New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

  • Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 128K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Jeg synes heller ikke der er nogen grund til at nedgøre PCs arbejde. Langt bedre end Jens Andersson før ham, synes jeg, selvom Khodzhanijazov da var et underholdende indslag. PC virkede/virker dog ikke til at have verdens største netværk. Der var dog flere spillere i Randers vi godt kunne bruge og så var det smart at kende lønforhold og evt. klausuler, som spillerne måtte have. PC opfandt i øvrigt Kamil Grabara til dansk fodbold i det samme vindue i vinteren 2019.

Derudover var det PC, som tog den hårde tørn med at gøre alle kontrakter præstationsbaserede. Dog nok JNs opfindelse.

Niklas Bakmann og Josip Elez var fremragende hentet af Jens Anderson.
 
Jeg synes heller ikke der er nogen grund til at nedgøre PCs arbejde. Langt bedre end Jens Andersson før ham, synes jeg, selvom Khodzhanijazov da var et underholdende indslag.
Jeg synes ikke rigtigt, at Andersson har sat samme langsigtede aftryk på AGF, men det skal ikke nødvendigvis ses som en kritik.

I modsætning til flere af hans efterfølgere så kom Andersson til en klub stort set uden en eksisterende stamme og stort set uden talenter at sluse ind. Så skal en sportschef altså på en ekstraordinært stor opgave med at sætte en hel førsteholdstrup sammen med nye spillere udefra - og i Anderssons tilfælde skulle det endda ske, i hvert fald i sammenligning med i dag, stort set uden penge at hente ind for. Eddermame lidt af en uriaspost at blive sat på.
 
Niklas Bakmann og Josip Elez var fremragende hentet af Jens Anderson.
Jo jo, og han hentede også Duncan tilbage og gjorde vel hvad han kunne med det daværende spillerbudget. Elez endte med at blive en god spiller i 2. halvsæson af lejemålet, men Anderson præsterede ikke at få en kontrakt i hus. Det skal også med, når han roses for Elez. Jeg kunne også godt lide spillere som Dino, Bjarnason, Yasin, Lopez, Cavric, Nordstrand, Sverrisson, Ikonomidis og på sin vis også Khodzhaniazov på den lidt medlidenhedsfulde måde. De rykkede os bare ikke rigtig i forhold til det budget vi trods alt havde, sammenlignet med midterklubberne.

Men det var en god beslutning, da PC kom ind og bekendtgjorde, at man ville satse mere på en dansk stamme af spillere.
 
Niklas Bakmann og Josip Elez var fremragende hentet af Jens Anderson.
Jens Stage og Mustapha Bundu gjorde også deres for klubben, ikke mindst i forhold til at hæve barren for spillersalg.

Måske var det spredehagl - og måske var de pågældende (apropos diskussionen) andres opfindelse, som Andersson bare fik lukket fordi det alligevel kostede så lidt - men nogle af lottekuponerne gav trods alt gevinst. Respekt for den del. Og så ville det i øvrigt ikke virke helt så eksotisk at hente en uzbekisk forsvarer til Superligaen i dag, som det gjorde dengang.
 
Jo jo, og han hentede også Duncan tilbage og gjorde vel hvad han kunne med det daværende spillerbudget. Elez endte med at blive en god spiller i 2. halvsæson af lejemålet, men Anderson præsterede ikke at få en kontrakt i hus. Det skal også med, når han roses for Elez. Jeg kunne også godt lide spillere som Dino, Bjarnason, Yasin, Lopez, Cavric, Nordstrand, Sverrisson, Ikonomidis og på sin vis også Khodzhaniazov på den lidt medlidenhedsfulde måde. De rykkede os bare ikke rigtig i forhold til det budget vi trods alt havde, sammenlignet med midterklubberne.

Men det var en god beslutning, da PC kom ind og bekendtgjorde, at man ville satse mere på en dansk stamme af spillere.
Cavric var spændende, men åbenbart også en røv.

Og så var der Thomas Uha/Aho, der var et broget bekendtskab

Og alligevel har begge klubber angiveligt sagt nej til +100 mio. for dem.

Helt enig vi ikke skal være bange for at give Bogere en større rolle. Nu har han fået ca. en halvsæson og alle rapporter siger enslydende, han elsker livet i Århus og arbejder stenhårdt til træning.
Det samme gælder Hamza. Følger man dem på Insta, kan man se, de ligner to unge mænd, der har fået adgang til slikbutikken.
Det er absolut interessant. Bogere får ros for placeringsevne og spilforståelse. Tchamche har fede forudsætninger, men også store mangler. Det giver mening at tage en af dem mere med. Brøndby kørte foråret med Ambæk og det har givet gjort ham meget mere værd, mens det også kostede træneren jobbet.

Hvis man forsøger med Serra og Bogere og Serra bliver skadet i starten af september ... Det er her balancen mellem forudsætning for sportslige resultater kollider med talentudvikling. Måske er løsningen at udleje Tchamche og have Serra + Bogere som backup for en god angriber. Så har man Serra hvis det brænder sammen (så længe hans tvivlsomme fysik holder), men kan køre med Bogere som indskifter til 'daglig'. Det er en dyr løsning, men Serra virker til at være ok med at hive lønnen hjem.
 
Den eneste sportschef vi ikke er lykkedes med de sidste 10 år må være Haysen, som jo røg ud igen, inden han var startet.

Udover det så har vi i CV, en sportschef som nu har 11 danmark mesterskaber i bæltet og 4 pokal titler, sålænge han er fit, får vi svært herinde ved at påstå han er uegnet til sit job. Han har været direktør i godt 20 år (startede i 2006), dvs. ca. hvert andet år skaffer han et mesterskab.

Så vi kan godt begynde at glæde os, der bør snart være guld igen til os. :)
 
Og så var der Thomas Uha/Aho, der var et broget bekendtskab
Vi er i et andet årti her. Tuomas Aho blev hentet af bestyrelsen efter en prøvetræning i 2004 på samme tid, som vi købte Grahn. Han var et flop og spillede blot 18 kampe på halvanden sæson.

Måske der tænkes på Thomas Juel-Nielsen, vikaren, der i et par måneders nedrykningsspil så ud til at være et scoop, hvorefter han mere eller mindre forsvandt fra landkortet gennem nogle ret vilde klubskifter.
 
Vi er i et andet årti her. Tuomas Aho blev hentet af bestyrelsen efter en prøvetræning i 2004 på samme tid, som vi købte Grahn. Han var et flop og spillede blot 18 kampe på halvanden sæson.

Måske der tænkes på Thomas Juel-Nielsen, vikaren, der i et par måneders nedrykningsspil så ud til at være et scoop, hvorefter han mere eller mindre forsvandt fra landkortet gennem nogle ret vilde klubskifter.
Jeg kan bate ikke holde styr på tiden.
 
Kan vi ikke bare blive enige om at PC var absolut dårligere og hans videre færden i Wolfsburg resulterede i 12 transfers, hvoraf 8 af dem var danskere eller tidligere fck spillere
Hvilket er en klassisk PC.
Hos os hentede han spillere han kendte fra Randers
I FCK hentede hentede han spillede han kendte fra os
osv

Klassisk træk fra serie fodbolden
 

Latest posts

Back
Top