New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 262K
Transfervindue Sommer 2026
Farzam nævnte tidligt vi var på jagt efter en målmand. Bold melder om interesse i Andreas Hansen.

Der er nok en på ønskelisten

Der er 2-3 klubber i Norge med målmandsproblemer. Måske vi kan sælge Hedensted
Hvorfor skulle vi sælge Hedenstad? Han virker som en rigtig god målmand, når jeg har set ham til træning og reservekampe.

Hvorfor skulle vi sælge Hedenstad? Han virker som en rigtig god målmand, når jeg har set ham til træning og reservekampe.
Jeg ved heller ikke om vi gør, men hvis vi henter f.eks Andreas Hansen for 12-15 millioner kroner. Så har vi tre rutinerede keepere der alle har ambitioner om, at blive førstekeepere. Det virker voldsomt.

Jesper Hansen sælger vi nok ikke, antager jeg. Så er Mads Hedenstad det oplagte bud.

Han er jo transferfri til sommer, og kan allerede til nytår tale med andre klubber.

Spørgsmålet er hvem vi ikke vil udtage til en kamptrup, hvis CV får held med at hente en type som Andreas Hansen. Er det Hedenstad der udlades, så taler han nok med andre klubber fra nytår

Så længe Gyamfi er aktiv hos AGF koster han to mio i afskrivning af den oprindelige købspris. Det er et køb til 10 mio., han holder ude.

Mit argument var, at der er forskel på løbende driftsomkostninger og oneoffs.

Hvis man får 10 mio fra Daghim, eller som fortjeneste på et andet salg, siger det ikke noget om de løbende indtægter man kan budgettere ud fra, de er one-offs.

Påstanden fra min side var og er, at ved at tage tabene på Bafmdji og Gyamfi nu, og balancere med indtægter, eller bare acceptere det som tab, får man styr på driften og plads til at reinvestere de afskrivninger i nye spillere.
Jeg ved ikke hvad det er for økonomisk skole du excellerer i, men det virker til at du opfatter spillerbudgettet som fuldstændig løsrevet fra resten af driften.. Så hvis man bare tager en masse tab og nuller dem ud med "one-offs", så er der det bare forfra. Sådan en slags Jeppe K. økonomi. Køber bare en ny.
Så nej, Gyamfi "holder" ikke et køb til 10 mio. ude fordi han koster 2 mio. i afskrivninger, for det ville jo forudsætte, at CV fik tildelt nøjagtig samme løn- og transferbudget, uanset "han" nu har kostet 6 mio. på resultatet og EK. Osv.
Jeg tror de fleste har forstået vi ikke er enige, men jeg har ikke brug for at tage mere plads her, så slut herfra.

Rygter om en ny målmand har været der i månedsvis og samtidig har Hedenstad en relativ kort kontrakt.

Det handler jo om at AGF vil have en super målmand, og GERNE en dansker (det giver forsvaret en masse ift kommunikation).
Og kan vi få Andreas Hansen, så skal vi det!

Hedenstad er lige præcis så god, at han er for god til at være 2.keeper.
Men er han så god, at mestrene i DK skal spille fast med ham? Vi har også stadig Hansen.

Hvis vi får Andreas Hansen, vil Jesper Hansen også få kampe i pokalen etc, og kan måske holde til at være 2.keeper flere år (selvom jeg ikke tror han vil det).
Det handler vel om, at AGF vil slå til hvis den helt rette langsigtede erstatning for Hansen kan findes - og er en der har bevist sig på SL-niveau over tid - man kan stole på.

Det har Hedenstad hverken bevist - eller det modsatte.

Det handler jo om at AGF vil have en super målmand, og GERNE en dansker (det giver forsvaret en masse ift kommunikation).
Og kan vi få Andreas Hansen, så skal vi det!

Jeg forholder mig ikke til, Hedenstad skal være det ene eller det andet, udelukkende det ikke er overraskende, vi snakker ny målmand, for der har længe været rygter om det også før de seneste Andreas Hansen rygter.

Latest posts

Back