New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 639
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Jeg tror Arnstad ville have gjort ALT for at få bolden ud til Carstensen til sidst mod Lyngby, hvor Anderson laver et par gode træk, men ikke får den derud og tackles midt for mål (og skyder endnu en dårlig dødbold). Jeg tror desværre (og erkender det er ren spekulation, men det er nu engang min fornemmelse ud fra øjentesten) - at Anderson bliver frustreret over at x og y ikke fungerer, og så agerer han med "så må jeg selv klare det". Der er Arnstad anderledes konsekvent hele kampen igennem med sin uselviske og opofrende måde at spille på, synes jeg.
Der bliver lagt meget i den situation synes jeg og som jeg ser den var han allerede skubbet ud af balance på det tidspunkt hvor han skulle have spillet den videre. Uanset om man kan diskutere om MA mangler overblik og villighed til at sætte andre op fremfor at gå selv, synes jeg i hvert fald den situation er et dårligt eksempel på det. Det er heller ikke så dårligt at få frispark i den position, det så vi i den anden ende, men vi skal så blive bedre til at eksekvere dem. Jeg ved ikke om MA banker dem ind til træning eller en anden har de evner hvis der skal sparkes direkte.

Det sværeste at sige noget om er ikke om de var bedre eller ej, men hvordan JP havde fundet opskriften omkring Arnstad, hvis både MEM og Anderson stadig var der.
Arnstad op på 10'eren var en kæmpe forløsning for vores offensiv, og ift debatten om Anderson, så synes jeg Arnstad gør alle omkring sig meget bedre, mens Anderson alt for tit kun gør sig selv god - hvilket han så er enormt god til. Det var lidt det samme jeg havde med Thorsteinsson, og det der med "alt offensivt går igennem ham, så han er den bedste" - ja ja - når det hele SKAL igennem ham, og ikke kommer videre, så ser det tilsyneladende sådan ud.

Men når Arnstad har bolden kan han både selv, og være enormt uselvisk, og lave driblinger der sætter andre op - og de kan lave løb og regne med at få bolden etc.

Jeg tror Arnstad ville have gjort ALT for at få bolden ud til Carstensen til sidst mod Lyngby, hvor Anderson laver et par gode træk, men ikke får den derud og tackles midt for mål (og skyder endnu en dårlig dødbold). Jeg tror desværre (og erkender det er ren spekulation, men det er nu engang min fornemmelse ud fra øjentesten) - at Anderson bliver frustreret over at x og y ikke fungerer, og så agerer han med "så må jeg selv klare det". Der er Arnstad anderledes konsekvent hele kampen igennem med sin uselviske og opofrende måde at spille på, synes jeg.
den der "så må jeg selv klare det" mentalitet, er jo en han udviklede i agf, hvor han virkelig selv skulle klare det, tænker når han har set at det ikke er tilfældet længere, at det så begynder at blive bedre for ham

Altså var det ikke dig, der mente at det var helt OK, at Otamendi fik annulleret et mål i VM finalen ved at rulle rundt efter en tilfældig kontakt... 😂
Der er stor forskel på de to situationer (men jo, det var mig). Otamendi blev forhindret i sin forsvarsaktion, mens Arbstad-hændelsen var tilfældig og efter situationen var afviklet og dermed uden betydning.

Der bliver lagt meget i den situation synes jeg og som jeg ser den var han allerede skubbet ud af balance på det tidspunkt hvor han skulle have spillet den videre. Uanset om man kan diskutere om MA mangler overblik og villighed til at sætte andre op fremfor at gå selv, synes jeg i hvert fald den situation er et dårligt eksempel på det. Det er heller ikke så dårligt at få frispark i den position, det så vi i den anden ende, men vi skal så blive bedre til at eksekvere dem. Jeg ved ikke om MA banker dem ind til træning eller en anden har de evner hvis der skal sparkes direkte.
Det ville da give sindssygt god mening, hvis Arnstad har et bedre blik for Carstensen end MA har på nuværende tidspunkt. Der er rigtig mange spilmønstre MA skal sætte sig ind i. Men jeg elsker hans gåpåmod og direkte spil. Han går også ind i en masse nærkampe og ja han kender gamet, selvom nogle ikke kan lide det.

Lige præcis den del kan Emmery godt forbedre. Han trækker sig lidt for ofte, selvfølgelig for at beskytte sig selv, men når han f.eks. løber mod mål med en keeper der kommer stormende ud, så skal han ikke trække sig, men tvinge målmanden til at lave en aktion, som så måske bliver mindre god. Det kan virke som om Emmery bliver bange for at blive ramt af bolden, men det vil jo netop kunne gøre til en stor chance, hvis det sker. Men ellers selvfølgelig stor ros til Emmery.

Der er stor forskel på de to situationer (men jo, det var mig). Otamendi blev forhindret i sin forsvarsaktion, mens Arbstad-hændelsen var tilfældig og efter situationen var afviklet og dermed uden betydning.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på Binks - Bech situation fra sidste uge. Der var situationen og "afviklet", men vi får stadigvæk straffe. Jeg ved ærlig talt ikke om fodbold loven kigger på tilfældigheder og graden heraf, men hvis vi kan få straffe sidste uge hvor Bech bliver sparket ned efter at have spillet bolden, hvorfor kan Arnstad så ikke også her?

Dog synes jeg vi har fået de straffespark vi skal have her i de første kampe

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Binks - Bech situation fra sidste uge. Der var situationen og "afviklet", men vi får stadigvæk straffe. Jeg ved ærlig talt ikke om fodbold loven kigger på tilfældigheder og graden heraf, men hvis vi kan få straffe sidste uge hvor Bech bliver sparket ned efter at have spillet bolden, hvorfor kan Arnstad så ikke også her?

Ret sikker på fodboldloven siger, at situationen er afviklet når bolden er ude af spil, eller i en anden spilsituation

Var det ikke Leander der skrev han mente der var straffe til AGF og andet gult kort i situationen?

Ret sikker på fodboldloven siger, at situationen er afviklet når bolden er ude af spil, eller i en anden spilsituation

Var det ikke Leander der skrev han mente der var straffe til AGF og andet gult kort i situationen?
Det kan sagtens være, jeg er bestemt heller ikke fodbold dommer, men jeg har svært ved at skelne de to situationer, ren teknisk

Jeg synes også den ser lidt mærkelig ud med Arnstad.
Omvendt fik vi et tyndt straffe tidligere i kampen, så jeg har svært ved at brokke mig.

Leander er en tidligere dommer, som har dedikeret sit liv til at kritisere dommerforeningen. Det er en smule tragisk at se på
Hans ord er jo ikke lov, men det er jo som regel situationer vi også diskuterer herinde, han tager op. Og han tager trods alt udgangspunkt i fodboldloven. Han problem er så det samme som vores, at han ikke ser alle de billeder, som de ser i VAR-vognen.

Leander er en tidligere dommer, som har dedikeret sit liv til at kritisere dommerforeningen. Det er en smule tragisk at se på
Hvad med:

Leander er en tidligere dommer der har dedikeret sit arbejdsliv til (usympatisk gambling, men også til) at oplyse bredere om dommernes arbejde og være med til at skabe en mere kvalificeret offentlig debat om dommergeringen.

Hvad med:

Leander er en tidligere dommer der har dedikeret sit arbejdsliv til (usympatisk gambling, men også til) at oplyse bredere om dommernes arbejde og være med til at skabe en mere kvalificeret offentlig debat om dommergeringen.
Det ville der være fint, hvis han var det, men han kan jo ikke lade være med at ødelægge sine ellers gode indsigter, når han på år 10 eller lign, stadig skal komme med indskudte bemærkninger som “Kammerat Johansen” etc. Det synes jeg faktisk er tragisk at se på

Det vil være mere korrekt i hvert fald

Syntes han er meget unuanceret.. Det er meget enten eller i hans bog.

Der er så mange kendelser der sagtens kan dømmes begge veje - problem med fodboldloven - men han siger det skal være A, og så bliver det til lov blandt fans.
Han er dygtig (1.divisions dygtig), men der skal også lige være lidt filter på ham nogen gange.
Hans beretninger kan være en rettesnor

Han sidder jo heller ikke med til møderne blandt dommerne, hvor der snakkes om "retningslinjerne" og "fortolkningen af fodboldreglerne"

Syntes han er meget unuanceret.. Det er meget enten eller i hans bog.

Der er så mange kendelser der sagtens kan dømmes begge veje - problem med fodboldloven - men han siger det skal være A, og så bliver det til lov blandt fans.
Han er dygtig (1.divisions dygtig), men der skal også lige være lidt filter på ham nogen gange.
Hans beretninger kan være en rettesnor

Han sidder jo heller ikke med til møderne blandt dommerne, hvor der snakkes om "retningslinjerne" og "fortolkningen af fodboldreglerne"

Jeg er enig i, at eks-dommerne på Twitter både kan være lidt mere kantede end nødvendigt, at der ind i mellem er gammel gæld til de dommere, der er stadig aktive, og at der ikke nødvendigvis er den store konsekvens i deres vurdering af dommernes kald.

Foldboldreglerne indeholder en masse skøn - og de skøn foretages bedst live fremfor i superslow i min verden.

Også selvom agf så ikke havde fået straffe mod Brøndby og lyngby

Latest posts

Back