New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 584K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis bare youtube video´en er nogenlunde retvisende for hans niveau, så får vi en plug&play spiller ind, som dække alle 3 pladser i midterforsvaret.

Jeg ser ham som et fremragende indkøb i forhold til trup sammensætning og det vi mangler pt. Han virker duel stærk, det har vi brug for på CB pladsen. Han slår en del gode lange tværbolde (ligesom Tingager), virker teknisk stærk og komfortabelt med bolden, selvom under pres. Jeg lagde også mærke til at han var meget opmærksom fremad banen.

At han ikke kan spille sig på holde i Monza, giver jeg ikke så meget for. AGF købte jo også Tingaer i 2 bundesliga, hvis Brorson er fit og klar, så bliver han en gevinst i mange år for os. Vores DNA som har bragt os et mesterskab er ikke indkøb af gl. spillere på vej ned, men omhyggeligt scouting og efterfølgende udvikling af spilleren.

Det lyder spændende...

Vi har ikke nogen, der kan spille CB på det niveau vi skal bruge i efteråret, udover Tingager (og Rösler som ikke er tiltænkt den plads).

Jeg har aldrig hørt om Arvid Brorson før og jeg tænker ikke at han var en plan tidligere i transfervinduet. Lige nu er vi bare ekstremt pressede og man har ledt efter en spiller, der bare kunne være lidt plug'n'play (jf. tidligere relation til Rösler), hvis Tingager er ude længe igen. Men nu må vi se, om rygtet overhovedet holder og derefter hvor lang kontrakt han så får.

Jeg tænker dog, at vores idealopstilling fortsat vil være Kahl, Tingager og Rösler. Med Callø som backup i højresiden (samtidig med at Rösler er backup i venstre side) og Brorson backup centralt. Jeg tror ikke at dette ændrer vores strategi om kun at hente forstærkninger. Dette er en nødsituation og vi har ikke haft/ønsket at bruge 15 mio. på at købe en konkurrent til Tingager.
Hvis Tingagers skade er mere alvorlig end først antaget kan jeg som sådan godt følge det, men ellers synes jeg det er en fravigelse af strategien. JA dækker jo også højre CB, så vi har nu tre mand til den plads, hvoraf de to også kan dække for Tingager og Kahl. Samt vi har Storch og Camara, som kan tage nogle pokalkampe. Og virker ikke til, at han som sådan løfter niveauet ift. dem vi har i forvejen.

Edit. Og så havde jeg glemt AJ, som også kan dække alle tre pladser.

Jeg er som sådan enig i, at vi typemæssigt nok mangler en rigtig stærk duelspiller til midten af forsvaret, men strategisk kan jeg også godt se problematikken. I hvert fald hvis vi ikke kommer af med nogle af de andre "trupspillere".

Omvendt er der også det forbehold, at Brorsson er dygtig nok til reelt at kunne true Tingagers position. Det er dog noget usikkert ifht. CV'et.

Vi har ikke nogen, der kan spille CB på det niveau vi skal bruge i efteråret, udover Tingager (og Rösler som ikke er tiltænkt den plads).

Jeg har aldrig hørt om Arvid Brorson før og jeg tænker ikke at han var en plan tidligere i transfervinduet. Lige nu er vi bare ekstremt pressede og man har ledt efter en spiller, der bare kunne være lidt plug'n'play (jf. tidligere relation til Rösler), hvis Tingager er ude længe igen. Men nu må vi se, om rygtet overhovedet holder og derefter hvor lang kontrakt han så får.

Jeg tænker dog, at vores idealopstilling fortsat vil være Kahl, Tingager og Rösler. Med Callø som backup i højresiden (samtidig med at Rösler er backup i venstre side) og Brorson backup centralt. Jeg tror ikke at dette ændrer vores strategi om kun at hente forstærkninger. Dette er en nødsituation og vi har ikke haft/ønsket at bruge 15 mio. på at købe en konkurrent til Tingager.
Jeg er meget enig, men jeg tror relationen betyder lidt mindre.

Jeg synes Røsler gik fint med, uden nogen som helst kendskab til hverken Kahl eller Andersen, og løste det flot forleden. Derfor håber jeg ikke, at man vælger Brorsson, hvis man da gør det, baseret på ret meget andet end at han er bedste mand af de kandidater man har.

Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, det virkede til at man havde midler til at forlænge med Mortensen, Dalsgaard og Beijmo, samt finde en ny 9'er. Samtidig med vi talte om at styrke bredden og truppen generelt. Jeg er med på at Jens Jønsson og Mikael Anderson har taget nogle af de penge, men hvis pengene er til en type som Brorsson er det da helt fair, men så forstår jeg ikke udtalelserne som f.eks. uanset hvor mange penge vi vifter med. Så havde det været bedre, at vedkende sig sit budget og så samle de trup-spillere der er behov for hurtigst muligt.

Lad os se hvor det hele ender.

Jeg er som sådan enig i, at vi typemæssigt nok mangler en rigtig stærk duelspiller til midten af forsvaret, men strategisk kan jeg også godt se problematikken. I hvert fald hvis vi ikke kommer af med nogle af de andre "trupspillere".

Omvendt er der også det forbehold, at Brorsson er dygtig nok til reelt at kunne true Tingagers position. Det er dog noget usikkert ifht. CV'et.
Hvis man søger lidt på det, så er Brorsson styrke placeringer og pasningsspil, knap så meget duel spil. Men det er stats fra en telefon, da jeg er på farten i dag

Last edited:
Hvis Tingagers skade er mere alvorlig end først antaget kan jeg som sådan godt følge det, men ellers synes jeg det er en fravigelse af strategien. JA dækker jo også højre CB, så vi har nu tre mand til den plads, hvoraf de to også kan dække for Tingager og Kahl. Samt vi har Storch og Camara, som kan tage nogle pokalkampe. Og virker ikke til, at han som sådan løfter niveauet ift. dem vi har i forvejen.

Edit. Og så havde jeg glemt AJ, som også kan dække alle tre pladser.
Problemet med AJ er jo, at han også er skadet hele tiden, eller i hvert fald bliver det, når han spiller 2-3 kampe i træk. Niveauet er heller ikke betryggende og vi ved, at man forsøgte at sende ham afsted i vinter-vinduet. Jeg tror han er fortid. Storch og Camara er U-19 spillere. Det er fint nok, at de kan få nogle pladser i kamptruppen, nogle indhop og måske en pokalkamp. Men de skal ikke spille fast, som Storch næsten gør lige nu. Han kommer jo også til at spille i aften. Det har været fint for ham at være en del af det her eventyr, men niveauet vil nødvendigvis være meget svingende og der vil komme offdays. Forhåbentlig ikke i aften.

Jakob Andersen er jo primært wingback. Jeg kan dog sagtens se ham udvikle sig til at blive en god HCB. Indtil videre har han dog kun haft et par kampe på pladsen. Jeg tænker at videreudviklingen af ham der, afhænger af Calløs udvikling. For der bliver rigelig brug for en backup på HCB, i og med at det lyder til at Rösler går på VCB, når Kahl skal have pauser. Kahl spiller heller ikke 40-50 kampe i år.

Last edited:
Måske. Nu var han også kaptajn og havde en lang kontrakt. Der har været snak om 5 mio. for Ganchas og så tror jeg heller ikke en Gretarson ville koste ret meget mere (hvis man havde været mere proaktiv og været på banen inden Jensen blev solgt). Det er spillere med ret stor Superligaerfaring til overkommelige penge. Nu skal man i stedet håbe at ham her reserven kan steppe op. Det er et sats. Men formentlig et ret billigt sats.
Jeg synes, det virker oplagt, at vi lander på Brorson (hvis vi gør det), fordi han allerede har en relation til Rösler. Så jeg vil næsten gætte på, at det er en beslutning der er truffet, efter vi har hentet Rösler. Enten fordi Rösler har peget på ham, fordi CV synes den samlede pakke giver mening eller fordi Rösler har åbnet døren for at kunne hente Brorson.
Jeg tror det er en forholdsvis misforståelse at spillere har det mindste at sige i forhold til at hente nye spillere..
Det virker til Gretason var det primære mål. Aftale om at forlade sin klub efter tro tjeneste, interesse for AGF. Etableret i ligaen og rost for at være hjørnesten i Haderslev defensiv.

CV trækker tiden, også et godt stykke efter Igor er meldt tabt. Der er mange fisk i havet og god tid. FCM køber Jensen i Haderslev efter grimt forløb. Klubben vil af gode grunde ikke sælge to bærende defensive i samme vindue som en række andre og dermed var det ikke en så god en ide at vente. [Det skrives ikke for at sige det nødvendigvis var forkert, men mere fordi 'at vente' i dette vindue har været nærmest synonymt med genialitet og at alt ville blive bedre. Der er risiko ved alt, lev med det, god løsning i morgen, tjaeh bum bum osv].

Med Gretason ude forhører man sig. Røsler nævner Brorson. Hvis han ikke allerede var på radaren kommer han det, og ellers forfremmes han, både af mangel og pga anbefaling.

Jeg er spændt på om det er en 'nederlag i aften'-løsning og man også har en løsning ved sejr? Og på om han kan tage rollen fast. Jeg har ingen medicinsk baggrund, men Tingager kom fra afdæmpet forår til vild opstart. Snart er det et år siden han spillede fast hver uge. I min bog er det utopi med to kampe pr uge for Ting'en og jeg antager også en stigende skadesfrekvens.

Det er en konsekvens af han er blevet ældre og af ikke at blive hvilet i opstarten. AGF skylder ham en fair behandling, men man skylder også omgivelserne at kunne stille med en sikker mand i centerforsvaret til alle betydende kampe. Og hvis man tager chancen med en Callø eller Camara der, skylder man at have solide, sikre på de øvrige positioner.

Problemet med AJ er jo, at han også er skadet hele tiden, eller i hvert fald bliver det, når han spiller 2-3 kampe i træk. Niveauet er heller ikke betryggende og vi ved, at man forsøgte at sende ham afsted i vinter-vinduet. Jeg tror han er fortid. Storch og Camara er U-19 spillere. Det er fint nok, at de kan få nogle pladser i kamptruppen, nogle indhop og måske en pokalkamp. Men de skal ikke spille fast, som Storch næsten gør lige nu. Han kommer jo også til at spille i aften. Det har været fint for ham at være en del af det her eventyr, men niveauet vil nødvendigvis være meget svingende og der vil komme offdays. Forhåbentlig ikke i aften.

Jakob Andersen er jo primært wingback. Jeg kan dog sagtens se ham udvikle sig til at blive en god HCB. Indtil videre har han dog kun haft et par kampe på pladsen. Jeg tænker at videreudviklingen af ham der, afhænger af Calløs udvikling. For der bliver rigelig brug for en backup på HCB, i og med at det lyder til at Rösler går på VCB, når Kahl skal have pauser. Kahl spiller heller ikke 40-50 kampe i år.
Sådan set enig i det hele, men umiddelbart er Brorsson bare lige det man sagde, man ikke ville købe. En trup-spiller uden upside eller salgspotentiale.

Men igen, er Tingagers skade mere alvorlig end som så og/eller er AJ og Callø på vej ud eller på leje, kan det også give mening. Det følger bare ikke den transferstrategi der var meldt ud, hvor der skulle hentes til toppen af truppen.

Sådan set enig i det hele, men umiddelbart er Brorsson bare lige det man sagde, man ikke ville købe. En trup-spiller uden upside eller salgspotentiale.

Men igen, er Tingagers skade mere alvorlig end som så og/eller er AJ og Callø på vej ud eller på leje, kan det også give mening. Det følger bare ikke den transferstrategi der var meldt ud, hvor der skulle hentes til toppen af truppen.
Jeg kan ikke se Callø være på vej ud på leje.

Røsler spiller i midten i aften, og sikkert også fredag. Der er to kampe man kan få.

Derefter er der vel 44 kampe endnu. Dem kan han sagtens spille f.eks 20 af. Samtidig med Røsler spiller de fleste, men naturligvis ikke alle.

Brorsson ind og ud med de konstant ukampdygtige AJ og Mølgaard.
Det kan jeg kun se som et rent win.

Hvis altså man kan komme af med dem...

Og ændrer ikke ved, at han umiddelbart ikke er fra den hylde man havde talt om, at man ville hente fra. Men jeg bliver da gerne positivt overrasket:)
Jeg synes den er svær den her med hylder.

Er eks. Røsler fra Malmø fra højere hylde, end vi plejer ?
Eller skal vi købe stamspillere fra Bodø ?
Eller fra en midterklub i Bundesligaen ?

Jeg har ikke svaret, men det er en svær drøftelse, hvis vi generelt ikke kan blive enige om højere hylder er.

Jeg har ikke set klubben udtale, at nu skal vi købe ind fra højere hylder end tidligere.
Men måske jeg bare har overset den udtalelse ?

Last edited:
Problemet med AJ er jo, at han også er skadet hele tiden, eller i hvert fald bliver det, når han spiller 2-3 kampe i træk. Niveauet er heller ikke betryggende og vi ved, at man forsøgte at sende ham afsted i vinter-vinduet.

Jakob Andersen er jo primært wingback..

AGF afviste mig bekendt bud på AJ i vinters - ikke mindre end 4 af slagsen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/afsloering-agf-stopper-afviste-to-superliga-tilbud
Man sagde dog ja til et tilbud, som AJ afviste.

Jakob Andersen er først og fremmest højreback - ikke wingback - på samme måde som Beijmo, Kahl og Dalsgaard tidligere var højre/venstre-backs.

AGF afviste mig bekendt bud på AJ i vinters - ikke mindre end 4 af slagsen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/afsloering-agf-stopper-afviste-to-superliga-tilbud
Man sagde dog ja til et tilbud, som AJ afviste.

Jakob Andersen er først og fremmest højreback - ikke wingback - på samme måde som Beijmo, Kahl og Dalsgaard tidligere var højre/venstre-backs.
Som din artikel fortæller, var det udelukkende JJA, der forhindrede en transfer.

Jeg mener, klubben bør gøre meget for at slippe af med ham. Vejle må også gerne få Mølgaard billigt for min skyld.

Jeg synes den er svær den her med hylder.

Er eks. Røsler fra Malmø fra højere hylde, end vi plejer ?
Eller skal vi købe stamspillere fra Bodø ?
Eller fra en midterklub i Bundesligaen ?

Jeg har ikke svaret, men det er en svær drøftelse, hvis vi generelt ikke kan blive enige om højere hylder er.

Jeg har ikke set klubben udtale, at nu skal vi købe ind fra højere hylder end tidligere.
Men måske jeg bare har overset den udtalelse ?
Ja, det er rigtigt svært. Jeg havde nok bare forventet, at man fokuserede på at hente spillere i Arnstad-klassen, men kan godt være jeg har sat mine ambitioner for højt. Og mener det var Fournais eller JN, der efter mesterskabet sagde noget i retning med, at nye spillere skulle forstærke toppen af truppen. Men det kan selvfølgelig også betyde mange ting - Knudsen havde jo heller ikke det vildeste CV, men tilhører da bestemt toppen af truppen.

Hvis vi leder efter en 'trup' til de tre stopperpositioner, hvor der er 7-8 spillere, og hvor der som minimum er to spillere til hver af de tre pladser, så kunne den trup efter 1/9 se ud noget a la:

Højre: Rösler, Callø, Storch
Midt: Tingager, Brorsson, Rösler, Camara
Venstre: Kahl, Rösler, Camara

Udlejes/sælges: Mølgaard, AJ

Det er syv spillere til stopperne. Det er tre gode startere, og så er det en blanding af lidt for urutinerede talenter og måske en rutineret reserve på lidt for lavt niveau, hvis vi skal spille Champions/Europa League. Jeg ville have foretrukket en spiller, der både kan presse Kahl og Tingager med en lidt lavere alder og stadig med international erfaring.

Jeg tror, Brorsson kommer på glat is i Europa, og jeg tror ikke, han er arvtageren fra Tingager til næste år. Og det tror jeg heller ikke Camara, Storch eller Rösler er. Så er Brorsson den acceptable reserve de næste 2-3 år for ikke at ruske for meget op i hierarkiet? Det kan forsvares, men det sætter også et naturligt loft for vores præstationer.

Hvis vi leder efter en 'trup' til de tre stopperpositioner, hvor der er 7-8 spillere, og hvor der som minimum er to spillere til hver af de tre pladser, så kunne den trup efter 1/9 se ud noget a la:

Højre: Rösler, Callø, Storch
Midt: Tingager, Brorsson, Rösler, Camara
Venstre: Kahl, Rösler, Camara

Udlejes/sælges: Mølgaard, AJ

Det er syv spillere til stopperne. Det er tre gode startere, og så er det en blanding af lidt for urutinerede talenter og måske en rutineret reserve på lidt for lavt niveau, hvis vi skal spille Champions/Europa League. Jeg ville have foretrukket en spiller, der både kan presse Kahl og Tingager med en lidt lavere alder og stadig med international erfaring.

Jeg tror, Brorsson kommer på glat is i Europa, og jeg tror ikke, han er arvtageren fra Tingager til næste år. Og det tror jeg heller ikke Camara, Storch eller Rösler er. Så er Brorsson den acceptable reserve de næste 2-3 år for ikke at ruske for meget op i hierarkiet? Det kan forsvares, men det sætter også et naturligt loft for vores præstationer.
Og så er der selvfølgelig Galten, men jeg er stadig i tvivl om, hvor trænerne ser ham. Er han bare kortvarigt udlånt fra wingback-gruppen? Eller er han et varigt alternativ på højre stopper?

Latest posts

Back