New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 100K
Superligaen 2024/2025
6-7 point afstand vil jeg mener er et two-horse race taget i betragtning at de har væsentlig bedre trupper og skal spille færre kampe end de har gjort i den her efterår og kommer friske tilbage efter en pause. Jeg er slet ikke i tvivl om, at de to klubber nok skal sætte sig tungt på de to øverste pladser. Der vil hverken Brøndby, AGF eller Randers kunne følge med. Det tror jeg ihvertfald ikke.

Hvis Brøndby vi der deres fire kampe mod de to hold, fører de Superligaen. Seævfølgelig er det sandsynlige udfald, at FCM eller FCK vinder. Men det kan sagtens nå at blive tæt. Lad os sige, de to klubber mødes i den første kamp i grundspillet og spiller uafgjort, mens Brøndby og AGF begge vinder. Runden efter slår Brøndby FCM hjemme, og AGF slår FCK hjemme. Så vil Brøndby være 1 point efter, og vi vil være to point efter to runder inde i mesterskabspillet.

Med den logik er Viborg også med i guldræset ;)

Hvis de nu bare vinder resten af kampene, så tror jeg sgu de bliver mester.

Selvfølgelig kan Brøndby teoretisk blive mester, men fx bookmakerne har 86% sandsynlighed for at enten FCM eller FCK bliver mestre. Så vi må dele de resterende 14%. Den rammer de nok meget godt

Hvis Brøndby vi der deres fire kampe mod de to hold, fører de Superligaen. Seævfølgelig er det sandsynlige udfald, at FCM eller FCK vinder. Men det kan sagtens nå at blive tæt. Lad os sige, de to klubber mødes i den første kamp i grundspillet og spiller uafgjort, mens Brøndby og AGF begge vinder. Runden efter slår Brøndby FCM hjemme, og AGF slår FCK hjemme. Så vil Brøndby være 1 point efter, og vi vil være to point efter to runder inde i mesterskabspillet.
Hvis og hvis. Hvis vi tager modsatte eksempel på dit scenarie så vinder FCM og FCK i første runde i slutspiller over hhv. BIF og AGF og så er de 9 og 10 point foran. Så er det slut inden det overhovedet begyndte. Det sandsynlige i mit hoved er at mesterskabet skal afgøres mellem FCK og FCM og de andre klubber ikke rigtig kommer tæt på.

Hvis og hvis. Hvis vi tager modsatte eksempel på dit scenarie så vinder FCM og FCK i første runde i slutspiller over hhv. BIF og AGF og så er de 9 og 10 point foran. Så er det slut inden det overhovedet begyndte. Det sandsynlige i mit hoved er at mesterskabet skal afgøres mellem FCK og FCM og de andre klubber ikke rigtig kommer tæt på.

Det er jeg med på. Men mit eksempel tjener alene til at vise, at alt ikke nødvendigvis er afgjort, uanset hvordan grundspillet ender. Selvfølgelig er det sandsynligt, at FCM eller FCK vinder. Ligesom det har været hele sæsonen.

Kan vi spille uafgjort i de tre udekampe og vinde de to hjemmekampe, så slutter vi på 37 point.
Det må alt andet lige være nok til en sikker top 6, og så må vi tage den derfra.
Det er så uafgjort mod Sønderjyske, Randers og Vejle, hvilket måske endda næsten vil være skuffende?

Kan vi spille uafgjort i de tre udekampe og vinde de to hjemmekampe, så slutter vi på 37 point.
Det må alt andet lige være nok til en sikker top 6, og så må vi tage den derfra.
Det er så uafgjort mod Sønderjyske, Randers og Vejle, hvilket måske endda næsten vil være skuffende?
Det vil være enormt skuffende. Jeg vil være skuffet over ikke af få 5-6 points i de tre kampe

Hvis jeg prøver at se glasset lidt halvfuldt, så har jeg set på disse to stats fra Superliga.dk

XP Points.webp

Dette er Expected points fra de første 16 runde (minus Silkeborg runden, som nok tæller X i denne. Det ser da ikke helt tåbeligt ud, omend det kan føles skuffende efter den start vi fik.

Så er der denne.

Runde 12 til 17.webp

Det er "runde 2", fra runde 12 til 17. Det kan godt være vi føler det ikke går glimrende, men det er vist kun FCK og Randers har har den følelse.. Generelt virker det bare som en rodet liga.

xG tabellerne er faktisk ret vilde.
Jeg ser mest på FootballxG, men den viser self noget, der ligner Superliga.dk temmeligt meget.

Det vildeste er at se, hvor meget FCM og Randers har overpræsteret, og hvor meget især Vejle og Lyngby har underpræsteret.
Her ser man nok det klareste bevis på, hvad man får, når man har mange penge og kan købe Osorio, Nordli, Cho osv.. kontra at skulle spille med dem, de feks har i Lyngby.

1733229047783.webp

Ser man på de enkelte kampe, er der også lidt, der stikker ud.
På hjemmebane burde vi have slået FCM, FCK og især Randers.
Til gengæld var vi piv heldige mod FCN.

1733229460059.webp

På udebane fik vi mere end fortjent mod BIF og mindre i Badji kampen mod Lyngby.
1733229537859.webp

Føj for den da....der er godt nok forskel på om anvender simulatoren med JA eller NEJ-hatten på!! Det bliver sandsynligvis et slutspil hvor ALLE kan vinde medaljer....I Guder jeg glæder mig.....og så bliver det spændende hvordan spillerne agerer på at spille i Vejlby!

Føj for den da....der er godt nok forskel på om anvender simulatoren med JA eller NEJ-hatten på!! Det bliver sandsynligvis et slutspil hvor ALLE kan vinde medaljer....I Guder jeg glæder mig.....og så bliver det spændende hvordan spillerne agerer på at spille i Vejlby!
God pointe. Det bliver meget interessant om det er positivt eller negativt. Det er jo ikke fordi vi har domineret små stadions i pokalen :-) med Uwe har vi faktisk en rigtig god hjemmebane statistik. Udebane knap så god

Morten Bruuns "Efterårets Hold", hvor han overrasker med:
1 - kun at udtage en enkelt spiller fra SIF (havde forventet de optog ca. halvdelen af pladserne)
2 - at udtage André Rømer, hvilket er kæmpesjovt idet det kun er Rømer-brødrenes mor, der kunne få samme idé
3 - at opstille holdet i gode, gamle 4-4-2 (nå nej, det er sådan set ikke en overraskelse?!) - så der bl.a. ikke bliver plads til fx Links ...

Jeg kiggede lige på start 11'ere i sidste runde.
Ingen af klubberne spiller 442, men en del med en 4 back kæde

Morten Bruuns "Efterårets Hold", hvor han overrasker med:
1 - kun at udtage en enkelt spiller fra SIF (havde forventet de optog ca. halvdelen af pladserne)
2 - at udtage André Rømer, hvilket er kæmpesjovt idet det kun er Rømer-brødrenes mor, der kunne få samme idé
3 - at opstille holdet i gode, gamle 4-4-2 (nå nej, det er sådan set ikke en overraskelse?!) - så der bl.a. ikke bliver plads til fx Links ...
Jeg synes hans hold er fair. Det er svært at argumentere imod nogle af spillerne og Randers har vel lavet det bedste halvår af alle klubber målt på alle parametre.

Nordli giver jeg dig - og Daniel Høgh er rimelig. Men André Rømer er helt i hegnet - alle top seks klubberne har bedre kandidater.
Hvem og hvorfor lige i de her efterår? Hvem mener du skal være derinde i stedet? Bruun har en rimelig argumentation. Rømer har kun tabt 1 kamp i denne halvsæson og hans indflydelse på Randers' og til dels FCM's resultater er tilsyneladende åbenlyse. Men det kommer jo an på præmissen for disse udtagelser. Udtager man den der har præsteret bedst i perioden eller den der i sin karriere har vist det højeste niveau? Der er vist ingen tvivl om at Elyounussi er en meget bedre spiller end Nordli, men alligevel var mange oprørte over at Elyounoussi blev efterårets profil.

Og fuldt forståeligt at vi kun har Tingager med på efterårets hold. Jeg er ikke rigtig i den båd der mener at Links skal være på efterårets hold.

Bare for at dokumentere, at Randers rammer også forkert nogle gange. Selvom de gør det (irriterende) godt for tiden på transferfronten.

Nordli giver jeg dig - og Daniel Høgh er rimelig. Men André Rømer er helt i hegnet - alle top seks klubberne har bedre kandidater.
Der findes andre emner, f.eks. MEM, men at kalde det helt i hegnet er ikke fair. Tværtimod synes jeg det er klædeligt at der er fundet plads til at anerkende en spiller som ikke nødvendigvis bonger ud på de sexede statistiker, men en som er limen på holdet, ligesom Polle er det for os. Så jeg synes fint man kan argumentere for at "maskinrummet" på efterårets hold får plads her.

Der findes andre emner, f.eks. MEM, men at kalde det helt i hegnet er ikke fair. Tværtimod synes jeg det er klædeligt at der er fundet plads til at anerkende en spiller som ikke nødvendigvis bonger ud på de sexede statistiker, men en som er limen på holdet, ligesom Polle er det for os. Så jeg synes fint man kan argumentere for at "maskinrummet" på efterårets hold får plads her.
Kan slet ikke se at Polle (og slet ikke MEM eller Andersson) skulle være mindre relevant end Rømer. Men hvis du kigger startere på CM på alle top seks holdene vil du finde mange, der gør ham rangen stridig efter min ydmyge mening.
Er også farvet af, at jeg virkelig ikke bryder mig om Rømer-brødrene, men ... Det er en anden sag ;)

Back