Fik lidt travlt efter mit seneste opslag og tør ikke afvise, at det sker igen, men lidt har man vel på hjerte
Men syntes at have hørt flere kommentere, at CV har formået i det store at holde på truppen, og vi står godt til den nye sæson. Tror, at det var Lyden AGF, hvor én af dem mente, at CV decideret har gjort det fremragende, og man har holdt på stammen.
Nu skal dette indlæg ikke læses som CV bashing. Det er faktisk ikke intentionen, selv om jeg har udtrykt mig kritisk før. Det handler mere om, hvordan jeg tror, at vinduet udfolder sig, og ingen kan helt konkludere noget endnu. Og samtidig kan der komme nogle udviklinger, der er naturlige og som CV ikke skal klandres for, men hvorfor håndteringen bliver spændende.
For det er for tidligt at konkludere, at han decideret har holdt på stammen. Der er trods alt en stor risiko for, at vi siger farvel til:
- Arnstad
- Links
- Bech
I så fald har vi mistet 5-6 af vores bærende kræfter fra sidste sæson, og det er jo ikke helt at holde på stammen. Så den konklusion synes jeg, er lidt misvisende.
Igen: Læs ikke dette som bashing, for Arnstad, Bech og Links er naturlige salg, og vil givet være gode cases økonomisk.
Derfor ser jeg faktisk ikke CV’s opgave som værende at fastholde stammen, men at sikre overgang og udvikling. Her kan MA tilgang vise sig som rigtig fin, og SJ forlængelse også, da vi så er dækket ok ind på kort sigt ved salg af Arnstad og Bech. Deraf også min tidligere kritik ift manglende 9'er, da Paddys niveau imo har været faldende, og derfor er jeg ikke ked af afgangen, men af den manglende erstatning.
De fleste er vist enige om, at vores hidtidige afgange har efterladt huller på:
- HCB/CB
- 9'er
Det største spørgsmålstegn er, om Bech bliver solgt i dette vindue. Kan være, at hans nye position på 9’eren får nogle klubber til at afvente udviklingen. Men bliver han solgt, skal vi virkelig hente, da det nok bliver for tyndt med Tchamche og SJ på 10'er, men vi vil så være endnu mere svækkede på 9'er.
Tvivler på, at man sælger Bech, for vi så vil vi imo mangle to 9’ere. For imo er Borgere slet ikke klar - tidligst til foråret. Og Serra har kæmpet med skader, og niveau, så ham kan vi ikke regne med. Så vi vil både mangle et førstevalg, og et andetvalg i kamp med Serra.
Min forudsigelse for resten af vinduet er:
Ud:
- Links
- Arnstad
- Badji (leje)
- Tchamche (leje) / Serra (leje)
Ind:
- VCB/CB (evt. leje)
- HCB/CB (evt. leje)
- VWB
- 9’er
Bobler: Bech ud, og ny 10’er ind på den plads, samt angriber på leje.
Mindst to signings bliver transferfrie spillere.
Og ja, jeg mener efterhånden, at vi mangler to forsvarsspillere, og ikke kun den famøse HCB.
- Hvad gør vi, hvis Kahl vrikker om på foden i morgen? Så skal JA jo ind på HCB, så vi kan spille AJ på VCB, og så U/19 spillere på bænken.
- Vi har mistet Dalsgaard og Bejimo, men kun fået Callø retur. Men AJ og Mølgaard har kæmpet meget med skader. Tror vi på, at det ændrer sig
- Vi er kun nummerisk godt dækket ind i forsvaret i et deskriptivt Excelark, men i praksis er vi hæmmede af skader
AJ har flere gange set spændende ud i optakter, men haltet i kampene. Måske det vil hjælpe ham at fokusere defensivt, og så lade 6’eren tage overlap (som JP har været inde på). For han har jo en pakke til at blive god forsvarsspiller. Det samme med Callø. Så lad os krydse fingre. Og så kan én signing i forsvaret godt være til bredden.
Så alt i alt tror jeg, at det bliver et vildt vindue, og vi står med et halvt nyt hold, når det er overstået. Og det er som sagt ikke en kritik, men naturlig udvikling.