New posts

Champions League 2026/27

  • Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 499
  • Views Views: Views 30K
Champions League 2026/27
Som det har været i Vejlby, kunne man i princippet bare lade være med at trække billet hele sæsonen, men så bruge sin førsteret til at trække billet når der er guldkamp hjemme mod Viborg.
So what?? Hvis jeg ikke udnytter min sæsonkortplads er der jo en anden der får glæden af pladsen?
En sæsonkortholder er klubbens laveste grad af sponsorer....en sponsor der betaler up-front før sæsonstart ( under normale stadionforhold ) og skal selvfølgelig behandles ordenligt.
Jeg kan dog sagtens se for mig at sæsonkort på det nye stadion blive på samme måde som i Vejlby - man skal hente sin plads eller give den til anden/klubben. Dét lever jeg fint med.
 
Last edited:
Man skal nu også frigive sin plads, hvis man har ståplads eller unummeret siddeplads, men ja så længe man frigiver, kan man godt gå en hel sæson og kun komme til en finalekamp eller lignende.
Men hvis man gider at betale for en plads, som AGF kan sælge videre hele sæsonen, så er det vel ok.
Det er altså ikke helt rigtigt. Man skal i første omgang være aktiv og melde sig til ved at trække billetten til den pågældende kamp, før man overhovedet kan eller skal frigive sin plads.

Hvis man har en nummereret plads, skal man aktivt melde sig til ved at hente sin billet inden for 24 timer (tidligere 48 timer). Når der er gået mere end 24 timer, bliver den faste plads automatisk frigivet, og alle kan hente den. Det er kun, hvis man trækker en billet til tre forskellige kampe inden for et år og udebliver uden at frigive billetten, at man mister sin faste plads og får fratrukket point på sin fanscore. Jeg har intet sted læst/hørt, at man mister sit sæsonkort eller abonnement?

Hvis man ikke har en fast plads, skal man aktivt ind og vælge sektion og eventuelt plads til den pågældende kamp. Først derefter skal man frigive sin plads, så man ikke bliver straffet ved at få minus på sin fanscore, fordi man ikke har frigivet billeten.
 
Det vil vel ikke være helt urimeligt, at sæsonkortholdere får point, hvis de enten ikke henter pladsen eller frigiver den i god tid, hvis de altså må melde afbud efter at have trukket den.

Klubben får sine penge for sæsonkortet og har også en gevinst ved at kunne sælge samme sæde to gange, når det allerede betalte sæsonkortsæde kan afhændes til en anden fan. Og faktisk endda til en højere pris.

I Nielsens Utopia ville hele stadion være solgt til sæsonkortholdere, hvorefter ingen trækker billet til eneste kamp, så hele herligheden kan sælges igen i løssalg.
 
Hvis man ikke har en fast plads, skal man aktivt ind og vælge sektion og eventuelt plads til den pågældende kamp. Først derefter skal man frigive sin plads, så man ikke bliver straffet ved at få minus på sin fanscore, fordi man ikke har frigivet billeten.

Ja, sådan er det nu, men hvis jeg har forstået korrekt bliver det ikke sådan på det nye.
Jeg tror vi er mange der er ved at være træt af det her billet-trække system, hvor man hele tiden skal have datoer i baghovedet og endda præcise klokkeslet vi skal sidde klar, hvis det er atraktive kampe.
 
  • Like
Reactions: Kaj
Det vil vel ikke være helt urimeligt, at sæsonkortholdere får point, hvis de enten ikke henter pladsen eller frigiver den i god tid, hvis de altså må melde afbud efter at have trukket den.

Klubben får sine penge for sæsonkortet og har også en gevinst ved at kunne sælge samme sæde to gange, når det allerede betalte sæsonkortsæde kan afhændes til en anden fan. Og faktisk endda til en højere pris.
Jo det er, fanscoren afspejler hvor ofte man kommer på stadion, så derfor skal man naturligvis ikke have point, hvis man ikke dukker op.
Man slipper så modsat for at få minus, hvis man har hentet en billet for så at frigive den, så der er en gevinst ved at frigive sin billet.
 
Perfekt. En aften til opladning den 28, hvor der kan testes vandhuller til den 29., når der skal fejres eller trøstes.
Det kunne ikke være bedre.
Og fedt kampen allerede er klokken 19, så der er lidt aften tilbage efterfølgende.
Lige præcis. Letter med minibussen fra Aarhus om formiddagen tirsdag så vi rammer hen på aftenen, og onsdag bliver i byens tegn før og efter kampen.
 
Ja, sådan er det nu, men hvis jeg har forstået korrekt bliver det ikke sådan på det nye.
Jeg tror vi er mange der er ved at være træt af det her billet-trække system, hvor man hele tiden skal have datoer i baghovedet og endda præcise klokkeslet vi skal sidde klar, hvis det er atraktive kampe.
Det tror jeg altså ikke du skal være helt sikker på er gældene for alle type abonnomenter hvis det sker. Er de udtalelser ikke fra før alt det her med at trække sin billet blev indført?

Asger Munkholm talte tidligere i en podcast fra Lyden AGF, om at det med at trække/hente en billet til kampe, er en fast ting der er blevet indført, bland andet på baggrund af det har givet et øget tilskuretal i FCK og Brøndby. Asger sammenlignede det med at melde sig til et bryllup eller en familiefødselsdag, at man fremover skal melde sin ankomst, fremfor at melde sin udeblivelse, fordi der var så mange sæsonkortholdere der ikke dukkede op.
Han har blandt andet nævnt at udnyttelsesprocenten på nummrede pladser for sæsonkortholdere på det gamle Ceres Park kun var på 48%, så man fortstår jo godt hvorfor AGF har forsøgt at ændre procedure.

Men det kan selvfølgelig være at nu hvor de har indført en straf på max 3 kampe med udblivelser + minus på fanscoren, gør at folk i højere grad afmelder deres pladser nu, end de gjorde på det gamle Ceres Park.
 
Det tror jeg altså ikke du skal være helt sikker på er gældene for alle type abonnomenter hvis det sker. Er de udtalelser ikke fra før alt det her med at trække sin billet blev indført?

Asger Munkholm talte tidligere i en podcast fra Lyden AGF, om at det med at trække/hente en billet til kampe, er en fast ting der er blevet indført, bland andet på baggrund af det har givet et øget tilskuretal i FCK og Brøndby. Asger sammenlignede det med at melde sig til et bryllup eller en familiefødselsdag, at man fremover skal melde sin ankomst, fremfor at melde sin udeblivelse, fordi der var så mange sæsonkortholdere der ikke dukkede op.

Jeg ved ikke om de har skiftet mening siden JN holdte et foredrag om det for et par år siden i biografen på Ryesgade,
men der sagde han at det ville blive sådan for sæsonkortfolk, at de skulle huske at melde fra.
Hvis man så i en periode af 12 måneder glemte at melde fra x antal gange, så vil man blive flyttet til en tilmeldingsordning, som vi kender det i dag på Vejlby.
Det synes jeg lyder fair.

Men det er måske i bund og grund også det du mener med Det tror jeg altså ikke du skal være helt sikker på er gældene for alle type abonnomenter hvis det sker. når du skriver at det ikke vil være gældene for alle type abonnomenter
 
Jo det er, fanscoren afspejler hvor ofte man kommer på stadion, så derfor skal man naturligvis ikke have point, hvis man ikke dukker op.
Man slipper så modsat for at få minus, hvis man har hentet en billet for så at frigive den, så der er en gevinst ved at frigive sin billet.

Det er da en fordel for klubben rent økonomisk, hvis man som sæsonkortholder melder sin billet fra.
 
Det tror jeg altså ikke du skal være helt sikker på er gældene for alle type abonnomenter hvis det sker. Er de udtalelser ikke fra før alt det her med at trække sin billet blev indført?

Asger Munkholm talte tidligere i en podcast fra Lyden AGF, om at det med at trække/hente en billet til kampe, er en fast ting der er blevet indført, bland andet på baggrund af det har givet et øget tilskuretal i FCK og Brøndby. Asger sammenlignede det med at melde sig til et bryllup eller en familiefødselsdag, at man fremover skal melde sin ankomst, fremfor at melde sin udeblivelse, fordi der var så mange sæsonkortholdere der ikke dukkede op.
Han har blandt andet nævnt at udnyttelsesprocenten på nummrede pladser for sæsonkortholdere på det gamle Ceres Park kun var på 48%, så man fortstår jo godt hvorfor AGF har forsøgt at ændre procedure.

Men det kan selvfølgelig være at nu hvor de har indført en straf på max 3 kampe med udblivelser + minus på fanscoren, gør at folk i højere grad afmelder deres pladser nu, end de gjorde på det gamle Ceres Park.
Forskellen er så, at i Brøndby har man mulighed for at overføre sin billet til en ven gratis.
 

Latest posts

Back
Top