Jeg har også en Saphe. Ikke fordi jeg normalt kører for stærkt, men når jeg eksempelvis ikke bruger fartpilot på motorvej og landevej, så kan man ret hurtigt komme til at køre 5-10km/t for hurtigt. Det bliver derfor en fin påmindelse når man sidder lidt i egne tanker. Men jeg kører alligevel ikke rundt med maske på og en tildækket nummerplade, i et forsøg på at undgå bøden hvis jeg bevidst kører for stærkt. Jeg tager en evt. bøde og forventer ikke at mine naboer betaler på mine vegne.
Hvis Ultras vil begå civil ulydighed, så skal de også være voksne nok til selv at tage konsekvenserne. De skal ikke gøre det på min bekostning. Desværre er deres holdning at alle andre skal betale for deres fest. Det er den helt store fejlslutning. Mand jer dog op.
Undskyld jeg siger det, men jeg synes dit argument oser af alibi.
Hvis du sidder så meget i dine egne tanker, at du ikke ved, om du kører for stærkt, skal du slet ikke køre bil.
Nærværende udstyr minder dig ikke om, at du kører for stærkt. Det fortæller dig blot, du nu bør overveje ikke at køre for stærkt, eftersom der ellers er en bøde under opsejling.
Jeg har haft bil i 25 år uden at få en fartbøde. Anslået kørt 300.000 kilometer, hvis ikke mere. Og det er kun de seneste fire år, jeg har haft en bil med fartpilot.
At køre for stærkt er i mine øjne værre end at tænde romerlys til en fodboldkamp.
For her ved folk godt, der er fyldt med fjolser, som vil skide på deres sikkerhed og på loven. Derfor kan de aktivt fravælge at være til stede på stadion, (selvom det er dybt uretfærdigt, hvis uskyldige skal afstå fra fodboldkampe af frygt for lovbrydere). Og jeg er stor modstander af fodboldfyrværkeri.
Det er til gengæld teknisk set umuligt ikke at færdes i trafikken.
De der dimser, som advarer folk om, at de kan blive snuppet for at bryde loven, skal forbydes.
Tre gange overtrædelser af hastighedsgrænserne eller sms'en under kørslen, og så ryger kørekortet i et år.
Næste gang er det fem år. Femte overtrædelse, og så er det permanent slut med at sidde bag rattet resten af livet.
Jeg mistede et nært familiemedlem i en færdselsulykke. Hun måtte bremse hårdt op på grund af et dyr, der krydsede vejen. Føreren bagved kørte anslået 15 kilometer i timen for stærkt. Det var på en landevej. Han hamrede op i hende bagfra. Kun en mindre forseelse. Hun var ekstremt uheldig. Kunne ulykken være undgået uden hastighedsovertrædelsen? Muligvis/muligvis ikke. Det kostede en betinget dom. Han kører bil igen.