Det er vanskeligt at gøre noget ved det sortsyn som hersker hos et par skribenter herinde, det fylder ret meget på forum.
Hvis jeg skal forholde mig til vinduet pt., så er vi vil der, hvor vi kan forvente at være. Vi har mistet 3 rigtig dygtige fodboldspillere, som i den grad har båret holdet i mange år.
Især PM som var her i 7 år gør ondt at miste. Flere skrev herinde at han var langsom og uden betydning. Kampen i Onsdags viste at lidt betydning havde han nok. Han kunne måske have taget lidt af nervøsiteten hos resten af holdet?
De fleste kører i et øjebliksbillede, nuvel, så lad os tage udgangspunkt i det. Uanset set hvor tidligt CV havde været ude, så stillede vi op med ukendte folk i næsten hele forsvaret. Dem som var kendte, var de fleste ude af form, og den eneste som var på banen fra sidste kamp i forrige sæson mod Viborg var Kahl. Det skriger til himlen at nedsætte forventningerne. Jeg tror ikke på at Rösler om han så var kommet 3 uger før, havde ændret særlig meget på holdet. Så er der den omtalte nier, måske vi kunne have fået Lind, men han render skadet rundt i FCN i øjeblikket, lad os sige han også var skadet hos os, så havde det heller ikke været muligt. Altså er der nogen omstændigheder med de 3 afgange af vores mest rutinerede og bærende kræfter, som bare har efterladt os et andet sted.
Er der så ikke noget godt i det? Jo for dælen, vi har prøvet truppen af og set at flere af de unge i den grad er på vej. Bogere er jo nærmest eksploderet i sin udvikling, Storch fik vel et mindre gennembrud i kampen mod Poznan og Camara fik vist at han snart er klar til større opgaver. Det må give ro hos CV og JP at se pipeline er på vej.
Nogen anklager CV for at vente for længe, så synes jeg bare de skal kigge på Gyamfri som blev købt tidligt i vinduet og nu her på 3 år trisser rundt på en dyr kontrakt.
AGF har brug for de rette indkøb, ikke impuls køb for at dulme en stigende frygt for resultater. CV ved hvad han gør, han har 11 mesterskaber på 21 år som sportschef, enhver som negligere de meritter er selv ude om at blive modsagt. Det kan ikke gøres bedre i DK.
Der vil helt sikkert komme flere kampe hvor vi slingrer nedad den sportslige sti, hvorefter forum kan eksplodere i mere eller mindre ligegyldige indlæg, hvor et par debattører bruger forum som deres personlige skidtspand, det må vi leve med. Jeg tror dog vi ser et hold som former sig og efterhånden som sæsonen udvikler sig vil blive markant stærkere. Det kan godt komme til at ligne sidste forår hvor vi tabte næsten alle kampe i slutspillet. I ved selv hvad der skete sæsonenen efter?
CV er danmarks dygtigste træner til at bygge mesterskabshold op, og jeg mener han er igang med at gøre kunstykket igen. Det bliver ikke i den her sæson, men i den næste.
Indkøb af Rösler peger i retning af næste år, forlængelserne af Kahl, Jørgensen, Carstensen og Links er i samme rille, de unge får et år til at modnes. Der kommer 2 hold sikkert også til at spille CHL, så de får travlt med det, så er der plads til vi kan lave et run, jeg kalder den allerede nu, næste år får vi et super stærkt sammenspillet fodboldhold. Forhåbentligt med JP som træner, og hvem siger vi ikke også måske har været i en pokalfinale inden da?
Vi kommer til at hente et par spillere mere, det er jeg overbevist om, men det bliver som ovenstående med udsigt til ikke kun her-og-nu, men også til de kommende år, dvs. dygtige spillere på højeste hylde som kan gå direkte ind på holdet, og når de er spillet ind på holdet, kan løfte os i fremtiden. Lind passede ind i den formel, det bliver spændende hvem CV henter frem. Indtil da glæder jeg mig over at se den enorme investering i Bogere som JP/CV bruger på ham, han udvikler sig med stormskridt, undgår han skader så bliver vi direkte uhyggelige efter vinterpausen.