New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 582
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Okay, spændende udvikling på denne tråd.

Jeg er helt enig i, at indlægget fra @Rastapopoulos er helt off. Dels fordi det er 1) på skrift, 2) efter kampen, og 3) rettet mod vores egen spiller med et udtalt had.

Jeg synes klart, at “stadion” er et argument fordi det sker i umiddelbar affekt. Og fodbold er følelser. Det er vel ok de kommer udenpå tøjet?

Jeg har i hvert fald ofte været højlydt ærgerlig (“tag jer nu sammen” etc.) over nogle af vores egne spillere, men aldrig råbt noget, der ligner det Rasta skrev.

Og må man nu heller ikke råbe efter modstanderne? “Røvhul” er måske barnligt, men også ret uskyldigt.

Jeg havde 3 unger (6-9 år) med i Lyngby og de fik alle lært Lyngby-spillernes efternavn at kende 😉 Og jeg havde også min 6-årige med, da han og jeg i sidste uge stod og buhede af en Brøndby-spiller som andre klappede af.

Jeg er helt uenig i Rastas holdninger til MA og synes uanset hvad, at det er helt forkert at skrive sådan. Men jeg er godt nok enig med ham i, at det kan blive for politisk korrekt - i hvert fald, hvis det kommer dertil, at vi ikke må råbe efter modstanderne….

Det lyder da helt som når trolde på internettet og sociale medier tilsyneladende har det synspunkt, at det er ok anonymt at svine alt og alle, fordi det er et frirum for dem?
Jeg er slet ikke anonym herinde, hvis man har fulgt godt med.

Men hey, whatever dude, I karaktermyrder bare, som I vil. Jeg vil nu mene, at også jeg har noget kapital at tære på efter årtiers debat herinde.

Men havde vi ikke haft skaderne, så havde vi jo haft en fremragende trup.

Jeg er godt klar over der skal regnes med skader hist og pist, men det er jo vildt med det antal skader vi har, og det er ikke normalt i en trup med så mange skader til regulære startere på samme tid.

Tjah, der er jo ikke meget overraskende over skader til Mølgaard, NP, AJ, Serra og Solbakken.

Særligt med Mølgaard og NP får vi ingen spilminutter ud af deres plads i truppen.

Tingager er også kommet tilbage til stor belastning oven på en skade. Så der er en hvis risiko.

Så køber slet ikke dit argument. Vi er startet sæsonen med intenst kampprogram og ultratynd trup. Vi har været beærede af held, der gør, at vi har to point i ligaen og avanceret.

Sætter min største lidt til, at vores ellers fremragende stab får lappet spillerne sammen henover den næste uges tid.

Nej, det er nemlig ikke ligegyldigt. Det er derimod en reaktion på, at han ganske enkelt ikke magter opgaven.
Fordi det har du besluttet. Men det er tydeligvis ikke klubbens holdning. Du skriver om at MA er en nulbon og en det ikke magter opgaven, som det er et faktum. Kritiserer gerne spillerne men prøv at komme med argumenter i stedet for bare at fortælle at du hader ham. Det er ikke debat.

Og prøv så at sætte dig ind i at han lige er kommet tilbage til klubben og skal finde sig til rette i et system, hvor vi hverken spiller med 8'ere eller kanter og hvor Arnstad og Bech er de primære 10'ere. Så lige nu kastes MA rundt fra den ene position til den anden. Vi må formode, at han får en fast plads som 10'er (som var der hvor han havde succes under Røsler), når transfervinduet er lukket.

Men blev vist også nævnt i Det Hvide Snit at det blev nævnt i Mixed Zone. Kørte utrolig mange kilometer i bil fredag og noget af lørdag. Ligeledes i dag. Så har hørt uhyggelig mange podcast, og jeg hører for det meste i dobbelt tempo.
Dennis Bjerre nævnte i hvert fald at JP gerne ville have sparet Kahl i Lyngby, uden dog at nævne noget med skader, det var nok bare som med Knudsen, træthed.

Men havde vi ikke haft skaderne, så havde vi jo haft en fremragende trup.

Jeg er godt klar over der skal regnes med skader hist og pist, men det er jo vildt med det antal skader vi har, og det er ikke normalt i en trup med så mange skader til regulære startere på samme tid.
Ja vi ville have en monster trup (undtagen på 9er positionen)..

Hvis alle er i top form ser start 11 vel sådan ud:

Hedenstad
Mølgaard - Tingager - Kahl
Links - Knudsen - Yakob - Emmery
Bech - Serra - Arnstad

Især midtbanen og kanterne kunne virkelig skifte meget udtryk alt efter hvem vi skifter ind.

Røsler vil virkelig hjælpe hvis han kan tage alle pladser i forsvaret

Ja vi ville have en monster trup (undtagen på 9er positionen)..

Hvis alle er i top form ser start 11 vel sådan ud:

Hedenstad
Mølgaard - Tingager - Kahl
Links - Knudsen - Yakob - Emmery
Bech - Serra - Arnstad

Især midtbanen og kanterne kunne virkelig skifte meget udtryk alt efter hvem vi skifter ind.

Røsler vil virkelig hjælpe hvis han kan tage alle pladser i forsvaret
Og vel fair at antage at Mølgaard og Serra aldrig bliver en fast del af AGF i denne sæson, hvis nogensinde overhovedet?

Last edited:
Da jeg var på stadion lod jeg mærke til at Jønsson han var meget utilfreds med Camara og råbte af ham. Jønsson havde en fremragende præstation men han skal være bedre over for sine holdkammerater. Jeg beklager hvis det allerede er blevet skrevet herinde
Da kampen skulle til i gang, gik Jønsson over og holdte om Haugstrup og opmuntrede ham.

I kampens hede sker de ting. Synes sgu også Tingager så ret surt på Camara i Polen da Poznan scorer

Da jeg var på stadion lod jeg mærke til at Jønsson han var meget utilfreds med Camara og råbte af ham. Jønsson havde en fremragende præstation men han skal være bedre over for sine holdkammerater. Jeg beklager hvis det allerede er blevet skrevet herinde
Det bemærkede jeg ikke. Men de rutinerede dirigerede generelt meget med de unge. Kahl var også meget vokal da han kom ind. Tror det er helt som det skal være.

Fordi det har du besluttet. Men det er tydeligvis ikke klubbens holdning. Du skriver om at MA er en nulbon og en det ikke magter opgaven, som det er et faktum. Kritiserer gerne spillerne men prøv at komme med argumenter i stedet for bare at fortælle at du hader ham. Det er ikke debat.

Og prøv så at sætte dig ind i at han lige er kommet tilbage til klubben og skal finde sig til rette i et system, hvor vi hverken spiller med 8'ere eller kanter og hvor Arnstad og Bech er de primære 10'ere. Så lige nu kastes MA rundt fra den ene position til den anden. Vi må formode, at han får en fast plads som 10'er (som var der hvor han havde succes under Røsler), når transfervinduet er lukket.
Jeg kan sagtens forstå følgende kritikpunkter af MA:
- For lidt slutprodukt
- Lidt en diva (diver en del og brokker sig. Det må være FCM påvirkningen)
- Holder meget på bolden
- Træffer mange dårlige beslutninger med bolden
- Har en holdning til hvor han skal spille

Men jeg synes altid han arbejder hårdt, kan noget på egen hånd (drible), er god til at udtale sig, virker vellidt blandt sine holdkammerater og at han rigtig gerne vil AGF. I tidligere sæsoner var han jo eneste mand som kunne true modstandernes mål.

Jeg håber stadigvæk han finder det gode niveau han viste især i FCMs europæiske kampe. Men han har åbenbart været her i 4 år så det er nok svært at tro han udvikler sig yderligere.

Men synes han er bedst centralt i banen.

Jeg kan sagtens forstå følgende kritikpunkter af MA:
- For lidt slutprodukt
- Lidt en diva (diver en del og brokker sig. Det må være FCM påvirkningen)
- Holder meget på bolden
- Træffer mange dårlige beslutninger med bolden
- Har en holdning til hvor han skal spille

Men jeg synes altid han arbejder hårdt, kan noget på egen hånd (drible), er god til at udtale sig, virker vellidt blandt sine holdkammerater og at han rigtig gerne vil AGF. I tidligere sæsoner var han jo eneste mand som kunne true modstandernes mål.

Jeg håber stadigvæk han finder det gode niveau han viste især i FCMs europæiske kampe. Men han har åbenbart været her i 4 år så det er nok svært at tro han udvikler sig yderligere.

Men synes han er bedst centralt i banen.
Jeg tror ikke der er mange spillere der ikke har en holdning til hvor spilleren er bedst. Nogle er bare mere vokale om det, fordi de bliver flyttet lidt mere.

Tænker Arnstad og Bech også ville tale lidt med Poulsen, hvis de spillede wingbacks de næste 3-4 kampe.

Jeg tror ikke der er mange spillere der ikke har en holdning til hvor spilleren er bedst. Nogle er bare mere vokale om det, fordi de bliver flyttet lidt mere.

Tænker Arnstad og Bech også ville tale lidt med Poulsen, hvis de spillede wingbacks de næste 3-4 kampe.
Det må dælme føles mærkeligt at skifte fra AGF (her tænker jeg både MEM og Andersson) for derefter at se os blive mestre med nærmest samme hold...

Spørgsmålet er om vi var blevet mestre med dem?

Latest posts

Back