For mig handler det ikke så meget om en romantisk forestilling, der er under pres. Og så der bare vil blive ædt af mere og mere. Om man vil det eller ej.
Det handler om to ting. En lukket klub, hvor de samme hold mødes igen og igen. Og at reglerne bestemmes af klubberne selv. Man kan mene en del om UEFA (og FIFA). Men det er trods alt en organisation. Der strækker sig vertikalt.
En lukket klub der selv laver reglerne er bare en gang cirkus. Underholdning uden passion.
Og hvis det sker, så glæder jeg mig til at se alle de regelændringer de begynder at gennemfører. Når der lige er nogen i en bestyrelse der har set lyset ift. at øge interessen. Hvad med at spille 4x20 minutter. Hvad med flydende udskiftning. Afskaffelse af offside, som amerikanere ikke forstår. Indførelse af effektiv spilletid med uret løbende ned til nul, som er det eneste amerikanere forstår.
Noget andet jeg har tænkt på. Hvad nu hvis den internationale dommer sammenslutning melder pas. Så må ESL i hast opgradere nogle fra amatørlaget. Så bliver det først rigtig tivoli.