New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 165K
Cykling
Det var da rigtig fedt holdløb i dag(y)

Dejligt koncept med at slutte på en bakke og ikke regne med mand nr. 4 eller hvad man nu plejer. Det var bare fuld gas af klassementsrytterne opad.

Flot af Skjelmose som nu er nr. 6

Visma og Ineos var godt nok vilde i dag. Vinge kan godt tage et lille minut på Poga i Barcelona. Han får et lift hele vejen til Montjuic

Det er vel ikke deres bedste de har med her eller? Almeida ligner f.eks. en der er helt ude af form.

Men det var Wout van Aert også - enten efterveer af styrtet i sidste uge eller også frygter jeg for hans form i Touren. Det var ellers sjovt at se det år han var vild😁

Visma og Ineos var godt nok vilde i dag. Vinge kan godt tage et lille minut på Poga i Barcelona. Han får et lift hele vejen til Montjuic

UAE stiller nok nærmere med deres Tour hold i Schweiz Rundt.

På deres provisoriske tour hold på PCS er Pogacar, Del Toro, Wellens, Soler, Mcnulty, Yates og Vermeersch.

Af dem er det kun Del Toro, der kører Tour Auvergne - Rhône-Alpes.

Så vi er ikke i nærheden af det reelle styrkeforhold mellem de to hold.

UAE stiller nok nærmere med deres Tour hold i Schweiz Rundt.

På deres provisoriske tour hold på PCS er Pogacar, Del Toro, Wellens, Soler, Mcnulty, Yates og Vermeersch.

Af dem er det kun Del Toro, der kører Tour Auvergne - Rhône-Alpes.

Så vi er ikke i nærheden af det reelle styrkeforhold mellem de to hold.
soler er vist meldt ude af turen efter crashet i giro'en

Tjek. Yates er sikkert også usikker efter sit styrt i Giroen. Men pointen er, at vi nok kan forvente nogle flere tempoevner på det hold, der stiller op i TdF. Alene Pogacar højner vel niveauet med cirka 500-600% procent.
absolut, pogacar er bare en absolut maskine, det er vildt.

men det crash i giroen har helt sikekr svækket UAE. Det gav dog et rimelig sjovt billede af Mikkel Bjerg, der ligger og fører feltet, som kigger tilbage og ser hele sit hold i hegnet.

Selvom jeg synes sprinter løb er gabende kedelige, så er må man sige feltet i Copenhagen Sprint er voldsomt. Det løb hvis det fortsætter i årerene frem kan udvikle sig til et uofficielt VM for sprintere.

Enig - det er kedeligt, men bliver da fedt nok at se dem køre omgange inde i København - det giver lidt action, lidt ala afslutningen på Chams E'lysses.

Må indrømme Dauphine er lidt mere spændende. Stærkt kørt op af Seixas efter at have været sat med 4 minutter efter styrt. Spændende hvad det har kostet eller om han kan køre på raseri mod de andre til sidst.
Var lidt overrasket over hvordan de gjorde alt hvad de kunne, for at køre ham ud af løbet efter et styrt. Det var kontant.
Det var virkelig flot af så ung en rytter. Jeg tror, der skal betales dyrt i morgen, men man bør være varsom med at afskrive disse fænomener, som Seixas er iblandt, og derfor vil det ikke overraske mig, hvis han angriber fra start i morgen og vinder hele møget.

Det var virkelig flot af så ung en rytter. Jeg tror, der skal betales dyrt i morgen, men man bør være varsom med at afskrive disse fænomener, som Seixas er iblandt, og derfor vil det ikke overraske mig, hvis han angriber fra start i morgen og vinder hele møget.
Kommer nok an på hvor hårdt han er ramt af styrtet. Som regel først dagen efter regningen for alvor skal betales.

Men fedt cykelløb - svinger fra dag til dag, hvem der er stærkest. Og vi ser hvor spændende Touren ville være uden Pogi og Vingegaard...

Kommer nok an på hvor hårdt han er ramt af styrtet. Som regel først dagen efter regningen for alvor skal betales.

Men fedt cykelløb - svinger fra dag til dag, hvem der er stærkest. Og vi ser hvor spændende Touren ville være uden Pogi og Vingegaard...
Styrt sker jo også i Touren. Jeg tvivler på, at 60 mand ville få lov at komme afsted. En ekstra mand på holdet til at holde snor i folk gør en stor forskel.

Men Dauphiné har en særlig egenskab i, at det grundet placeringen åbner muligheder for mindre ryttere. Fx en Charmig. En Tuckwell. Mange ryttere vil bare gerne til Touren uden at bruge kræfter. I Touren er det jo nærmest liv eller død. 😁

Men ja, uforudsigeligt cykelløb er som udgangspunkt godt cykelløb. I øvrigt noget, damerne ofte leverer👍🏻☺️

Latest posts

Back