Nyheder om andre klubber
Jeg har meget svært ved at læse de svar som andet end en de facto indrømmelse og forsøget på at tale udenom som udtryk for at han er helt klar over at aftalen handlede om at omgå reglerne.Det er påfaldende så svært det er for Fredericias direktør at svare på ret enkle spørgsmål. Fredericia burde jo ellers ikke have nogle problemer. De har købt en god spiller billigt og solgt han igen billigt, men dog med fortjeneste. Men Stig Pedersen skal selvfølgelig passe på med ikke at få det til at lyde som en de facto ulovlig lejeaftale.
Og ja, jeg kan jo også kun sige det samme som allerede før fik mig til at konkludere at det måtte hænge sådan sammen: FCM har en lang historik med den slags og også åbenlyst omkring udlejningsreglerne med Mafra. Mafra rykkede ned og så var der behov for at lave en proforma-handel med Fredericia. Der plejer vist kun at komme en stramning af reglerne når FCM omgår dem, så hvis de aldrig bliver straffet for noget kan de jo lige så godt blive ved. På et tidspunkt skulle man dog også tro at klassens frække dreng bare vil blive opfattet som klassens utilpassede ballademager der snyder med lektierne.