New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 159K
Jeg lytter til dem alle. Og jeg synes altså I giver “Mere AGF” lidt for meget røg. Jeg kan godt li’ Troels, han har nogle meget skarpe holdninger og det er befriende. Men enig i, at det kunne være godt med en medvært. Dog synes jeg vedkommende skal være ligeså kantet, jeg foreslår @Rastapopoulos 😎

Kunne være en fed kombi.

Min yndlingspodcast er klart Hvid Røg. Synes det er gennemført professionelt og i min bog kan Jøden aldrig blive for meget, kun for lidt. Kæft han er skøn, jeg overvejer at få hans navn på trøjen.

Kunne i øvrigt være en fin trend at have fans på trøjen i stedet for lejesvendene 😉
Endnu bedre lad spillerne løbe rundt med navnene fra fans på ryggen.

Mit står allerede på samtlige trøjer kvinderne spiller i 😉

Jeg plejer egentligt at springe 'Vores Liga' podcastene over fordi de startet altid kun har BIF og FCK folk med, men jeg hørte 'Miraklet i Poznan' i dag.
Lyden er katastrofal men efter vores kamp skulle de snakke FCM - Besiktas
Hvis I vil høre en bitter FCM fan (og journalist) så er det guld 😂

Den har jeg vist kun hørt en gang eller to pga. anbefaling herinde omkring noget konkret. Som jeg huskede det, var der lidt for meget på et par klubber ovre østpå og derfor faldt jeg fra.
Der er vist også noget DR podcast som jeg aldrig helt har fået sat mig ind i og derfor ikke ved om er anvendelige.

Last edited:
Er der blevet talt om 'hvidt guld' herinde?

Jeg har et demens-øjeblik hvor jeg ikke kan huske om jeg har skrevet noget allerede, eller det blev ved tanken. Og jeg har altid det mig-øjeblik der gør at jeg ikke gider se efter.

jeg læste Hvidt Guld på få dage. Det generer fungerer godt med kapitlerne, der tager os gennem sæsonen og behandler kampene, uden rigtigt at behandle kampene.

Bogen er tung som en (hvid) guldbarre (hvidguld?). Der er brugt papir skabt af de tungeste isotoper for hvert grundstof der indgår og det var en lidt træls oplevelse når man ligger udenfor og læser med bogen hævet for at blokere solen.

Men det er glimrende læsning. Meget af det har man hørt før, men der er diverse nye (for mig) informationer, og så genoplever man sæsonen. Det blev intenst og et herligt 'gensyn' med foråret.

Bogen er informativ og man kommer omkring de centrale personer. Fed for os der genoplever det, men jeg tror også en neutral kunne have glæde af at opleve det med AGF-centriske øjne.

Jeg er gået i stå med 'Da Vejlby vækkede de hvide'. Købt fordi de nævnte den i DHS, og fordi vi skulle se kampen samme dag, og fanshoppen - der minder mig om gamle dages østtyske butikker, 'just' undgået for alle de varer man kunne tænke sig (forskellen er bare, at der var D-Mark butikker, hvor man kunne få det hele. Det er sgu lige før jeg havde været fristet).

Anyway. Jeg har ikke noget forhold til Vejlby, og faktisk heller ikke til Århus. Vericentret er ikke just inspirerende. Derfor er jeg ikke kommet ret langt ind i bogen, før den røg på hylden. Er der basis for at genoptage læsningen, eller skulle man hellere se efter en anden bog?

Er der blevet talt om 'hvidt guld' herinde?

Jeg har et demens-øjeblik hvor jeg ikke kan huske om jeg har skrevet noget allerede, eller det blev ved tanken. Og jeg har altid det mig-øjeblik der gør at jeg ikke gider se efter.

jeg læste Hvidt Guld på få dage. Det generer godt med kapitlerne, der tager os gennem sæsonen og behandler kampene, uden rigtigt at behandle kampene.

Bogen er tung som en (hvid) guldbarre (hvidguld?). Der er brugt papir skabt af de tungeste isotoper for hvert grundstof der indgår og det var en lidt træls oplevelse når man ligger udenfor og læser med bogen hævet for at blokere solen.

Men det er glimrende læsning. Meget af det har man hørt før, men der er diverse nye (for mig) informationer, og så genoplever man sæsonen. Det blev intenst og et herligt 'gensyn' med foråret.

Bogen er informativ og man kommer omkring de centrale personer. Fed for os der genoplever det, men jeg tror også en neutral kunne have glæde af at opleve det med AGF-centriske øjne.

Jeg er gået i stå med 'Da Vejlby vækkede de hvide'. Købt fordi de nævnte den i DHS, og fordi vi skulle se kampen samme dag, og fanshoppen - der minder mig om gamle dages østtyske butikker, 'just' undgået for alle de varer man kunne tænke sig (forskellen er bare, at der var D-Mark butikker, hvor man kunne få det hele. Det er sgu lige før jeg havde været fristet).

Anyway. Jeg har ikke noget forhold til Vejlby, og faktisk heller ikke til Århus. Vericentret er ikke just inspirerende. Derfor er jeg ikke kommet ret langt ind i bogen, før den røg på hylden. Er der basis for at genoptage læsningen, eller skulle man hellere se efter en anden bog?
Har samme indtryk af bøgerne. Læste dog Vejlby bogen færdig

Last edited:
Jeg håber virkelig Hvid Røg finder et nyt hjem. Jeg er helt pjattet med deres format, og deres produktion er i mine øjne overlegen til alt andet. De er endog MEGET uformelle, men det er tydeligt at både Sture og Jøden har meget stor kredit hos AGF og får dyb adgang til kilder. Selvfølgelig også fordi de meget sjældent er kritiske, men jeg køber gladeligt den præmis.

Det er for mig tydeligt det er et københavner-agf udgangspunkt hvilket giver ekstra plus til mig (der også er kbh baseret), men uden det tager overhånd og deres kæmpe kærlighed til Aarhus skinner klart igennem.

Som andre nævner så er deres afsnit med Gæster altid af høj kvalitet. Afsnittet hvor de ringer referencer på CV ind for til sidst at ringe til CV er det bedste AGF relaterede stykke lyd jeg har hørt.

Lyden AGF falder jeg ofte fra. Jeg hører altid podcasts i kun ét øre, og ofte mangler flere stemmer simpelthen. Jeg savner også meget Alexander Hjort som jeg synes bragte en skøn humor ind i podcasten. Jeg har stor veneration for projektet og synes også Jonas Roulund fortjener kæmpe kredit for hvad der er banket op i KSDH-regi.

Vi er meget forkælede i Aarhus. Vi har ikke ét kæmpebrand som Stemmer fra Ådalen eller Brøndbylyd, men det er et mangefaceteret mediebillede som jeg personligt sætter kæmpe pris på.

Den har jeg vist kun hørt en gang eller to pga. anbefaling herinde omkring noget konkret. Som jeg huskede det, var der lidt for meget på et par klubber ovre østpå og derfor faldt jeg fra.
Der er vist også noget DR podcast som jeg aldrig helt har fået sat mig ind i og derfor ikke ved om er anvendelige.

Fodboldlisten er en glimrende podcast, hvis det konkrete emne interesserer en, og når bare Andreas Kraul ikke skal forhold sig for meget til FCK (så sig det dog, som det er menneske, du er vokset op med FCK, og du elsker FCK).

Den forholder sig dog relativt sjældent til AGF og dansk fodbold generelt.

LIGA podcasten bliver lidt for public service til mig. Der er for lidt fodbold og cykelsport og alt for meget andet sport, som jeg er ligeglad med.

Josephine Høgh har en serie ude om VM 86 (som hedder sommeren 86). Den bringer absolut intet nyt til bordet, men hvis man ikke allerede har læst ca. 27 bøger om den slutrunde, og hvis man samtidig kan se igennem fingrene med en unaturligt stort fokus på Lars Høgh, Josephine Høghs forhold til sin far og Josephine Høghs personlige relation til lige præcis den slutrunde, som hun dog ikke selv oplevede, fordi hun ikke var født, er den sikkert udmærket. Personligt oplevede jeg den som spild af tid.

Det er glimrende med de mange muligheder. Helt generelt kunne jeg godt tænke mig AGF var mere tvunget til at stille op i noget, der ikke er mikrofonholderi og ren cheerleading. De har AGF+ til propaganda, og så har de mulighed for at stille op i Hvid Røg. Det gør det sværere for et mere distanceret medie som Stiften at komme til. Og JP burde også insistere på kritisk distance.

Hvid Røg har sit publikum. Jeg ligger i periferien af målgruppen. Det er ikke dårligt, men jeg får ikke nok ud af det. Når jeg får taget mig sammen til at læse e-avisen, kommer jeg altid ud af det med oplevelsen af at være beriget. Sådan er det ikke med Hvid Røg. Jeg er ofte blevet underholdt i segmenter, men så foretrækker sig sgu enten ordentlig underholdning, eller røvballe som fx Stormester, hvor man kan nyde de få højdepunkter i selskab med familien.

Det Hvide Snit, Støt Mediano, og Mere AGF er mine go-to. Troels skal finde sin 'stemme', og måske få en mere med, men jeg hører med, mens det udvikles.

Helt generelt kunne jeg godt tænke mig AGF var mere tvunget til at stille op i noget, der ikke er mikrofonholderi og ren cheerleading.
Helt enig! Og generelt synes jeg det er en mangel i sportsjournalistik.

Fodboldklubber og -spillere er alt for priviligerede i interviewsituationer. Jeg kunne godt tænke mig, at der blev gået meget hårdere til den.

Eks. når en spiller skifter til en rival, så spørger journalisten ind til følelser omkring hvordan fans nu vil modtage det osv. Hvad med, at vi tog det mere seriøst og gik hårdt til dem? Udfritter dem om åbenlyse røgslør og udfordrer de fanpleasende kommentarer.

Og post match interviews. Der kan man virkelig godt hårdt italesætte åbenlyse fejl. Spillerne får alle direktørlønninger og bør stilles til ansvar.

Men der er ingen, der rigtig tør. Og hold kæft det er sløjt.

Fodboldklubber og -spillere er alt for priviligerede i interviewsituationer. Jeg kunne godt tænke mig, at der blev gået meget hårdere til den.

Eks. når en spiller skifter til en rival, så spørger journalisten ind til følelser omkring hvordan fans nu vil modtage det osv. Hvad med, at vi tog det mere seriøst og gik hårdt til dem? Udfritter dem om åbenlyse røgslør og udfordrer de fanpleasende kommentarer.

Og post match interviews. Der kan man virkelig godt hårdt italesætte åbenlyse fejl. Spillerne får alle direktørlønninger og bør stilles til ansvar.

Hvis man går den vej i journalistikken, så skal man satme tage DBU og Divisionsforeningen i ed også. Der skal være højere til loftet og videre rammer for, hvad der bringer "spillet i miskredit" som det så elastisk hedder. Især interviews lige efter kampene, hvor pulsen er høj. Direktørlønninger eller ej, spillerne er IKKE direktører, de har ikke øvet sig hele livet på at svare på kritiske spørgsmål. I dagens klima, kan det altså hurtigt give noget unødig støj og få startet en shitstorm, som ingen mennesker fortjener, fordi de med høj puls kommer til at formulere en følelse på en måde, der støder nogen.

Til gengæld mener jeg godt, man kan gå lidt mere til trænere, sportschefer/direktører og administrerende direktører. DE er klædt på til opgaven, de er trådt til i et job, hvor præcis medier er en del af jobbeskrivelsen.
Stadig med samme klausul: videre rammer og højere til loftet, så spillet ikke er så nemt at bringe i miskredit.

Jeg anerkender, at spillerne ikke er direktører, men dem, der bliver interviewet har nok lidt medietræning 😉

Måske er den lidt hård med spillet på banen. Men når en tydeligt medietrænet PM får lov at styre hele mediehistorien om sig selv ifb. med skiftet, så burde der være en kritisk tænkende journalist til stede.

Uanset hvad. Jeg savner det helt vildt, at der bliver gået seriøst til journalistikken indenfor et felt, som vi er mange, der faktisk tager seriøst.

Jeg er mere til at klubben skal/bør stille mere op i tiden mellem kampene, til interviews hvor blodet er på almindelig temperatur.

Det er vammelt, når en sportsjournalist prikker gentagne gange til en bevæget spiller eller træner pga fejl, mulig fyring eller hvad man har.

Stiften har tre mand der dækker AGF, og de får reelt ikke mulighed for at bringe noget alle andre ikke får. Det skyldes doseringen, hvor alle får samme adgang i mixed zone og kan høre hinandens spørgsmål. Og så kan alle i øvrigt se med på AGF+ når spillere præsenteres.

Jeg ved ikke hvad svaret er. Spillerne skal gerne have ro til at fokusere på fodbold. Medierne skriver deres historier alligevel. Der sidder horder af mennesker og spekulerer i transfers, så den del er ikke interessant. Farzam breaker transfernyheder lige før de sker. Klubben vil gerne have at en spiller som Badji eller Gyamfi fx ikke taler med pressen i løbet af ugen.

Bestyrelsesformanden går på hos Sture og forklarer at det da var helt ok han var pinlig / latterlig i sin reaktion mod FCM-rådmanden, og at der nærmest ikke var nogen grund til at spørge ind til det. Sture gav ham ret.

Nedenfor kører jeg ud af en tangent:

Jeg skal ikke gøre mig klog på journalistik og den branche, men Stiften har tre mand på Sporten, reelt AGF, og 1 på rådhuset. Det siger noget om, både at man har fundet et vindende koncept, rent journalistisk, og i sandhed også om, hvor betalingsvilligheden ligger hos abonnementerne.

Jeg har som tidligere nævnt ingen interesse i århus-stof som lokalnet, der læser jeg Hvidovre Avis. Men jeg har AGF-abonnement på Stiften, fordi jeg gerne vil læse artiklerne og støtte en gratis podcast der giver mig værdi.

Det Hvide Snit er et biprodukt af intens dækning af AGF. Hvid Røg er - for mig - et projekt hvor man er fede med de fede og taler løst og fast om klubben, fans osv. Sture er glimrende og Jø'en er da en sjov fyr man ikke kan undgå at synes om. Men er det 'fortjent' at de får de gode interviews med klubbens repræsentanter? Er de dagligt til stede? Jeg tror svaret er nej. Til genglæd har de - finansieret af Jyllands-Posten - skabt et hyggeligt miljø folk ønsker at lytte til og hvor AGF ønsker at deltage. Det kan jeg både blive irriteret over, og slet ikke, fordi det er godt gået af de to herrer. Og løsningen er løsningen, ikke hvor meget ground work der går i det. Men på længere sigt vil jeg hellere støtte det gode fundament.

T.O. så har BT fodbold podcasten i det seneste afsnit et opkald til Marc Søballe (talentchef i AGF) om den ‘invasion’ af unge talenter, der pt finder sted på førsteholdet.

Bare hvis I har 10 min tilovers en dag🤷‍♂️

Tak - den vil jeg høre 👏

Til andre som bare vil direkte til delen om AGF - så er det efter ca. 32 minutter det starter

Jeg er mere til at klubben skal/bør stille mere op i tiden mellem kampene, til interviews hvor blodet er på almindelig temperatur.

Det er vammelt, når en sportsjournalist prikker gentagne gange til en bevæget spiller eller træner pga fejl, mulig fyring eller hvad man har.

Stiften har tre mand der dækker AGF, og de får reelt ikke mulighed for at bringe noget alle andre ikke får. Det skyldes doseringen, hvor alle får samme adgang i mixed zone og kan høre hinandens spørgsmål. Og så kan alle i øvrigt se med på AGF+ når spillere præsenteres.

Jeg ved ikke hvad svaret er. Spillerne skal gerne have ro til at fokusere på fodbold. Medierne skriver deres historier alligevel. Der sidder horder af mennesker og spekulerer i transfers, så den del er ikke interessant. Farzam breaker transfernyheder lige før de sker. Klubben vil gerne have at en spiller som Badji eller Gyamfi fx ikke taler med pressen i løbet af ugen.

Bestyrelsesformanden går på hos Sture og forklarer at det da var helt ok han var pinlig / latterlig i sin reaktion mod FCM-rådmanden, og at der nærmest ikke var nogen grund til at spørge ind til det. Sture gav ham ret.

Nedenfor kører jeg ud af en tangent:

Jeg skal ikke gøre mig klog på journalistik og den branche, men Stiften har tre mand på Sporten, reelt AGF, og 1 på rådhuset. Det siger noget om, både at man har fundet et vindende koncept, rent journalistisk, og i sandhed også om, hvor betalingsvilligheden ligger hos abonnementerne.

Jeg har som tidligere nævnt ingen interesse i århus-stof som lokalnet, der læser jeg Hvidovre Avis. Men jeg har AGF-abonnement på Stiften, fordi jeg gerne vil læse artiklerne og støtte en gratis podcast der giver mig værdi.

Det Hvide Snit er et biprodukt af intens dækning af AGF. Hvid Røg er - for mig - et projekt hvor man er fede med de fede og taler løst og fast om klubben, fans osv. Sture er glimrende og Jø'en er da en sjov fyr man ikke kan undgå at synes om. Men er det 'fortjent' at de får de gode interviews med klubbens repræsentanter? Er de dagligt til stede? Jeg tror svaret er nej. Til genglæd har de - finansieret af Jyllands-Posten - skabt et hyggeligt miljø folk ønsker at lytte til og hvor AGF ønsker at deltage. Det kan jeg både blive irriteret over, og slet ikke, fordi det er godt gået af de to herrer. Og løsningen er løsningen, ikke hvor meget ground work der går i det. Men på længere sigt vil jeg hellere støtte det gode fundament.
Det er godt skrevet, og jeg er helt enig. Lytter gerne til Hvid Røg og kan godt lide Sture og Jøden, men jeg forstår, hvis Jyllands-Posten ikke kan lægge navn til et produkt, som reelt bliver brugt som en kanal af AGF's kommunikationsafdeling. Jeg har stor respekt for Lars Fournais og AGF's ledelse, men det er også for AGF's bedste, at vi har brug for en kritisk presse. Reaktionen på rådmandens stunt ved guldfejringen var helt ude af proportioner, og det havde klædt en kritisk journalist at gå lidt til bestyrelsesformanden i det interview, der begyndte med, at formanden havde gaver med (den nye spillertrøje) til de to værter.

Latest posts

Back