sikre gruppe i toppen, må de andre gerne bare tage point fra hinanden og sende et hold med i top-6 med relativt få point.
 
Der kunne godt være en logik i at antallet af uafgjorte stiger i løbet af efteråret så det kan blive interessant at følge. Det er rigtigt at der lige nu er ret mange point i spil, men der kan selvfølgelig også stadig nå at være et par hold der stikker lidt af fra midten og hægter de andre af i kampen om top-6. Hvis AGF kan være med i den sikre gruppe i toppen, må de andre gerne bare tage point fra hinanden og sende et hold med i top-6 med relativt få point.
Lige nu ligner det i hvert fald en meget klar top 5 og så med vel næsten 5-6 hold, der kæmper om den sidste plads. Vel med Randers og Viborg som favoritterne. Så tror 6-pladsen bliver billigt til salg point-mæssigt i år - men kan godt blive et rigtigt hundeslagsmål mellem de involverede hold.
 
Der kunne godt være en logik i at antallet af uafgjorte stiger i løbet af efteråret så det kan blive interessant at følge. Det er rigtigt at der lige nu er ret mange point i spil, men der kan selvfølgelig også stadig nå at være et par hold der stikker lidt af fra midten og hægter de andre af i kampen om top-6. Hvis AGF kan være med i den sikre gruppe i toppen, må de andre gerne bare tage point fra hinanden og sende et hold med i top-6 med relativt få point.
Jeg tror også, men har ikke undersøgt det. At antallet af uafgjorte steg o anden halvdel af efteråret sidste år.

Så der snart mange uafgjorte til.
 
Lige nu ligner det i hvert fald en meget klar top 5 og så med vel næsten 5-6 hold, der kæmper om den sidste plads. Vel med Randers og Viborg som favoritterne. Så tror 6-pladsen bliver billigt til salg point-mæssigt i år - men kan godt blive et rigtigt hundeslagsmål mellem de involverede hold.
Ja også fordi det er de fem forventede, hvis det ene hold var Fredericia - og de kan rykke over FCN i dag - ville man tænke at det måske ikke holder. FCN kommer lidt bagfra, men lægger sig da sikkert i top-5 fremover. Jeg synes den her serie sejre giver tro på at vi kan holde os i gruppen i toppen hvis det knækker lidt på et tidspunkt.
 
Vi har haft den her snak mange gange før, og vi er sikkert stort set alle enige, så det bringer måske ikke så meget til bordet. Men jeg har alligevel aldrig set det så markant før sort på hvidt. FCN melder sig med de citater fra bold.dk nærmest ud af superligaen. De skal i hvert fald ikke bruge den til andet end et udstillingsvindue til deres produkter:

De flotte præstationer fra de unge talenter kan altså resultere i, at de potentielt også bliver solgt til udlandet, inden de overhovedet er i nærheden af 100 kampe.

Men spørger man Jens Fønsskov Olsen, gør det absolut ingenting.

- Nej, overhovedet ikke. Det er det, vi skal. Det er det, der driver os, siger FCN-træneren til Bold.

- Vi vil selvfølgelig gerne ramme et tidspunkt, hvor vi kan have et kuld i en længere periode, som gør, at vi kan vinde endnu flere fodboldkampe, men følelsen af at gøre spillere rigtig dygtige og sende dem ud og få opfyldt deres drømme, det fylder mere end alt andet.


Der er selvfølgelig ikke nogen regler, der forbyder den tilgang til spillet. Måske mest fordi ingen i deres vildeste fantasi havde forestillet sig, at det kunne blive et dilemma, som divisionsforeningen nogensinde skulle forholde sig til. Artiklen er her.
 
Vi har haft den her snak mange gange før, og vi er sikkert stort set alle enige, så det bringer måske ikke så meget til bordet. Men jeg har alligevel aldrig set det så markant før sort på hvidt. FCN melder sig med de citater fra bold.dk nærmest ud af superligaen. De skal i hvert fald ikke bruge den til andet end et udstillingsvindue til deres produkter:

De flotte præstationer fra de unge talenter kan altså resultere i, at de potentielt også bliver solgt til udlandet, inden de overhovedet er i nærheden af 100 kampe.

Men spørger man Jens Fønsskov Olsen, gør det absolut ingenting.

- Nej, overhovedet ikke. Det er det, vi skal. Det er det, der driver os, siger FCN-træneren til Bold.

- Vi vil selvfølgelig gerne ramme et tidspunkt, hvor vi kan have et kuld i en længere periode, som gør, at vi kan vinde endnu flere fodboldkampe, men følelsen af at gøre spillere rigtig dygtige og sende dem ud og få opfyldt deres drømme, det fylder mere end alt andet.


Der er selvfølgelig ikke nogen regler, der forbyder den tilgang til spillet. Måske mest fordi ingen i deres vildeste fantasi havde forestillet sig, at det kunne blive et dilemma, som divisionsforeningen nogensinde skulle forholde sig til. Artiklen er her.
Jeg gætter på, at der maksimalt går 5 år, så spiller FCN heller ikke i U17+U19, så flyver de verdens rundt og spiller turneringer. Mener det er Monaco der har gjort det samme i Frankrig. Så kan de også spillere alle deres afrikanere, og f.eks. give 30 minutter til 14-15 årige drenge (børn).
 
Jeg gætter på, at der maksimalt går 5 år, så spiller FCN heller ikke i U17+U19, så flyver de verdens rundt og spiller turneringer. Mener det er Monaco der har gjort det samme i Frankrig. Så kan de også spillere alle deres afrikanere, og f.eks. give 30 minutter til 14-15 årige drenge (børn).

Brentford har gjort det.

Men FCN spiller jo allerede ekstremt mange udenlandske stævner på tværs af akademier, så det hold der spiller i den danske u17 række er ikke deres bedste, mest fasttømrede enhed,
 
Brentford har gjort det. Men de spiller jo allerede ekstremt mange udenlandske stævner på tværs af akademier, så det hold der spiller i den danske u17 række er ikke deres bedste, mest fasttømrede enhed,
Ja, og det til trods for, at FA i England giver et gigantisk tilskud til ungdomsfodbold.

Brentford havde et sygt stærkt ungdoms/andethold, da de samlede alle de kasserede spillere fra Arsenal, Chelsea, Spurs osv videre op.
 
Ja, og det til trods for, at FA i England giver et gigantisk tilskud til ungdomsfodbold.

Brentford havde et sygt stærkt ungdoms/andethold, da de samlede alle de kasserede spillere fra Arsenal, Chelsea, Spurs osv videre op.
samtidig med at de lukkede deres Akademi, fordi paa ungdoms niveau kunne de ikke konkurere med de andre store London klubber
 

Latest posts

Back
Top