New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 101K
Jeg må indrømme, at jeg er lidt ligeglad med, hvad en sprogmodel mener om sværhedsgraden i Superligaen
Som videnskabeligt grundlag for noget som helst er jeg helt enig med dig i, at chatGPT er noget nær ubrugelig. Det var kun et fascinationsbåret indlæg, da jeg synes, det kunne være sjovt at læse dens bud på slutprogrammets sværhedsgrad for de respektive klubber i topsyv. Men jeg afstår gerne fra fremtidige ligegyldigheder, selvom det dog fascinerer mig, du har lyst til at spilde tid på at kommentere noget, som du samtidig netop finder ligegyldigt.

Men hvis man nu er journalist og lige skal bruge et par vinkler 😜
Jeg er journalist og kunne aldrig nogensinde drømme om at bruge chatGPT som faktaredskab i dokumentationssammenhæng, (hvilket i øvrigt også gælder wikipedia).
Men at fodre den med Finansloven eller kommunale budgetter, prompte den grundigt og bede om bud på interessante vinkler til historier er faktisk interessant.
ChatGPT kan også bruges til videreudvikling til opfølgende historier, hvor jeg faktisk er voldsomt overrasket over, at den fra tid til anden kommer frem til noget, vi på ingen måde havde overvejet, ved grundig prompting. Blev sendt på todages kursus i den betalte version. Gad egentlig ikke. Mente det var noget for de unge, og jeg er i udgangspunktet stokkonservativ, når det kommer til nye metoder. Men jeg må erkende, at der faktisk er mange ting, skidtet kan bruges til. (Hvilket irriterer mig grænseløst).

Waau et mål fra Ankersen. FCK pakket helt sammen i parken
Ja, jeg ser undtagelsesvis dette opgør (svært når man hader begge klubber helt ind i Helvede) - men er du vimmer en kasse ... Samtidig er det også et FCK-hold i den ringeste forfatning der er set siden Karsten Aabrink og Kim Brinks tid. Helt i opløsning. Den sportslige ledelse har tilsyneladende fejlet totalt med deres sammenrend af eksotiske talenter og washed up fhv. landsholdsspillere ...

Ja, jeg ser undtagelsesvis dette opgør (svært når man hader begge klubber helt ind i Helvede) - men er du vimmer en kasse ... Samtidig er det også et FCK-hold i den ringeste forfatning der er set siden Karsten Aabrink og Kim Brinks tid. Helt i opløsning. Den sportslige ledelse har tilsyneladende fejlet totalt med deres sammenrend af eksotiske talenter og washed up fhv. landsholdsspillere ...
Man fik jo lidt indtryk af at ham den nye sportschef havde brug for at markere sig og handlede stort ind i øst og vest, men det er dyre spillere så der er nok en del individuel kvalitet alligevel og så vil det vise sig om de kan få dem spillet sammen til foråret. De ligger nummer et hvis de vinder, så det er begrænset hvad det har kostet når der heller ikke er andre der bare brager derudad. Helt udspillede i første halvleg, men 1-1 ved pausen og sådan lidt individuel kvalitet der pludselig giver et mål kan man måske også sige er noget man får for pengene.

FCN er tilsyneladende inde i en så god periode at man måske ikke skal være helt så utilfreds med den kamp vi spillede på plastikken i Farum. De vandt da fortjent uanset, selvom det var lige ved at lykkes med en uafgjort, men der kan være flere grunde til at det ikke så fantastisk godt ud i den kamp.

Synes det er lidt ærgerligt at vi snakker om den samme kamp i 2 forskellige tråde. Er det virkelig nødvendigt med en dedikeret tråd til hver eneste runde? Kan det ikke bare holdes her i Superliga tråden?

Den kamp viser bare forskellen på fck og os. De har røv og nøgler men scorer 3 mål. De går ind og bruger en hulens masse beskidte tricks og det virker perfekt mod tudeprinserne fra fcn.

Synes det er lidt ærgerligt at vi snakker om den samme kamp i 2 forskellige tråde. Er det virkelig nødvendigt med en dedikeret tråd til hver eneste runde? Kan det ikke bare holdes her i Superliga tråden?
Nej, det kan det ikke. Altså med mindre langt de fleste har det lige som dig, så ændrer jeg det gerne.

Men måske folk burde følge det jeg har skrevet tidligere, og holde denne tråd til generelt om superligaen, og så den runde trådene til, ja.. hvad mon de kan være til for?

Jeg havner således, og mesterskabet er blevet et two-horse race. Dog er vi relativt komfortabelt med i top-6. Nedrykning ser også ud til at være afgjort.

View attachment 4150

Mesterskabet er da ikke et two-horse race i det scenarie. Tværtimod. Både Brøndby og AGF er indenfor en afstand, hvor de sagtens kan nå at blande sig i kampen om mesterskabet. Det er relativt let at hente seks point i mesterskabet.

Iøvrigt tror jeg hverken, FCM eller FCK henter aå mange point, som du ligger op til, HVIS de også skal spille europæisk. Og det er der jo stadig mulighed for.

Mesterskabet er da ikke et two-horse race i det scenarie. Tværtimod. Både Brøndby og AGF er indenfor en afstand, hvor de sagtens kan nå at blande sig i kampen om mesterskabet. Det er relativt let at hente seks point i mesterskabet.

Iøvrigt tror jeg hverken, FCM eller FCK henter aå mange point, som du ligger op til, HVIS de også skal spille europæisk. Og det er der jo stadig mulighed for.
6-7 point afstand vil jeg mener er et two-horse race taget i betragtning at de har væsentlig bedre trupper og skal spille færre kampe end de har gjort i den her efterår og kommer friske tilbage efter en pause. Jeg er slet ikke i tvivl om, at de to klubber nok skal sætte sig tungt på de to øverste pladser. Der vil hverken Brøndby, AGF eller Randers kunne følge med. Det tror jeg ihvertfald ikke.

Back