Men hvis vi og andre bare "umiddelbart kan kopiere og også optimere", hvorfor har ingen så gjort det endnu?
Hvis strategien er at hente dem organisk ved organisk at øge de kommercielle indtægter -> sælge dyrere og dyrere -> komme i Europa, ja, så mener jeg, at løbet er kørt.
For der vækster de andre bare organisk i et helt andet tempo.
Jeg vil jo mene at det goer vi faktisk ogsaa, én ting er at bygge et akademi, en anden ting er at de spillere der kommer derfra er saa dygtige at de kan hjaelpe klubben , baade paa banen og paa kontoen.
Jeg mener at have hoert i en af de der Mediano udsendelser at "inkubationstiden" for at skabe solidt output ofte er 5-6 aar, hvis det er sandt saa skal vi stadigvaek vaere taalmodige.
En underpointe er at mindst halvdelen af suppen har spillersalg af unge talenter som en strategi, nogle gange kan jeg godt vaere i tvivl om hvor vidt der er kompetente traenere og ledere til denne opgave samt ikke mindst stor nok talent-pool, men det er nok en anden debat.
Det noget konservative organiske vaekst vil jeg men har er rigtig indtil fundamentet er helt paa plads, i min optik naar vi loeber ind paa det nye stadion,
Vi maa selvfolgelig aldrig staa stille, men solid oekonomi, nyt stadion, nyt fredensvang og 2 akademier er sgu flot, hvis vi sammelinger med sidste oprykning.
Naeste step, som jeg paa et strategisk niveau er spillersalg og her kan det sagtens vaere meninsfuldt at goere op med den mere konservative strategiske vaekst og arbejde med stoerre strukturelle underskud som
@Thomas K naevner, der er markant flere moneyz i spillersalg end potentielle europaiske penge, det sidste er ogsaa supervigtigt, men et lidt laengere traek.
Paa lang sigt skal vi strategisk finde en vej som er unik for os, det er en rigtig svaere ovelse, som jeg ser det - lokalt ejerskab, skandinavisk stamme akademiet i ostafrika, er det som kommer til hjernen.
Som udgangspunkt er jeg meget enig i det du skriver, jeg tror bare jeg er mere taalmodig, hvis vi anteger Ikast/herning er ved at overhale PSE i disse aar, saa tager saadan en overhaling maaske 2-3 saesoner-