New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 171K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Hvis ikke det er for sent, så bare en anbefaling herfra om at spare 20 minutter og ikke høre Det hvide snit slutfløjt.

Meget ringe tomgang om at AGF havde opgivet på forhånd, og at Bech sparkede Prestiani ned i frustration over, at han skulle spille med alle reserverne i går.

Utroligt søgte teorier uden nogen anden opbakning end hvad enhver fuld fan på en bodega ville kunne hive frem.
Jeg synes som altid det er et relevant indspark.

For mig var det sjove Carstensens citat om, 'det er ikke noget mirakel at AGF vinder en kamp 2-0'. Hele kontekst er fin osv. Men med tanke på sæsonstarten er det et lille mirakel hvis AGF holder 0'et*.

Den anden sammenhæng. Naturligvis er det relevant at spørge om AGF solgte kampen. Det gjorde man delvist. Men det er ikke sådan at man sætter elendige spillere ind. Dem man vælger er i truppen fordi de kan spille fodbold, bare lidt mindre godt end dem man normalt vælger. Og det er unfair at spørge en af de valgte, fordi der var ingen af spillerne der gik ind for at tabe.

*Med tanke på de øvrige debatter er det en risikabel munterhed, men jeg insisterer på at kunne føre normal dialog og ikke tage hensyn til sarte følelser eller betændte agendaer. En konstatering af indkasserede mål er fact, ikke holdning. Og jeg tager det i øvrigt stille og roligt, med et smil på læben. Nederlaget til Benfica rager mig langsomt - AGF havde en lille mulighed for at påvirke hvordan man blev slået ud.

Last edited:
Hvis ikke det er for sent, så bare en anbefaling herfra om at spare 20 minutter og ikke høre Det hvide snit slutfløjt.

Meget ringe tomgang om at AGF havde opgivet på forhånd, og at Bech sparkede Prestiani ned i frustration over, at han skulle spille med alle reserverne i går.

Utroligt søgte teorier uden nogen anden opbakning end hvad enhver fuld fan på en bodega ville kunne hive frem.
Det er for sent ;) hørte den efter kampen i aftes.

Jeg synes også at særligt Dennis Bjerre var på krigsstien og havde en klar dagsorden. Det er fair nok lige at nævne det, men det kammede klart over da han blev ved og ved og ved, selv Kim Robin syntes det var ved at blive for meget til sidst.

Jeg er heller ikke sikker på at start 11 kan reduceres til at opgive på forhånd, og have alt fokus på Randers kampen. Dels har det vist sig at friskhed er helt afgørende for præstationen, så når f.eks Mikael Anderson startede inde, så var det helt sikkert også fordi han havde et fysisk overskud som Emmery eller Jørgensen ikke havde til den kamp. Det samme med Callø, Jønsson og Serra. Så det har noget at gøre med at være klar til Randers kampen, men det har også meget at gøre med almindelig rotation, for ikke at få flere overbelastningsskader, det er slemt nok med Tingager og nu Links, hvis Kahl eller Arnstad også ender med den type skader, så begynder det for alvor at blive en udfordring.

I øvrigt virkede JP ret træt af de mange kampe, og den belastning det medfører, han var ualmindeligt skarp i nedtaktsinterviewet med Zak Egholm på ESPN. Zak spurgte om JP var glad for at der var en længere pause nu, da CoL først starter til Oktober. JP svarede at der ikke er nogen pause, vi skal møde FC Midtjylland i den udsatte kamp, og så er der pokalturneringen.

Man må formode at frustrationen nok handler om Gift Links skade, Mads Juncker var ikke i tvivl om at det er en overbelastet muskel og koster 4-6 ugers pause. Så det er nok en ret almindeligt kendt skade.

Edit:
Okay nu siger JP at Links ikke er skadet?? - Men det er da godt nyt, hvis det ikke er noget en god omgang boller i karry ikke kan fikse:

Last edited:
Ift. det hvide snit:
Jeg var også skuffet denne gang (nåede ikke at se advarslen...). Det er som om, at den vigtigste pointe for Kim og Dennis er, at det for dårligt, at JP ikke kommunikerer, at han har mest fokus på søndagskampen.

Det tænkte jeg da også lidt, da jeg så opstillingen, men (1) vi kan ikke vide, hvordan han vurderer spillernes fysiske og mentale friskhed, (2) det kunne have været en genial gameplan, hvis man havde holdt nullet indtil først i 2.halvleg og endelig (3) og vigtigst: JP kommunikerer selvfølgelig, at han stoler på sin trup, fordi han gerne vil have en trup af spillere, der føler at deres træner tror på dem. Det er netop det, JP er så eminent til og som jeg er 100% sikker på har bidraget til, at så mange spillere har hævet deres niveau siden sommeren 2025.

Det kunne de godt have tilgået på en mere begavet måde. Det ender nærmest som en slags fornærmelse over JPs kommunikation - uden at forholde sig til rationalet i den. Det burde især mediefolk kunne indse, men det er måske prisen for at lave et 'slutfløjts'-format, hvor præmissen er, at de er hurtigt ude og derfor noget fra hoften.

/W

Jeg synes det var tydeligt at JP havde valgt en gameplan der handlede om at holde kampen åben så længe som muligt og så sætte alt ind til sidst. Den har to fordele:
1. Hvis den lykkedes så ville benfica have kort til til at skrue op og vinde tilbage
2. Den vil spare vigtige spillere de første minutter.

Den havde så den helt klare og åbenlyse ulempe at den var meget sårbar overfor mål i mod og sådan endte det også. Jeg føler bestemt ikke vi smed kampen. Jeg føler alle var klar over der skulle noget specielt til og der blev lagt en speciel plan.

Bjerre er ofte tabloid i sin vinkling (nogen Kim Robin direkte kommenterede/hånede forleden), men hans rant om at Bech var sur over at knudsen ikke spillede (som var ringe i portugal) var helt på månen!

Man kan godt debattere JP's beslutninger i forhold til kampen, men det er Kuglestøderens lortesprøjte værdigt at insinuere, at AGF lagde sig ned på forhånd. Det giver ingen mening i forhold til reelle indsats og de mange stamspillere, der ikke blev hvilet.

JP traf måske ikke den rigtige beslutning, men det med at AGF ikke havde intentioner om at om jagte comebacket er fjollet i min verden.

Ift. det hvide snit:
Jeg var også skuffet denne gang (nåede ikke at se advarslen...). Det er som om, at den vigtigste pointe for Kim og Dennis er, at det for dårligt, at JP ikke kommunikerer, at han har mest fokus på søndagskampen.

Det tænkte jeg da også lidt, da jeg så opstillingen, men (1) vi kan ikke vide, hvordan han vurderer spillernes fysiske og mentale friskhed, (2) det kunne have været en genial gameplan, hvis man havde holdt nullet indtil først i 2.halvleg og endelig (3) og vigtigst: JP kommunikerer selvfølgelig, at han stoler på sin trup, fordi han gerne vil have en trup af spillere, der føler at deres træner tror på dem. Det er netop det, JP er så eminent til og som jeg er 100% sikker på har bidraget til, at så mange spillere har hævet deres niveau siden sommeren 2025.

Det kunne de godt have tilgået på en mere begavet måde. Det ender nærmest som en slags fornærmelse over JPs kommunikation - uden at forholde sig til rationalet i den. Det burde især mediefolk kunne indse, men det er måske prisen for at lave et 'slutfløjts'-format, hvor præmissen er, at de er hurtigt ude og derfor noget fra hoften.

/W

Helt enig. Hvornår har en fodboldtræner nogensinde gået ud og sagt, at man har opgivet på forhånd? Det ville være at skuede sig selv i foden på så mange fronter, og det er urimeligt dumt af Stiftens to journalister, at de helt blottet for nuancerede overvejelser bygger en hel podcast op om at få det ene budskab ud. Normalt synes jeg, DHS er glimrende, men den seneste udgave er virkeligt ringe og uovervejet. De siger intet relevant. Man kunne have talt længe om de fine præstationer fra især Callø, Camara, Arne, Carstensen, Links, JA og Anderson. Men det berører de dårligt nok.

Lyder som et standard afsnit af det hvide snit. Jeg hørte ikke det afsnit, men i stedet det nye, hvor de trods alt advarer om at der er tale om tomgangssnak, undskyld "småsnak", men jeg tænkte alligevel at jeg ville høre det, fordi de ville snakke transfervinduet. De brugte vel 15-20 minutter på at finde ud af, at AGF mangler en 9'er og at det også ville være fint med en defensiv tilgang. Og så diskuterede de ellers, om cv helst skal have spillere klar mandag eller tirsdag, ud fra at han åbenbart har udtalt at han ikke bryder sig om at handle på deadline day. Dejligt at blive så klog...

Det er faktisk vildt, at to journalister der beskæftiger sig med AGF til dagligt, har så lidt at byde ind med. En ting er, at man ikke har hørt nogen rygter om noget som helst, men så kunne man måske diskutere, hvad CV kunne bruge deadline day på, når nu lande som Sverige, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien og England lukker tidligere end Danmark. Skulle vi f.eks. få et stort bud på Arnstad, så skal det formentlig forhandles på plads senest tirsdag, hvor vi så selv har en ekstra dag at handle i. Tilsvarende kan mange mulige handler for interessante spillere være lukket ned om tirsdagen, hvorefter der kan opstå en pludselig gylden mulighed for cv om onsdagen.

Latest posts

Back