New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 376K
"Hvor blev de af"-tråden
Memories.

Nu kan jeg naturligvis ikke huske navnet på den lave Arnold Schwarzenegger til højre, midtbanemanden der tyrede på straffe. De to andre må være Klinsi og Andi Brehme.

Kobler spillede i Juve, nicht war? Milan var Gullit, Reichard og Van Basten og Napoli havde Maradona og Careka

(Det ville være noget mere præcist, hvis jeg tillod googling).

Lothar Mathäus, natürlich

Du erinnerst dich richtig - .Jürgen Kohler spillede i Juventus i start 90erne, ben hård forsvarsspiller i øvrigt!

Åh ja, søde minder om fedt hår og go bold.

Serie A var fuldstændig vild dengang. Det var for mig en åbenbaring af de helt store, da TV2 som ny station valgte at satse på den italienske liga. Hold kæft, det var fed bold i de 3-4 år derefter, perfekt til søndagstømmermændene....

Den første kamp var Juve (med Laudrup og et par stærke russere) mod Napoli med Maradona, Careca og Carnevale. Den endte 3-5 og det var med kæben nede i gulvhøjde hjemme i TV-stuen, når man aldrig før havde set andet end dansk 1.division (med al respekt for stærke GF dengang i 1980'erne) og så engelsk lørdagsbold, der med få undtagelser var noget knoldebold på elendige baner. Alle de største verdensstjerner var i Serie A dengang, men kun 3 udlændinge pr. hold pga. de nationale regler, der gjaldt før Bosman i 1995.

Tak for det minde!

/W

Kohler spillede i Juve samme periode som Hassler, Andi Moller og Stefan Reuter
Ja - Mengsen ('s autokorrektur) skrev Kobler og det var nok til at jeg ikke kunne genkende navnet.

Ind imellem gør de italienske klubber det stadig rigtig godt internationalt, som Inter med Bisseck for nylig, men de er ikke blandt de største favoritter i CL som dengang.

Av en chance Højlund brænder i den. Så lige højdepunkter. TK så lidt træt ud, men fra diverse scores osv så spillede han en fin kamp.
Der var offside. Han spillede en fin kamp på et ekstremt skuffende Napoli-hold. Gav TKs kolleger i forsvaret en del problemer, men ikke TK, som spillede en rigtigt god kamp, omend han virkede lidt rusten i et par offensive aktioner.

I øvrigt utroligt så kedeligt italiensk fodbold er. Meget lukkede kampe med mange mand bag bolden til enhver tid. Ikke så underligt deres landshold har problemer.

Der var offside. Han spillede en fin kamp på et ekstremt skuffende Napoli-hold. Gav TKs kolleger i forsvaret en del problemer, men ikke TK, som spillede en rigtigt god kamp, omend han virkede lidt rusten i et par offensive aktioner.

I øvrigt utroligt så kedeligt italiensk fodbold er. Meget lukkede kampe med mange mand bag bolden til enhver tid. Ikke så underligt deres landshold har problemer.
Sidste uge spillede de alle med en rød udgave af den der grimme Puma bold. Og så det åndsvage dommer cam

Det er meget en Conte/Napoli-ting og måske generelt for de sidste par år.

I mange år før det har Serie A været meget målrig (mod historisk rygte). Det er dog ikke et parametre for kvalitet- hverken den ene eller anden vej.

Det er meget en Conte/Napoli-ting og måske generelt for de sidste par år.

I mange år før det har Serie A været meget målrig (mod historisk rygte). Det er dog ikke et parametre for kvalitet- hverken den ene eller anden vej.
Jeg tror det stigende gennemsnit i højere grad skyldes et faldende defensivt niveau, fremfor et stigende offensivt niveau.

Latest posts

D
Replies
751
Views
50K
Back