Dér, lige dér hopper kæden af for mig.
Måske er det fordi jeg er i stand til at mene to modsatrettede ting samtidig og af hele mit hjerte (jeg er både for dødsstraf til pædofile og imod dødsstraf i almindelighed, afhængig af, hvornår du spørger, hvordan du spørger og hvor meget i mine følelsers vold jeg er i det øjeblik), at jeg godt kan rumme, at Beijmo af et oprigtigt hjerte elsker Århus og AGF OG samtidig godt kan indse, at det bedste for hans karriere er at skifte til FCK.
Jeg er helt enig. Jeg kan sagtens købe ind på, at Beijmo oprigtigt elsker Århus og AGF, men samtidig tager et
rationelt valg om, at FCK er det rette skifte for ham. Men et så passioneret menneske, nærer ikke så passionerede følelser for en klub, for derefter at tage et rationelt valg om at skifte til en kæmpe rival
i løbet af 2-3 dage.
Jeg anser det for helt usandsynligt, at man kan elske en klub og dens fans så højt og så passioneret, som Beijmo giver udtryk for, og så beslutte at skifte til en ærkerival (ja, det er FCK blevet) efter kun 2-3 dages overvejelse og forhandling. Især ikke, når man samtidig har tømmermænd, også lige skal forhandle de personlige vilkår på plads og iøvrigt har alle muligheder for at afvente og se, hvad der ruller ind af tilbud fra alle mulige andre klubber.
Derfor tror jeg ikke på, at Beijmo både kan elske AGF og samtidig ikke have forhandlet med FCK, mens han gav udtryk for, hvor meget han elskede klubben, byen og fansene. En af delene er løgn.
Jeg kan også sige det på en anden måde. Man forlader ikke sin elskede for hendes rigere veninde, uden at overveje det grundigt. Uanset, hvor attraktiv veninden er. For man ved, at det vil såre ens elskede. Ellers elsker man slet ikke sin elskede.
Har Beijmo alligevel kun været i dialog med FCK i 2-3 dage, så er det nærmest endnu mere mangel på format. Det grænser jo til mangel på empati.
Jeg tror, Beijmo oprigtigt elsker AGF. Jeg tror, Beijmo har været i dialog med FCK fra umiddelbart efter sejren på Brøndby stadion, hvor mesterskabet kom i hus.
Nu ser vi, hvad der sker, og så tager jeg personligt stilling til, hvor Beijmo skal registreres i kataloget over AGFs spillere: legende, vigtig, falden engel. Vi får at se.
Jeg har placeret ham. Han er en dygtig fodboldspiller, som var en stor del af mesterskabet. Han er også en lejesoldat, som jeg aldrig kommer til at hylde. Han er en tilfældig fodboldspiller, ikke andet. Og tilfældige fodboldsspillere trækker jeg helt generelt på skulderen af.