der er jo flere og flere klubber der købes af pengestærke personer og firmaer med det formål ... at tjene penge.
Meget enig i alt du skriver næsten faktisk - også super gode tanker fra Winther og andre. Bemærkede iøvrigt også den med de lange indkast allerede der haha, men husker også det var et vigtigt våben fra tøffe i sine unge dage allerede. Iøvrigt fedt man dengang fyldte stadion og bare kunne sidde på løbebanen, så får man da lidt ud af den tossede atletik pest som burde have haft eget stadion som fx i Aalborg (og jeg er iøvrigt selv gammel atletik mand i mange år).
Nå men til sagerne:
1) fedt flere af de store ikke vil med, synes virkelig man skal gribe chancen og rykke de 12 ned i næstbedste række mindst og give de andre mulighed for at komme til at få udlignet noget af den syge pengemæssige forskel der er blevet.
2) og enig med Queens - det er skandaløst som fodbolden har to yderpunkter i dag, dem der drives udelukkende for at tjene penge og fodbolden kommer i 7. række.
men også de klubber hvor pengene bare ukritisk brændes af for at vinde (af rige folk der burde støtte unicef demokrati, mikrolån, miljøsager, forskning i kræft osv osv istedet)
Kunne virkelig godt tænke mig et system hvor man nu-stillede ligaerne så ofte som muligt hvert år - hvordan ved jeg ikke, men fx pengepræmierne blev givet til klubber ud fra andre præmisser, fx antal tilskuere, tv seerere, placeringer, evne til at skabe noget for færre penge (en eller anden matematisk nøgle) egne talenters andel af spilletid - hvad ved jeg (ikke jeg har gennemtænkt det), måske ligefrem give lige mange penge til alle klubber i hver række.
Man kunne også i erkendelse af sporten er gået for vidt, opkræve skatter af spillertrupperne, som går til unicef, mikrolån, demokrati osv - men selv FIFA og UEFA er jo også grådige og udemokratiske ... og det lyder næsten hult når de piver over de 12 udbrydere (ved ikke om de er så meget bedre selv i ledelsen af vores kære fodbold).
PS - er der nogen der har kunnet finde 7-1 over Vejle på Youtube, jeg fandt den ikk?