New posts

Fodbold-relateret-SoMe

Fodbold-relateret-SoMe
Jeg bed mærke i den Q&A med JN på AGF TV, at begrundelsen for at begynde med en betalingsmur for visse ting, var at de gerne vil tjene udgifterne hjem igen. Det kan jeg jo godt forstå ud fra et for mig kortsigtet forretningssynspunkt.
Personligt så jeg hellere, de ville anse udgiften som en investering både for nuværende men også for fremtidige AGF fans fremfor noget der absolut som minimum skal gå i 0 men nu tror jeg heller ikke AGF får pengene hjem igen, dertil tror jeg der er for få, der vil betale. Jeg er en af dem.

Enig, som produkt er de træningskampe simpelthen for ringe og uinteressante. Der er ingen sportslig/resultatmæssig relevans og man har de her masseudskiftninger som gør, at end ikke en mulig kommentator har styr på, hvordan holdet ser ud og hvem der er hvem. Jeg lever fint med et referat, selvom kampen sikkert ville køre i baggrund pga. af mild interesse, hvis det bare var et gratis stream.

Jeg synes ganske enkelt det er så latterligt en lille udgift til, at man på nogen måde kan argumentere for - at de ikke skulle sendes hver gang det er muligt. Og jeg synes det er lidt en underlig holdning at have, at et par tusinde fans ikke er nok til at fordre at man skulle fortsætte med det, sådan som det er blevet fremlagt et par gange af klubben. Vil man kun sende kampene gratis hvis 10.000 kigger med eller hur?

Hvis man har 4.000 sæsonkort ude og 2.000 ser med (der kan sidde flere end 1 seer og se per skærm), så synes jeg man bør stille det sådan op, at halvdelen af ens sæsonkortholdere måske så med. Gør det til en del af fanplejen...

Og nemlig ja, Martin, jeg tror bare de får flere udgifter ved at udbygge med en ny app, nye medier, nyt team og bla bla bla.
Alt for at undgå at give os det simple stream :D Hvordan gik det da AGF ikke ønskede at deltage i fodbold med horup længere, da man ville "lave sit eget", og det kørte i nogle måneder UDEN SEERE - og så lukkede man det igen.. Søren Højlund stod ved et bord og fortalte vidt og bredt, og man havde fine gæster, og var ude ved sponsorer mm. Men der var ingen seere. Og jeg tror bl.a. det er fordi folk vil se programmer OM AGF, ikke nødvendigvis lavet AF AGF selv, med en kommunikationsansat ved mikrofonen, som ofte spørger på en måde, hvor man kan høre hvordan svaret "skal være" :D

Jeg var tæske-vild med "mellem håb og håbløshed" lavet af Discovery. Det program ville AGF aldrig selv kunne lave.
Ikke så længe AGF selv mener, at man skal presse al fordel ud af reglerne ift fx kun at ligge spillertrupper op så sent som muligt, og holde træninger lukkede mm.
Jeg forstår det godt - men det giver ikke gode programmer for os der vil se med når Søren Højlund skal "presse" Stig Inge Bjørnebye omkring AGFs transferaktiviteter (eller mangel på samme) når AGF laver sin egen podcast.

Og sidst da Søren Højlund og JN lavede de youtube-videoer sammen, hvor de bringer et fan-spørgsmål om, hvorfor man ikke som tophold har geninvesteret flere midler i spillertruppen efter salg for over 100 mio i sommers, så slipper JN afsted med at sige noget i retning af: "med al respekt for spørgsmålet, så kom AGF de sidste to år fra en 10. plads og så en 4.plads - så bla bla bla" - og "AGF er eneste hold i toppen der stadig er med i 2 turneringer" (med henblik på at vi skam havde en god trup).
Der savner jeg sgu en interviewer UDEFRA, som siger: "øh I fik altså bronze sidste år, ikke en 4.plads, og havde efter manges mening en gylden chance for at bygge på det fremragende fundament som truppen og Uwe havde fundet sammen" - og "FCK er stadig med i CL også - så jo ikke kun AGF i toppen" etc

Når klubben stiller sig selv spørgsmål - og selv svarer - og så samtidig bilder sig selv ind - at det er godt for os at se og høre på kun at få den slags - så taber de mig fuldstændigt. Jeg elsker at se den slags der - men jeg kunne ALDRIG drømme om kun at have den slags. Jeg synes det er 117 gange mere interessant at høre Casper Marker gå til SIB omkring transferaktivitet. Det kan jo aldrig blive det samme når Søren Højlund interviewer JN. Altså come on.

Er det fint indhold også at have? JA SGU DA. Fine små klip. Fin nok info.
Det er bare ikke lavet til mig der følger mere med end til at acceptere de forklaringer/svar der.

Jeg har nærmest aldrig i mit liv set mere spændende klip fra/omkring AGF, som da Discovery var med omkring AGFs transfervindue, hvor PC og David skulle finde frem til Junker-afløser, og hvordan tankerne omkring Junker-salget var. Det kan jeg ikke i min VILDSTE FANTASI forestille mig gav færre fans - tværtimod.
Det er noget af det bedste klubben har gjort på mediefronten. Tror store dele af fodbold-DK fattede sympati for dele af AGF de ikke havde set før. Og jeg tror tilmed der var spillere der ønskede at komme til AGF efter at have set det der. Ligesom man hører historier omkring spillere der ønsker at komme til Arsenal fordi Arteta har et specielt forhold i omklædningsrummet til sine spillere, hvilket vi kunne se på Amazon-dokumentaren. At få "syn for savn" udefra - fra en uvildig kilde frem for bare at høre det fra klubben selv - det kan sgu noget.

Last edited:
Er det fint indhold også at have? JA SGU DA. Fine små klip. Fin nok info.
Det er bare ikke lavet til mig der følger mere med end til at acceptere de forklaringer/svar der.
Jeg er meget enig i det hele taget, men hiver lige det her ud for der er nemlig det oplagte misforhold mellem at du (antageligvis) netop vil være målgruppen for ekstra AGF-indhold som en der gerne vil vide alt muligt omkring klubben og kunne finde på at se en træningskamp osv, men fordi du er i den kategori jo samtidig ved så meget at du næppe får meget ud af noget microfonholderi fra klubben selv. Jeg tænker at kvaliteten af stream af træningskampe og at der tilføjes u-kampe og lidt fra en træningslejr osv godt kan være noget man vil se, men hvor meget vil man betale for det? Vi må også forstå at vi ikke mister noget af resten (med træningskampe tager ud.) De der Bagom Kampen kan jeg fx meget godt lide for stemningens skyld, men der skal jo tilføjes noget med væsentlig værdi som man vil betale for.

Nu må vi selvfølgelig se hvad de ruller ud. Det skal ikke slagtes helt på forhånd. Måske tager jeg fejl og der er mange der er interesserede i AGF, men ikke allerede har læst det meste der bliver skrevet og har de lange kritiske diskussioner om klubben og holdet. Dem der hører Stiftens podcast snarere end Mediano kunne man måske sige. Der sikkert også nogle her der hygger sig med den podcast, men der kommer vist ikke meget nyt frem der og jeg ved ikke hvor mange her der ville betale for det. AGF selv kan dog heller ikke engang lave sådan en podcast. De kan spørge SIB om transfervinduet, de har let adgang, men når spørgsmål og svar må antages at være korrigerede på forhånd er det bare ikke så interessant som hvis et andet medie spørger, selv hvis svaret der gives til dem også kan være lidt indholdsløst. Har klubben budskaber den vil ud med kan det af gode grunde heller ikke kun leveres til betalende abonnenter.

i sidste ende tror jeg det havde været bedre at forsøge at basere det på reklamer hvis der absolut skal ekstra indtægter til. Måske kommer det også oven i. Der skal da en del abonnenter til for at det kan batte og jeg er ikke sikker på der er nok der vil betale for det her.

Har FCK og Brøndby sådan noget betalt indhold? Hvis de har og det løber rundt, er det meget muligt jeg tager fejl.

Last edited:
Jeg tror ikke, at betalt indhold bliver en succes. Aldrig. AGFs egne medier skal bruges til fanpleje og giver muligheden for hurtigere at gøre nybegynderfans til superfans. Men det må ikke koste en krone.

Få en sponsor til at betale gildet og smæk et skilt på inden programmerne. "Power - vi producerer tv til alle AGF-fans helt gratis."
(Sikkert på top 10-listen over mindst catchy formuleringer, men jeg sidder i mit sommerhus iført The Dude-antræk og har bællet godt en halv liter hvid russer, så jeg er lovlig undskyldt, hvad de pauvre kreative evner angår).

Håber ikke, at Søren Højlund Carlsen skal være vært på noget som helst længere. Han er blandt de ringeste interviewere, jeg har set. Det har intet med manden selv at gøre, og jeg kender ham ikke; det handler alene om hans journalistiske faglighed eller mangel på samme, når det kommer til formidling med en mikrofon foran et kamera.

Jeg har nærmest aldrig i mit liv set mere spændende klip fra/omkring AGF, som da Discovery var med omkring AGFs transfervindue, hvor PC og David skulle finde frem til Junker-afløser, og hvordan tankerne omkring Junker-salget var. Det kan jeg ikke i min VILDSTE FANTASI forestille mig gav færre fans - tværtimod.
Jeg er faktisk fuldstændig enig i dit indlæg, men lige præcis den del falder lidt til jorden i og med AGF selv lagde en doku-video op fra deadline day hvor alt det her var med. Den kom endda noget før discoverys gjorde.

Vi kan så godt snakke om hvorvidt det ville være blevet lavet hvis ikke de alligevel havde Kasper Marker og Fonoudi i huset den aften.

De KAN godt, men jeg håber sgu også at Thye-P kan give lidt ekstra spice til den slags interviews. Selvom jeg godt kan frygte det stadig vil være i SHC regi med den slags "content".

Jeg er faktisk fuldstændig enig i dit indlæg, men lige præcis den del falder lidt til jorden i og med AGF selv lagde en doku-video op fra deadline day hvor alt det her var med. Den kom endda noget før discoverys gjorde.

Vi kan så godt snakke om hvorvidt det ville være blevet lavet hvis ikke de alligevel havde Kasper Marker og Fonoudi i huset den aften.

Jeg kan netop argumentere for, at det er første og sidste gang klubben selv har lavet sådan et indslag, hvor Discovery selv var derinde for at lave de indslag. Klubben har ikke siden lavet dem - og jeg synes Discovery-udgaverne var noget mere spændende, selvom jeg GERNE ville se netop den her slags indslag som en del af et nyt koncept hvis det er.

Jeg vil se de reaktioner fra PC og David, da David vader ind på kontoret og siger: "jeg kører hjem", og de skraldgriner etc :D
Men Discovery-delen omkring den ukendte spiller, som senere kom frem var Weah - det var helt unikt. Samme var det at høre Davids samtale med Mmaee i AGFs indslag - 100%. Det har vi aldrig set før - og aldrig set siden. Hvorfor egentlig ikke?

Det virker netop som du siger, som om man i teamet bare var åbne om aktiviterne den aften pga. discovery-udsendelserne.
Hvorfor har man ellers aldrig før eller senere lavet det? Logikken siger at AGF åbnede dørene for hvad der skete bagved, og valgte at være med til selv at fortælle historien i dette indslag.

Tak for delingen. Dejligt gensyn med Davids fede humor - selv i kampens hede hvor spændende er mest intens.

De KAN godt, men jeg håber sgu også at Thye-P kan give lidt ekstra spice til den slags interviews. Selvom jeg godt kan frygte det stadig vil være i SHC regi med den slags "content".

NETOP!
Jeg håber meget at ansættelsen af Thye-P er det der ændrer det. Jeg ser de fede billeder/videoer klubben udsender - bag om kampene fx - som det bedste man pt laver, mens alle interview er meget uinteressante i min optik - da det er komplet snorlige-styret af SHC. Alt for ofte, sorry hvis du læser med Søren, så synes jeg det er ham der fortæller noget, og så er den interviewede egentlig bare med for en kommentar. Ofte proppes et svar hen mod aktøren, og så skal han forholde sig til sørens bud på et udsagn - mere end andet. Den interviewstil har jeg aldrig brudt mig om, omen jeg sagtens forstår, at AGF i sin tid netop havde behov for en kommunikationsdirektør, som kunne trække snørren ind for alle de historier om AGF, som AGF ingen kontrol havde over. Det var ganske enkelt løbet helt og aldeles løbsk. Den kontrol fik JN, Søren Højlund og AGF skrabt tilbage bl.a. ved at stoppe i Fodbold m. Horup, og styre hvem Stiften måtte interviewe efter kampe, og adgangen til spillerne generelt - og vandrør (via bl.a. fyringer af udvalgte ungdomstrænere).

Men nu er der kontrol - og der er styr på flowet og historien om AGF. (Udover episoder som da Thorsteinsson-gate rystede forholdet mellem presse og klub lidt).

Last edited:
Det er jo bare testeron struttende ungersvende, der vil være seje
Ignorer dem
De bliver nok voksne engang
Min kammerat og jeg er et par midaldrende herrer, der har været på stadion i 40 år.

Nu står vi ikke længere supersyngende i første række, når det en sjælden gang imellem bliver til en udekamp. Men selvom vi pænt stiller os allerbagerst på udebanetribunen, er vi et par gange blevet antastet af de typer i videoerne, der er løbet op til os og har råbt og skreget os ind i hovedet, at vi skal sætte os ned og rejse os op, når det bliver råbt i megafonen, "FOR ELLRS ØDELÆGGER I DET FOR ALLE ANDRE!!! FAT DET DOG!!!", som vi fik skreget i fjæset på Odense Stadion forrige år.

Den der maskebalsvideo er beskæmmende. Hvis man ikke tør vise sit ansigt under en fodboldkamp, har man ikke noget at gøre på Århus Stadion. For så har man en helt anden dagsorden, der i mine øjne ikke kan forenes med at være ægte fan.
Er helt enig.. Men de gør det jo for ikke at blive snuppet (selvom enhver idiot nemt kunne spotte hvem det er der er med....)
Jeg synes personligt at Pyro er latterligt og unødvendigt... Maskering er for mig direkte skræmmende, og har absolut intet at gøre på et fodboldstadion...

Til gengæld er jeg helt pjattet med de flag-tifos og kæmpe bannere de gutter får lavet, samt den vokale og nærværende opbakning de står for..

Den der maskebalsvideo er beskæmmende. Hvis man ikke tør vise sit ansigt under en fodboldkamp, har man ikke noget at gøre på Århus Stadion. For så har man en helt anden dagsorden, der i mine øjne ikke kan forenes med at være ægte fan.

Det er jo udelukkende lige op til og under romerlysafyring at de huer er på. Så det handler ikke om "ikke at turde vise sit ansigt under en fodboldkamp"
Resten af tiden er der ingen der står med masker.

Nemlig. Hvis man har bestemt sig for at fyre et lys af, så vil det da være dumt ikke også at skjule ansigtet.
Og ja, jeg er med på at de fleste herinde nok synes det er dumt overhovedet at tænde lyset.
Det virker ikke meget klogere, at have fokus på det i sådan en video. Man har endda en maskeret person på forsiden inden videoen startes.

Jeg troede Samlet for Aarhus var lidt mere organiseret og strømlinet men indser nu, at de mest er til "maskebal". Tilsyneladende har jeg set for lidt af deres videoer og hvad de gerne vil fremme.

Back