Transfervindue Sommer 2026
Dette er ikke møntet på dig selvom jeg citerer dig:Nu har jeg ikke hørt podcasten, men nogle gange undre ting mig nu alligevel lidt.
Det er ikke fordi jeg ikke anerkender, at Bech, Arnstad og Links er salgskandidater, ej heller at de nødvendigvis er i klubben når vinduet lukker.
Konceptionelt har jeg dog en anelse svært ved, at Jønsson skal være en erstatning for én spiller. At Anderson er erstatning for Arnstad osv.
Vi vandt et meget meget overraskende, men også meget fortjent DM, med ligaens mindste trup. Den har Fournais, CV og Nielsen alle udtalt skulle være større og i stand til, at konkurrere i tre turneringer.
Så hvis alle tilgange eller tilføjelser til truppen alene er erstatninger, så flytter vi os ikke.
Hvis AGF skal være en top-3 klub på sigt, så forventer jeg vi agere sådan. - Så skal det være ligesom når Beijmo ryger til FCK - ikke én har talt om hvem der så skal sælges, blot at han er en forstærkning. Det samme da Billing kom til FCM, det var ikke for at erstatte en med for at forbedre dem.
Der skal naturligvis være plads til Kristjannson, og det er der så sandelig også, eftersom Anderson og Arnstad begge kan spille den plads Yakob spiller oftest.
Vi bliver kun en top 3 klub ved at det sportslige budget kommer på niveau med Brøndby.
Den slags tager virkeligt lang tid.
Vi har tjent fine penge på tv, trøjer og sponsorbonusser. Men det er engangs-indtægter.
Ikke noget man kan løfte det sportslige budget med ex. 50 mio. kr. årligt på.
Hvis man tror at vi nu bare etablerer os som top 3 klub fordi vi er mestre, så tror jeg man bliver skuffet.
Vi havde den perfekte sæson sidste år, hvor alt gik op i en højere enhed. Den slags kan man normalt ikke bare forlænge med brædder ind i fremtiden.