New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 588K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg skal ikke kloge mig på Brorsons niveau, men i udgangspunktet er jeg ikke på halen over hans CV.
Jeg har lige en enkelt kommentar, for at nuancere kritikken af vores fodbolddirektør. Der er kommet lidt spidse kommentarer her og der, om at Brorson burde være én, man havde kunne hente tidligt i vinduet. Det er sandt, det burde man kunne.
Men hvad nu, hvis ambitionerne var højere fra start? Hvad nu, hvis man tænkte i reelle forstærkninger af forsvaret, altså up-grades på d'herrer Judas og Dalsgaard? Og så har det vist sig, at blive enten for kostbart eller bare slet og ret ikke muligt OG så har Tingager vist sig, at have en mere skrøbelig fysik, end antaget. HEREFTER har man sadlet om og tænkt i breddespillere til aflastning og så lade talenterne blive de forstærkninger, vi skal bruge, men over tid.

Det er egentlig bare lige for at nuancere kritikken. Jeg kan ikke så godt med det, jeg oplever som en kritisk-for-at-være-det vinkel på CVs arbejde.

Det er rigtig fint at hente en ekstra spiller til bagkæden. Vi har mistet to spillere der spillede fuld tid i sidste sæson.

Vi har indtil videre hentet Rössler og fået Callø retur. Det er dårligere end status quo.

Samtidig skal vi i efteråret spille 10-14 kampe mere end vi gjorde i samme periode sidste år. Så derfor SKAL der flere spillere til. Storch og Camara kan få indhop og minutter ligesom Emmery fik det i sidste sæson. Det skal der nok være mulighed for. Og med den pris og det CV svenskeren har så kommer han ikke til at stå i vejen for de unge på sigt.

Det vil også betyde at Jakob Andersen kan bruges som wingback også.

Jeg skal ikke kloge mig på Brorsons niveau, men i udgangspunktet er jeg ikke på halen over hans CV.
Jeg har lige en enkelt kommentar, for at nuancere kritikken af vores fodbolddirektør. Der er kommet lidt spidse kommentarer her og der, om at Brorson burde være én, man havde kunne hente tidligt i vinduet. Det er sandt, det burde man kunne.
Men hvad nu, hvis ambitionerne var højere fra start? Hvad nu, hvis man tænkte i reelle forstærkninger af forsvaret, altså up-grades på d'herrer Judas og Dalsgaard? Og så har det vist sig, at blive enten for kostbart eller bare slet og ret ikke muligt OG så har Tingager vist sig, at have en mere skrøbelig fysik, end antaget. HEREFTER har man sadlet om og tænkt i breddespillere til aflastning og så lade talenterne blive de forstærkninger, vi skal bruge, men over tid.

Det er egentlig bare lige for at nuancere kritikken. Jeg kan ikke så godt med det, jeg oplever som en kritisk-for-at-være-det vinkel på CVs arbejde.
Enig. Bororsons ambitioner kan jo også have været højere til at starte med.

Men det er jo lige præcis dét der er en af hans fornemmeste opgaver.

Hvis jeg gerne forlænge med X. Y og Z, hvor realistisk er det? Hvis de ikke forlænger, hvad er så plan B og C?

Hvis jeg gerne vil have en spiller på niveau med Brorson hvornår kan han hentes, hvis jeg gerne vil have en endnu bedre, hvor realistisk er det så, og hvor meget er vi villige til at gå på sportslig kompromis (f.eks skader) før vi vælger en løsning som Brorson.

Jeg har intet imod Brorson, han er sikkert en habil spiller. Sammenlignet med spilletid til en Malte Højholt, Martin Frese, Simon Graves osv, i Italien, så er jeg lidt i tvivl om hvad vi får.

Hvis han er hentet til, at aflaste Tingager, så burde han bare i min optik være hentet da vi havde et reelt behov for at aflaste ham, ikke efter det er opstået.

Man kan sagtens styrke toppen, ved at styrke bredden. Så toppen af truppen spiller når den er klar, nu har Tingager dog et efterslæb, og så skal Brorson muligvis mere end bare aflaste

Jeg tænker egentlig, at det er meget godt ramt med niveauet. Vi har brug for én, der kan aflaste Tingager med alle de kampe, vi kommer til at spille. Men jeg er ikke sikker på, at det ville være klogt at købe én, der tager Tingagers plads med det samme - og i øvrigt er det nok også pænt dyrt at købe én, der er bedre end Tingager. Vi snakker trods alt om én af de bedste stoppere i Superligaen, hvis han kommer tilbage på det niveau, han havde i juli-oktober i sidste sæson. Han er vant til at spille i et tremandsforsvar, og vi har nok fået ham billigt.

Brorsson har i hvert fald primært spillet den centrale position i Italien i de kampe hvor det er opgjort på Transfermarkt. Der er en del indskiftninger. Vi har dog også stadig Rösler der kan spille derinde, så det passer måske med fordelingen af minutter og så kan nordmanden og svenskeren også begge spille på siderne.

Tidligere har Brorsson også spillet lidt (defensiv) midtbane, men det er nok tvivlsomt om man ser ham som en løsning der i andet end særlige situationer.

Hvis han kommer har man vel set et niveau a la Rösler selvom CV’et ikke helt indikerer det, ellers synes jeg det havde givet mere mening med en 21-22-årig der var skiftet fra Alsvenskan og ikke lige havde slået til i Italien med det samme. Nu må vi se, men standarden er jo at spilleren er i klubben dagen efter rygtet er i medierne og det kan passe med at der skrives under når CV er tilbage fra Azerbaijan.

Jeg indrømmer gerne at jeg har set meget lidt Aarhus Fremad, men for mig er Callø ikke proven. Det skal han til nu.

Jeg kan sagtens tage fejl
Nej det gør jeg heller ikke..
Her læner jeg mig op og Dennis Bjerre og MMH, hvor sidstenævnte ser meget divisionsbold..

Men igen, de kan sagtens også tage fejl..

Brorsson har i hvert fald primært spillet den centrale position i Italien i de kampe hvor det er opgjort på Transfermarkt. Der er en del indskiftninger. Vi har dog også stadig Rösler der kan spille derinde, så det passer måske med fordelingen af minutter og så kan nordmanden og svenskeren også begge spille på siderne.

Tidligere har Brorsson også spillet lidt (defensiv) midtbane, men det er nok tvivlsomt om man ser ham som en løsning der i andet end særlige situationer.

Hvis han kommer har man vel set et niveau a la Rösler selvom CV’et ikke helt indikerer det, ellers synes jeg det havde givet mere mening med en 21-22-årig der var skiftet fra Alsvenskan og ikke lige havde slået til i Italien med det samme. Nu må vi se, men standarden er jo at spilleren er i klubben dagen efter rygtet er i medierne og det kan passe med at der skrives under når CV er tilbage fra Azerbaijan.
Da Røsler bliver solgt havde han spillet 14 kampe a 90 minutter, ud af 14. I den sæson spiller Brorson 20 af 30 kampe, flere med ind- og udskiftning, siden der er Røsler kommet til en klub der spiller europæisk og intones af den bedste svenske række, hvorimod Brorson er rykket til Serie a og Serie B og spillet cirka 500 minutter på to sæsoner.

Røsler er klart over Brorson

Jeg tænker egentlig, at det er meget godt ramt med niveauet. Vi har brug for én, der kan aflaste Tingager med alle de kampe, vi kommer til at spille. Men jeg er ikke sikker på, at det ville være klogt at købe én, der tager Tingagers plads med det samme - og i øvrigt er det nok også pænt dyrt at købe én, der er bedre end Tingager. Vi snakker trods alt om én af de bedste stoppere i Superligaen, hvis han kommer tilbage på det niveau, han havde i juli-oktober i sidste sæson. Han er vant til at spille i et tremandsforsvar, og vi har nok fået ham billigt.
Hvis “ikke med det samme” skal kunne veksles til at overtage for Tingager på et tidspunkt, skal han trods alt være ret tæt på nu, hans alder er jo ikke til at man kan forvente en eksplosiv udvikling. Det kan selvfølgelig også være han faktisk er plug and play på et højt Superliganiveau.

At sammenligne ham med Østrøm og Zalatel er helt off niveaumæssigt.
Men det siger nok mere om vores forskellige opfattelser af Østrøm og Zalatal - end det gør om Brorson.

Super at få en salmedigter ind i truppen i øvrigt. Kunne man hente en Grundtvig, en Ingemann eller en Kingo derudover ville vi se meget stærke ud rent dannelsesmæssigt.

På papiret er det lidt en no-name signing, som skal være udpræget reserve ala Akoto. Sådan lidt jaja, og lad os nu se reelle forstærkninger. Hvis det er niveauet man vil hente, så forstår jeg ikke man ikke kigger mere i Superligaen. Jeg ville være noget mere rolig med en Gretarson, Ganchas type der kender ligaen frem for en der har spillet meget lidt og primært på et lavere niveau bortset fra ganske få minutter i Serie A. Det kan være han overrasker os helt vildt. Det kan man da kun håbe, men spillere som Brorson og Jørgensen er udpræget trupfyld, og der havde jeg måske nok håbet på en lille smule mere ambition i forhold til at løfte hele truppens niveau.

Hvis “ikke med det samme” skal kunne veksles til at overtage for Tingager på et tidspunkt, skal han trods alt være ret tæt på nu, hans alder er jo ikke til at man kan forvente en eksplosiv udvikling. Det kan selvfølgelig også være han faktisk er plug and play på et højt Superliganiveau.
Det er rigtigt, og det er selvfølgelig svært for os alle at vurdere, hvor tæt han er på Tingager. Men når han har været vurderet god nok til Serie A på et tidspunkt, er der da en OK chance for, at han kan blive en fin Superliga-spiller.

På papiret er det lidt en no-name signing, som skal være udpræget reserve ala Akoto. Sådan lidt jaja, og lad os nu se reelle forstærkninger. Hvis det er niveauet man vil hente, så forstår jeg ikke man ikke kigger mere i Superligaen. Jeg ville være noget mere rolig med en Gretarson, Ganchas type der kender ligaen frem for en der har spillet meget lidt og primært på et lavere niveau bortset fra ganske få minutter i Serie A. Det kan være han overrasker os helt vildt. Det kan man da kun håbe, men spillere som Brorson og Jørgensen er udpræget trupfyld, og der havde jeg måske nok håbet på en lille smule mere ambition i forhold til at løfte hele truppens niveau.
Jeg synes, at Magnus Jensen har vist problemet med at hente i Superligaen. Det er dyrt. Og spørgsmålet er, om man ikke får mere kvalitet for pengene ved at kigge andre steder.

Da Røsler bliver solgt havde han spillet 14 kampe a 90 minutter, ud af 14. I den sæson spiller Brorson 20 af 30 kampe, flere med ind- og udskiftning, siden der er Røsler kommet til en klub der spiller europæisk og intones af den bedste svenske række, hvorimod Brorson er rykket til Serie a og Serie B og spillet cirka 500 minutter på to sæsoner.

Røsler er klart over Brorson
Ja på papiret, men det virker lidt som en underlig handel hvis det ikke er noget a la Rösler, så det må jo være med forbehold for at CV og JP ser noget mere i ham. Det vil i hvert fald være lidt et skifte hvis man henter til bredden uden større udviklingspotentiale. Skadeslisten er lang, men hvis det er begrundelsen burde man måske leje en spiller.

Det er rigtigt, og det er selvfølgelig svært for os alle at vurdere, hvor tæt han er på Tingager. Men når han har været vurderet god nok til Serie A på et tidspunkt, er der da en OK chance for, at han kan blive en fin Superliga-spiller.
Jeg har lidt indtryk af at det altid kræver et meget højt niveau at få nogle kampe på de mindre hold i Serie A, men det hjælper selvfølgelig ift kun at have kæmpet med at komme på holdet i Serie B. Han har også 92 kampe i Alsvenskan og 69 i Superettan, så det er fin erfaring, men kunne indikere at han også i sin tid i Sverige var sådan en spiller der lå mellem bunden af den bedste og toppen af den næstbedste række. Måske var han reelt tidligere en profil i Alsvenskan selvom det var mindre hold, det vil selvfølgelig være et godt tegn. Han blev da hentet til i Italien for et mindre beløb om ikke andet.

Hvis han er hentet til, at aflaste Tingager, så burde han bare i min optik være hentet da vi havde et reelt behov for at aflaste ham, ikke efter det er opstået.
Principielt enig, men CV er jo altså ikke medicinsk uddannet, så han må vel løbe an på de meldinger han får fra den medicinske stab. Hvis ikke de har sagt, at der er grund til bekymring, så er det jo ikke noget, CV behøver forholde sig til. Som han sagde i "Mirakelmagerne" på Viaplay, at i januarvinduet skiftede de fokus halvvejs, og fokuserede på en CM i stedet for en angriber, dels fordi det var for dyrt at hente angribere i den kvalitet vi skulle bruge, dels fordi, der var nogle helbredsbekymringer med Polle. Dér kom advarslen, og så sadlede CV om nærmest omgående, efter samtale med JP.
Men det er jo lige præcis dét der er en af hans fornemmeste opgaver.

Hvis jeg gerne forlænge med X. Y og Z, hvor realistisk er det? Hvis de ikke forlænger, hvad er så plan B og C?
Igen principielt enig. Men igen synes jeg, der mangler en nuance: "hvor realistisk" kan han jo ramme lige på, og alligevel stå skuffet tilbage. Paddy havde jo nikket ja tak til en etårig forlængelse, da Brøndby ringede. Ifølge de historier, vi har hørt.
Nu ved vi jo ikke hvad Beijmo har signaleret indadtil, men hvis det var det samme som udadtil, så må CV vel have tænkt at dén var 50/50. Så er det et temperamentsspørgsmål, om han skulle hente en fuldgod erstatning tidligt, eller om vi lige skal se Callø an, og vurdere, om han kan spille sig op. At Callø går i stykker, er ikke CVs skyld, ej heller hans opgave at forudse. I det hele taget er vi ekstraordinært hårdt ramt af skader i én kæde lige nu. Det minder mig om en sæson Arsenal havde for noget tid siden, hvor de også kun fik forsvarsspillere skadet (mener jeg det var).
Dalsgaard kan jeg undre mig over, hvis han ikke så dén komme. JEG så den komme. Han sagde allerede i januar, at han "var i tvivl" om det var hans sidste halvsæson. Menneskelig psykologi er sådan, at når først man åbner dén dør, så går man også ofte igennem den. I hvert fald i min erfaring.

Latest posts

Back