New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 540
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Jeg synes, Kahl lignede en spiller, der mod Poznan var tilbage på sit niveau. Han er så utrolig vigtig for vores opbyggende spil med sit store mod på bolden og sit blik for åbningerne fremme i banen.

Beijmo spillede en anden rolle, så de er meget svære at sammenligne, men jeg er enig i, at det nok ville have været sværere at erstatte Kahl. Det var en virkelig vigtig forlængelse med Kahl.
Fuldkommen enig. Vanvittigt at vi fik forlængelsen med Kahl. Havde jeg fuldkommen afskrevet efter sæsonen.

Fordi han ikke passer i JP’s forsvar, hvor bolden skal spilles ud, man skal være pasningssikker etc.

Magnus Jensen havde været perfekt til Uwe bold og er perfekt til Midtjyllands dødboldsbold.
Jeg vil mene at han ca har samme niveau på bolden som Tingager? Ville være fremragende med endnu en forsvarsspiller med 5-6 mål pr sæson. Kan ikke se forskellen i forhold til da vi havde Dallevalle og Tingager sidste sæson?

Fuldkommen enig. Vanvittigt at vi fik forlængelsen med Kahl. Havde jeg fuldkommen afskrevet efter sæsonen.
Jeg ved ikke om det er vanvittigt. Ligesom med Yakob så tror jeg bare ikke der er den store interesse fra klubber/ligaer på ret højere niveau end Yakob. Du henter jo ikke Kahl som back eller til et tomands forsvar, og det afskærer en lang række klubber. Men jeg er dog overrasket at der tilsyneladende slet ikke har været interesse. Hvis FCM havde vist at Lee ville videre så tror jeg godt de kunne have været interesseret i ham på samme måde som fck hentede Beijmo. Men der er nok for meget fodbold i Kahl som forsvarsspiller til at han passer ind i fcm.

Jeg ved ikke om det er vanvittigt. Ligesom med Yakob så tror jeg bare ikke der er den store interesse fra klubber/ligaer på ret højere niveau end Yakob. Du henter jo ikke Kahl som back eller til et tomands forsvar, og det afskærer en lang række klubber. Men jeg er dog overrasket at der tilsyneladende slet ikke har været interesse. Hvis FCM havde vist at Lee ville videre så tror jeg godt de kunne have været interesseret i ham på samme måde som fck hentede Beijmo. Men der er nok for meget fodbold i Kahl som forsvarsspiller til at han passer ind i fcm.
Jeg mener at Kahl godt kunne have fået en god portion penge og en transfer til en lav Bundesliga klub, Tyrkiet eller championship med en million euro som sign on. Derfor troede jeg ikke forlængelsen var mulig.
Jeg synes ikke at Yakob situationen er sammenlignelig

Og? Hvis han ikke kan spille fodbold så er han jo ikke brugbar om han så kostede 100 mio. På en halvt år har han haft et par minutters indhop i en ligegyldig afslutningskamp for derefter at være helt ude igen. Hvis det har noget med hans sygdom at gøre, og den forsvinder jo ikke, så kommer vi da til at manglen en spiller på midten uanset hvor meget han kostede.
Lad nu være med at afslutte en fodboldkarriere på hear say. En af journalisterne på Stiften havde talt med ham for nylig, hvor det forlød, at det gik fremad, men at han stadig havde en smule synsforstyrrelser ved høj puls. Det må tage den tid, det tager, men hvis lægerne tror på, han bliver rask, så gør jeg også. Og så handler det jo kun om kampform derefter.

Lad nu være med at afslutte en fodboldkarriere på hear say. En af journalisterne på Stiften havde talt med ham for nylig, hvor det forlød, at det gik fremad, men at han stadig havde en smule synsforstyrrelser ved høj puls. Det må tage den tid, det tager, men hvis lægerne tror på, han bliver rask, så gør jeg også. Og så handler det jo kun om kampform derefter.
Korrekt. Det er også derfor jeg tænker en lejeaftale på et halvt år kan være givet godt ud. Så kan han bare tage det i sit tempo uden at vi mangler ham. Lige nu mangler vi jo ret meget en midtbanespiller.

Jeg synes det er svært at spå om hvordan JP blander kortene, men jeg tror vi vinder relativt sikkert. Hedenstad står tror jeg dog.

Lyngby får ros for deres præstation mod et meget svagt FCK hold, men defensivt så det noget skrøbeligt ud synes jeg. Samtidig tabte de altså den kamp.

Tror ikke vi smider mere end 1 debutant ind fra start, og der bliver nok Storch der får sin Superliga debut. Håber at se Callø få nogle gode minutter.

Kampen onsdag er vigtigst og skal tages højde for. Men det ville være rart at komme på tavlen med en sejr og fortsætte formen fra Poznan.

Jeg mener at Kahl godt kunne have fået en god portion penge og en transfer til en lav Bundesliga klub, Tyrkiet eller championship med en million euro som sign on. Derfor troede jeg ikke forlængelsen var mulig.
Jeg synes ikke at Yakob situationen er sammenlignelig
Det kan godt være du mener det, men jeg tror der har været 0 af de bud og derfor var det bedste at forlænge med AGF. Hvis der lå tilbud fra Bundesligaen så havde vi nok hørt om det. I Championship kan jeg kun lige komme i tanke om Sheffield United der spiller med et tremandsforsvar og de er i alvorlige økonomiske problemer.

Last edited:
Jeg vil mene at han ca har samme niveau på bolden som Tingager? Ville være fremragende med endnu en forsvarsspiller med 5-6 mål pr sæson. Kan ikke se forskellen i forhold til da vi havde Dallevalle og Tingager sidste sæson?
Tingager er en klasse over MJ på bolden, hvis ikke mere, vil jeg mene. Og det er også hvad statistikken siger.

Det er en kilde til evig undren for mig, at så mange AGF-fans undervurderer Tingager så meget.

Korrekt. Det er også derfor jeg tænker en lejeaftale på et halvt år kan være givet godt ud. Så kan han bare tage det i sit tempo uden at vi mangler ham. Lige nu mangler vi jo ret meget en midtbanespiller.
Til 6'eren har vi selv uden NP og Solbakken:
Jønsson, Yakob, Knudsen og Arnstad. Derudover Haugstrup og Hamza, som er klar til spilleminutter. Hvis de forventer Solbakken tilbage inden for de næste par måneder, så synes jeg ikke, man skal skubbe Hamza og Haugstrup bagved en lejesvend. Måske ikke engang hvis Solbakken er ude hele efteråret (hvad jeg kun synes er en fanspekulation)

Det kan godt være du mener det, men jeg tror der har været 0 af de bud og derfor var det bedste at forlænge med AGF. Hvis der lå tilbud fra Bundesligaen så havde vi nok hørt om det. I Championship kan jeg kun lige komme i tanke om Sheffield United der spiller med et tremandsforsvar og de er i alvorlige økonomiske problemer.
0 bud på fritransfer? Efter at have spillet en fremragende sæson..tvivler

Forskellen virker ellers ret åbenlys - Henrik Dalsgaards kunne spille HCB og CB, imens Magnus Jensen kun kan spille CB. Derfor ender det i efteråret med at enten Magnus Jensen eller Tingager kommer til at sidde på bænken i alle kampe, det er spild af lønkroner, så er det smartere at hente en spiller der også kan rotere på HCB eller VCB i stedet for kun at kunne være bænket når Tingager spiller 90 minutter i den sidste halvdel af sæsonen.

Som jeg forstod det havde betændelsen på synsnerven ikke noget med sygdommen at gøre. Den blev bare opdaget ifb. med undersøgelserne af betændelsen.

Forskellen virker ellers ret åbenlys - Henrik Dalsgaards kunne spille HCB og CB, imens Magnus Jensen kun kan spille CB. Derfor ender det i efteråret med at enten Magnus Jensen eller Tingager kommer til at sidde på bænken i alle kampe, det er spild af lønkroner, så er det smartere at hente en spiller der også kan rotere på HCB eller VCB i stedet for kun at kunne være bænket når Tingager spiller 90 minutter i den sidste halvdel af sæsonen.
Jeg må rose dine argumenter.
Jeg tror bare at der kan ske mange uforudsigelige ting i løbet af sæsonen. FCM har Bech, som stadig er anfører? Eller var det under Thomas Thomasberg?

Edit: Rasmus Nissen er nu åbenbart 😀

Latest posts

Back