New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 576K
Kunne zidan Sertdemir voksne i en posessionorienteret spillestil under JP? Han er stadig kun 21 år og jagter vel stadig det store gennembrud? Tænker ikke han er så dyr?
Det er underligt med Sertdemir, han bragede afsted da han var helt ung, og så er det ikke bare gået i stå, men den forkerte vej, jeg tror sgu det vil være risikabelt at binde an på ham, så ville jeg hellere satse på at enten Oscar Haugstrup, Hamza eller Adam Fuglsang kunne bryde igennem i stedet.

Ham gad jeg godt se i AGF.

Jeg tror, kritikken af ham går på, at han er for langsom. Men det lugtet af en billig handel, og talentet er der jo.
Han er virkelig langsom, så ham i Farum engang, mener mod Vejle men ikke sikker, kan huske jeg siger til min makker “ej hvor synd” eller “ej hvor ærgerligt” efter en løbesituation. Jeg troede oprigtigt han var blevet skadet, og derfor stoppede løbet.

Lidt ligesom Vestergaard i en landskamp engang, hvor han var venstre yderstopper

Jeg har lige set "Mirakelmagerne" på Viasat. En lille nostalgisk snak med d'herrer Fournais, Nielsen og CV.
Frit efter hukommelsen, så kan jeg berette at Fournais begyndte at tro på det, da Tchamche udlignede i Brøndby, at CV først for alvor troede på det, da Bogere scorede mod SøE og JN ikke tillod åbenlyse fejringer eller nogen som helst tagen forskud på noget - totalt overtroisk! 😆

Noget jeg især hæftede mig ved, var omkring 10 minutter, hvor CV fortæller om vintervinduet. De er Spanien på træningslejr, CV og JP holder møde om, hvad fokus skal være. Det er midt i januar. De har indtil da været enige om, at der skal noget mere ildkraft til angrebet. Men på det her møde, bliver de enige om at skifte fokus til den centrale midtbane. Det er der to årsager til: NP's helbred viser ikke tegn på, at han får et godt forår. Og de midler, CV har til rådighed, kræver at han tryller, hvis han skal finde en fuldgod superligaangriber. Det siger han i næsten rene ord (han bruger ordet "trylle").

Det synes jeg er en interessant kommentar og et interessant input til den debat, der har pågået både i dette vindue og vintervinduet, om CV's ageren og mangel på ageren, og klubbens måde at prioritere på.

Han er virkelig langsom, så ham i Farum engang, mener mod Vejle men ikke sikker, kan huske jeg siger til min makker “ej hvor synd” eller “ej hvor ærgerligt” efter en løbesituation. Jeg troede oprigtigt han var blevet skadet, og derfor stoppede løbet.

Lidt ligesom Vestergaard i en landskamp engang, hvor han var venstre yderstopper
Hvor hurtig var Pirlo?

Last edited:
Hvor hurtig var Pirlo?
Mølby var endnu langsommere. Det er da ikke fordi igennem tiderne ikke har været langsomme fodboldspillere.

Der er bare færre og færre af dem i dag, og de skal være ekstraordinært gode til andre ting. Begge de to nævnte havde et ekstraordinært pasningsspil og virkelig gode lange afleveringer, specielt den sidste del.

EDIT: I den kamp Italien slår England i 2012, efter 120 minutter. Hvor Pirlo lave en Panenka. Der er han registreret til at lave 5 høj intense løb i hele kampen. Rodri havde 919 ved det netop overstået VM.

Nu får jeg måske hug for at sende denne her video ind:

Men synes det er en klassevideo, og det viser desværre, at Brøndby foretager sig mange fornuftige ting. Gad godt se en lignende med CV!

Fik første set den nu.

Jeg er sikker på, at meget af det de talernom foregår sådan alle steder.

Det jeg hæfter mig ved er, den gode tone mellem klubberne. Det er så ekstremt vigtigt i sådan en lille miljø. Sønderjyske har med stor sandsynlighed ringet til OB og hørt hvordan forhandlingerne om Ejdum var. Folk hjælper hinanden på kryds og tværs. Jacob Nielsen fortæller også jævnligt hvor meget hjælp han fik fra AaB ledelsen da han var i Randers.

Dejligt bekræftende

Fik første set den nu.

Jeg er sikker på, at meget af det de talernom foregår sådan alle steder.

Det jeg hæfter mig ved er, den gode tone mellem klubberne. Det er så ekstremt vigtigt i sådan en lille miljø. Sønderjyske har med stor sandsynlighed ringet til OB og hørt hvordan forhandlingerne om Ejdum var. Folk hjælper hinanden på kryds og tværs. Jacob Nielsen fortæller også jævnligt hvor meget hjælp han fik fra AaB ledelsen da han var i Randers.

Dejligt bekræftende
Ja, mit indtryk er også, at det er en lille verden hvor folk kender hinanden på kryds og tværs, og gerne hjælper hinanden så længe det ikke er til skade for dem selv.

Ja, mit indtryk er også, at det er en lille verden hvor folk kender hinanden på kryds og tværs, og gerne hjælper hinanden så længe det ikke er til skade for dem selv.
JN spiller kort med Søren P og det er måske nok CV der vil skulle forhandle med SP om en spiller, men det gør nok ikke noget ift en situation der ellers kunne blive en konflikt. Det er heller ikke SP der er ansvarlig for stadion, men et godt forhold er også udmærket når vi har skullet låne hinandens stadions. Folk mødes i forskellige sammenhænge og jeg mener også JN fortalte at han havde snakket mange gange med CV inden han blev ansat. Derudover er der selvfølgelig også masser af ledere og trænere osv der har været i flere klubber. Der nok mange ting der går lidt nemmere når folk på den måde har snakket sammen før og har et godt forhold til hinanden. Jeg tror også der er en forståelse for at det er en konkurrencesituation så der alligevel opstår konflikter, men det er nok ikke uden risiko hvis for mange decideret synes man er utroværdig eller går over stregen.

Hvis nu man kunne tilbyde Ajax 11 mio for at tage Dolberg en sæson inkl løn så går det regnestykke op. Så ejer man godt nok ikke spilleren, men omvendt har man heller ikke risikoen hvis han fejler, eller hvis Bogere udvikler sig så meget, at han om et halvt eller helt år bare ubestridt er førstevalg.
Dolberg koster Ajax 40 mio om året i løn of afskrivning. Jeg beklager at være lyseslukkeren, men det er utopi at tro, at han kan havne i AGF:) Det giver ingen mening for hverken Ajax eller Dolberg selv.

Jeg er helt enig i, at det er tæt på urealistisk, men større mirakler er set. FCN er jo fx ikke i spil efter købet af Lind. Så er der FCK ...
Men der er jo 3-4 niveauer mellem os og Leipzig, og hvis Leipzig gerne vil af med Harder, så er der jo 100 andre klubber, der er mere attraktive end os. Selv FCK kan næppe være med her, selv hvis de var villige til at springe banken.

Jeg har ik de store forventninger til, at CV lander en 9'er på en "ny uvant hylde". Og da specielt ik før CL ligaspil er en sikkerhed. Jeg tror "Alexander Lind hylden" er noget nær, det højeste vi kan stræbe efter pt.

Jeg kan godt frygte, der ikke rigtigt bliver landet en nier af den kvalitet som cv og klubben ønsker, selvom han er i markedet, så er vi nok ikke førstevælgere på de spiller CV kigger på, og de venter angiveligt på "bedre" tilbud, inden de kan sige go go til CV og AGF, skulle der så komme et bedre tilbud, så kan vi risikere at vi står tomhændet tilbage. Kunne godt se, at vi istedet går efter en defensiv forstærkning mere udover Røsler og måske en midtbane spiller mere, som backup for Polle og Yakob og Solbakken (hele skriften er nok en forudsætning, at vi IKKE skulle lande et cl ligaspil, gør vi dette, kan det være en helt ny historie?)

Jeg kan godt frygte, der ikke rigtigt bliver landet en nier af den kvalitet som cv og klubben ønsker, selvom han er i markedet, så er vi nok ikke førstevælgere på de spiller CV kigger på, og de venter angiveligt på "bedre" tilbud, inden de kan sige go go til CV og AGF, skulle der så komme et bedre tilbud, så kan vi risikere at vi står tomhændet tilbage. Kunne godt se, at vi istedet går efter en defensiv forstærkning mere udover Røsler og måske en midtbane spiller mere, som backup for Polle og Yakob og Solbakken (hele skriften er nok en forudsætning, at vi IKKE skulle lande et cl ligaspil, gør vi dette, kan det være en helt ny historie?)
Som udgangspunkt tror jeg da man går stenhårdt efter en defensiv forstærkning og en 9’er

Dolberg koster Ajax 40 mio om året i løn of afskrivning. Jeg beklager at være lyseslukkeren, men det er utopi at tro, at han kan havne i AGF:) Det giver ingen mening for hverken Ajax eller Dolberg selv.

Men der er jo 3-4 niveauer mellem os og Leipzig, og hvis Leipzig gerne vil af med Harder, så er der jo 100 andre klubber, der er mere attraktive end os. Selv FCK kan næppe være med her, selv hvis de var villige til at springe banken.

Jeg har ik de store forventninger til, at CV lander en 9'er på en "ny uvant hylde". Og da specielt ik før CL ligaspil er en sikkerhed. Jeg tror "Alexander Lind hylden" er noget nær, det højeste vi kan stræbe efter pt.
Dolberg tjener 15 mio kr om året i Ajax, hvordan kommer du frem til 40 mio kr. om måneden?

Latest posts

Back