New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 206
  • Views Views: Views 10K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    63
  • This poll will close: .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Det var nu stort set kun deres højre back Akim Zedadka, der tog sig af Emmery i onsdags, der plejer at være dobbeltdækning på ham, men de gjorde Sabah ikke, i samme grad.

Zedadka her en enkelt landskamp for Algeriet, og har desuden bl.a. spillet 11 kampe i Real Zaragoza i Spanien, 12 kampe i Lille og 22 kampe i Auxerre i karrieren. Så han har spillet i nogle store ligaer, selvom det ikke er mange kampe.

Det der er opløftende, er at det ikke var Zedadka der fandt ud af hvordan han skulle lukke ned for Emmery til sidst i kampen, det var Emmery der begyndte at regne ud hvordan han kunne komme forbi Zedadka, også selvom Emmery virkede helt udkørt. Med noget indgående video, og målrettet træning i løbet af ugen, så burde han kunne fortsætte med at have overhånden på tirsdag.

Jeg ved ikke lige om det var dobbeltdækning men der var hurtigt nogen ude for at hjælpe. Derudover var deres back utrolig god til at lokke ham ind i banen.

Bogeres fart kan blive en stor udfordring for et Sabah-hold der skal frem og dominere.
Ja de vil ikke kunne presse så højt, som de måske havde håbet på, jeg tror også deres træner lige nu grubler meget over hvordan han skal gribe Bogere an, han ser fuldstændigt uimponeret ud overfor Sabahs forsvarsspillere, det er de sgu nok ikke vant til.

Med lidt træfsikkerhed havde Sabah ført 4-0 ved pausen mod Kups.

Der var 7.000 tilskuere til kampen, som godt kunne lave større tryk end Farum.

Alt kommer til at blive vanskeligt derude.

At tro andet er naivt.
Det siger nu heller ikke så meget. De 75 tilskuere til 1. holdets kampe her i Hammel skaber mere tryk end dem i Farum.

Ja i starten af opgøret, jeg synes det så ud til at Emmery havde regnet ham ud, til sidst.
Jeg synes godt nok også Emmery så noget brugt ud i kampen mod Sabah. En del dueller med Zedadka hvor han simpelthen tager ukarakteristisk dårlige berøringer eller mangler de sidste 10% af antrittet, han normalt har. Tænker det bliver en noget anden sag når han kommer med friske ben.

Jeg tror desuden kun Emmery bliver farligere over sæsonen i takt med at man begynder at indstudere spilmønstre der udnytter hans spidskompetencer, nu hvor han mere eller mindre er fast mand. Det er allerede trælst at skulle danse med ham som back - tænker det bliver ekstra, ekstra trælst når kombinationer med f.eks. Arne og James ligger på rygradden.

Jeg er 100% sikker på Arnstad spiller CM fra start og MA som venstre 10.

Han vil have kontrol over midtbanen, som de tabte i onsdags, og det frigiver Arnstad, i et kampbillede der modsat det de havde ude imod Poznan.

JJ ind i 2. halvleg kan både hjælpe til at konsolidere eller jagte et mål.
Jeg har fortsat til gode at se Arnstad på den centrale midtbaneplads "kontrollere" en kamp - og generelt levere på samme niveau som 10'eren.

Bevares, han spiller fint og skiller sig som regel altid godt af med bolden, men han er en langt bedre spiller oppe på 10'eren, hvor hans kompetencer kommer bedre til udtryk på den sidste 3. del.

Jeg har fortsat til gode at se Arnstad på den centrale midtbaneplads "kontrollere" en kamp - og generelt levere på samme niveau som 10'eren.

Bevares, han spiller fint og skiller sig som regel altid godt af med bolden, men han er en langt bedre spiller oppe på 10'eren, hvor hans kompetencer kommer bedre til udtryk på den sidste 3. del.
Eller også er det bare mere synligt det, han byder ind med på 10er positionen?

Kristian Arnstad har lavet 2 mål i åbent spil i år, det ene var som central midtbanespiller.

Men oplever i, at det er et godt greb at rykke ham derned hvis ønsket er mere kontrol over kampen?
Med den nuværende skadessituation, så er han måske den bedste løsning. I en mere almindelig skadsesituation, ville Kevin Yakob, Magnus Jensen og Markus Solbakken være tilstrækkeligt til den position, og med Nicolaj Poulsen og Jens Jønsson så skulle det jo aldrig være nødvendigt at bruge ham på 6’eren længere. Men det er det måske på tirsdag, hvis ikke JP mener at JJ er på 100% endnu.

Men oplever i, at det er et godt greb at rykke ham derned hvis ønsket er mere kontrol over kampen?

Ja. Eller mine taktiske kompetencer er ikke til at gennemskue det, men det er min forståelse, at vi fik markant mere styr på kampen mod Sabah, efter Arne kom ned som sekser (indtil han løb tør for krudt).

Jeg tror, det er en fin manøvre, hvis ønsket er kontrol over kampen, forsvare sig med bold og den slags. Men det koster naturligvis offensivt,

Det handler grundlæggende om at hverken Knudsen eller Jønne er særligt gode til at spille ud af et pres, eller frem i banen i det hele taget. De har begge to både lave "progressive passes" og "progressive carries" per 90. Gode spillere, men ikke typer du frygter sætter en mand i presset og slår en lang bold til Bogere.

Normalt ville man jo heller ikke spille med dem sammen, men i stedet matche dem med enten Solbakken eller Yakob, der netop er fremragende (ift vores niveau) til boldprogression ved hhv. pasning/dribling. At rykke Arnstad derned er symptombehandling fordi han også er god til boldprogression.

Bliver Solbakken og Yakob ikke hurtigt og bestandigt raske tror jeg vi skal vende os til at se meget til Arne på 6'eren, hvis man ikke går ud og henter en progressiv midtbanespiller. Knudsen + Polle/JJ gør os ekstremt 1-dimensionelle og låser os nærmest til at spille den over kanterne hver gang. Det så man også meget tydeligt i den måde Sabah pressede på vores målspark - tonsvis af plads i midten (man er ikke bange for vores 6'ere med bolden) og så et lynhurtigt pres på Hedenstad + et pres i ryggen på den CB/WB han prøver at løfte den til.

Ja. Eller mine taktiske kompetencer er ikke til at gennemskue det, men det er min forståelse, at vi fik markant mere styr på kampen mod Sabah, efter Arne kom ned som sekser (indtil han løb tør for krudt).

Jeg tror, det er en fin manøvre, hvis ønsket er kontrol over kampen, forsvare sig med bold og den slags. Men det koster naturligvis offensivt,
Jeg synes den er svær, i en kamp som den sidste mod Viborg, hvor vi blæser til angreb og forsvarer fremad og presser høj er han fremragende dernede. Og jeg tror også det er hans plads når han engang kommer til en større klub.

I en kamp hvor vi måske skal forsvarer, der synes jeg ikke han er så meget bedre end andre. Så er jeg næsten mere tilhænger af, at man laver nogle rotationer i holdet, og skubber ham ned ved siden af to 6’ere i opspillet, og f.eks skubber Andersen eller Kahl bredere og længere frem. Specielt fordi deres backs ikke er specielt disciplineret i deres forsvarsspil.

Med den nuværende skadessituation, så er han måske den bedste løsning. I en mere almindelig skadsesituation, ville Kevin Yakob, Magnus Jensen og Markus Solbakken være tilstrækkeligt til den position, og med Nicolaj Poulsen og Jens Jønsson så skulle det jo aldrig være nødvendigt at bruge ham på 6’eren længere. Men det er det måske på tirsdag, hvis ikke JP mener at JJ er på 100% endnu.
Har man været en kende for optaget af sagen om Magnus Jensen, når man pludselig glemmer hvad vores egen Magnus hedder? 😅

Det handler grundlæggende om at hverken Knudsen eller Jønne er særligt gode til at spille ud af et pres, eller frem i banen i det hele taget. De har begge to både lave "progressive passes" og "progressive carries" per 90. Gode spillere, men ikke typer du frygter sætter en mand i presset og slår en lang bold til Bogere.

Normalt ville man jo heller ikke spille med dem sammen, men i stedet matche dem med enten Solbakken eller Yakob, der netop er fremragende (ift vores niveau) til boldprogression ved hhv. pasning/dribling. At rykke Arnstad derned er symptombehandling fordi han også er god til boldprogression.

Bliver Solbakken og Yakob ikke hurtigt og bestandigt raske tror jeg vi skal vende os til at se meget til Arne på 6'eren, hvis man ikke går ud og henter en progressiv midtbanespiller. Knudsen + Polle/JJ gør os ekstremt 1-dimensionelle og låser os nærmest til at spille den over kanterne hver gang. Det så man også meget tydeligt i den måde Sabah pressede på vores målspark - tonsvis af plads i midten (man er ikke bange for vores 6'ere med bolden) og så et lynhurtigt pres på Hedenstad + et pres i ryggen på den CB/WB han prøver at løfte den til.
Solbakken havde lidt af det samme da han kom, men synes han blev bedre ret hurtig. Og det synes jeg også man skylder at se om de to kan blive. Jeg mener det var i AGF+! Interviewet han talte om, at han normalt var en lidt mere kontrollerende 8’er. Jeg tror egentlig godt man kan se Knudsen lave flere 8’er løb også uden bold, det havde han insig første gang han var i klubben.

Synes Knudsens løb ved 2-0 målet mod Sabah var godt, og synes egentlig tit Jønsson har flere god progressive passes, fra det udgangspunkt han tager - mener han havde 8 fremadrettede afleveringer i første halvleg mod Lyngby, men enig de er ikke lange afleveringer typisk. Hans aflevering i dybden mod Brøndby, der fremtvang et straffespark var dog på et meget højt niveau.

Fordelen ved, at spille de to er omvendt, at hvis vi spiller med Andersen og Kahl, så kan de lave væsentlig flere rotationer med spillerne foran dem, da Knudsen og Jønsson er ekstremt disciplineret i deres restforsvar. Ligeledes kan Links, Carstensen og Emmery tage udgangspunkt endnu længere fremme.

Men der er klar, sidder vi omkampe “fast” i vores fase 1, så driver de ikke bolden særligt meget, og vi skulle, når vi spiller centralt gerne hurtigt have boldene op på vores 10’ere.

Ligeledes tror jeg også det skal være nogle specielle kampe, hvis vi skal spille med både Røsler og Tingager i forsvaret, og Jønsson og Knudsen på midten. Det kan være europæiske kampe, eller nogle af opgørerne mod f.eks FCM, FCN og FCK.

Latest posts

Back