New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 529
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Jeg ved godt jeg har skreget - meget - på forstærkninger, men i dag viser meget godt at vi mangler bredde
Ja, vi er lidt hård ramt af skader især i forsvaret. Men jeg synes lige så meget det var relationer som niveau der manglede i dag.

Blokken med Camara, Storch, Haugstrup og Anderson har næppe spillet meget sammen til træning (og aldrig i kamp). Og tydeligt de havde svært ved at spille sig ud af presset.

Man kan ikke sammenligne nu med kampene i løbet af efteråret. Alene den grund at kampene i Europa er vigtigere nu end i ligestillet og trupperne ikke er på plads. FCK og FCM halter også for tiden.

Heldigvis er kampene i ligaspillet heller ikke 120 minutter hver gang. Det hjælper også lidt på trætheden.

Ja, vi er lidt hård ramt af skader især i forsvaret. Men jeg synes lige så meget det var relationer som niveau der manglede i dag.

Men det er ikke kun skader - men også Dalsgaard/Beijmo der er væk.. Og ift relationer - så var der kun 2 på banen i 1.halvleg som startede i BIF-kampen i maj, hvis man ikke tæller Tingager der jo gik ud inden kampen kom rigtigt igang.

Analysen er ikke helt præcis.

Man kan ikke sammenligne nu med kampene i løbet af efteråret. Alene den grund at kampene i Europa er vigtigere nu end i ligestillet og trupperne ikke er på plads. FCK og FCM halter også for tiden.

Endeligt vil AGF også have problemer med så mange skader uden Europa.

CV må dog føle noget ekstra tidspres pga. skadesudviklingen.
Jeg har længe argumenteret for tidspres til CV, og det er desværre endnu større nu.

Jeg skrev blandt andet hvad man ville gøre, hvis det efter Poznan havde været optimalt med en 10 dages pause til Tingager. Men man spiller ham alligevel selvom han havde ondt forleden.

Men undre mig egentlig lidt over Storch og Camara ikke kan spille mere. Aronsson er jævnaldrende og kommer ind og spiller 90 minutter i to kampe. Ved godt der er kortere tid imellem, men han kommer altså fra den islandske liga.

Enig med flere i at flere af de erfarne, som man må forvente viser vejen ikke rammer den i dag…

Som en amerikansk sportspsykolog har sagt har alle spillere positive og negative tanker, hvilket du ikke kan styre, men du kan styre hvad du siger og hvad du gør og der skal man øve sig i at vise og sige når man har noget at bidrage med og så tie stille hvis man er negativ. Og det er her jeg synes at AGF lykkes enormt godt sidste år og JP også gør, men synes at MA er ret svag her. Altså det er enormt let at aflæse hans negativ energi og det er jeg bange for kan smitte…-men virker heller ikke til at der er andre der kommer med noget positivt undervejs…-her var PM vild som leder…

Jeg har længe argumenteret for tidspres til CV, og det er desværre endnu større nu.

Jeg skrev blandt andet hvad man ville gøre, hvis det efter Poznan havde været optimalt med en 10 dages pause til Tingager. Men man spiller ham alligevel selvom han havde ondt forleden.

Men undre mig egentlig lidt over Storch og Camara ikke kan spille mere. Aronsson er jævnaldrende og kommer ind og spiller 90 minutter i to kampe. Ved godt der er kortere tid imellem, men han kommer altså fra den islandske liga.
Jeg så udskiftningen af Storch som en konsekvens af at man gerne ville give Callø noget spilletid. Nok fordi der er en god chance for at han skal starte onsdag.

Blokken med Camara, Storch, Haugstrup og Anderson har næppe spillet meget sammen til træning (og aldrig i kamp). Og tydeligt de havde svært ved at spille sig ud af presset.
Ja. Vi er ramt af skadet, blandt andet pga et tæt program, som vi jo så vidste vi ville have.

Flere herinde skrev jo også om,-at en type som Tingager ikke kunne holde til 4 kampe på 11 dage. Dertil en der så viste sig at være 120 minutter.

Analysen er ikke helt præcis.

Endeligt vil AGF også have problemer med så mange skader uden Europa.

CV må dog føle noget ekstra tidspres pga. skadesudviklingen.
Europa kampene bliver da ikke mindre vigtige jo længere vi kommer?

Vi har flere langtidsskadede spillere ude:'
- Poulsen
- Mølgaard
- Janni
- Solbakken

Derudover nogen som er på vej tilbage og man ikke kan forvente måske bidrager på top niveau:
- Callø
- Andersen
- Abbew
- Links
- Yakob
- Carstensen

Jeg tror ikke de øverste 4 kommer tilbage på et fornuftigt niveau indenfor en overskuelig fremtid (2-3 mdr)...

Der er altså akut behov for 2-3 spillere.

- Poulsen
- Mølgaard
- Janni
- Solbakken

Derudover nogen som er på vej tilbage og man ikke kan forvente måske bidrager på top niveau:
- Callø
- Andersen
- Abbew
- Links
- Yakob
- Carstensen

Jeg tror ikke de øverste 4 kommer tilbage på et fornuftigt niveau indenfor en overskuelig fremtid (2-3 mdr)...

Min pointe er ikke, at der kommer færre kampe. Min pointe er, at de europæiske kampe i ligaspillet er mindre vigtige end kvalifikationskampene - og truppen formentligt er bredere på det tidspunkt.

Når vi først når ind i ligaspillet, kan vi lettere prioritere Superligaen, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er helt enig i, at CV har travlt, men man kan ikke helt sammenligne udviklingen med senere på efteråret, hvor vi kan tillade os at stille med flere reserver i Europa.

Min pointe er ikke, at der kommer færre kampe. Min pointe er, at de europæiske kampe i ligaspillet er mindre vigtige end kvalifikationskampene - og truppen formentligt er bredere på det tidspunkt.

Når vi først når ind i ligaspillet, kan vi lettere prioritere Superligaen, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er helt enig i, at CV har travlt, men man kan ikke helt sammenligne udviklingen med senere på efteråret, hvor vi kan tillade os at stille med flere reserver i Europa.
Muligvis er de mindre vigtige for os fans, men for de spillere vi gerne have og der gerne vil til os, de vil jo helst spille de store kampe i Europa

- Poulsen
- Mølgaard
- Janni
- Solbakken

- Callø
- Andersen
- Abbew
- Links
- Yakob
- Carstensen

Janni er ikke langtidsskadet. han er også på vej tilbage fra mindre skade. Han har været ude med karentæne de første to kampe.

Latest posts

Back