New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 582
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Også sandt.
For mig handler efteråret om tre ting:
1. Bedst mulige europæiske resultater
2. Forbliv i live i pokalen
3. Top 6 i ligaen med podiet inden for realistisk rækkevidde, når slutspillet kommer

Så kan vi, i vinterpausen, tage bestik af, hvad målsætningen skal være i foråret.
Prioritet 2 og 3 kan jo skifte, afhængig af lodtrækning og momentum i ligaen. Hvis det ser skidt ud i ligaen, er jeg villig til at smide pokalen
Jeg tror strategisk det vigtigste er, at vi har en realistisk chance for at kunne spille med om de europæiske pladser igen når vi kommer til nytår. Vi skulle gerne spille med der minimum hvert andet år, gene to ud af tre.

Har lige genset første halvleg af FCK - Lyngby. Lyngby i klassisk 4-4-2

Lyngby starter som lyn og torden med at presse FCK højt på banen. De vinder nærmest alle 2 bolde og får etableret et godt tryk på FCK. De spiller meget fysisks hvilket ikke ligner Lyngby. FCK kan slet ikke få det til at fungere. Det skal også siges at de nok ikke frygter Cornelius og Moukuko på fart så forsvaret kunne skubbe højt op. Da det ikke giver pote primært pga ekstremt ineffektivitet fra midtbanen (Fraulo især) så trækker de sig lidt. Det giver FCK en tilfældig mulighed som de sparker ind. Meget ufortjent. En detalje er at Lyngbys forsvar ikke er bleg for blot at sparke langt.. Jeg tror en vigtig duel bliver Kahl mod Thorvaldsson. Den fysiske duel kommer Thorvaldsson til at vinde så opbakning omkring ham bliver essentiel. Ellers har Lyngby et meget løbestærkt hold som også kombinerer fint. De fanger flere gange FCK ude af balance ved at spille den op centralt i banen og derfor er de nærmest mand/mand med løb mod mål. Generelt bringer de mange folk op omkring feltet hurtigt og spiller meget direkte.

Jeg vil fremhæve Thorvaldsson, Tytens og Colyn i deres venstre side (scorer nogle vilde mål) og Sandgrav som gode spillere. Bøndergaard har jeg ikke meget fidus til men han har scoret 5 mål i 14 kampe i 1 division...

På spørgsmålet om FCK var dårlige eller Lyngby gode, vil jeg sige begge dele. Men Lyngbys forsvar er til at tale med.

Har lige genset første halvleg af FCK - Lyngby. Lyngby i klassisk 4-4-2

Lyngby starter som lyn og torden med at presse FCK højt på banen. De vinder nærmest alle 2 bolde og får etableret et godt tryk på FCK. De spiller meget fysisks hvilket ikke ligner Lyngby. FCK kan slet ikke få det til at fungere. Det skal også siges at de nok ikke frygter Cornelius og Moukuko på fart så forsvaret kunne skubbe højt op. Da det ikke giver pote primært pga ekstremt ineffektivitet fra midtbanen (Fraulo især) så trækker de sig lidt. Det giver FCK en tilfældig mulighed som de sparker ind. Meget ufortjent. En detalje er at Lyngbys forsvar ikke er bleg for blot at sparke langt.. Jeg tror en vigtig duel bliver Kahl mod Thorvaldsson. Den fysiske duel kommer Thorvaldsson til at vinde så opbakning omkring ham bliver essentiel. Ellers har Lyngby et meget løbestærkt hold som også kombinerer fint. De fanger flere gange FCK ude af balance ved at spille den op centralt i banen og derfor er de nærmest mand/mand med løb mod mål. Generelt bringer de mange folk op omkring feltet hurtigt og spiller meget direkte.

Jeg vil fremhæve Thorvaldsson, Tytens og Colyn i deres venstre side (scorer nogle vilde mål) og Sandgrav som gode spillere. Bøndergaard har jeg ikke meget fidus til men han har scoret 5 mål i 14 kampe i 1 division...

På spørgsmålet om FCK var dårlige eller Lyngby gode, vil jeg sige begge dele. Men Lyngbys forsvar er til at tale med.
Hvis vi er uden AJ, Callø og JA i dag, så smider de jo nok Thorvaldson og Bøndergaard over mod højre stopper når de slår boldene op på sidste linje.

Det lyder meget tyndt med de afbud der tilsyneladende er.

Last edited:
Men mon ikke Jønsson trods alt er stækere fysisk end Kahl på lange bolde?
Han har en vis rutine, helt sikkert, men er jo også ude af position og har vel aldrig været stopper i en 3’er nærmest?

Jeg er bare ekstremt tryg ved Kahl, det spiller nok ind. Jeg ville hellere miste Beijmo end ham.

Latest posts

Back