New posts

(Imod?) Moderne fodbold

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 239
  • Views Views: Views 24K
(Imod?) Moderne fodbold
Heldigvis har jeg kun mit hjerte ét sted i fodbolden, så jeg er ikke så hårdt ramt personligt.

Håber virkelig også det er bliver historiens turning point, hvor selv de korrupte fifa-uefa ledere indser, at fodbolden skal tilbage til rødderne - folket og fint nok med direktør honorarer til fodboldspillerne, men ikke som kongerne og fyrster i middelalderen, hvor de nærmest er guder.

Og de kan lige tage et opgør med fodboldreglerne ved samme lejlighed, så vi får indførst sportsmansship igen..

For mig handler det ikke så meget om en romantisk forestilling, der er under pres. Og så der bare vil blive ædt af mere og mere. Om man vil det eller ej.

Det handler om to ting. En lukket klub, hvor de samme hold mødes igen og igen. Og at reglerne bestemmes af klubberne selv. Man kan mene en del om UEFA (og FIFA). Men det er trods alt en organisation. Der strækker sig vertikalt.

En lukket klub der selv laver reglerne er bare en gang cirkus. Underholdning uden passion.

Og hvis det sker, så glæder jeg mig til at se alle de regelændringer de begynder at gennemfører. Når der lige er nogen i en bestyrelse der har set lyset ift. at øge interessen. Hvad med at spille 4x20 minutter. Hvad med flydende udskiftning. Afskaffelse af offside, som amerikanere ikke forstår. Indførelse af effektiv spilletid med uret løbende ned til nul, som er det eneste amerikanere forstår.

Noget andet jeg har tænkt på. Hvad nu hvis den internationale dommer sammenslutning melder pas. Så må ESL i hast opgradere nogle fra amatørlaget. Så bliver det først rigtig tivoli.

Last edited:
Det skal naturligvis være en række relativt korte intervaller, måske en 10-15 minutter hver og med pauser/time-outs af en reklamebloks længde. Det er det de unge vil ha’.

10-15 min er allerede for langt tid. For at ramme de helt unge skal det være 1-2 min. Så kan det også være på tik tok og vupti, så er alle de unge med🤦‍♂️

Lige der vil jeg så hævde min ret til at være gammel, gnaven og konservativ. Det bliver et nej!
Nej! ... bare ... nej!
Det er jo bare første skridt til en tivolisering af sporten, på linje med det, amerikanerne kalder fodbold.

Har stor respekt for du og dem der vil bevare, man skal heller ikke bare ændre alt.

Der er noget over traditioner, men noget fornyelse er nu godt, jeg er glad for man ikke må lægge bolden tilbage længere osv. Egentlig bryder jeg mig ikke om effektiv spilletid, men det kan fjerne tidsudtrækning og det med at FCK altid får 8 min ekstra. Man spiller allerede med effektiv spilletid, men kun dommeren der kender den hemmelig tid og hvordan kagen skæres.

Synes godt man kan lave ændringer uden tivolisering eller tilpasse reklamer osv - eller leflen for de unge, Men har nu altid synes 2 x 45 var lidt langt - både som barn, men også som travl familie eller kæreste, hvor man helt opgiver fordi man skal sætte 2 timer af til noget som kunne gøres på 1 time + det løse.

I hvert fald synes jeg man bør komme væk fra 1) hemmelig forlænge spilletid 2) den absurd lange pause, 3-4 min er jo rigeligt. Spillerne skal slet ikke forlade stadion men bare bytte ende og få lidt væske. Men englænderne skulle jo nå at få teen til at trække og drikke den....

Det er nu ikke ment som en total afvisning af forandring. Det med stop af tilbagelægninger er en supergod ide. 5 udskiftninger synes jeg også er fint.
Var - ikke lige som det kører nu, men ideen med at få de mange små svinere og personfarlige handlinger luget ud samt mulighed for at undgå de værste og mest åbenlyse fejl synes jeg også godt om. Det skal jo bare finde sin form, så alle kampene ikke først slutter dagen efter, når alt er kigget igennem. (Sådan lidt overdrevet)
Halvlegenes og pausens længde vil jeg som sådan også godt diskutere, hvis der er gode argumenter.
Men jeg vil f.g. ikke være med til ændringer der alene er motiveret af og har til formål at tjene flere penge på reklamer og som har til formål at drive rovdrift på selve spillet.
Og det er det klart min fornemmelse at al det her handler om.
Nixenbixen min ven. (Sagt til den Amerikanske bank, der vil financiere lortet) :D

Latest posts

Back