Det er ret mange skader man er løbet ind i. Men at Tingager får boget overbelastning efter Poznan, og at spillere der ikke er vant til at spille med førsteholdet får problemer overrasker vel ingen. Camara havde krampe to gange og hans tackling på kroppen var en konsekvens af han ikke turde løbe.
Det er pisse ærgerligt. Truppen er tynd, men giver plads til at få prøvet unge af. Det er bare for meget på én gang. Bogere er ikke god nok til at starte, men skal have chancen. På midten er Haugstrup ikke god nok til at starte, men skal have chancen. Camara og Storch er også så spændende at de skal have spilletid, selvom de ikke er gode nok til at starte. Tomas har gjort nok til at starte, men kommer ikke ind, formentlig fordi resten af holdet er så presset.
Lyngby gør det godt, men AGF er jo bedre. Det er ét point bedre end for et år siden, men samtidig 2. Superligakamp der ender uafgjort og hvor min tese er at den manglende bredde koster. Og det er anden kamp man nok burde have tabt.
Anderson skuffede mig i dag. Men på et hold der var flad for energi og præget af unge spillere, holdt han som altid dampen oppe. Og han leverede igen fuld indsats, selvom han ikke fik så meget ud af det. Man kan godt se sig sur på hans dueller og forsøg på at trække frispark fra situationer hvor han har tabt nærkampene. Men det er en spiller der har spillet i alle kampene og stadig leverer fuld indsats, på en plads han ikke ønsker at spille. Jeg er skuffet, fordi jeg har høje forventninger til ham. Ikke fordi jeg synes han var et problem for holdet på nogen måde.
Det er et handicap at spille uden angriber. Guld værd for Bogere at få minutterne, men ikke for holdet. Og noget kritisk, både at skylle starte med de to uritunerede unge, og ikke kunne give Tingager - og reelt heller ikke Kahl pause.
Jeg har ikke set situationerne på tv, men Hedenstad virkede meget passiv på deres første scoring - spillede ellers en glimrende kamp. Begge straffe så klare ud fra tribunen. Det er lidt akavet at AGF har haft fire positive var-interventioner og kun en negativ i de første fire kampe. Men alle fem har været korrekte (med forbehold for kun at have set dem i dag live), så ikke noget forkert i det.
Der er meget godt i holdet og mange positive momenter. Holdt op mod en kontekst af jagt på medaljer og gruppespil, er der mindre opløftende at Storch og Camara gør det godt, når de ikke bliver en faktor. Og spilletiden til Bogere afslører også, at der ligger stor arbejdsindsats og ønsker fra tribunerne, men ikke så mange points i ham.
Jeg sad tæt på de herrer Nielsen og Jensen, men fiknikke udfrittet dem om transferplaner. Hvis jeg havde lykkedes med det, havde jeg sikkert ikke fået nogen brugbare svar. Og brugbare svsr vsr kun blevet delt, hvis jeg havde fpet ok til det. Long story short, jeg overhørte ikke noget, ud over hvad jeg opfattede som utilfredshed med Anderson, ytret med hvad som som randrusansk dialekt.
Min håb er dog, at der signes en angriber og en forsvarer hurtigt. Jeg er ikke mere kreativ end at tænke Nordås og Vestergaard. Højer er også et godt bud.