New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 623
  • Views Views: Views 19K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Jeg tror ikke han kan komme sig så hurtigt. Er der den mindste chance for, at han kan blive yderligere skadet skal han naturligvis ikke spille. Så må det bare blive den næste. Om det så er Camara eller en anden er ligegyldigt. Vi skal ikke risikere Tingager i f.eks 10-12 kampe for 1 kamp.
Hvis tilgangen i dag var at han kunne spille, men skulle være klar til at gå ud hvis han mærkede noget, kan det blive det samme mod Sabah. Hvis det er en ny skade er det heldigt hvis han kan være med, men det kan også allerede være en længere skade. Hvis ikke er på 100% bliver det nok en afvejning. I princippet skal han selvfølgelig bare hviles, men det lidt smalle trup på nogle positioner og de mange skader gør at vi ender i en situation hvor vi kan blive nød til at tage lidt større chancer. Den kamp mod Sabah er bare så vigtig at vi skal stille op med det stærkest mulige hold på dagen.

Hvis tilgangen i dag var at han kunne spille, men skulle være klar til at gå ud hvis han mærkede noget, kan det blive det samme mod Sabah. Hvis det er en ny skade er det heldigt hvis han kan være med, men det kan også allerede være en længere skade. Hvis ikke er på 100% bliver det nok en afvejning. I princippet skal han selvfølgelig bare hviles, men det lidt smalle trup på nogle positioner og de mange skader gør at vi ender i en situation hvor vi kan blive nød til at tage lidt større chancer. Den kamp mod Sabah er bare så vigtig at vi skal stille op med det stærkest mulige hold på dagen.
Der er jo en grund til en trup er mere end bare kamptruppen.

Man må spille dem der er klar, det er derfor CV har samlet en trup af flere spillere

Netop hjemvendt fra stadion. Fantastisk at være tilbage på Lyngby Stadion, de er gode værter som altid, og så med et helt perfekt fodbold vejr.

Jeg kan ikke byde ind med meget som ikke allerede er sagt. Vi spiller helt forfærdeligt, og er enormt heldige med det ene point. Vores unge gør sgu hvad de kan, hvor imod vores erfarne ikke helt rammer det de burde kunne.

At flere er så meget efter Anderson, allerede, efter kun 4 kampe, er vildt at læse. Det må næsten bunde i hvad man mente om ham sidst. Han bliver spillet ude af position, og er markant bedre end nogle af de faste som har været ringere. F.eks. Kahl som er været ringe, i dag laver han så også et straffe.

Giv nu lige manden noget tid til at falde ind i JP bold, gerne med det stærkeste hold, og ikke 4-5 debutanter omkring sig.

Videre til næste!

Netop hjemvendt fra stadion. Fantastisk at være tilbage på Lyngby Stadion, de er gode værter som altid, og så med et helt perfekt fodbold vejr.

Jeg kan ikke byde ind med meget som ikke allerede er sagt. Vi spiller helt forfærdeligt, og er enormt heldige med det ene point. Vores unge gør sgu hvad de kan, hvor imod vores erfarne ikke helt rammer det de burde kunne.

At flere er så meget efter Anderson, allerede, efter kun 4 kampe, er vildt at læse. Det må næsten bunde i hvad man mente om ham sidst. Han bliver spillet ude af position, og er markant bedre end nogle af de faste som har været ringere. F.eks. Kahl som er været ringe, i dag laver han så også et straffe.

Giv nu lige manden noget tid til at falde ind i JP bold, gerne med det stærkeste hold, og ikke 4-5 debutanter omkring sig.

Videre til næste!
Anderson er nok en top 5 i lønbudgettet i AGF, så kritikken er rettet ind efter det

Så han var under niveau af f.eks Kahl og Bech i dag?

Jeg var også lidt ude med riven efter kampen, men efter at have tænkt lidt mere over det, så mener jeg heller ikke, at vi burde lægge særlig meget i hans første halvleg. Han skal bare ikke spille HWB, på samme måde som at Bech ikke skal spille 9er positionen. Jeg tror, at vi (os der var efter ham i kampen i dag) lægger meget i den situation, hvor han kan spille chancen meget større ved at lægge den videre til Bogere eller RC. Han skal selvfølgelig også have kredit for at have tredje sidste fod på vores mål.

Jeg er på tur med frue og knægt, så jeg så første halveg live og anden halveg forskudt. Hold da op et mareridt af en fodboldkamp. Altså for os. Lyngby spillede en flot kamp. Gode i presset, god boldomgang, chanceskabende. De har vist tænkt sig at blive oppe. Dem er der altså mange, der får problemer med.

Jeg synes folk er meget, meget hårde i deres dom af AGF. Nej, vi spillede ikke godt, faktisk var det, som at se det gamle, præ-David Nielsen AGF, hvor kollapset truede med at være totalt. Altså lige indtil vi kom bagud 2-1, og vi så løb op i den anden ende og udlignede på den ENESTE chance, vi havde i anden halveg. Det er altså også en form for klasse. Kig på startopstillingen. Kig på at vores forsvarsgeneral går ud efter 10 minutter. Kig på to teenagere i forsvaret og endnu en teenager på midten - de tre har tilsammen mindre end 10 superligakampe i benene.
Det var en ægte katastrofekamp for os - stort set alt gik galt.

Jeg synes, at når man regner alle mellemregningerne med, så kan vi kun være tilfredse. Med resultatet. Spillet må vi tolerere i denne kamp, men ikke som et mønster.

Hvis CV skulle finde på at pege på kampen i Poznan som et eksempel på, at vi har OK bredde, kan vi jo så pege på dagens kamp og sige "næh". Men det gør CV heller ikke - alle ved, at vi er på udkig. Jeg hælder faktisk til, at vi skal bruge en, til hver kæde, men jeg ved jo ikke, hvor tæt på eller langt fra d'herrer Solbakken, Yakob og N. Poulsen er, på at kunne spille med igen.

Særlig hyldest til Hedenstad! Var det ikke for ham, havde vi fået på munden i dag.

Jeg var også lidt ude med riven efter kampen, men efter at have tænkt lidt mere over det, så mener jeg heller ikke, at vi burde lægge særlig meget i hans første halvleg. Han skal bare ikke spille HWB, på samme måde som at Bech ikke skal spille 9er positionen. Jeg tror, at vi (os der var efter ham i kampen i dag) lægger meget i den situation, hvor han kan spille chancen meget større ved at lægge den videre til Bogere eller RC. Han skal selvfølgelig også have kredit for at have tredje sidste fod på vores mål.
Jeg synes ikke man kan tillade sig, at blive rigtig sur på en spiller der kastes rundt.

Ender vi med at Bech skal spille venstre wingback vil jeg også være mere overbærende med ham

Ja. Vi er ramt af skadet, blandt andet pga et tæt program, som vi jo så vidste vi ville have.

Flere herinde skrev jo også om,-at en type som Tingager ikke kunne holde til 4 kampe på 11 dage. Dertil en der så viste sig at være 120 minutter.
Tingagers skade kan måske skyldes programmets. Men ikke AJ, JA og Callø. Med dem helt klar havde vores hold set markant anderledes ud i dag.

Der bliver spurgt hvorfor man spiller Tchamche før Jørgensen i dag. Det er jo to vidt forskellige typer, og JP har vel vurderet at der skulle bruges en type som Tchamche.

Så er der kritikken af Anderson. Jeg forstår den som udgangspunkt, men den burde være mere nuanceret og baseret på, at han ikke spiller hans favoritposition.

Jeg synes han spiller en okay kamp, ikke decideret god, men heller ikke ringe.

Kahl synes jeg egentlig også spillede en okay kamp, og det er svært at skulle være den rutinerede med to demo-debutanter i forsvaret, når vi er sådan under pres som vi er.

Bech synes jeg var mere anonym, uden at være dårlig.

Generelt synes jeg at spillerne egentlig kæmpede godt mig et - uventet - godt Lyngby-hold. De havde faktisk fortjent sejren, for de spillede klart bedst og virkede mere opsatte ånder i dag. Kampen i onsdags sad tydeligvis i benene hos os, men hvis vi ikke havde alle de skader vi har, så tror jeg helt bestemt vi havde vundet kampen, og endda tydeligt.

Tingagers skade kan måske skyldes programmets. Men ikke AJ, JA og Callø. Med dem helt klar havde vores hold set markant anderledes ud i dag.
JA kommer også fra en tidligere skade, og derfor ikke usædvanligt han får lidt tilbagefald. AJ har også haft sin del af skader. Derudover er JA jo ret beset wingback.

Derudover er det ikke usædvanligt at spillernes krop reagere på et hårdt program.

Vi har været ekstremt presse på stopper positionen fra start. Derfor ender man nok med at spille de enkelte spillere for meget.

Last edited:
Det er ret mange skader man er løbet ind i. Men at Tingager får boget overbelastning efter Poznan, og at spillere der ikke er vant til at spille med førsteholdet får problemer overrasker vel ingen. Camara havde krampe to gange og hans tackling på kroppen var en konsekvens af han ikke turde løbe.

Det er pisse ærgerligt. Truppen er tynd, men giver plads til at få prøvet unge af. Det er bare for meget på én gang. Bogere er ikke god nok til at starte, men skal have chancen. På midten er Haugstrup ikke god nok til at starte, men skal have chancen. Camara og Storch er også så spændende at de skal have spilletid, selvom de ikke er gode nok til at starte. Tomas har gjort nok til at starte, men kommer ikke ind, formentlig fordi resten af holdet er så presset.

Lyngby gør det godt, men AGF er jo bedre. Det er ét point bedre end for et år siden, men samtidig 2. Superligakamp der ender uafgjort og hvor min tese er at den manglende bredde koster. Og det er anden kamp man nok burde have tabt.

Anderson skuffede mig i dag. Men på et hold der var flad for energi og præget af unge spillere, holdt han som altid dampen oppe. Og han leverede igen fuld indsats, selvom han ikke fik så meget ud af det. Man kan godt se sig sur på hans dueller og forsøg på at trække frispark fra situationer hvor han har tabt nærkampene. Men det er en spiller der har spillet i alle kampene og stadig leverer fuld indsats, på en plads han ikke ønsker at spille. Jeg er skuffet, fordi jeg har høje forventninger til ham. Ikke fordi jeg synes han var et problem for holdet på nogen måde.

Det er et handicap at spille uden angriber. Guld værd for Bogere at få minutterne, men ikke for holdet. Og noget kritisk, både at skylle starte med de to uritunerede unge, og ikke kunne give Tingager - og reelt heller ikke Kahl pause.

Jeg har ikke set situationerne på tv, men Hedenstad virkede meget passiv på deres første scoring - spillede ellers en glimrende kamp. Begge straffe så klare ud fra tribunen. Det er lidt akavet at AGF har haft fire positive var-interventioner og kun en negativ i de første fire kampe. Men alle fem har været korrekte (med forbehold for kun at have set dem i dag live), så ikke noget forkert i det.

Der er meget godt i holdet og mange positive momenter. Holdt op mod en kontekst af jagt på medaljer og gruppespil, er der mindre opløftende at Storch og Camara gør det godt, når de ikke bliver en faktor. Og spilletiden til Bogere afslører også, at der ligger stor arbejdsindsats og ønsker fra tribunerne, men ikke så mange points i ham.

Jeg sad tæt på de herrer Nielsen og Jensen, men fiknikke udfrittet dem om transferplaner. Hvis jeg havde lykkedes med det, havde jeg sikkert ikke fået nogen brugbare svar. Og brugbare svsr vsr kun blevet delt, hvis jeg havde fpet ok til det. Long story short, jeg overhørte ikke noget, ud over hvad jeg opfattede som utilfredshed med Anderson, ytret med hvad som som randrusansk dialekt.

Min håb er dog, at der signes en angriber og en forsvarer hurtigt. Jeg er ikke mere kreativ end at tænke Nordås og Vestergaard. Højer er også et godt bud.

Latest posts

Back