New posts

Rundetråd Runde 22: 16/03

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 44
  • Views Views: Views 7K
Rundetråd Runde 22: 16/03
22. spillerunde indeholder følgende kampe, som alle spilles på samme tidspunkt:

Kamptidspunkt
Kamp​
Mit bud​
Resultat​
16/03 17:00Lyngby - FC Nordsjælland
1-2​
?-?​
16/03 17:00Brøndby IF - Silkeborg IF
1-1​
?-?​
16/03 17:00Sønderjyske - AaB
1-0​
?-?​
16/03 17:00FC Midtjylland - Randers FC
1-0​
?-?​
16/03 17:00Vejle B. - AGF
0-2​
?-?​
16/03 17:00Viborg FF - FC København
1-1​
?-?​

Kamptråd for AGF's kamp: https://agf-forum.dk/threads/superliga-runde-22-vejle-agf-søndag-d-16-03-2025-kl-17-00.802/

KampKommentar
Lyngby - FC NordsjællandLyngby overraskede senest og slog SIF med 0-1 på udebane. Kan de gentage successen og slå FC Nordsjælland, der kommer med en frisk 3-1 sejr i bagagen fra kampen mod Vejle?

Jeg tror kampen bliver tættere end stillingen måske lige antyder, men den vil nok falde ud til FCN's fordel med en smal 1-måls sejr. Derfor er mit bud 1-2 til FCN.
Brøndby IF - Silkeborg IFAv! Der er krig på Vestegnen, når Silkeborg kommer på besøg. Brøndby kan bruge uafgjort eller en sejr til at sikre sig en plads i top-6, mens Silkeborg er pisket til en sejr, for at gøre sig forhåbning om at ende i det forjættede selskab.

Brøndby er i en resultatmæssig krise, og det bliver spændende at se om de kan rejse sig fra 4-2 nederlaget på udebane i Randers i seneste runde.

Silkeborg kommer med et smalt nederlag til Lyngby frisk i hukommelsen, og er nødt til at finde det gode spil (og slagsmålene) frem igen, for at kunne slå Brøndby.

Mit bud er en uafgjort på 1-1.
Sønderjyske - AaBDer er vigtige point på spil i denne kamp, hvor det gælder om at rykke længere væk fra de nederste pladser så man får et bedre udgangspunkt i nedrykningsspillet.

Sønderjyske overraskede senest ved at spille uafgjort med FC København i Parken, mens AaB rendte ind i endnu et nederlag i opgøret mod FC Midtjylland i Aalborg.

Det er et meget lige opgør, men med de seneste resultater in mente, så mener jeg Sønderjyske er smalle favoritter og derfor vil vinde med et enkelt mål. 1-0 til sønderjyderne.
FC Midtjylland - Randers FCFC Midtjylland skal forsvare førstepladsen i denne kamp mod Randers FC, hvor begge hold kommer med en sejr i seneste runde.

Randers kæmper rigtig godt for det, men er de mon mere afslappede nu, hvor top-6 blev sikret efter sidste rundes sejr over Brøndby, eller vil de gerne ud og vise at det er fortjent de kom med i øverste halvdel?

FC Midtjylland buldrer derudaf, senest med en sejr på 4-1 over AaB, og jeg ser dem da også som favoritter i denne kamp, men det bliver et tættere opgør end som så. En smal sejr på et enkelt mål til FC Midtjylland, så mit bud er 1-0.
Vejle B. - AGFDet kræver en sejr til AGF over Vejle for at hænge på i top-3, hvor FCM og FCN langsomt er ved at løbe fra konkurrenterne.

Vejle tabte 3-1 til FC Nordsjælland i seneste runde, men ellers er det ikke fordi de generelt er blevet spillet fuldstændig ud af banen i forårets kampe.

AGF kom ned på jorden igen i seneste runde mod Viborg, som profiterede godt af at Uwe Rösler forsøgte at ryste posen og komme med en ny opstilling. Vil han gå tilbage til det kendte, som har virket så godt, eller vil han prøve igen?

AGF burde køre en god og solid sejr hjem på minimum et par mål. Jeg gætter på 0-2 til AGF.
Viborg FF - FC KøbenhavnFCK skal forsøtge at holde trit med - eller overhale - FCM, når de gæster Viborg FF.

Viborg spillede en fornuftig og disciplineret kamp mod AGF senest, hvor man dog var heldig med at få det ene point med hjem. Hvis de kommer med samme indstilling, så kan de sagtens presse FC København.

FC København led et dumt pointtab ved kun at spille uafgjort mod Sønderjyske senest, og de er nærmest pisket til sejr for at holde FCM i kort snor i toppen.

Jeg tror kampen bliver tæt og kan sagtens se den ende uafgjort. 1-1 er mit bud.

Hvad tænker du om mine kommentarer eller mine forudsigelser omkring resultatet? Er de spot on eller har du nogle input til dem? Kom gerne med dine kommentarer!

Hvad tænker du om mine kommentarer eller mine forudsigelser omkring resultatet?

Det er få mål du gætter på med i alt 11. Mener snittet er noget højere i de første 21 runder. Men det er samtidig en meget afgørende runde for flere hold og derfor kan det blive låst i taktik, fordi holdene vil passe på.

Jeg håber på Sif sejr men bare fordi det kunne være sjovt overfor Bif fans. De har ikke vundet derovre siden 2010 men sådan en statistik skal vel brydes på et tidspunkt og Bif kan være sårede på moralen.

Samtidig må Fc m/n/k alle gerne sætte point til mens vi vinder. Frygter lidt at Vejle ikke bliver en walkover men mere som vi har set i de sidste to kampe og så har de ham der Onughka i front.

Det er godt nok også spændende i bunden.
Hvis SJE vinder over AaB, og Lyngby vinder over FCN, er Lyngby à point med AaB og det hedder, før kvalifikationsspillet:
9. SJE p 20
10. AaB p 18
11. Lyngby p 18

AaB har så været bedre imod bund-6 holdene end top-6 holdende i grundspillet, så det kan være deres redning. Men for psyken og presset ikke mindst fra omgivelserne, kan godt gøre der går gummiben i det relative unge hold.

Det er godt nok også spændende i bunden.
Hvis SJE vinder over AaB, og Lyngby vinder over FCN, er Lyngby à point med AaB og det hedder, før kvalifikationsspillet:
9. SJE p 20
10. AaB p 18
11. Lyngby p 18

AaB har så været bedre imod bund-6 holdene end top-6 holdende i grundspillet, så det kan være deres redning. Men for psyken og presset ikke mindst fra omgivelserne, kan godt gøre der går gummiben i det relative unge hold.
Jeg synes selvfølgelig AGF's kamp er mest interessant, men for den neutrale seer er der to der skiller sig ud: Brøndby-Silkeborg, klart nok som direkte opgør om den sidste plads i top-6, men også Søn-AaB som forskud på et nedrykningsdrama, som AaB virkelig kan blive suget ind i med et nederlag.

Brøndby er selvfølgelig favoritter, Silkeborg har ikke været for gode, men Brøndby kan nok heller ikke så godt nøjes med uafgjort hvis de vil med op i toppen og jeg tror det passer Silkeborg bedre at forsøge sig med omstillinger end de to kampe mod VB og LB der stod lavere. Og så er der hele psykologien i det, den mulige nervøsitet så længe den er uafgjort eller hvis SIF kommer foran. Kommer BIF foran tror jeg til gengæld også godt de kan vinde meget sikkert.

Søn og AaB har begge vist dårligt forsvarsspil, men begge også hentet uafgjort mod FCK. Søn er måske små favoritter på hjemmebane, men jeg synes den ser meget åben ud og uafgjort er nok et godt bud. AaB har et meget ungt hold, men også med noget variende kvalitet og så kan ungdommeligt gåpåmod måske ikke erstatte erfaring og mental robusthed hvis de bliver fedtet for meget ind i en nedrykningskamp hvor der ingen luft er til stregen. Begge hold kan ende under stregen hvis Lyngby slår FCN og de kommer under alle omstændigheder bagfra med en væsentlig bedre måldifference.

Selvfølgelig vil det være sjovt at se Brøndby i bund-6 og opleve panikken på vestegnen. Når man ser på de enkelte trupper er Brøndby også stadig vores værste konkurrenter til medaljerne. Men vi har haft et godt tag på dem i ligaen i modsætning til Silkeborg - og Brøndby kan også tage point fra FCK og FCM, så jeg håber egentlig på en uafgjort mellem BIF og SIF. Gerne en, hvor Brøndby spiller elendigt, er presset i bund og kun redder sig ved et mirakel.

Selvfølgelig vil det være sjovt at se Brøndby i bund-6 og opleve panikken på vestegnen. Når man ser på de enkelte trupper er Brøndby også stadig vores værste konkurrenter til medaljerne. Men vi har haft et godt tag på dem i ligaen i modsætning til Silkeborg - og Brøndby kan også tage point fra FCK og FCM, så jeg håber egentlig på en uafgjort mellem BIF og SIF. Gerne en, hvor Brøndby spiller elendigt, er presset i bund og kun redder sig ved et mirakel.

På den anden side skal vi simpelthen have det lært - det kan ikke passe, at vi skal have (tilnærmelsesvise) "komplekser" mod f.eks. Sif. Det har hjulpet på statistikken mod Randers men der er rum for forbedring.

Jeg vil sgu hellere se Brøndby køre til Haderslev end til Århus. Det vil være en fryd at se dem smuldre i løbet af foråret. Og det vil vel også stække deres chancer for at kunne blive til noget i næste sæson, hvor jeg trods alt i udgangspunktet ser Brøndby som en større trussel end Silkeborg.
Desuden falder deres spillere vel også lidt i værdi, hvis de ryger i nedrykningsspillet.

Silkeborg vinder i Brøndby. De har intet andet at spille for. Den kloge og rolige Kent narrer den febrilske og uerfarne Birk som virkelig må mærke presset nu. Det er også på tide at Tonni scorer igen. Men jeg er da lidt loren ved, at det nok betyder, at Brøndby kommer til at få den playoff kamp om Europa, og det kan sagtens vise sig at være nemmere for dem, end at komme i top 6 - hvis de da ikke vinder pokalen. Men for satan det kunne også være sjovt, hvis de kommer i nedrykningsspil. Det håber jeg dælme.

Silkeborg vinder i Brøndby. De har intet andet at spille for. Den kloge og rolige Kent narrer den febrilske og uerfarne Birk som virkelig må mærke presset nu. Det er også på tide at Tonni scorer igen. Men jeg er da lidt loren ved, at det nok betyder, at Brøndby kommer til at få den playoff kamp om Europa, og det kan sagtens vise sig at være nemmere for dem, end at komme i top 6 - hvis de da ikke vinder pokalen. Men for satan det kunne også være sjovt, hvis de kommer i nedrykningsspil. Det håber jeg dælme.

Det vil være så godt, også selvom vi eller FCN angiveligt får dem i playoff kampen om europa.

En anden grund til at ville se BIF i kvalifikationsspillet er at se om Viasat stadigt vil være "hemmelig" sponsor ved at vælge dem til ugens kamp
Selvom Viasat er ved at gå på røven, må de vej fortsat have et menneske, der kan betjene en kugleramme. Jeg tror alene, de vælger kampe efter det forventede seertal. Så selvom opgøret FC Fanø mod Tunø Bagud lyder spændende, og FCN-SIF i topseks lige så, tror jeg fortsat, at der vil være flere seere til Haderslev-Brøndby.

Selvom Viasat er ved at gå på røven, må de vej fortsat have et menneske, der kan betjene en kugleramme. Jeg tror alene, de vælger kampe efter det forventede seertal. Så selvom opgøret FC Fanø mod Tunø Bagud lyder spændende, og FCN-SIF i topseks lige så, tror jeg fortsat, at der vil være flere seere til Haderslev-Brøndby.
Men kampene mellem FCK, FCM og AGF burde være bedre

De har fuld fokus på seertal men de vil da nok blive påvirket af hvilken ende af rækken det foregår i. Jeg tror trods alt de kan få svært ved at fastholde Brøndby på visse tidspunkter, især hvis de bare ligger dernede og venter på at blive nummer syv.

Viasat er heller ikke så interesserede i at opdyrke andre dele af markedet. Jeg så en reklame i går for længere indslag eller feature historier man kunne gå ind og se og samtlige handlede om en fra FCK eller Brøndby og så var det lige en om henholdsvis Grønbæk og Dorgu. Der er nok tre klubber der primært trækker og så er der et element af hvad der er deres nærområde og lige interesserer dem selv.

Brøndby i bund seks vil ikke få Viapjat til at ryste på hånden. De vælger ubetinget efter seertal, og Brøndby i bund seks vil stadig være et sikkert 1. eller 2. Valg.

På den led kan Brøndby i bund seks også betyde færre tv penge til os selv, fordi vi mister to kampe, hvor vi vil være det stensikre 1. Valg.

Til gengæld kunne jeg godt forestille mig, at TV 2 kunne være tilbøjelig til at vælge lidt mere efter sportslig værdi og ikke nappe Brøndby som nummer et eller to. De har trods alt en for for journalistisk ambition i det, de laver.

Reelt set er det dog i top seks kun FCK-X og AGF-FCM (og omvendt) der kan trække seere på et niveau, der giver mening at vælge over Brøndby.

Og så skal man heller ikke glemme, at der vil være masser på spil for de hold, Brøndby eventuelt skal møde i bund seks.

Latest posts

Back