New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 94
  • Views Views: Views 3K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    55
  • This poll will close: .
Beklager hvis det er et vildspor, men.

Jeg vil gerne tilføje til debatten om angriber, hæjre centerback og truppens generelt tynde tilstand, at jeg ikke vil hidse mig over over AGF havde en papfigur som 3. målmand. Hvis man kommer derud er det bare sort uheld.

Det er langt mere bekymrende hvor store veksler man trækker på startopstillingen, og de mangler man har i den
Man skal vel udtage truppen til begge opgør samtidig inden den første kamp, og får ikke lov til at ændre dette - eller er der noget jeg misforstår?

Vores målmandsbesætning til de to kampe imod Lech Poznan var 1. Jesper Hansen, 2. Mads Hedenstad og 3. Marius van der Raad, (Otto Lyhne blev ikke udtaget til kampene imod Lech Poznan). Hvis den ene målmand bliver skadet eller får karantæne, så har man sin 2. og 3. målmand til returen, eller er kravet kun at man skal udtage hele sin bruttotrup til dobbeltopgøret, og derfor ikke kan hente forstærkninger ind imellem kamp 1 og 2?

Jeg er i tvivl, det er længe siden jeg har skullet tænke på den slags detaljer i en Champions League kvalifikation.

Selvfølgelig må han (hun?) være glad på skrift - det bør vi kunne rumme.

Ham :-)

Hvis nogen har følt sig stødt af mine indlæg, så undskyld. Det var selvfølgelig aldrig min mening. Det skulle have været en lille drilsk stikpille – ikke en atombombe. Det endte vist et sted midt imellem.

En del af skylden ligger nok også i den automatiske oversættelse. Min browser, EDGE (ja, jeg bruger faktisk Edge, og jeg skammer mig ikke over det 😄), oversætter mange ting meget direkte. Jeg er begyndt at bruge ChatGPT til oversættelser, og jeg synes faktisk, at resultatet er meget bedre.

Og selvfølgelig er jeg klar over, at jeg lige nu nok bare er en midlertidig kuriositet for jer. Noget nyt, måske endda lidt underholdende, men det bliver jo nok hverdag igen på et tidspunkt. Jeg tror ikke, at nogen af jer nogensinde ville sige, at jeg er "en af jer" – selv hvis jeg så alle AGF-kampe via ulovlige streams. Det forstår jeg godt, og det accepterer jeg.

Hvorfor jeg oprettede mig på forummet, skrev jeg allerede i mit første indlæg: Jeg blev simpelthen overrasket over, hvor meget tro I havde på jeres hold. I Polen kalder vi det "ułańska fantazja" – en slags modig, romantisk tro på noget, der måske virker umuligt (jeg aner ikke, hvordan en AI ville oversætte det 😄).

Jeg troede egentlig, at vi skulle bokse lidt frem og tilbage, indtil nogen til sidst skrev, at jeg skulle pisse af og skride hjem til mig selv. Da Ishak scorede, syntes jeg, det kunne være sjovt at smide et billede af ham ind her, og måske var jeg også lidt ude på at provokere på det tidspunkt...

Men det viste sig, at ingen fornærmede mig, ingen bad mig om at forsvinde, og jeg fik i stedet en KULTIVERET og ordentlig påmindelse om tonen.

Det gjorde faktisk indtryk på mig. Jeg tænkte, at I virkelig er et fedt fællesskab, og at jeg måske kunne give lidt tilbage, så godt jeg kunne. Jeg skrev nogle ting om at besøge Poznań, det faldt åbenbart i god jord, og så tog det ene ligesom det andet.

Jeg ved ikke, hvor længe jeg kommer til at logge ind på jeres forum, for jeg er ikke typen, der bare læser med. Jeg kan godt lide at kommentere, skrive og være en del af samtalen. Og på et tidspunkt har jeg nok ikke så meget mere at bidrage med.

Indtil nu har Danmark for mig mest været forbundet med LEGO-klodser. Nu kommer landet også til at være stærkt forbundet med et fantastisk fællesskab omkring den Bedste Fodboldklub: AGF.

Det, jeg lige nu allerhelst ville ønske for både jer og mig selv, er, at vi mødes igen næste år – i ligafasen af Champions League.

Og jeg kommer selvfølgelig stadig til at kigge forbi forummet i noget tid endnu. Hvis nogen har spørgsmål eller noget andet, så spørg bare løs.

Jeg tror ikke, at nogen af jer nogensinde ville sige, at jeg er "en af jer" – selv hvis jeg så alle AGF-kampe via ulovlige streams. Det forstår jeg godt, og det accepterer jeg.
På lørdag, når vi møder Brøndby, ville jeg bare minde jer om deres tidligere spiller, Milet Rajovic. Han plejede at sparke for Vestegnen-klubben og forsøger nu at spille som angriber for Legia Warszawa

Du er allerede AGF fan, om du vil det eller ej 😉

Men du må ikke hente en spiller i transfervinduet og s bruge denne i kamp 2, som jeg forstår det. Det er vel også derfor man fåmulighed ofr at udtage 22 spillere?
Selve bruttotruppen til de to opgør er vel de samme regler som der er til ligafasen. Altså 25 (?) mand plus b listen med spillere under 21(?) som er uddannet i agf

Man skal vel udtage truppen til begge opgør samtidig inden den første kamp, og får ikke lov til at ændre dette - eller er der noget jeg misforstår?

Vores målmandsbesætning til de to kampe imod Lech Poznan var 1. Jesper Hansen, 2. Mads Hedenstad og 3. Marius van der Raad, (Otto Lyhne blev ikke udtaget til kampene imod Lech Poznan). Hvis den ene målmand bliver skadet eller får karantæne, så har man sin 2. og 3. målmand til returen, eller er kravet kun at man skal udtage hele sin bruttotrup til dobbeltopgøret, og derfor ikke kan hente forstærkninger ind imellem kamp 1 og 2?

Jeg er i tvivl, det er længe siden jeg har skullet tænke på den slags detaljer i en Champions League kvalifikation.
Man registrere ganske rigtig spillerne inden 1. kamp mod Lech Poznan spilles, en slags brutto trup, og det er fra denne liste spillerne til 2. kamp udtages (altså kan en spiller man erhverver mellem kampene ikke udtages).

Listen er her, i alt 4 målmænd er registreret, begge er fra B listen

Men du må ikke hente en spiller i transfervinduet og s bruge denne i kamp 2, som jeg forstår det. Det er vel også derfor man fåmulighed ofr at udtage 22 spillere?
Du må registrere på en A og en B liste som jeg husker det. Der må være 25 på A-listen som skal indeholde et vist antal egentrænede spillere. Dertil kommer B-listen som udgøres af de yngre kræfter.

Mener det er her https://documents.uefa.com/r/Regula...League-2026/27/Article-31-Player-lists-Online

Hvorfor jeg oprettede mig på forummet, skrev jeg allerede i mit første indlæg: Jeg blev simpelthen overrasket over, hvor meget tro I havde på jeres hold. I Polen kalder vi det "ułańska fantazja"

I think we're surprised by your confidence.

Personally, I saw you as 55–45 favourites before our double, but not by any bigger margin.

After all, it was only a few years ago that Poland overtook Denmark in the UEFA coefficient rankings, and I don't think Lech would be favourites to win the league if they were playing in the Danish Superliga.

Man registrere ganske rigtig spillerne inden 1. kamp mod Lech Poznan spilles, en slags brutto trup, og det er fra denne liste spillerne til 2. kamp udtages (altså kan en spiller man erhverver mellem kampene ikke udtages).

Listen er her, i alt 4 målmænd er registreret, begge er fra B listen

Badji er sgu med - jeg troede at han var opgivet.

Badji er sgu med - jeg troede at han var opgivet.

Ja, det er sgu egentlig lidt overraskende.

Ville det være sindssygt at spille ham i sådan en kamp? - Forstå mig ret: Jeg er ikke imponeret generelt set, men Badji skal trods alt have, at han er et monster i luften. Samtidig er vi kommet til mange indlægssituationer her i de første par kampe af sæsonen. Det kunne så også frigive Bech til at komme ned på 10'eren.

Virkelig på månen at investere noget som helst i den kamp. Håber vi kører med alle reserver
Jeg kan sagtens følge rationalet. Der er reelt ingen grund til at risikere noget med Kahl, Tingager, Links, Emmery, Knudsen, Arnstad eller Bech. Anderson, Jørgensen og JA/JJA kan bedre roteres. Og der er kamp lørdag og så igen kort tid efter (er det ikke i næste uge man spiller 1. opgør af næste runde?), og man kan dårligt leve med skader.

Men der er stadig et par grunde - jeg tænker mest på 3 og 4.:

1) Man er næsten nødt til at forfølge den mikroskopiske chance der er.

2) Det er dårlig stil ikke at vise respekt for turneringen

3) Det vil formentlig være kontraproduktivt / skadeligt at komme fra Polen med et 4 eller 5 måls nederlag

4) Man får ikke den store værdi ud af at bytte hele holdet. Skal de marginale testes, sker det bedst i en kamp med flest muligt at de faste.

Jeg kan sagtens følge rationalet. Der er reelt ingen grund til at risikere noget med Kahl, Tingager, Links, Emmery, Knudsen, Arnstad eller Bech. Anderson, Jørgensen og JA/JJA kan bedre roteres. Og der er kamp lørdag og så igen kort tid efter (er det ikke i næste uge man spiller 1. opgør af næste runde?), og man kan dårligt leve med skader.

Men der er stadig et par grunde - jeg tænker mest på 3 og 4.:

1) Man er næsten nødt til at forfølge den mikroskopiske chance der er.

2) Det er dårlig stil ikke at vise respekt for turneringen

3) Det vil formentlig være kontraproduktivt / skadeligt at komme fra Polen med et 4 eller 5 måls nederlag

4) Man får ikke den store værdi ud af at bytte hele holdet. Skal de marginale testes, sker det bedst i en kamp med flest muligt at de faste.

Jeg er på det helt, helt modsatte hold.

Det her er en gratis mulighed for at vende spillerne til det kommende kampprogram, uden de skal præstere noget. Det er en oplagt mulighed for at teste nogle småting uden at ændre hele holdet.

Det er fint at prøve nogle småting af og ændre på et par positioner. Hedenstad er den første, og så kan man sparre en spiller eller to.

Men spillerne skal vende sig til at spille flere kampe, og det vil være godt for moralen med en god præstation.

Forhåbentlig skifter vi ikke hele holdet.

Latest posts

Back