New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 584K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes, at Magnus Jensen har vist problemet med at hente i Superligaen. Det er dyrt. Og spørgsmålet er, om man ikke får mere kvalitet for pengene ved at kigge andre steder.
Måske. Nu var han også kaptajn og havde en lang kontrakt. Der har været snak om 5 mio. for Ganchas og så tror jeg heller ikke en Gretarson ville koste ret meget mere (hvis man havde været mere proaktiv og været på banen inden Jensen blev solgt). Det er spillere med ret stor Superligaerfaring til overkommelige penge. Nu skal man i stedet håbe at ham her reserven kan steppe op. Det er et sats. Men formentlig et ret billigt sats.

Jeg håber det er fordi CV gemmer på pengene til en decideret angrebsprofil der koster mange penge. Indtil videre har han ikke brugt særlig mange penge både med tanke på de afgående lønkroner og de transfers han har betalt samtidig med at vi har fået en del ind for Daghim. Jeg vil gå så langt som at sige, at vi har haft et budgetvindue indtil videre. Anderson kostede lidt men Carstensen og Røsler var relativt billige og så forventer jeg at Brorson og Jørgensen var næsten gratis, da de er udpræget trupfyld, der skal agere reserver. De to sidstnævnte er transfers jeg vil forbinde med Randers, Silkeborg, Viborg og ikke de danske mestre, der er på vej ind i et europæisk gruppespil. Der må virkelig være nogle penge gemt til en solid angriber.

Jeg skal ikke kloge mig på Brorsons niveau, men i udgangspunktet er jeg ikke på halen over hans CV.
Jeg har lige en enkelt kommentar, for at nuancere kritikken af vores fodbolddirektør. Der er kommet lidt spidse kommentarer her og der, om at Brorson burde være én, man havde kunne hente tidligt i vinduet. Det er sandt, det burde man kunne.
Men hvad nu, hvis ambitionerne var højere fra start? Hvad nu, hvis man tænkte i reelle forstærkninger af forsvaret, altså up-grades på d'herrer Judas og Dalsgaard? Og så har det vist sig, at blive enten for kostbart eller bare slet og ret ikke muligt OG så har Tingager vist sig, at have en mere skrøbelig fysik, end antaget. HEREFTER har man sadlet om og tænkt i breddespillere til aflastning og så lade talenterne blive de forstærkninger, vi skal bruge, men over tid.

Det er egentlig bare lige for at nuancere kritikken. Jeg kan ikke så godt med det, jeg oplever som en kritisk-for-at-være-det vinkel på CVs arbejde.
Enig. Bororsons ambitioner kan jo også have været højere til at starte med.

Jeg synes, det virker oplagt, at vi lander på Brorson (hvis vi gør det), fordi han allerede har en relation til Rösler. Så jeg vil næsten gætte på, at det er en beslutning der er truffet, efter vi har hentet Rösler. Enten fordi Rösler har peget på ham, fordi CV synes den samlede pakke giver mening eller fordi Rösler har åbnet døren for at kunne hente Brorson.

I hvert fald synes jeg, det er påfaldende, at vi er i gang med at hente en af de forsvarsspiller, Rösler tidligere har spillet sammen med i en trebackkæde.

Alternativt kan det selvfølgelig være, at CV har begrænset sin scouting til sydsverige og sæsonerne 23-25 :cool:

Principielt enig, men CV er jo altså ikke medicinsk uddannet, så han må vel løbe an på de meldinger han får fra den medicinske stab. Hvis ikke de har sagt, at der er grund til bekymring, så er det jo ikke noget, CV behøver forholde sig til. Som han sagde i "Mirakelmagerne" på Viaplay, at i januarvinduet skiftede de fokus halvvejs, og fokuserede på en CM i stedet for en angriber, dels fordi det var for dyrt at hente angribere i den kvalitet vi skulle bruge, dels fordi, der var nogle helbredsbekymringer med Polle. Dér kom advarslen, og så sadlede CV om nærmest omgående, efter samtale med JP.

Igen principielt enig. Men igen synes jeg, der mangler en nuance: "hvor realistisk" kan han jo ramme lige på, og alligevel stå skuffet tilbage. Paddy havde jo nikket ja tak til en etårig forlængelse, da Brøndby ringede. Ifølge de historier, vi har hørt.
Nu ved vi jo ikke hvad Beijmo har signaleret indadtil, men hvis det var det samme som udadtil, så må CV vel have tænkt at dén var 50/50. Så er det et temperamentsspørgsmål, om han skulle hente en fuldgod erstatning tidligt, eller om vi lige skal se Callø an, og vurdere, om han kan spille sig op. At Callø går i stykker, er ikke CVs skyld, ej heller hans opgave at forudse. I det hele taget er vi ekstraordinært hårdt ramt af skader i én kæde lige nu. Det minder mig om en sæson Arsenal havde for noget tid siden, hvor de også kun fik forsvarsspillere skadet (mener jeg det var).
Dalsgaard kan jeg undre mig over, hvis han ikke så dén komme. JEG så den komme. Han sagde allerede i januar, at han "var i tvivl" om det var hans sidste halvsæson. Menneskelig psykologi er sådan, at når først man åbner dén dør, så går man også ofte igennem den. I hvert fald i min erfaring.
Nej CV er ikke medicinsk uddannet, men i en herretøjsbutik. Men som du selv siger er der masser af folk til at hjælpe ham. Ligesom der også er folk til at hjælpe ham med f.eks budgetter.

Der var en gennemgang af de 12 skadede spillere vi har pt. Ud af dem døjede 9 af dem med større (Andersen, Solbakken, Poulsen osv) eller mindre (Tingager, Abbew og Carstensen f.eks) problemer. - Hvis vi, det til trods, har meldt ud at der ikke er alverden at være bekymret for, så er jeg lidt forundret.

Det kan sagtens være Mortensen har indikeret han ville blive, måske endda Beijmo. Men det er Sportsdirektørens opgave, at sørge for at have en underskrevet aftale. Ikke andre. Der er en grund til at han i Brøndby tjente 3-4 millioner kroner, muligvis det samme her, det er fordi han har et større ansvar end blot at have positive tilkendegivelser fra en masse mennesker.

Jeg er ikke ude i en heksejagt, men synes omvendt godt man udfordre lidt af de ting der er sket. Så blandt andet en der mente Brorson sigtede højere end AGF, efter 500 minutter på to sæsoner og som ikke fast mand i en midter/bundklub i Sverige (mener de blev 8-10) de sæsoner han var der.

Han er garanteret en fin og habil spiller, men jeg synes ikke hans CV indikerer at det er en spiller hvor vi ikke, for at bruge vores CV udtryk, kunne have fået uanset hvor mange penge vi viftede med.

Jeg synes, det virker oplagt, at vi lander på Brorson (hvis vi gør det), fordi han allerede har en relation til Rösler. Så jeg vil næsten gætte på, at det er en beslutning der er truffet, efter vi har hentet Rösler. Enten fordi Rösler har peget på ham, fordi CV synes den samlede pakke giver mening eller fordi Rösler har åbnet døren for at kunne hente Brorson.

I hvert fald synes jeg, det er påfaldende, at vi er i gang med at hente en af de forsvarsspiller, Rösler tidligere har spillet sammen med i en trebackkæde.

Alternativt kan det selvfølgelig være, at CV har begrænset sin scouting til sydsverige og sæsonerne 23-25 :cool:

Jeg tror det er en forholdsvis misforståelse at spillere har det mindste at sige i forhold til at hente nye spillere..

Men det siger nok mere om vores forskellige opfattelser af Østrøm og Zalatal - end det gør om Brorson.

Super at få en salmedigter ind i truppen i øvrigt. Kunne man hente en Grundtvig, en Ingemann eller en Kingo derudover ville vi se meget stærke ud rent dannelsesmæssigt.
Du kan da starte med at krydse fingre for, at vi henter Øhlenschlæger. Mon ikke de to kan få sat nogle digte sammen omme på bagsædet af spillerbussen på vej hjem fra Farum, Odense, Haderslev osv?

Der var en gennemgang af de 12 skadede spillere vi har pt. Ud af dem døjede 9 af dem med større (Andersen, Solbakken, Poulsen osv) eller mindre (Tingager, Abbew og Carstensen f.eks) problemer. - Hvis vi, det til trods, har meldt ud at der ikke er alverden at være bekymret for, så er jeg lidt forundret.

Det er mange spillere som har problemer når sundhedsstaben er rigtig dygtig.

Derfor vil jeg gerne fremhæve en vigtig egenskab ved Brorsson. Medmindre han har været i klubber som skjuler skader på transfermarkt bedst muligt (som AGF), så har han haft en (alvorlig måske) skade tilbage i 17/18 men ellers være til rådighed. Det bør øge sandsynligheden for, at han er til rådighed når vi har behov for ham.

1786433299208.webp

Men det siger nok mere om vores forskellige opfattelser af Østrøm og Zalatal - end det gør om Brorson.

Super at få en salmedigter ind i truppen i øvrigt. Kunne man hente en Grundtvig, en Ingemann eller en Kingo derudover ville vi se meget stærke ud rent dannelsesmæssigt.
Jeg nævnte de to, og synes begge gør det godt.

Østrøm er lige fyldt 24 år og har spillet flere kampe på top niveau, herunder flere europæiske kampe (efter deres forfærdelige sejr i pokalen).

Zalatel er kommet tilbage og slået Anyembe af. Jeg synes han har gjort det rigtig godt i forsvaret for Viborg.

Last edited:
Nej det gør jeg heller ikke..
Her læner jeg mig op og Dennis Bjerre og MMH, hvor sidstenævnte ser meget divisionsbold..

Men igen, de kan sagtens også tage fejl..
Hvis ikke vi kan/vil bruge Callø kender jeg i hvert fald én anden superligaklub, der meget gerne vil have ham. Så MMH er ikke den eneste som synes han var rigtigt god for Fremad sidste sæson.

Umiddelbart forstår jeg ikke helt et køb af Brorsson ift. den strategi, der er meldt ud, medmindre man er nået frem til at leje Callø og Camara ud.

Derfor vil jeg gerne fremhæve en vigtig egenskab ved Brorsson. Medmindre han har været i klubber som skjuler skader på transfermarkt bedst muligt (som AGF), så har han haft en (alvorlig måske) skade tilbage i 17/18 men ellers være til rådighed. Det bør øge sandsynligheden for, at han er til rådighed når vi har behov for ham.

View attachment 7812
Foot injury? Mon ikke det er Tingager's, det der, og de så bare har angivet forkerte datoer og sæson? ;)

View attachment 7812
Selvfølgelig er der det. Og så kan det heller ikke være en overraskelse, at det fortsætter.

Nicolai Poulsen bliver heller ikke frisk, blot fordi vi skifter til en ny sæson. Derfor planlægger man efter det

Jeg tror det er en forholdsvis misforståelse at spillere har det mindste at sige i forhold til at hente nye spillere..

Jeg tror bestemt heller ikke, at man beder Rösler om at udpege en forsvarsspiller, CV skal hente. Det var dårligt formuleret fra min side.

Men jeg forestiller mig, at man kan have haft Brorson på radaren eller har fået Brorson på radaren i forbindelse med købet af Rösler og at man så har spurgt Rösler ind til ham og fået Röslers syn på ham (det er mere det, jeg mener med 'peget på ham').

Nej, men forstår ikke helt, hvis man vælger at købe en trup-spiller på en plads, hvor vi har så mange unge talenter der står og banker på.
Vi har ikke nogen, der kan spille CB på det niveau vi skal bruge i efteråret, udover Tingager (og Rösler som ikke er tiltænkt den plads).

Jeg har aldrig hørt om Arvid Brorson før og jeg tænker ikke at han var en plan tidligere i transfervinduet. Lige nu er vi bare ekstremt pressede og man har ledt efter en spiller, der bare kunne være lidt plug'n'play (jf. tidligere relation til Rösler), hvis Tingager er ude længe igen. Men nu må vi se, om rygtet overhovedet holder og derefter hvor lang kontrakt han så får.

Jeg tænker dog, at vores idealopstilling fortsat vil være Kahl, Tingager og Rösler. Med Callø som backup i højresiden (samtidig med at Rösler er backup i venstre side) og Brorson backup centralt. Jeg tror ikke at dette ændrer vores strategi om kun at hente forstærkninger. Dette er en nødsituation og vi har ikke haft/ønsket at bruge 15 mio. på at købe en konkurrent til Tingager.

Vi har ikke nogen, der kan spille CB på det niveau vi skal bruge i efteråret.

Jeg har aldrig hørt om Arvid Brorson før og jeg tænker ikke at han var en plan tidligere i transfervinduet. Lige nu er vi bare ekstremt pressede og man har ledt efter en spiller, der bare kunne være lidt plug'n'play (jf. tidligere relation til Rösler), hvis Tingager er ude længe igen. Men nu må vi se, om rygtet overhovedet holder og derefter hvor lang kontrakt han så får.

Jeg tænker dog, at vores idealopstilling fortsat vil være Kahl, Tingager og Rösler. Med Callø som backup i højresiden (samtidig med at Rösler er backup i venstre side) og Brorson backup centralt. Jeg tror ikke at dette ændrer vores strategi om kun at hente forstærkninger. Dette er en nødsituation og vi har ikke haft/ønsket at bruge 15 mio. til at købe en konkurrent til Tingager.
Tror du rammer den spot on

Jeg skal ikke kloge mig på Brorsons niveau, men i udgangspunktet er jeg ikke på halen over hans CV.
Jeg har lige en enkelt kommentar, for at nuancere kritikken af vores fodbolddirektør. Der er kommet lidt spidse kommentarer her og der, om at Brorson burde være én, man havde kunne hente tidligt i vinduet. Det er sandt, det burde man kunne.
Men hvad nu, hvis ambitionerne var højere fra start? Hvad nu, hvis man tænkte i reelle forstærkninger af forsvaret, altså up-grades på d'herrer Judas og Dalsgaard? Og så har det vist sig, at blive enten for kostbart eller bare slet og ret ikke muligt OG så har Tingager vist sig, at have en mere skrøbelig fysik, end antaget. HEREFTER har man sadlet om og tænkt i breddespillere til aflastning og så lade talenterne blive de forstærkninger, vi skal bruge, men over tid.

Det er egentlig bare lige for at nuancere kritikken. Jeg kan ikke så godt med det, jeg oplever som en kritisk-for-at-være-det vinkel på CVs arbejde.
Helt fair.

Fra min vinkel er det også til dels fordi man vil at vide der ikke var nogen vi gad have tilgængelig tidligt i vinduet og at man nærmest var uansvarlig for at ønske det skete - let forbedret kort sigt, men stort tab over 3-5 år, er man virkelig så kortsigtet.

Debatten burde have gået på, om det er værd at satse på noget bedre dukker op, med den risiko at man ender med samme løsning og sportsligt tab. Altså om der evt kunne være et trade-off man skulle diskutere, i stedet for hvor lidt vi er nogen der forstår dynamikken i fodbold ift 'de voksne' herinde.

Det virker mere til der ikke var råd før man vidste mere om gruppespil, og man har holdt noget råderum til en angriber. Jeg er uenig i det allokerede råderum størrelse, men ikke i at holde noget til en angriber.

Men hvordan f@ndwn kombinerer man økonomisk fornuft og sikrer at 'i morgen bliver bedre end i dag' i en situation som den nuværende, hvor man står med for smal en trup og de super fede muligheder der er - og dermed også hvor der er stor risiko for at forpasse en masse?

Jeg er kritisk over enkelte elementer, mwn positiv over CV generelt.

Latest posts

Back