New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 132K
Skadessituationen
Jeg synes ikke vi kan regne med gers og backman i deres sidste kontrakt år her i 21-22. Og med alder in mente så er det sidste år for NB - forskerskatten løber også kun 1½ år endnu. Uanset om han skulle nå sit gamle niveau. Det er kun indtil næste skade kommer.

Hvis Gers kan holde sig skadesfri fra nu og et år frem, levere godt, kan jeg sagtens se man kan forlænge et år med option på yderligere et-to (en der bare udløses automatisk hvis han spiller bestemt antal kampe fx 75%). Kvalitets venstrebacks er en mangelvare.

AGF har naturligvis et bedre kendskab end os til de to.

AGF tog fx Diks ind og troede på man kunne gøre ham fit. Det lykkes, men man havde også både Munks, Lassen og Anbo i baghånden.

Noget tilsvarende gør man åbenbart nu hvor man satser på
Munks - Haus - Ting - Ny
Backups: julle, oliver, Yann, TK, Lassen
Evt. Anbo fra 1 sept

Alså hele 9-10 forsvarsspillere (og gers og nb oveni). Synes det viser AGF ikke regner med dem.

Alle andre steder i truppen er vi kun dobbeltbesat pt (når ellers en bror og højer afløser kommer til)
Og ellers ST oveni som det løse

Midtbane: NP-PO-(ny bror)
Backup hvidt, zach,brandhof

9er-kant: jon-pm-albert
backups: links, milan, AA (ST som ekstra til både kant og 9er)

Spørgsmålet er om AGF gider at betale ham penge for at rive kontrakten over - han er jo ikke en der laver uro, og han trives vist fint i Europa og truppen og lever på forskerskat.
Det giver jo heller ikke mening. Han bliver rost af de andre spillere som den mest seriøse til træning og en som går foran med et godt eksempel. Hvorfor skulle vi dog betale os ud af kontrakten nu? Vi sparer vel ikke nogen penge på det, når han har udløb om et år. Det var noget andet, hvis han ikke var professionel. Og der er vel altid mulighed for at han vil kunne bidrage i nogle kampe. Kommer han til at spille regelmæssigt, når den nye skade er helt væk, så bliver det måske også lettere for ham at finde en rytme, hvor han kan spille og dosere kroppen til træning som de andre. Han er kun lige fyldt 24 og han burde ikke være færdig som fodboldspiller. Jeg tror at købet af Lund skal tydes i retning af, at man vil give Gersbach en sidste chance frem til jul i hvert fald. Så vidt jeg forstår, så er han jo kommet over den drilske lyskeskade.

Det giver jo heller ikke mening. Han bliver rost af de andre spillere som den mest seriøse til træning og en som går foran med et godt eksempel. Hvorfor skulle vi dog betale os ud af kontrakten nu? Vi sparer vel ikke nogen penge på det, når han har udløb om et år. Det var noget andet, hvis han ikke var professionel. Og der er vel altid mulighed for at han vil kunne bidrage i nogle kampe. Kommer han til at spille regelmæssigt, når den nye skade er helt væk, så bliver det måske også lettere for ham at finde en rytme, hvor han kan spille og dosere kroppen til træning som de andre. Han er kun lige fyldt 24 og han burde ikke være færdig som fodboldspiller. Jeg tror at købet af Lund skal tydes i retning af, at man vil give Gersbach en sidste chance frem til jul i hvert fald. Så vidt jeg forstår, så er han jo kommet over den drilske lyskeskade.
Har Gersbach en ny skade? AGF skriver han er på skånekost, ikke at han er skadet, de skriver tilgengæld at Frederik Brandhof kom skadet til klubben, og derfor også er på skånekost. Jeg kunne godt forestille sig at Gersbach kommer til at spille rimeligt fast i den nye sæson, nu hvor han er det logiske førstevalg, men det kræver selvfølgelig at han ikke render ind i skader hele tiden, han har måske også presset sig selv mere end kroppen kunne klare for at kunne konkurrere med Højer?

Pudsigt fænomen. Det strejfede overhovedet ikke min hjerne, at AGF-stopper kunne læses anderledes.
Det kan det jo heller ikke, men når man lige ser noget et splitsekund læser hjernen det uden egentlig at have læst det hele. Lidt som hvis man skimmer en side. Jeg tænker det ville tage lang tid at læse hvis man ikke samtidig risikerede den slags. Men ja, det er lidt sjovt, og varer sikkert kun et øjeblik fordi man genlæser det der virkede overraskende.

Stiften har lavet en skadestatus:

I korte træk:
NP er nu også skadet, men skulle ikke være så slemt

Tingager er tvivlsom til premieren mod Brøndby

Mortensen er måske/måske ikke klar til premieren

Gersbach er på tæningsbanen og i spil til næste træningskamp

Backman er stadig knæskadet og træner ikke med

Brandhof har problemer med mave-/lyske og næppe klar til premieren

Reelt set har vi kun 4 på skadeslisten. så man kan også sige den er relativ kort og de fire snart er med igen.

Gers og NB er jo kroniske og regnes ikke med mellem vores 22 spillere.
I hvert fald har vi 12 forsvarsspillere når indkøbet af ny venstreback er på plads og Anbo er retur 1/9.

Munks - Haus - Ting - Ny

2 ældre Oliver, Julle
3 unge Yann, TK2, Lassen
Anbo udlejet til 1/9
Gers, NB

Tingager siger han er tilbage på 100 % men har været udfordret mentalt undervejs.

https://jyllands-posten.dk/jpaarhus...erik-tingager-ikke-hvad-der-var-op-eller-ned/

FC Midtjylland i slutningen af november 2020. Efter to uger mærkede han dog ikke mere til vriddet og spillede stort set samtlige minutter inden vinterpausen, der begyndte i december.
Lige pludselig blev tæppet bare revet væk under mig, og jeg vidste ikke, hvad der var op eller ned. Mentalt var det en hård periode med mange tilbagefald, og det var nok den sværeste tid i min karriere som fodboldspiller. Jeg anede ikke, hvornår jeg var klar igen, og hvilken spiller jeg ville være, når jeg kom tilbage,«

Tingager siger han er tilbage på 100 % men har været udfordret mentalt undervejs.

https://jyllands-posten.dk/jpaarhus...erik-tingager-ikke-hvad-der-var-op-eller-ned/
Jeg kan ikke læse artiklen ($), og jeg stiller heller ikke spørgsmål ved din formidling af den. Men de 100% er vist en tilsnigelse 🙂 Jeg ventede foran Søjlehallen før kampen i søndags, og så et par af spillerne ankomme drypvist - også Tingager, som ankom i shorts og med forbinding om sit knæ. Jeg er med på, han også blev skiftet ind, men "100%" lyder umiddelbart mere som hans egen ønsketænkning ovenpå en svær tid. Eller også har han bare opbygget sig en særlig tilknytning til sin forbinding - det kan naturligvis også være 😊
Det bliver spændende, om han er med fra start i aften, eller hvilken rolle han får. Det vil være kærkommen, værdifuld kamptræning for ham, hvis han er klar til det.

Jeg kan ikke læse artiklen ($), og jeg stiller heller ikke spørgsmål ved din formidling af den. Men de 100% er vist en tilsnigelse 🙂 Jeg ventede foran Søjlehallen før kampen i søndags, og så et par af spillerne ankomme drypvist - også Tingager, som ankom i shorts og med forbinding om sit knæ. Jeg er med på, han også blev skiftet ind, men "100%" lyder umiddelbart mere som hans egen ønsketænkning ovenpå en svær tid. Eller også har han bare opbygget sig en særlig tilknytning til sin forbinding - det kan naturligvis også være 😊
Det bliver spændende, om han er med fra start i aften, eller hvilken rolle han får. Det vil være kærkommen, værdifuld kamptræning for ham, hvis han er klar til det.
Det gjorde jeg ikke, så der ved du helt sikkert mere end jeg;)

Tror vi ser ham på banen i aften og de 100 % var herfra:
Frederik Tingagers øjne bliver store, når han fortæller, at han er 100 pct. klar igen, og at han glæder sig til kampen mod nordirske Larne FC i anden kvalifikationsrunde til Conference League. Men tiden var en mental udfordring for Frederik Tingager, der tvivlede på, om han ville blive den samme spiller igen.

Det gjorde jeg ikke, så der ved du helt sikkert mere end jeg;)

Tror vi ser ham på banen i aften og de 100 % var herfra:
Det var som sagt heller ikke for at tage noget som helst fra din formidling, og blot ment som et supplement til dit input på skadessituationen 🙂 Tak for tilføjelse af afsnittet.
Det er heller ikke fordi, jeg sædvanligvis står og holder øje med spillerenes ankomst, men nu stod jeg alligevel og ventede på min makker.
Når Tingager siger 100%, så ryger mine tanker i øvrigt fluks hen på diverse fagfolk, jeg over tiden har hørt bemærke, at professionelle fodboldspillere aldrig er 100% klar, men altid har et eller andet, der enten trykker, er tapet op eller hældt lidt tryllestøv på, og så kan Tingager selvfølgelig også gå med forbinding i sin fritid, hvis det gør noget godt for ham 😊

Latest posts

Back