Jeg har lige set "Mirakelmagerne" på Viasat. En lille nostalgisk snak med d'herrer Fournais, Nielsen og CV.
Frit efter hukommelsen, så kan jeg berette at Fournais begyndte at tro på det, da Tchamche udlignede i Brøndby, at CV først for alvor troede på det, da Bogere scorede mod SøE og JN ikke tillod åbenlyse fejringer eller nogen som helst tagen forskud på noget - totalt overtroisk!
Noget jeg især hæftede mig ved, var omkring 10 minutter, hvor CV fortæller om vintervinduet. De er Spanien på træningslejr, CV og JP holder møde om, hvad fokus skal være. Det er midt i januar. De har indtil da været enige om, at der skal noget mere ildkraft til angrebet. Men på det her møde, bliver de enige om at skifte fokus til den centrale midtbane. Det er der to årsager til: NP's helbred viser ikke tegn på, at han får et godt forår. Og de midler, CV har til rådighed, kræver at han tryller, hvis han skal finde en fuldgod superligaangriber. Det siger han i næsten rene ord (han bruger ordet "trylle").
Det synes jeg er en interessant kommentar og et interessant input til den debat, der har pågået både i dette vindue og vintervinduet, om CV's ageren og mangel på ageren, og klubbens måde at prioritere på.