Vores trup er ikke til at spille fire i backkæden. Det kræver en mand mere fremme i banen. Hvem er det?
Lad os sige, at Emmery kommer ind i stedet for Carstensen. Vi går over i 4-3-3, Emmery går på kant med Links bag sig. Det hæmmer Links, fordi han skal fokusere mere på det defensive, og fordi han spiller som regulær back. En rolle Links aldrig har fungeret i. Samtidig skal Kahl spille regulær cb, en uvant rolle for ham. Det er to spillere ude af position i bagkæden ved en indskiftning.
På midtbanen rykker Arnstad ned centralt til Poulsen og Yakob. Bech og Emmery tager kanterne.
10 minutter efter går både Poulsen og Yakob ud. Solbakken kommer ind sammen med Tchamche. Vi kunne have Jørgensen ind i stedet for sidstnævnte ind, men udfordringen er de samme. Arnstad skal spille central midt, og vi løber tør for spillere, der kan spille enten en almindelig 10er eller en central midt.
Resultatet er, at vi ender med at have fire angribere/kanter på banen, en central midtbane med Arnstad samt Links og Kahl ude af position.
Det kan måske fungere. Men jeg synes ikke, det er så oplagt, som det gøres til. I den forbindelse minder jeg om, at den anvendte variant selvfølgelig spiller Emmery og Links ude af position, men at den manøvre faktisk har skaffet point i mindst to kampe.
Vi har i min optin for få centrale midtbanespillere til at bruge tre af gangen.