New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 40K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Ahhh, jeg anede slet ikke, at I har så tætte bånd til Færøerne. Nu læser jeg, at man næsten skulle tro, at halvdelen af færingerne bor hos jer. 😆
Det er nok ikke helt skævt. De kommer i hvert fald til Danmark, hvis de skal studere osv. så en del bliver hængende eller tager danske kærester e.lign. med tilbage. Det er en del af det danske Rigsfællesskab, nogenlunde som Skotland, Wales og Nordirland er en del af UK sammen med England.

Den her video giver de vilde gåsehud 🫣

To ting, det viser mig om JP:
1. Det er virkelig en god leder, som på forhånd beslutter hvem, der skal tage straffesparkene. Jeg tror, at det fungerer meget bedre end de situationer, hvor spillerne selv skal bestemme.
2. Hans budskab om at de skal beslutte sig på forhånd er også vigtig! Minimerer tvivlen i skudøjeblikket. Det hjælper nok også, at JP selv var klasse til straffe.
Vildt indblik i et meget højspændt øjeblik. Jeg hæfter mig ved de andre ting du nævner, og det er vildt imponerende.

Jeg lægger dog især mærke til den måde han kommunikerer med øjnene til Camara, da Poulsen siger at han skal sparke som tiende mand. Uden at have noget reelt indblik, synes jeg det er tydeligt de har snakket om det før kampen, eller før Camara blev skiftet ind. Jeg kan nærmest høre den usagte samtale i det øjeblik, den usynlige hånd på skulderen. Om det er reelt, eller noget jeg digter i en romantisk rus, kan kun de to vide.

Det tydeliggører, for mig, hvorfor det sidste år under Poulsen, var året hvor alt gik op i en højere enhed. Vi har mange gode spillere, men vi har et fantastisk hold.

Lech Poznan spillerne var også fucked i går - forestil dig lige at komme ind til en kamp hvor oddssættene giver dig 98-99% chance for at gå videre, og nu er du i en fucking straffesparkskonkurrence!!
Vi har ikke den store tiltro til vores spilleres evner fra straffesparkspletten. Hvis Ishak er på banen, er det altid ham, der tager straffesparkene, og han har vist en scoringsprocent på omkring 70-80 %. Så hvis det er ham, der tager dem, kan I nok forestille jer, hvor gode de andre er...

Da jeg bagefter kiggede på de sociale medier, så jeg, at der lige efter den forlængede spilletid var slut, kom masser af opslag i stil med: "Så er det slut for os. Vi har jo ingen, der kan sparke straffespark."

Til gengæld er der stort set ingen, der ikke anerkender kvaliteten af jeres straffespark: hårde skud op under overliggeren – sådan skal det gøres. Men det kræver, at man tør tage risikoen, og vores spillere havde desværre ikke nosserne til det.

Stadig vildt at Viasat overhovedet ikke pånær et lille klip med Tingager har kampen oppe at vende i dag - Havde det været FCK der havde lavet sådan et turn-around, så var sendefladen blevet ryddet, og eksperterne havde bedt om at slippe alt de havde i hænderne så der kunne laves interview fra haven eller bilen.

Det er voldsomt skuffende faktisk, men omvendt, så kommer det jo ikke bag på en når det kommer til Viaplay.

Færøerne (og mere omtalt, Grønland) er en del af det danske rigsfællesskab. Det samme var Island frem til 1944.
Vent lige... er Grønland faktisk jeres? En amerikansk ven prøvede ellers at overbevise mig om, at den var deres 😁

Aaaa, og jeg har et par små godbidder til jer om Sabah Baku, men jeg venter lige, til der bliver oprettet en dedikeret tråd ;-)

Vi har ikke den store tiltro til vores spilleres evner fra straffesparkspletten. Hvis Ishak er på banen, er det altid ham, der tager straffesparkene, og han har vist en scoringsprocent på omkring 70-80 %. Så hvis det er ham, der tager dem, kan I nok forestille jer, hvor gode de andre er...

Da jeg bagefter kiggede på de sociale medier, så jeg, at der lige efter den forlængede spilletid var slut, kom masser af opslag i stil med: "Så er det slut for os. Vi har jo ingen, der kan sparke straffespark."

Til gengæld er der stort set ingen, der ikke anerkender kvaliteten af jeres straffespark: hårde skud op under overliggeren – sådan skal det gøres. Men det kræver, at man tør tage risikoen, og vores spillere havde desværre ikke nosserne til det.
Hvad sker der for nr 2 sparker? Jeg var gået amok hvis en af vores spillere havde været så non chalant...

Stærke billeder. Man burde næsten advares på forhånd.

Måske er det bare mig, men det virkede som om Serra blev påvirket af at han fik at vide at han skulle skyde. Der tror jeg at JPs sidste råd var vigtigt. Men selvfølgelig har Serra skudt straffe før.
Jeg sad ihvertfald med hjertet oppe i halsen på hans vegne... Var sikker på han ville brænde

Hvad sker der for nr 2 sparker? Jeg var gået amok hvis en af vores spillere havde været så non chalant...
Ja, som jeg skrev, så sparker vores spillere stort set aldrig straffespark, og jeg tror simpelthen ikke, at de træner det ret meget. Frederiksen mener, at det skal være en angriber, der sparker, og der er jo altid mindst én angriber på banen. Hvorfor skulle de overhovedet træne straffespark, når kampen reelt var afgjort efter det første opgør? ;-)

Jeg tror heller ikke ret meget på det at træne straffespark inden kampen. Det meste foregår inde i hovedet i stedet for i benene.

Derfor også så vigtigt, hvad Jakob Poulsen gør i den pause før de skal skyde:

1. Fortæller at vi allerede har lavet en fantastisk præstation, uanset. Tager presset af spillerne.
2. Fortæller, at vi har de bedste skytter og den bedste målmand. Måske en tvivlsom sandhedsværdi, men det handler om at booste selvtillid.
3. Diskuterer ikke, hvem der skal skyde. Fortæller det bare. Ingen skal bruge energi på at mærke efter noget.
4. Giver et godt råd videre om psykologien i at sparke. Beslut jer før i går frem til pletten og hold fast i det. Det er ikke for ingenting at JP selv var en af de bedste straffesparksskytter i sin aktive karriere.

https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/nyheder/agf-comeback-er-historisk

Vi er historiske.! Comeback nede med 3, i kvalifikationen er ikke sket før.. Jvf. dette i hvert fald
Det er ikke helt rigtigt, for sådan en historie har faktisk allerede fundet sted – og det var et hold fra... ja, netop Polen. Ingen overraskelse der. Men historien var om muligt endnu mere vanvittig.

I 2014 slog Legia Warszawa det "store" Celtic Glasgow med 4-1 hjemme. I returkampen i Skotland vandt Legia... igen, denne gang 2-0, men så lavede de én fuldstændig ufattelig fejl, som de polske fans stadig griner af den dag i dag.

I det 86. minut af en kamp, som allerede var vundet, sendte træneren en ung spiller på banen Bereszyński (i øvrigt en tidligere ungdomsspiller fra Lech Poznań) for at give ham hans første minutter i europæiske kampe. Efter kampen viste det sig bare, at han egentlig skulle have afsonet karantæne for et rødt kort fra den foregående sæson og derfor ikke måtte spille.

Celtic lavede en masse ballade, det endte med et skrivebordsresultat på 3-0, og Legia røg ud – selvom de havde vundet det første opgør 4-1.

En af de sjovere ting var, at Celtic-fans begyndte at købe trøjer med deres eget hold, men med navnet Bereszyński på ryggen. 😆

3. Diskuterer ikke, hvem der skal skyde. Fortæller det bare. Ingen skal bruge energi på at mærke efter noget.
Og sætter blandt andet Tommi på uden tøven, den næstyngste på banen. Jeg synes ikke, der er snakket nok om den 18-årige, som kom på banen og scorede i forlængelsen og stensikkert i straffesparkskonkurrencen.

Og sætter blandt andet Tommi på uden tøven, den næstyngste på banen. Jeg synes ikke, der er snakket nok om den 18-årige, som kom på banen og scorede i forlængelsen og stensikkert i straffesparkskonkurrencen.
Det er virkelig to stjernefrø vi har i Emmery og Tommi!! Så fedt at se

Last edited:
Hej!

Jeg gad godt vide, hvor mange der har spekuleret på, om jeg nogensinde ville dukke op her igen. Nå, det ser ud til, at I må holde mig ud lidt endnu. Hvad kan jeg sige efter kampen?

Først og fremmest: Et kæmpestort og fuldt fortjent TILLYKKE med avancementet til næste runde! Nu er I i det mindste sikre på europæisk fodbold til efteråret, selv hvis det skulle gå galt senere. Jeg krydser oprigtigt fingre for, at det bliver den drøm, I håber på – Champions League. Og så er det trods alt mindre pinligt at ryge ud til et hold, der spiller i Champions League.

Apropos pinligt… Desværre er vi blevet til grin i hele den polske fodboldverden. Efter hvad jeg har hørt, blev vores chancer for at gå videre vurderet til omkring 97 %! Den våde karklud er tilbage på sin gamle plads, ligger og bliver gennemblødt i spanden og har ingen planer om at flytte sig. Vi havde ellers alle håbet, at vi ikke skulle se den igen i meget lang tid.

En situationsbestemt joke, som forhåbentlig også virker på dansk:

"Er der nogen, der ved, hvordan man får proppen tilbage i en champagneflaske? Jeg spørger for en ven fra Poznań."

Vi var arrogante. Vi var kæphøje. Vi var alt for selvsikre. Klubben var allerede begyndt at planlægge turen til Aserbajdsjan, men i stedet ender vi på Færøerne. Rent turistmæssigt er det måske faktisk ikke den værste handel.

Jeg griner gennem tårerne over, at det her fiasko måske er min skyld. Før kampen købte jeg nemlig et særligt Lech-AGF-halstørklæde med Champions League-logoet! 😄 Jeg havde det på under hele kampen og tog det først af i den forlængede spilletid – og, hvem skulle have troet det, så scorede vi endelig!

Når jeg tænker tilbage på, hvordan jeg havde det under kampen, tror jeg, at jeg gennemlevede samtlige følelser, man kan forestille sig. Eufori, vantro, vrede, opgivenhed og til sidst total ligegyldighed. Tro det eller ej, men omkring det 90. minut var jeg faktisk nået dertil, hvor jeg næsten var ligeglad med, hvordan kampen endte. Jeg har talt med flere andre, og vi er alle enige: Vi er ikke vrede over, at holdet tabte. Vi er vrede over måden, de tabte på. De spillede, som om kampen ville vinde sig selv. De viste ingen rigtig kampvilje. De virkede mere chokerede over det, der skete på banen, end vi tilskuere gjorde. Og endnu en gang kunne de ikke håndtere presset.

Jeg har ikke set nogen sammendrag af kampen, og det kommer jeg sandsynligvis heller ikke til. Jeg er ikke masochist, og jeg kan ikke holde ud at se højdepunkter fra kampe, vi har tabt. Det gør jeg ikke i ligaen, og det gør jeg heller ikke i Europa. Mange på X giver vores målmand skylden for nederlaget, men efter min mening svigtede hele holdet.

AGF's fans fortjener også ros. I var højlydte fra første til sidste minut, I sang uafbrudt i alle 120 minutter, og det fortjener respekt. Jeg var virkelig overrasket over, hvor mange flag I havde med i udebaneafsnittet! I kom med masser af energi – og spillerne gav jer endnu mere tilbage. Hos os var det vist lige omvendt, for efter kampen følte jeg mig mere udmattet end længe. Måske fordi jeg også selv råbte og sang mig hæs gennem en stor del af kampen.

Nå, Poznań kan vel dårligt stå tilbage med bedre minder hos jer. Og måske er det faktisk meget godt, at I får et varmt minde med hjem fra Polen. Måske kommer I tilbage en dag – hvis ikke med klubben, så som turister – og det kan jeg kun varmt anbefale. Poznań var Polens anden hovedstad, og vi har masser af historie at vise frem. Selv Anden Verdenskrig udslettede ikke byen fuldstændigt, fordi besættelsesmagten betragtede den som "deres" by og derfor ikke jævnede den med jorden, som de gjorde med Warszawa.

Men hvad står jeg egentlig her og snakker om? I har langt vigtigere ting at tage jer til! Gå ud og fejr det – for der er virkelig noget at fejre. I har opnået noget stort i dag, og hele fodbold-Europa taler om det.

Endnu en gang: Held og lykke!

Min mund og hals kæmper i et hårdt samarbejde om at håndtere de mange synkebevægelser, som er blevet udløst efter at have læst dit indlæg.

Jeg har mødt rigtig mange dårlige tabere i mit liv, en hel del anstændige, heldigvis også nogle gode. Og så dig. For du tager ganske enkelt prisen som den bedste taber i verden. (Bortset fra Trump, naturligvis).

Et par timer efter slutfløjt har du overskud til at forfatte et alenlangt og respektfuldt indlæg, der anerkender vores sejr og endda ønsker holdet held og lykke i turneringen.

Det er ufatteligt. I var gigantiske favoritter og står nu klædt helt af i en storm af hån fra landsmænd. Du må føle det absolut største niveau af tomhed indeni, det ville jeg i hvert fald gøre, og så leverer du denne anerkendelse på skrift. Jeg er målløs.

Tak for at bidrage til vores lille forum. Tak for at have leveret en masse brugbare oplysninger om både din klub og Poznan som sådan. Og der er sikkert også mere at takke for, men jeg har lige opdaget, at mit tog til Gdansk ikke har spisevogn, så frustrationen over dagens manglende togschnitzel har reduceret min kreativitet til kun at kunne levere ovenstående tak.

Jeg håber, der vokser en lille AGF-fan i maven på dig, for jeg vil være stolt af at byde på en øl eller to eller tre på stadion, hvis du nogensinde kommer til Århus for at se en kamp.

Og selv om det ikke bliver til et reelt fanforhold med AGF, håber jeg også, at du bliver hængende her og leverer flere af dine velformulerede betragtninger, hvis du altså skulle komme til at se et AGF-klip fra en kamp. For vi kan ikke få nok af objektivitet og betragtninger med ikke-hvide briller.

Det eneste problem lige nu er, at jeg på trods af min store respekt for dig ikke kan holde med Poznan, når I rejser til Færøerne. For Færøerne er trods alt en del af rigsfællesskabet.

Så du må nøjes med mit håb om, at I klarer jer godt i Conference League.

(Jeg håber, din ai-behandling er i stand til at få ovenstående smøre til bare at give nogenlunde mening. For jeg sidder som sagt dagen-derpå-ramt i stor schnitzel-sorg på skinnerne med kursen mod Gdansk og med fingre, der lige nu ikke er kalibrerede til at kreere ord på en mobiltelefon).

58497.webp

Latest posts

Back