New posts

Stats for 2025/2026 sæsonen

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 372
  • Views Views: Views 18K
Stats for 2025/2026 sæsonen
Særdeles interessant kamp i går, hvor stats viste vi havde et stort overtag men ikke formåede at vinde. Tværtimod scorede Bif en del mere, end deres chancer tilsagde.

Vi har efter runde 12, hele 11 point mere end i 22/23, 10 point mere end i 23/24 og 4 point mere end i 24/25 (til dem der drømmer 🤍💙🤍🏆).

Hvis vi laver 9 point i de sidste 10 runder af slutspillet, vil vi ende på 36 point som vi også har haft efter 22 kampe i de to forgående sæsoner (til dem der fokuserer på at sikre top 6🤞🤞).

1760945096508.webp

Vi har skabt og fortsætter med at skabe imponerede mange chancer vs. dem vi giver væk - der er virkelig noget som JP og holdet har fået forløst for nuværende.

1760945320252.webp

I sidste sæson scorede vi en del flere mål, end vores xG tilsagde. Det er vi slet ikke ude i for denne sæson. Vi har faktisk scoret 0,89 mål for lidt men modstanderne har til gengæld også score 1,06 mål mindre end deres chancer. Vi har et imponerende plus på 12,83 i xG vs. modstanderne - det er markant over de tidligere sæsoner💪 Se lige en udvikling i forhold til sæsonen 22/23 hvor vi havde et plus på 4,78.

1760945491659.webp

For at komme lidt nærmere på hvor godt det er, tog jeg et hurtigt kig på de andre tophold og sammenlignede med dem i nedenstående.

Tallene afviger en smule fra det i ovenstående skema;) Jeg tænker Fotmob må have redigeret i nogle tal efter jeg har hapset dem eller rundet nogle decimaler af som jeg ikke har gjort. Der er i hvert fald en lille afvigelse på den samlede xG.

Det er vildt at se AGF stå så godt et sted vs. de andre:eek:

1760945705059.webp

Fotmobs xG stilling. Vi burde have et par point færre, Fck et par point flere, Fcm hele 5 færre og Bif 3 færre end det faktiske.

1760946163460.webp

Ovenpå gårsdagens indskiftninger, ser det ud som om spilletiden for de unge vil trende op henover sæsonen. Her er de første 12 kampe omregnet til 32 kampe, for at sammenligne med tidligere sæsoner.
Det ser ud som om kurven er knækket og efter 3 års kontinuerlige faldt i spilletid til de unge, går den nu (endelig) opad igen. Vi må se om det holder ved henover sæsonen men indskiftningerne i går var opløftende.

1760946244851.webp

Særdeles interessant kamp i går, hvor stats viste vi havde et stort overtag men ikke formåede at vinde. Tværtimod scorede Bif en del mere, end deres chancer tilsagde.

Vi har efter runde 12, hele 11 point mere end i 22/23, 10 point mere end i 23/24 og 4 point mere end i 24/25 (til dem der drømmer 🤍💙🤍🏆).

Hvis vi laver 9 point i de sidste 10 runder af slutspillet, vil vi ende på 36 point som vi også har haft efter 22 kampe i de to forgående sæsoner (til dem der fokuserer på at sikre top 6🤞🤞).
Førnævnte sætning er kun specifikt til Frej Elbæk, :LOL:Skt. Frejs Dag er en parentes nu - det er dejligt!
Vi har skabt og fortsætter med at skabe imponerede mange chancer vs. dem vi giver væk - der er virkelig noget som JP og holdet har fået forløst for nuværende.

I sidste sæson scorede vi en del flere mål, end vores xG tilsagde. Det er vi slet ikke ude i for denne sæson. Vi har faktisk scoret 0,89 mål for lidt men modstanderne har til gengæld også score 1,06 mål mindre end deres chancer. Vi har et imponerende plus på 12,83 i xG vs. modstanderne - det er markant over de tidligere sæsoner💪 Se lige en udvikling i forhold til sæsonen 22/23 hvor vi havde et plus på 4,78.

View attachment 5503

For at komme lidt nærmere på hvor godt det er, tog jeg et hurtigt kig på de andre tophold og sammenlignede med dem i nedenstående.

Tallene afviger en smule fra det i ovenstående skema;) Jeg tænker Fotmob må have redigeret i nogle tal efter jeg har hapset dem eller rundet nogle decimaler af som jeg ikke har gjort. Der er i hvert fald en lille afvigelse på den samlede xG.

Det er vildt at se AGF stå så godt et sted vs. de andre:eek:

View attachment 5504

Fotmobs xG stilling. Vi burde have et par point færre, Fck et par point flere, Fcm hele 5 færre og Bif 3 færre end det faktiske.

View attachment 5505
Netop derfor er snakken om "hvornår knækker holdet som i sidste sæson" i bedste fald bodega snak, og i værste fald uvidenhed. De underliggende parameter følger med, så jeg vil blive enormt skuffet hvis ikke vi er med i mesterskabsræsset når slutspillet går i gang (plus/minus - 5 point).
Det havde været noget andet hvis vi overperformede på xG, at jeg bedre kunne accepterer et fald i niveau i løbet af sæsonen, men når det hele følge med, så er det altså rigtig spændende gutter - forudsat ingen skader på nøglepositioner selvfølgelig.

Førnævnte sætning er kun specifikt til Frej Elbæk, :LOL:Skt. Frejs Dag er en parentes nu - det er dejligt!

Netop derfor er snakken om "hvornår knækker holdet som i sidste sæson" i bedste fald bodega snak, og i værste fald uvidenhed. De underliggende parameter følger med, så jeg vil blive enormt skuffet hvis ikke vi er med i mesterskabsræsset når slutspillet går i gang (plus/minus - 5 point).
Det havde været noget andet hvis vi overperformede på xG, at jeg bedre kunne accepterer et fald i niveau i løbet af sæsonen, men når det hele følge med, så er det altså rigtig spændende gutter - forudsat ingen skader på nøglepositioner selvfølgelig.
Det store problem for mig i en eventuelt guldkamp er, hvor gode FCM er lige pt. Hvis vi er 4 point efter dem om to uger, så ser det overordentligt svært ud. Hvis vi er inden for 1-2 point af førstepladsen ved årsskiftet, så har vi et virkelig god program de første 4 runder i foråret, og så er det måske ikke så urealistisk.

Det store problem for mig i en eventuelt guldkamp er, hvor gode FCM er lige pt. Hvis vi er 4 point efter dem om to uger, så ser det overordentligt svært ud. Hvis vi er inden for 1-2 point af førstepladsen ved årsskiftet, så har vi et virkelig god program de første 4 runder i foråret, og så er det måske ikke så urealistisk.
Meget enig. Når vi har en struktur med slutspil, kræver det at FCM og FCK har en mellemsæson før vi kan blive mestre. Ellers bliver vi kværnet af dem der, når de er færdige med Europa osv. Og pt. ligner det, at det maksimalt er FCK der spiller dårligere end par i år. Nu er Vejle en taknemmelig modstander, men ligner at Tullberg er ved at få styr på FCM og så tror jeg ikke vi kan følge med, selvom vi undgår skader osv.

Havde det været en ligeud struktur med 16 hold, hvor vi kun manglede at møde FCM og FCK en gang mere og så havde en masse "lette" kampe, så havde vi haft en større chance.

Last edited:

Jeg er meget overrasket men også meget mere positiv end i sidste sæson - for som du skriver, så er data med os i langt højere grad i denne sæson 💪

Tror stadig ikke vi holder hele vejen men det er pga. den manglende bredde og Fc k/m vil droppe ud af Europa. Men langt mere usandsynlige ting er sket i fodbold og Bif har vist det kan lade sig gøre i en enkelt sæson. Der skal selvfølgelig være lidt held på skadesfronten og måske lidt stolpe-ind i de rigtige situationer men det må vi 🤞

Både Fc k/m har været lidt hakkende i denne sæson men Fcm har alligevel fået deres point. Jeg falder ikke på halen over deres kamp mod Vejle - de skal vise det mod bedre hold. Fck ligner ikke rigtig et hold men måske Nees får styr på tropperne, når programmet er knap så stramt. Bif har leveret mod svagere modstandere men skal nu også vise, at de kan det på et højere niveau. Jeg var ikke imponeret af dem i går - udover deres afslutnings kvalitet.

jeg blev godt nok noget nervøs af at se FCM - VB i går.

jeg ved godt det "bare" er vejle, men jeg syntes egentlig vejle spillede fornuftigt, de blev bare totalt kørt over af et velspillende midtjylland hold.

Udover det så er deres trup jo bare chokerende stærk, jeg lavede et decideret "double take" da jeg så den der 4x udskiftning de lavede, det er jo sygt at have det niveau af talent siddende på bænken

De underliggende parameter følger med, så jeg vil blive enormt skuffet hvis ikke vi er med i mesterskabsræsset når slutspillet går i gang (plus/minus - 5 point).
Jeg tør godt vove at påstå, at hvis vi er bagud med 5 point, når slutspillet går i gang, så er vi ikke en del af mesterskabskampen.

Skal vi have en chance, så skal vi som minimum være a point med fck/fcm, når slutspillet starter. De bliver ALTID bedre i foråret, når de kun skal koncentrere sig om én turnering og har færre skader. Realistisk set skal vi nok også føre med et par point.

Jeg tør godt vove at påstå, at hvis vi er bagud med 5 point, når slutspillet går i gang, så er vi ikke en del af mesterskabskampen.

Skal vi have en chance, så skal vi som minimum være a point med fck/fcm, når slutspillet starter. De bliver ALTID bedre i foråret, når de kun skal koncentrere sig om én turnering og har færre skader. Realistisk set skal vi nok også føre med et par point.

Lige nu er AGF et udbrud, som de store hold har ladet køre. De skal nok sætte tempoet op frem mod målstregen. Hvis AGF ikke er 3-5 point foran forfølgerne efter 22 runder, er man ikke en del af mesterskabskampen.

Lige nu er AGF et udbrud, som de store hold har ladet køre. De skal nok sætte tempoet op frem mod målstregen. Hvis AGF ikke er 3-5 point foran forfølgerne efter 22 runder, er man ikke en del af mesterskabskampen.
Enig.

Og på trods af, at AGF er i udbrud, så er der kun 2 point ned til nr. 2, der i øvrigt kun har tabt én kamp i deres sidste 26 kampe.

Meget enig. Når vi har en struktur med slutspil, kræver det at FCM og FCK har en mellemsæson før vi kan blive mestre. Ellers bliver vi kværnet af dem der, når de er færdige med Europa osv. Og pt. ligner det, at det maksimalt er FCK der spiller dårligere end par i år. Nu er Vejle en taknemmelig modstander, men ligner at Tullberg er ved at få styr på FCM og så tror jeg ikke vi kan følge med, selvom vi undgår skader osv.

Havde det været en ligeud struktur med 16 hold, hvor vi kun manglede at møde FCM og FCK en gang mere og så havde en masse "lette" kampe, så havde vi haft en større chance.
Jeg må indrømme at kampen i går, gør det vanskeligt at bevare pessimismen. Vi er skadesramt på en nøgleposition, vi møder et skadesfrit Brøndby hold med momentum, på et udsolgt Brøndby Stadion, til deres ananas aften, vi kommer bagud med to, mere end en gang, vi smider den helt unge garde for løverne…..og “vinder” alligevel 3-3, med en klart, klart bedre xG.

Men jeg skal da nok prøve at blive ved med at holde benene på jorden. For fornemmelsen er at vi kan slå alle hold, og er det klart mest formstærke hold i Superligaen.

Netop derfor er snakken om "hvornår knækker holdet som i sidste sæson" i bedste fald bodega snak, og i værste fald uvidenhed.

Når du skriver 'knækker', hentyder det nok til ophøret af den gode stime i efteråret. Jeg ændrer det lige til ddn dårlige stime i foråret:

Uwes hold i foråret spillede ok - ikke godt, men langt fra så hjælpeløst som Davids hold i det frygtelige forår.

Det helt store problem var at defensiven var højt anlagt, og havde udfald i stil med det man så fx tre gange i gårsdagens kamp. AGF scorede I den ringe periode, men skulle kæmpe noget mere for det, end modstandere.

Vi så tegn på det i går, og med en skade mere i forsvaret og en Links ude er holdet ramt som i foråret. Holdet er langt bedre nu, men vil stadig blive langt mere ordinære i dét scenarie.

Stats efter runde 13.

Det begynder at blive gentagelser men der er stadig fremgang vs. tidligere sæsoner og den er stadig markant. 30 point efter runde 13 er 7 mere end sidste sæson, 10 mere end den før og hele 13 mere end 22/23 😁

1761635837967.webp

Stadig et højt niveau på xG vs. modstander også når vi ser på glidende snit over 5 kampe. Naturligt et markant pickup i forhold til foråret men det var også horribelt.

1761635970341.webp

Nedenstående var egentlig for sjov i starten af sæsonen men det ser ud til vi fortsætter udviklingen.

En meget markant forskel i hvor mange chancer vi spiller os frem til når man ser på xG - der er (næsten) ikke noget tilfældigt over vores pointhøst i denne sæson. Naturligvis ikke det helt store sammenligningsgrundlag når det kun er 13 kampe men det er en vild udvikling📈
Btw. runde 13 i sæsonen 22/23 var mod Fcn - der blev vi kørt over på xG.

1761636097202.webp

xG stillingen fra Fotmob - måske værd at bemærke Fck lider over resultaterne men burde have haft flere point. Fcm har til gengæld scoret en del flere mål og dermed flere point end statistikken tilsiger - det blev meget godt illustreret i en anden tråd.

1761636338561.webp

Jeg glæder mig stadig over, at det ser ud til spilletiden for 0-24 årige er opadgående i forhold til de sidste 3 sæsoner. Tænker stadig der skal bygges på men vi er på vej i den rigtige retning.

Ikke mindst glæder jeg mig over scoringerne fra de sidste to kampe, hvor Emmery og Tchamche har sikret os point. Gad vide hvornår vi sidst har haft et par unge gutter på 18 og 19 år som har scoret mål for os og sikret point:unsure:

Der bliver virkelig vist tillid fra JP's hånd og det ser ud til han har held med hans indskiftninger. Tvivlerne stiller stadig spørgsmål til deres langvarige niveau men jeg glæder mig blot over, hvordan det er gået hidtil. Vi må krydse fingre for udviklingen fortsætter men tillid og minutter på banen kan forhåbentlig hjælpe🤞

1761636450409.webp

Man sidder nærmest og kniber sig i armen:oops:

Stats efter runde 13.

Det begynder at blive gentagelser men der er stadig fremgang vs. tidligere sæsoner og den er stadig markant. 30 point efter runde 13 er 7 mere end sidste sæson, 10 mere end den før og hele 13 mere end 22/23 😁

View attachment 5536

Stadig et højt niveau på xG vs. modstander også når vi ser på glidende snit over 5 kampe. Naturligt et markant pickup i forhold til foråret men det var også horribelt.

View attachment 5537

Nedenstående var egentlig for sjov i starten af sæsonen men det ser ud til vi fortsætter udviklingen.

En meget markant forskel i hvor mange chancer vi spiller os frem til når man ser på xG - der er (næsten) ikke noget tilfældigt over vores pointhøst i denne sæson. Naturligvis ikke det helt store sammenligningsgrundlag når det kun er 13 kampe men det er en vild udvikling📈
Btw. runde 13 i sæsonen 22/23 var mod Fcn - der blev vi kørt over på xG.

View attachment 5538

xG stillingen fra Fotmob - måske værd at bemærke Fck lider over resultaterne men burde have haft flere point. Fcm har til gengæld scoret en del flere mål og dermed flere point end statistikken tilsiger - det blev meget godt illustreret i en anden tråd.

View attachment 5539

Jeg glæder mig stadig over, at det ser ud til spilletiden for 0-24 årige er opadgående i forhold til de sidste 3 sæsoner. Tænker stadig der skal bygges på men vi er på vej i den rigtige retning.

Ikke mindst glæder jeg mig over scoringerne fra de sidste to kampe, hvor Emmery og Tchamche har sikret os point. Gad vide hvornår vi sidst har haft et par unge gutter på 18 og 19 år som har scoret mål for os og sikret point:unsure:

Der bliver virkelig vist tillid fra JP's hånd og det ser ud til han har held med hans indskiftninger. Tvivlerne stiller stadig spørgsmål til deres langvarige niveau men jeg glæder mig blot over, hvordan det er gået hidtil. Vi må krydse fingre for udviklingen fortsætter men tillid og minutter på banen kan forhåbentlig hjælpe🤞

View attachment 5540

Man sidder nærmest og kniber sig i armen:oops:
Fedt med de stats, men det skurrer i mine statistik-øjne, at sæsonerne på den nederste står i omvendt rækkefølge, det forvirrede mig :D

Var på stadion og se kampen i går - sikke en intens omgang. Virkelig fede pladser i loungen og super overblik - der var en del AGF'ere som håbede det nye stadion kunne ramme samme kvalitet både inde og ude.

Nå men pointhøst vs. de tidligere sæsoner - vi er stadig foran 💪

1762245756924.webp

Det er også fortjent - i de 9 forgående kampe har vi haft positiv xG vs. modstanderne. Denne gang går vi i et minimalt minus på 0,08 på udebane og mod dem med den nok bredeste trup. Hvilken mandfolkeindsats af spillerne💙🤍💙

1762245890339.webp
1762245920198.webp

JP skifter stadig ungt ind og giver mere spilletid til de 0-24 årige end vi har set i de seneste sæsoner. Her er de første 14 runder omregnet til 32 kampe for sammenligningens skyld.
1762245998808.webp

Vi "kæmper" med Fck om hvem der giver mindst spilletid til teenagere men samlet for 0-24 årige nærmer vi os en del andre klubber.

1762246099072.webp

Fotmobs xG stilling viser det er fortjent vi fører.
1762246171689.webp

Når alt det er skrevet, så er xG jo ikke alt. I denne sæson har vi fornøjelsen af en som sprænger rammerne for mål vs. xG for nuværende og mon ikke han er solgt seneste til sommer.

Tv2 har lavet en artikel om Franculino - tryk på billedet for den. Som en lille note scorede han ca. 2 mål mere end xG tilsagde i sidste sæson, så han ser ud til at bygge på.

1762246494692.webp

Var på stadion og se kampen i går - sikke en intens omgang. Virkelig fede pladser i loungen og super overblik - der var en del AGF'ere som håbede det nye stadion kunne ramme samme kvalitet både inde og ude.

Nå men pointhøst vs. de tidligere sæsoner - vi er stadig foran 💪

View attachment 5576

Det er også fortjent - i de 9 forgående kampe har vi haft positiv xG vs. modstanderne. Denne gang går vi i et minimalt minus på 0,08 på udebane og mod dem med den nok bredeste trup. Hvilken mandfolkeindsats af spillerne💙🤍💙

View attachment 5578
View attachment 5579

JP skifter stadig ungt ind og giver mere spilletid til de 0-24 årige end vi har set i de seneste sæsoner. Her er de første 14 runder omregnet til 32 kampe for sammenligningens skyld.
View attachment 5581

Vi "kæmper" med Fck om hvem der giver mindst spilletid til teenagere men samlet for 0-24 årige nærmer vi os en del andre klubber.

View attachment 5582

Fotmobs xG stilling viser det er fortjent vi fører.
View attachment 5583

Når alt det er skrevet, så er xG jo ikke alt. I denne sæson har vi fornøjelsen af en som sprænger rammerne for mål vs. xG for nuværende og mon ikke han er solgt seneste til sommer.

Tv2 har lavet en artikel om Franculino - tryk på billedet for den. Som en lille note scorede han ca. 2 mål mere end xG tilsagde i sidste sæson, så han ser ud til at bygge på.

View attachment 5584
Ros for et fantastisk arbejde i forhold til stats og en stor fornøjelse som "nørdelæsning".

Last edited:
Det var en rigtig kedelig runde og vi så nederlag nr. 2 i sæsonen. Nu havde vi ellers en god lang streak som bare kørte derudaf 📈

Efter min mening har sæsonen indtil videre været en stor succes selvom jeg nok var mere optimistisk end de fleste, da vi startede sæsonen. Mange frygtede vi skulle kæmpe om nedrykning med den dårlige trup og en træner som ikke var prøvet på højeste niveau.

Men pointene er kommet og vi har efter 15 runder stadig performet bedre, end de tidligere sæsoner.

1762870282107.webp

Af gode grunde ved vi ikke om det fortsætter men vi kan se på statistikken, at det ikke har været helt ufortjent det som vi har opnået💪

1762870338180.webp

Kigger vi på de første 15 runder og xG for dem - så har vi kun haft negativ xG to gange og det var ikke i seneste runde mod Sønderjyske.

Her har jeg smidt lidt farvelade på forskellen i xG indtil videre i denne sæson - håber det giver mening selvom jeg bare er kørt med excels betingede formatering.

1762870923094.webp

Spilletiden til 0-24 årige ser stadig ud til at trende op, i modsætning til de sidste par sæsoner. Ingen ungdomsrevolution men det ligner et velovervejet strategi skifte som er sat på skinner. Spændende hvad fremtiden bringer her og om vi allerede i foråret skal til at se talenter fra El Cambio bidrage - måske lidt optimistisk men det ser ud til de gør det godt :-)

1762871050622.webp

Tager vi et kig på Fotmobs xG-stilling så burde vi føre. Men der er nogle hold som er i stand til at få flere point end de reelt spiller sig til. Både Fcm og Bif præsterer væsentlig flere point end spillet tilsiger. De må have individualister som gør det outstanding - apropos statistikken for Franculino som jeg postede sidst.

1762871167369.webp

Back