New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 639
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Men argumentationen har jo været, at først skal de store vælge til og vælge fra, og derefter går det stille og roligt ned igennem systemet, og det er jeg naturlig enig i. Jeg er bare ikke enig i, at man ikke skal prøve at være aktiv selvom man er et andet sted i fødekæden.

Syntes det er lidt vildt, at du tror/mener CV bare har smækket fødderne op på bordet og sagt: "nu sker der ikke noget før sidst i transfervinduet. Derfor gider jeg ikke afsøge markedet og se om der er nogen jeg kan tilknytte her i starten........................"
Tænker du burde have et job sammen med CV, så kan du arbejde i starten af transfervinduerne ;)

Syntes det er lidt vildt, at du tror/mener CV bare har smækket fødderne op på bordet og sagt: "nu sker der ikke noget før sidst i transfervinduet. Derfor gider jeg ikke afsøge markedet og se om der er nogen jeg kan tilknytte her i starten........................"
Tænker du burde have et job sammen med CV, så kan du arbejde i starten af transfervinduerne ;)
Hvor har jeg nogensinde givet udtryk for, at han har siddet med benene oppe?

Jeg har sagt jeg føler han er på bagkant pga de mange afgange. Jeg har sagt at man nogle gange, blot ved at styrke bredden også styrker toppen, da de bedste spillere kan hviles og på den måde kan undgå skader. Ikke andet.

Så fordi jeg tror Røsler kunne være købt sammen dyrere for 3 uger siden, så har jeg mistillid til CV?

Du har givet udtryk for, at du ikke synes, vinduet har været ordentligt planlagt.

Du har givet udtryk for, at du mener, at CV kunne have handlet Røsler tidligere, hvis han ville bruge flere midler.

Det synes jeg da er et udtryk manglende tillid til CV?

Du sætter da i hvert fald kraftigt spørgsmålstegn ved hans evne til at agere hensigtsmæssigt og strategisk som sportsdirektør.

Der er mange ting der spiller
Ja. Det tror jeg bestemt ikke var umuligt. Det er længere tid siden, at de udtalte de skulle af med en masse spillere.

Havde det været dyrere - ja det havde det helt bestemt. Men jeg tror ikke det havde været umuligt.

Afgange kom ikke som en overraskelse, de var jo trods ikke længere på kontrakt. Om tilgangen har været planlagt som nu, det ved jeg ikke
Der er mange ting der kan spille ind. Som nævnt af flere, er Rösler ikke på en "hylde", som vi ikke har handlet på før. Men en god spiller, som lige nu klart går ind i startopstillingen. Men er han bedre end Beijmo og var ambitionen at vi skulle finde en der var det? Sagt på en anden måde, måske havde vi et bud på en anden spiller, som bare havde svært ved at beslutte sig for at takke ja (i håb om at der kom en bedre mulighed end AGF). Så Rösler måske stod som den næste på listen. ELLER, som jeg også tror er sandsynligt, at CV bare har forhandlet et stykke tid om prisen på Rösler og måske bare valgte at slå til nu, på grund af situationen i truppen og på grund af pengene fra Daghim. Måske har det gjort at hans budget er blevet udvidet. CV skal også have råd til at hente flere spillere. Rösler blev nok lidt for dyr, ikke mindst på grund af kontraktlængden.

Du har givet udtryk for, at du ikke synes, vinduet har været ordentligt planlagt.

Du har givet udtryk for, at du mener, at CV kunne have handlet Røsler tidligere, hvis han ville bruge flere midler.

Det synes jeg da er et udtryk manglende tillid til CV?

Du sætter da i hvert fald kraftigt spørgsmålstegn ved hans evne til at agere hensigtsmæssigt og strategisk som sportsdirektør.
Mistillid er et voldsomt ord. Det er noget ganske andet end at stille kritiske spørgsmål til de beslutninger, vi har set indtil nu.

Du spørger, om Colin Rösler kunne være hentet for tre uger siden. Mit svar er ja, det tror jeg. Sandsynligvis til en højere pris, men stadig ja. Det er ikke mistillid, men et direkte svar på dit spørgsmål.

Hvorfor CV ikke gjorde det, kan der være flere forklaringer på. Måske vurderede han, at en bedre profil kunne hentes senere. Måske ønskede han at presse prisen ved at vente. Eller måske har de defensive problemer i sæsonstarten ændret prioriteringen, så Rösler er blevet den løsning, man nu accepterer, fordi behovet ikke længere kan ignoreres. Altså måske var han 5-6 valg.

Mener du oprigtigt, at det havde været umuligt at hente Rösler for tre uger siden?

Jeg har også sat spørgsmålstegn ved strategien om ikke at hente defensive spillere tidligere, om så kun til bredden. Det var allerede inden sidste sæson sluttede overvejende sandsynligt, at vi kunne miste flere af de mest benyttede forsvarsspillere. Det ville betyde øget spilletid til dem der var tilbage, og især Tingager var et åbenlyst risikopunkt, da han var skadet og kun spillede 23 kampe i forrige sæson (under halvdelen af det program vi har i år). Jeg skrev før første spillerunde, at det var urealistisk at forvente, at han kunne spille fire kampe på elleve dage. Erfaringerne med blandt andre Poulsen, der af uransagelige årsager blev presset igennem med småskader, burde have gjort os mere varsomme.

At påpege den risiko er ikke mistillid. Det er nærmere en analyse.

Du har selv - i et andet indlæg - kaldt vinduet fremragende, men uden reelt at forholde dig til, at klubben samtidig har mistet tre bærende spillere. Det er efter min opfattelse heller ikke en objektiv evaluering.

Jeg håber og forventer, at CV selv evaluerer vinduet grundigt, og at han bliver evalueret af sin ledelse, når det lukker. Hvis konklusionen altid er, at alt blev håndteret optimalt, bliver det svært at udvikle sig. Jeg er sikker på, at han nok skal score en rigtig flot "karakter" - men det er helt naturligt for, at kunne udvikle sig, at man evaluere hvad man har været igennem.

Transfermarkedet er illikvidt og præget af usikkerhed. Fejlvurderinger er en del af spillet. Det ved alle. CV var eksempelvis selv tydeligt frustreret over, at Brøndby missede Leopold Wahlstedt. Sådan er virkeligheden, når man arbejder med mennesker og komplekse forhandlinger. Derfor synes jeg også, det er legitimt at diskutere, om det er hensigtsmæssigt at lade kontrakterne på de tre mest benyttede midterforsvarere nærme sig udløb samtidig. Eller om man i en tilsvarende situation fremover bør investere i en backup allerede ét vindue tidligere.

Jeg håber også, at evalueringen ikke alene fokuserer på forlængelser og indkøb, men i lige så høj grad analyserer timingen og håndteringen af afgangene.

At evaluere, udfordre og stille kritiske spørgsmål er ikke mistillid. Tværtimod. Jeg tvivler også på, at de spillere, som Jakob Poulsen indimellem giver en hård opsang, oplever det som mistillid. De oplever det som krav, forventninger og et ønske om at blive bedre.

Den forskel er efter min mening ret afgørende.

Der er mange ting der spiller

Der er mange ting der kan spille ind. Som nævnt af flere, er Rösler ikke på en "hylde", som vi ikke har handlet på før. Men en god spiller, som lige nu klart går ind i startopstillingen. Men er han bedre end Beijmo og var ambitionen at vi skulle finde en der var det? Sagt på en anden måde, måske havde vi et bud på en anden spiller, som bare havde svært ved at beslutte sig for at takke ja (i håb om at der kom en bedre mulighed end AGF). Så Rösler måske stod som den næste på listen. ELLER, som jeg også tror er sandsynligt, at CV bare har forhandlet et stykke tid om prisen på Rösler og måske bare valgte at slå til nu, på grund af situationen i truppen og på grund af pengene fra Daghim. Måske har det gjort at hans budget er blevet udvidet. CV skal også have råd til at hente flere spillere.

CR er måske ikke på en hylde, vi ikke har handlet på før. Men jeg vil da mene, han absolut er på en høj hylde ift. hvad vi tidligere har hentet - bedømt udelukkende ud fra CV.

• 89 kampe for Malmø. Spillede i snit 87 minutter pr. kamp. Mester i 24. Ubetinget stamspiller.
  • 15 kampe i Europa League. Spillede i snit 90 minutter pr. kamp. Ubetinget stamspiller.
  • 8 CL kval kampe. Spillede i snit 77 minutter pr. kamp
  • 2 Europa League kampe. Spillede 90 minutter pr. kamp.
  • 2 Conference League kval kampe. Spillede 90 minutter pr. kamp
  • 5 kampe for Manchester City i EFL Cup under Guardiola. Mod lavt rangerende modstandere bevares, men man skal have et vist niveau for at spille førsteholdsfodbold for Man City. Spillede i snit 87 minutter pr. kamp, herunder 90 minutter i kvartfinalenederlaget mod Sunderland
  • A-landsholdsdebut for et af Europas bedste landshold (selvfølgelig på en af de svageste positioner og sikkert inden de var rigtigt flyvende)
  • 16 kampe i PL2 for Citys U23 hold. Spillede i snit 77 minutter pr. kamp
  • 8 kampe i youth CL for City. Spillede i snit 86 minutter pr. kamp
Baseret på rent CV ser jeg i CR en spiller, der har en top-top fodbolduddannelse, som har etableret sig som absolut stamspiller for et hold, der historisk er et niveau over vores, som er vant til at spille under massivt pres, som har fået spilletid for førsteholdet i en af verdens bedste fodboldklubber og som har masser af europæisk erfaring relativt til, hvad vi normalt henter.

Jeg synes, det er en ret høj hylde.

Mistillid er et voldsomt ord. Det er noget ganske andet end at stille kritiske spørgsmål til de beslutninger, vi har set indtil nu.

Jeg synes bare, din kritik er ganske overvældende og unuanceret. Jeg synes, du udtrykker mistillid til CV i dine skriv. Det er muligt, det ikke er det, du mener, men det er sådan, jeg læser det.

Du spørger, om Colin Rösler kunne være hentet for tre uger siden. Mit svar er ja, det tror jeg. Sandsynligvis til en højere pris, men stadig ja. Det er ikke mistillid, men et direkte svar på dit spørgsmål.

Hvorfor CV ikke gjorde det, kan der være flere forklaringer på. Måske vurderede han, at en bedre profil kunne hentes senere. Måske ønskede han at presse prisen ved at vente. Eller måske har de defensive problemer i sæsonstarten ændret prioriteringen, så Rösler er blevet den løsning, man nu accepterer, fordi behovet ikke længere kan ignoreres. Altså måske var han 5-6 valg.

Mener du oprigtigt, at det havde været umuligt at hente Rösler for tre uger siden?

Jeg mener absolut intet om den sag. Jeg har ingen indsigt i, hvilke muligheder CV havde for tre uger siden, og således giver jeg mig ikke i kast med at spekulere i, hvad mulighederne har været. Det er rent getværk.

Mit udgangspunkt er, at jeg synes CV generelt gør det rigtigt, rigtigt godt. Jeg synes, han holder sig til den udmeldte strategi ift. at købe reelle forstærkninger og ellers bruge talenterne. I det lys synes jeg kritikken er voldsom i lyset af, at ingen af os har nogen indsigt i, hvad der reelt foregår.

Jeg har også sat spørgsmålstegn ved strategien om ikke at hente defensive spillere tidligere, om så kun til bredden. Det var allerede inden sidste sæson sluttede overvejende sandsynligt, at vi kunne miste flere af de mest benyttede forsvarsspillere. Det ville betyde øget spilletid til dem der var tilbage, og især Tingager var et åbenlyst risikopunkt, da han var skadet og kun spillede 23 kampe i forrige sæson (under halvdelen af det program vi har i år). Jeg skrev før første spillerunde, at det var urealistisk at forvente, at han kunne spille fire kampe på elleve dage. Erfaringerne med blandt andre Poulsen, der af uransagelige årsager blev presset igennem med småskader, burde have gjort os mere varsomme.

At påpege den risiko er ikke mistillid. Det er nærmere en analyse.

Jeg er helt enig i ovenstående analyse. Jeg er også enig i, at det ikke er et udtryk for mistillid. Det er alene din skepsis ift. CVs evne til at hente de rigtige spillere, jeg læser som mistillid.

Du har selv - i et andet indlæg - kaldt vinduet fremragende, men uden reelt at forholde dig til, at klubben samtidig har mistet tre bærende spillere. Det er efter min opfattelse heller ikke en objektiv evaluering.

Jeg håber og forventer, at CV selv evaluerer vinduet grundigt, og at han bliver evalueret af sin ledelse, når det lukker. Hvis konklusionen altid er, at alt blev håndteret optimalt, bliver det svært at udvikle sig. Jeg er sikker på, at han nok skal score en rigtig flot "karakter" - men det er helt naturligt for, at kunne udvikle sig, at man evaluere hvad man har været igennem.

Jeg har skrevet, at jeg synes, det går fremragende indtil videre. Det står jeg naturligvis ved.

Jeg er helt med på, at vi har mistet to bærende spillere fra foråret. Jeg opfattede nærmere PM som blind passager end bærende spiller rent spillemæssigt.

Jeg er fint tilfreds med, at PM er sendt videre. Jeg synes ikke, man kan klandre CV for at gå langt for at holde på Beijmo og Dalgsgaard.

Transfermarkedet er illikvidt og præget af usikkerhed. Fejlvurderinger er en del af spillet. Det ved alle. CV var eksempelvis selv tydeligt frustreret over, at Brøndby missede Leopold Wahlstedt. Sådan er virkeligheden, når man arbejder med mennesker og komplekse forhandlinger. Derfor synes jeg også, det er legitimt at diskutere, om det er hensigtsmæssigt at lade kontrakterne på de tre mest benyttede midterforsvarere nærme sig udløb samtidig. Eller om man i en tilsvarende situation fremover bør investere i en backup allerede ét vindue tidligere.

Det er da bestemt legitimt at diskutere, om det var hensigtsmæssigt at lade kontrakterne løbe ud på hele midterforsvaret, uden at hente forstærkninger. Jeg synes bare ikke, det er legitimt at konkludere, at det var en fejl.

• For det første vandt det midterforsvar et mesterskab. Det kan sagtens være, at vi også havde vundet et mesterskab, hvis vi havde hentet erstatningen for Beijmo i vinters, men det kan også være, vi ikke havde. Vi vandt mesterskabet, så jeg synes som udgangspunkt, CV agerede rigtigt
  • For det andet kan jeg sagtens forstå, at CV satsede på at forlænge med de tre spillere, der havde et uhørt højt niveau hele foråret og store dele af efteråret
  • For det tredje tror jeg ikke, at CV kunne have hentet Colin Rösler i vinters. Og jeg er langt fra sikker på, han har været realistisk at hente før i onsdags
  • For det fjerde lykkedes CV med at forlænge med Kahl. Det mangler du i din kritik af hans gamble
  • For det femte ville Dalsgaard næppe være stamspiller i denne sæson. Han ville være nok være reserve for Tingager

Så jeg er enig i, at CVs dispositioner kan diskuteres. Jeg er uenig i, at de er så entydigt kritisable, som du gør dem til. Og så synes jeg, at det, CV er lykkedes med, trækker væsentligt mere op end det, han er mislykkedes med, trækker ned.

Endelig går det jo meget godt. Vi er videre i CL, vores talenter får masser af spilletid, og nu har vi også fået Beijmos afløser.

Jeg synes bare, din kritik er ganske overvældende og unuanceret. Jeg synes, du udtrykker mistillid til CV i dine skriv. Det er muligt, det ikke er det, du mener, men det er sådan, jeg læser det.

Jeg mener absolut intet om den sag. Jeg har ingen indsigt i, hvilke muligheder CV havde for tre uger siden, og således giver jeg mig ikke i kast med at spekulere i, hvad mulighederne har været. Det er rent getværk.

Mit udgangspunkt er, at jeg synes CV generelt gør det rigtigt, rigtigt godt. Jeg synes, han holder sig til den udmeldte strategi ift. at købe reelle forstærkninger og ellers bruge talenterne. I det lys synes jeg kritikken er voldsom i lyset af, at ingen af os har nogen indsigt i, hvad der reelt foregår.

Jeg er helt enig i ovenstående analyse. Jeg er også enig i, at det ikke er et udtryk for mistillid. Det er alene din skepsis ift. CVs evne til at hente de rigtige spillere, jeg læser som mistillid.

Jeg har skrevet, at jeg synes, det går fremragende indtil videre. Det står jeg naturligvis ved.

Jeg er helt med på, at vi har mistet to bærende spillere fra foråret. Jeg opfattede nærmere PM som blind passager end bærende spiller rent spillemæssigt.

Jeg er fint tilfreds med, at PM er sendt videre. Jeg synes ikke, man kan klandre CV for at gå langt for at holde på Beijmo og Dalgsgaard.

Det er da bestemt legitimt at diskutere, om det var hensigtsmæssigt at lade kontrakterne løbe ud på hele midterforsvaret, uden at hente forstærkninger. Jeg synes bare ikke, det er legitimt at konkludere, at det var en fejl.

• For det første vandt det midterforsvar et mesterskab. Det kan sagtens være, at vi også havde vundet et mesterskab, hvis vi havde hentet erstatningen for Beijmo i vinters, men det kan også være, vi ikke havde. Vi vandt mesterskabet, så jeg synes som udgangspunkt, CV agerede rigtigt
  • For det andet kan jeg sagtens forstå, at CV satsede på at forlænge med de tre spillere, der havde et uhørt højt niveau hele foråret og store dele af efteråret
  • For det tredje tror jeg ikke, at CV kunne have hentet Colin Rösler i vinters. Og jeg er langt fra sikker på, han har været realistisk at hente før i onsdags
  • For det fjerde lykkedes CV med at forlænge med Kahl. Det mangler du i din kritik af hans gamble
  • For det femte ville Dalsgaard næppe være stamspiller i denne sæson. Han ville være nok være reserve for Tingager

Så jeg er enig i, at CVs dispositioner kan diskuteres. Jeg er uenig i, at de er så entydigt kritisable, som du gør dem til. Og så synes jeg, at det, CV er lykkedes med, trækker væsentligt mere op end det, han er mislykkedes med, trækker ned.

Endelig går det jo meget godt. Vi er videre i CL, vores talenter får masser af spilletid, og nu har vi også fået Beijmos afløser.

I såfald tillader jeg mig, at påstå at du læser mine indlæg forkert. Jeg har endnu tilgode, at konkludere noget som helst, modsat dig, men jeg har derimod undret mig, og stillet spørgsmålstegn ved, om det er f.eks. er den rette strategi at drive rovdrift på f.eks. en 33 årig stopper der kommer fra en skadesplaget sæson. Det undren står jeg ved.

Jeg har ligeledes skrevet, at det er forbundet med en stor del håb, at Jesen-Abbew pludselig havde forbedret sig over sommerpausen, med den begrænset tillid (nærmest mistillid) som Jakob Poulsen havde udvist til ham sidste sæson. Jeg skrev i den sammenhæng, at hvis vi var igang med at spille en spiller, som vi ikke troede, på i form, så ville jeg mene det gav mere mening, at spille en U19 spiller.

Du spørger mig, om jeg tror Colin Røsler ville kunne hentes for 3 uiger siden. Da jeg skriver, at jeg tror det var muligt, kalder du det mistillid til CV uden selv, at ville forholde dig til, om det var muligt? Så du stiller mig et spørgsmål, som du ikke selv har en holdning til, men benytter mit svar til konkludere, at jeg har mistillid til CV, det synes jeg ærlig talt er formålsløst eftersom du ikke ønsker at give dig i kast med den diskution. Hvorfor så stille spørgsmålet overhovedet?

Ja, vores midterforsvar vandt DM. Da vi skiftede en del ud i det, blandt andet satte Mølgaard ind, og flyttede rundt på Kahl, Beijmo m.fl. mod FCM kostede det mål og point, måske det også havde gjort det såfremt vi havde haft en anden reserve på bænken, der medførte færre rokeringer, dét ved ingen. Jeg ønskede ikke Røsler i vinterpausen, jeg satte ikke navne på. Jeg er evigt taknemmelig for, at vi forlængede med Kahl. Og ja, jeg ville gerne have spillet kampen i lørdags med Dalsgaard - også selvom han blot var reserve.

Jeg skrevb i forrige uge, at kunsten måtte være at få spillere ind så tilpas hurtigt, at de kunneregistreres til disse kampe, og ikke resulterede i, at spillere blev ramt af for meget slitage og skader. Dét står jeg gerne ved. Jeg kaldte det en kunst (kunne også være balancegang), da det ikke er let. Men heller ikke umuligt. Ofte kan penge løse de problemer.

Jeg har det fint med, at CV satsede, men dét ændre dog ikke ved, at man godt kan lære af de situationer man ender i. jeg synes ikke de er kritisable, men helt sikkert nogle der skal evalueres. Man bygger en trup over tid, og så synes jeg det altid er vigtigt at have nogle grundpricipper på plads f.eks. aldrig udløbt il to keepere i samme vindue, aldrig have udløb til 3 ud af (reelt) 4 midterforsvarer i samme vindue osv.

Jeg har ingen skepsis over for de spillere CV henter, jeg kaldte Røsler for fremragende i går. Jeg argumenterede siden vinterpausen for, at vi skulle gøre Sebastian Jørgensen permanent. Jeg bliver mere og mere vild med Jønsson. Anderson kaldte jeg perfekt, da han kunne lukke flere huller på banen (det lider han så under nu, da han naturligvis ikke er i topniveau på dem alle). Jeg har også sagt, at jeg har meget stor tiltro til CV og tror han får mere ud af vores budget, end mange andre klubber får ud af større budgetter.

Når alt det er sagt, så forholder jeg mig undrende og nysgerrig overfor hvorfor vi er endt i en situation, hvor der f.eks. skal drives rovdrift på en Tingager. Hvorfor vi (måske) ikke kan hvile spillerne når de skal. Hvorfor vi måske spiller en CL kval kamp med en 6'er som centerforsvarer og måske en U19 spiller eller to i startopstillingen.

Jeg håber, og tror, at vi fremadrettet vil strække os rigtigt langt for ikke, at ende i den situation igen, og hvis det er tilfældet, så er det muligvis fordi CV også pt føler, at det blev en lille smule for presset.

I såfald tillader jeg mig, at påstå at du læser mine indlæg forkert. Jeg har endnu tilgode, at konkludere noget som helst, modsat dig, men jeg har derimod undret mig, og stillet spørgsmålstegn ved, om det er f.eks. er den rette strategi at drive rovdrift på f.eks. en 33 årig stopper der kommer fra en skadesplaget sæson. Det undren står jeg ved.

Det kan du påstå. Men jeg er altså ikke den eneste, der læser dine indlæg i den retning, og det er almindelig kommunikationsteoretisk praksis, at der er afsenderens ansvar, at sikre, at budskabet forstås efter hensigten. Så hvis jeg oprigtigt misforstår dig, så synes jeg (også), du skal kigge en lille smule indad, for det er bedst for alle, hvis vi forstår hinanden efter intentionen.

Retfærdigvis skriver jeg selv også tit ting, som ikke bliver forstået efter hensigten. Det forsøger jeg at tage til mig.

Du spørger mig, om jeg tror Colin Røsler ville kunne hentes for 3 uiger siden. Da jeg skriver, at jeg tror det var muligt, kalder du det mistillid til CV uden selv, at ville forholde dig til, om det var muligt? Så du stiller mig et spørgsmål, som du ikke selv har en holdning til, men benytter mit svar til konkludere, at jeg har mistillid til CV, det synes jeg ærlig talt er formålsløst eftersom du ikke ønsker at give dig i kast med den diskution. Hvorfor så stille spørgsmålet overhovedet?

Som jeg også skrev ret tydeligt, var min opfattelse ift. din mistillid ikke alene baseret på det udsagn. Jeg stillede spørgsmålet, fordi jeg undrede mig over, om du havde så skråsikker en opfattelse ift. muligheden for at hente Rösler for et par uger siden. Jeg troede oprigtigt, du ville have et mere nuanceret synspunkt, og så kunne vi i det mindste mødes om det.

Jeg har en helt klar holdning til det spørgsmål. Den holdning er, at ingen af os har den mindste smule indsigt i det, og derfor er det formålsløst at diskutere. Det er en mulighed, at CV har været nærig. Det er også en mulighed, at CR først ville se os sikre kvalifikationen til Europa.

Ja, vores midterforsvar vandt DM. Da vi skiftede en del ud i det, blandt andet satte Mølgaard ind, og flyttede rundt på Kahl, Beijmo m.fl. mod FCM kostede det mål og point, måske det også havde gjort det såfremt vi havde haft en anden reserve på bænken, der medførte færre rokeringer, dét ved ingen. Jeg ønskede ikke Røsler i vinterpausen, jeg satte ikke navne på. Jeg er evigt taknemmelig for, at vi forlængede med Kahl. Og ja, jeg ville gerne have spillet kampen i lørdags med Dalsgaard - også selvom han blot var reserve.

Korrekt. Det er faktuelt. Alt andet, der kunne være sket, er spekulation.

Jeg skrevb i forrige uge, at kunsten måtte være at få spillere ind så tilpas hurtigt, at de kunneregistreres til disse kampe, og ikke resulterede i, at spillere blev ramt af for meget slitage og skader. Dét står jeg gerne ved. Jeg kaldte det en kunst (kunne også være balancegang), da det ikke er let. Men heller ikke umuligt. Ofte kan penge løse de problemer.

Jeg har det fint med, at CV satsede, men dét ændre dog ikke ved, at man godt kan lære af de situationer man ender i. jeg synes ikke de er kritisable, men helt sikkert nogle der skal evalueres. Man bygger en trup over tid, og så synes jeg det altid er vigtigt at have nogle grundpricipper på plads f.eks. aldrig udløbt il to keepere i samme vindue, aldrig have udløb til 3 ud af (reelt) 4 midterforsvarer i samme vindue osv.

Jeg synes også, det er en ballancegang. Jeg synes også, det er fint at undres, diskutere og evaluere. Jeg er bare uenig i, at at man kan sætte tingene så hårdt op. F.eks. køber jeg ikke ind på dine grundprincipper. Jo, det er et fint udgangspunkt, men vi er også en klub, der pludselig spillede med om mesterskabet. Det påvirker grundprincipperne.

Jeg har ingen skepsis over for de spillere CV henter, jeg kaldte Røsler for fremragende i går. Jeg argumenterede siden vinterpausen for, at vi skulle gøre Sebastian Jørgensen permanent. Jeg bliver mere og mere vild med Jønsson. Anderson kaldte jeg perfekt, da han kunne lukke flere huller på banen (det lider han så under nu, da han naturligvis ikke er i topniveau på dem alle). Jeg har også sagt, at jeg har meget stor tiltro til CV og tror han får mere ud af vores budget, end mange andre klubber får ud af større budgetter.

Det har retfærdigvis heller aldrig været min intention at beskylde dig for, så hvis jeg har gjort det, beklager jeg. Det var ikke meningen. Og jeg har skam noteret mig din begejstring for særligt MA.

Når alt det er sagt, så forholder jeg mig undrende og nysgerrig overfor hvorfor vi er endt i en situation, hvor der f.eks. skal drives rovdrift på en Tingager. Hvorfor vi (måske) ikke kan hvile spillerne når de skal. Hvorfor vi måske spiller en CL kval kamp med en 6'er som centerforsvarer og måske en U19 spiller eller to i startopstillingen.

Jeg håber, og tror, at vi fremadrettet vil strække os rigtigt langt for ikke, at ende i den situation igen, og hvis det er tilfældet, så er det muligvis fordi CV også pt føler, at det blev en lille smule for presset.

Og igen. Det er helt fair at undres. Men jeg kan ikke forstå, at du så blank afviser argumentet om, at CV har ventet på, den rigtige mulighed blev tilgængelig. Jeg ønsker ikke, du skal købe ind på det som sandheden, men det er i min optik ligeså sandsynligt som, at CV bare har været nærig (som er en bevidst karikeret måde at skrive din pointe på ;-) ). I virkeligheden ligger sandheden nok et sted midt imellem, verden er sjældent sort/hvid.

Endelig på falderebet, så beklager jeg, hvis jeg har bidraget til at trække fronterne lige skarpt nok op. Det er uhensigtsmæssigt, og det ville være federe, hvis vi bare kunne lytte til hinanden i stedet for at misforstå hinanden.

Jeg tror, vi har kørt tilpas meget i cirkler på denne nu, så jeg står af.

Der er for mig to generende ting i debatten:

1) kritik af/ærgrelse over CVs disposition(er) om at vente, fx for at spare penge på Rösler bliver set som mistillid. Det smadrer debatten at køre den til ekstremer. CV har haft tidlige muligheder og har vurderet det var fordelagtigt at vente. Det er ét element. Hvis jeg kritiserede JP for ikke at hvile Bech ved fx at starte Carstensen og lade Anderson spille 10'er, er det så kritik af en disposition, eller generel mistillid til træneren?

2) Du mener absolut intet. Ergo kan CV ikke begå fejl og du er kun uenig med os, fordi vi er lettere kritiske overfor CV. Det er meget farveløst at have som position, at hvad fatter gør er altid det rigtige. Man kan godt have den position at det er rigtigt at vente, men så må man gerne formalisere det lidt mere.

En anden ting: er der nogen der er bekymrede hvis Rösler kun ville vælge AGF pga europæiske kampe? På den ene side er det fedt at fange en spiller der er bedre end man normalt får. På den anden side er det også problematisk hvis man har en 'onsdagsspiller', der kommer til at hade tilværelsen i Århus hele foråret - med mindre man spiller med om guld.

Det troe jeg ikke gælder for Rösler. Men det er en oplagt mulig konsekvens af hvis han ikke var interesseret for to uger siden, men først blev det efter miraklet i Poznan.

Der er for mig to generende ting i debatten:

1) kritik af/ærgrelse over CVs disposition(er) om at vente, fx for at spare penge på Rösler bliver set som mistillid. Det smadrer debatten at køre den til ekstremer. CV har haft tidlige muligheder og har vurderet det var fordelagtigt at vente. Det er ét element. Hvis jeg kritiserede JP for ikke at hvile Bech ved fx at starte Carstensen og lade Anderson spille 10'er, er det så kritik af en disposition, eller generel mistillid til træneren?

2) Du mener absolut intet. Ergo kan CV ikke begå fejl og du er kun uenig med os, fordi vi er lettere kritiske overfor CV. Det er meget farveløst at have som position, at hvad fatter gør er altid det rigtige. Man kan godt have den position at det er rigtigt at vente, men så må man gerne formalisere det lidt mere.

Så har jeg ikke formuleret mig klart nok.

Ad 1) Det var det samlede indlæg fra @Thomas K, jeg læste som mistillid. Jeg har redegjort for det i det oprindelige indlæg, men jeg kan ikke magte at grave det frem. Og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad den øvrige del var.

Ad 2) Jo, jeg mener en hel masse. Jeg mener, at vi ikke kan konkludere noget med vores indsigt. Jeg mener også, det er overvejende sandsynligt, at CV i højere grad har ventet på, de rigtige muligheder blev tilgængelige end at han har været nærig (karikeret bevidst). Jeg mener, at det først er meningsfuldt at evaluere på vinduet, når det er overstået. Og frem for alt mener jeg, at det grundlæggende er helt, helt forkert at være kritisk over for CVs ageren indtil videre med den indsigt, vi har. Men min mening flytter os ikke, det bliver skyttegravskrig, vi har haft diskussionen masser af gange. Derfor udfordrer jeg kritikken af CV.

Min position er ganske formaliseret. Den er ikke, at CV altid gør det rigtige. Den er, at vi ikke aner, hvad der foregår, men at det aldrig har gået bedre for AGF end efter, han kom til. Du kan kalde den farveløs. Det synes jeg er meget lidt konstruktivt. Jeg synes, den er nuanceret.

Hvis din tilgang er, at beskrive min position som uformaliseret og farveløs, så synes jeg bare, du skal lade være med at svare på mine indlæg fra nu af. For der kommer ikke noget godt ud af den tilgang.

Vi har nok bare forskellig holdning til, hvilke eksempler vi ønsker at være overfor vores børn ;)
Tjo. Der tror jeg bare, at der i vores familie er forskel på om vi kommer på stadion eller i kirken.

Men jeg byder debatten velkommen. Det handler jo åbenlyst ikke bare om, hvilket eksempel, du ønsker at være for dine børn, men også om hvad vi andre ytrer i dine og andre børns nærvær. Og det er en super fair pointe. Jeg er bare uenig i, at det nævnte skulle være over nogen som helst streg, og jeg bilder mig i øvrigt ind, at mine børn godt ved, at man ikke bogstaveligt talt er et røvhul fordi man spiller fodbold for Lyngby. Og som indikeret har de også hørt om syndernes forladelse ;)

Leander snakker om en kampafgørende episode i Lyngby kampen, jeg har misset fuldstændig, straffespark til Arnstad?

Nogen som har et billede eller video af det?

Lidt skidt hvis det skulle have været rødt og straffe

Jeg så det skam meget tydeligt på tv og var forundret over, at VAR ikke engang tjekkede det.
Skidt - men sådan er standarden. Vi er et U-land mht. dommerstandarden.

Leander snakker om en kampafgørende episode i Lyngby kampen, jeg har misset fuldstændig, straffespark til Arnstad?

Nogen som har et billede eller video af det?

Lidt skidt hvis det skulle have været rødt og straffe

Tjaaeee der var ikke meget men de har fået en tendens til at dømme dem, når modstanderen træder ned over foden og han kommer lidt sent.

1785762275604.webp

Latest posts

Back