New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 204
  • Views Views: Views 10K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    61
  • This poll will close: .
Er jeg den eneste, som nærmest ikke kan tænke på andet end den kamp? Jeg er nærmest sat tilbage til det sene forår hvor det meste af mine tankevirksomhed gik på vores næste kamp… selvom mesterskabet jo på mange måder var langt vigtigere end spørgsmålet om, hvorvidt vi skal spille CL, EL eller CHL, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at kampen på tirsdag er den vigtigste kamp for klubben i virkelig mange år. Jeg tror virkelig ikke, at man skal undervurdere, hvor betydningsfuldt det er, om vi skal spille EL/CHL eller CL. Et EL (eller CHL 🫣🫣) ligaspil kan rykke klubben på en helt anden måde end vi er vant til!

Er jeg den eneste, som har der på den måde eller har jeg bare overdrevet betydningen af den kamp i mit hovede?

Er jeg den eneste, som nærmest ikke kan tænke på andet end den kamp? Jeg er nærmest sat tilbage til det sene forår hvor det meste af mine tankevirksomhed gik på vores næste kamp… selvom mesterskabet jo på mange måder var langt vigtigere end spørgsmålet om, hvorvidt vi skal spille CL, EL eller CHL, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at kampen på tirsdag er den vigtigste kamp for klubben i virkelig mange år. Jeg tror virkelig ikke, at man skal undervurdere, hvor betydningsfuldt det er, om vi skal spille EL/CHL eller CL. Et EL (eller CHL 🫣🫣) ligaspil kan rykke klubben på en helt anden måde end vi er vant til!

Er jeg den eneste, som har der på den måde eller har jeg bare overdrevet betydningen af den kamp i mit hovede?
Jeg tror, vi er mange, der deler dine tanker.

En sejr, og klubben står pludselig et helt andet sted. Der er ingen tvivl om, at parachute-pengene er så store, at vi kan flytte os markant, også selvom vi ikke skulle komme i CHL. Ikke sådan, at vi kan tage et kvantespring og udligne forskellen til de største klubber, men vi kan bruge pengene strategisk over 2-3 år. Til gengæld kræver det, at vi så igen er med i næste ligaspil, hvis udviklingen skal fortsætte. Men det lyder jo også som det er ambitionen, og det er jo bedste også realistisk når man tænker på vi har fået 3 sæt medaljer på 6 år.

Der er en kæmpe forskel på den form for accelereret udvikling og så den mere organiske vækst, man normalt kan skabe i Superligaen.

Jeg har fået at vide herinde, at al snak om CHL er naiv, men det virker jo til, at både trænere og ledere faktisk tror på muligheden. Derfor glæder jeg mig til at se, hvordan de griber det hele an efter de fire landskampe på én gang. For derefter rammer vi et vanvittigt program, samtidig med at vi måske har lagt alle kræfter i at gå benhårdt efter europæisk succes. Spændende at se om vi prioriterer Superligaen højst.

Derudover talte jeg med en god ven om pokalturneringen forleden. Reglerne er jo sådan, at de bedste Superligahold kommer ind til sidst og springer to runder over. Først kommer nr. 11-12 ind, derefter nr. 7-10 og til sidst nr. 1-6.

Jeg kom til at tænke på, om det egentlig er den mest sportsligt fair model.

Kunne man i stedet lade de hold, der deltager i de europæiske gruppespil, træde ind i den sidste runde? På den måde ville det ikke være eksempelvis Viborg, Randers og Lyngby, der får fordelen af at være seedet højere, fordi FCM, AGF og FCK tilfældigvis ligger nr. 7-9 efter at have været presset af et europæisk program.

Det ville efter min mening både være mere fair sportsligt og potentielt give de danske klubber bedre muligheder for at præstere i Europa, hvilket igen er godt for alle danske klubber. Hvis vi gerne vil have flere danske hold langt i de europæiske turneringer, giver det vel mening at indrette pokalturneringen, så den ikke samtidig “straffer” dem for at være lidt på pumperne i den hjemlige liga.

Er jeg den eneste, som nærmest ikke kan tænke på andet end den kamp?

Jeg forstår hvor du er, men for mig er det helt udenfor sammenligning. På sin vis var mesterskabet noget AGF kunne vinde, men man måtte forvente blive tabt. Derfor var jeg et nervevrag det meste af foråret.

Nu tager jeg europa som en oplevelse. med Poznan-resultatet blev det klart at AGF ikke kører en ydmygende exit. Alt derfra er bonus.

Jeg er ærgerlig over man ikke styrkede truppen mere, og jeg håber man opnår en CL-playoff, fordi det vil være fedt. Men igen, selvom pengene potentielt er større og alt muligt, er det noget man kan opnå, ikke et (usikkert) mesterskab man kan tabe.

🎼 Du er ikke alene …🎼

Kampen føles meget vigtig, men så kommer jeg til at tænke på dagen hvor vi blev mestre. Shit jeg havde det skidt med at se kampen i Farum den dag.

Så er tirsdag ikke så slem og den står uanset på ligaspiæ.
Kun en kamp hvor vi er meget langt i CHL vil kunne komme i nærheden af 10. maj -26....

Alt går som forventet, lige siden det blev besluttet der skulle bygges nyt stadion :D

Derfra var det sikkert: vi ville blive mestre og skulle spille CL gruppespil, mod de helt store klubber på et lillebittte stadion:ROFLMAO:👏

Kun en kamp hvor vi er meget langt i CHL vil kunne komme i nærheden af 10. maj -26....
Men lidt ligesom situationen i Randers lige nu, så er vi jo i en anden spilsituation nu.

10. Maj er længe siden. Vi skal videre. Ambitionen er blive bedre, række efter mere, få en bedre trup, komme så langt i Europa som muligt og gøre sig mest mulig umage.

Derfor kan den kamp på tirsdag godt være en af de vigtgste i lang tid for klubben, fordi vi kan høste frugterne af en meget vigtig kamp 10. Maj

Men lidt ligesom situationen i Randers lige nu, så er vi jo i en anden spilsituation nu.

10. Maj er længe siden. Vi skal videre. Ambitionen er blive bedre, række efter mere, få en bedre trup, komme så langt i Europa som muligt og gøre sig mest mulig umage.

Derfor kan den kamp på tirsdag godt være en af de vigtgste i lang tid for klubben, fordi vi kan høste frugterne af en meget vigtig kamp 10. Maj
Kampen tirsdag er vel forskellen på minimum Europa League og så Conference League.

Taber vi, så hedder det med al sandsynlighed Conference League, og så vil vi vel have misset klubbens største chance nogensinde for at rykke klubben til næste niveau. Det kommer Conference League ikke til at kunne.

Vinder vi, så er vi ét opgør væk fra det forjættede land og som minimum sikret Europa League og +100 mio i præmiepenge.

Der er en verden til forskel.

Last edited:
Kampen tirsdag er vel forskellen på minimum Europa League og så Conference League.

Taber vi, så hedder det med al sandsynlighed Conference League, og så vil vi vel have misset klubbens største chance nogensinde for at rykke klubben til næste niveau. Det kommer Conference League ikke til at kunne.

Vinder vi, så er vi ét opgør væk fra det forjættede land og som minimum sikret Europa League og +100 mio i præmiepenge.

Der er en verden til forskel.
Præcis. Kæmpe forskel. Jeg er dog ikke enig i dit “nogensinde”

Tak for alle de nuancerede kommentarer! Det virker til, at mine tanker er meget rammende for det, andre går i gennem for tiden. Jeg er helt enig i, at de europæiske kampe ikke når forårets kampe i betydning. Omvendt må ambitionen nu også være, at vi tager næste skridt i vores konsolidering i toppen og der bliver de næste kampe meget vigtige!

Det er spændende tider som agf fan ❤️

Last edited:
Tak for alle de nuancerede kommentarer! Det virker til, at mine tanker er meget rammende for det, andre går i gennem for tiden. Jeg er helt enig i, at de europæiske kampe ikke når forårets kampe i betydning. Omvendt må ambitionen nu også være, at vi tager næste skridt i vores konsolidering i toppen og der bliver de næste kampe meget vigtige!
Jeg tror også det er forskellen på noget meget håndgribeligt - det danske mesterskab - vi har drømt om mange år. Og så noget der var spændende og berigende, men virkede urealistisk.

Der er ingen tvivl om der er noget på spil tirsdag. Jeg tænker CL bliver måske to points, og så at se AGF løbe ind på Anfield, San Siro, Werner Beo(stær), eller hvad har vi? Jeg frygter det bliver drøje hug, selvom det økonomisk er stiv pik hele vejen til banken.

Men hvad gør det ved AGF at komme i CL ift EL og CFL? Mesterskaet gjorde ikke så meget, det vidste vi alle. Men det var Mesterskabet! Det man jagter.

For mig handler det om at kvalificere sig igen, om at holde sig over Brøndby og æde sig ind i toppen. Derfor er jeg noget utilfreds med sæsonens første to runder. Men hvis jeg kunne få en ide om, hvordan det vil påvirke klubbens muligheder, kunne det nok hæve pulsen.

Vi har jo allerede fået løfter om at CV henter en angriber fer en hylde der er over hvad Al Gore og Lisa Simplson nåede med deres Inconvenient Truth-grafer. Og det var uden vished om gruppespil. Så er det en spare space elevator der skal til, hvis det bliver CL?

Det er spændende tider som agf fan ❤️

Jeg tror også det er forskellen på noget meget håndgribeligt - det danske mesterskab - vi har drømt om mange år. Og så noget der var spændende og berigende, men virkede urealistisk.

Der er ingen tvivl om der er noget på spil tirsdag. Jeg tænker CL bliver måske to points, og så at se AGF løbe ind på Anfield, San Siro, Werner Beo(stær), eller hvad har vi? Jeg frygter det bliver drøje hug, selvom det økonomisk er stiv pik hele vejen til banken.

Men hvad gør det ved AGF at komme i CL ift EL og CFL? Mesterskaet gjorde ikke så meget, det vidste vi alle. Men det var Mesterskabet! Det man jagter.

For mig handler det om at kvalificere sig igen, om at holde sig over Brøndby og æde sig ind i toppen. Derfor er jeg noget utilfreds med sæsonens første to runder. Men hvis jeg kunne få en ide om, hvordan det vil påvirke klubbens muligheder, kunne det nok hæve pulsen.

Vi har jo allerede fået løfter om at CV henter en angriber fer en hylde der er over hvad Al Gore og Lisa Simplson nåede med deres Inconvenient Truth-grafer. Og det var uden vished om gruppespil. Så er det en spare elevator der skal til, hvis det bliver CL?

Et mesterskab og et CL-gruppespil vil for mig næsten være på linje ift sportslig opnåen. Man kan blive mestre MANGE GANGE uden at nå et CL gruppespil. At vores fokus de sidste 40 år var det danske mesterskab var jo netop også et udtryk for - at man jo aldrig kunne få chancen for CL uden det mesterskab (på nær mega sjældne tilfælde hvor 2'eren giver kval).

Men det bliver intenst at følge med i - og jeg kan sige at da jeg stod i Poznan - der var jeg HELT OPPE på samme følelsesmæssige nagler som kampene mod Sønderjyske, Farum, FCM og måske endda også BIF i den sidste om guldet. Det handler om "den afgørende kamp", som den i Brøndby og Herning. Havde vi vundet i Herning var det jo næsten som at vinde første opgør i CL playoff hvis vi når dertil (krydser fingre). Altså så er den MÅSKE SNART hjemme.

At stå i Poznan, og håbe vi fik os tilbage i det - ved 0-0 føltes som om alt var tabt - men ikke umuligt - næsten som mod Sønderjyske, ved 1-1 hvor alt var så svært. "Kun 1 mål - og så lige lidt mere der skulle ske - så måske...".

Så da vi kommer på 2-0 fik jeg næsten følelsen af at skulle se FCM smide point mod Viborg - og de vanvittigt nervepirrende minutter til sidst der. Så var kampen i Farum - dukkerten da FCN scorede til 1-1 og Poznan fik udlignet. Og vi kom på 4-1 i Poznan - i den "nye forlængede kamp", som var vi kommet tilbage mod BIF i Brøndby, og så de mest intense minutter siden 3-3 mod BIF der sikrede bronzen - og død/opstandelse med Arnstad der brændte - og andre der kom tilbage - altså...

DEN KAMP HAVDE NÆRMEST ALT - vi har gået igennem i foråret synes jeg.
Jeg har i sommeren her summet lidt over - om jeg nogensinde igen kunne have de følelser der. Og så sker det allerede i starten af den nye sæson i Poznan inden der er spillet en håndfuld kampe.... FANTASTISK.

Et CL-gruppespil vil lade os kæmpe med i toppen i mange år i træk økonomisk.
Det ville være en langt langt langt større løftestang end mesterskabet vil være. Men sportsligt - er det danske mesterskab det største vi nogensinde har kunne drømme om - og det var i mange år komplet urealistisk. Meeen jo ikke mere end at vi har ligget nummer 1 efter 15 runder med Uwe også - og været med i foråret omkring noget der kunne være tæt på at kunne lade sig gøre.

Men CL gruppespil - har vi aldrig været tættere på end nu. Vi fører mod Sabah - og lykkes det - så er vi 2 kampe fra - mod en ikke-umulig modstander.
De helt store følelser kommer ALDRIG frem i første opgør - sådan er det bare. Tænk hvis det var i 90'minut i Baku de fik en scoring underkendt - som sendte os videre.... Den slags kan en SL-kamp der ikke afgører noget jo aldrig kæmpe med ift størrelsen af følelsesspektret der kommer i spil.

Nogensinde, 10 år, same same.

Jeg ser os i hvert fald ik vinde et mesterskab igen inden for de næste 10 år, og et mesterskab er bare vejen ind i CL.
Jeg så os ikke et mesterskab inden for de næste 10 år i 2020 eller 2025. Men det lykkedes.

Jeg siger ikke, at det sker, men jeg har bare lært (over tid) at man skal passe på med at melde ud hvad er umuligt.

Det er jo langtfra umuligt at det er 26/27 2’eren der ender i CL f.eks.

Målet for AGF må være at komme i aeuropa League. Fordele indtægterne ud over relativ få år, og øge det sportslige budget med alt hvad vi får ind fra de øgede kommercielle indtægter på det nye stadion og de nye sponsorater der kommer i kølvandet på mesterskabet (glædeligt at Bravida aftalen var løbet ud).

Nogensinde, 10 år, same same.

Jeg ser os i hvert fald ik vinde et mesterskab igen inden for de næste 10 år, og et mesterskab er bare vejen ind i CL.

Nu skriver du grimt :ROFLMAO:

Selvfølgelig gør vi det - de andre skal nok fucke op fra tid til anden. Spørgsmålet er nærmere om det er 3-4-5-6 konkurrenter der ender med at være til det. Der bliver oprustet flere steder men nogen kan falde fra - der har vi forhåbentlig en lidt bedre grundøkonomi.

Latest posts

Back