New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
- Jeg ved ikke, hvad der skal ske senere hen. Jeg har ikke snakket med dem (AGF, red.), så jeg kan ikke sige noget om, hvor de står. Men jeg tror, vi er okay og at alt er cool, siger Richmond Gyamfi til Campo.

- Lige nu, så har jeg ikke nogen kommunikation med dem (AGF, red.). Jeg tror, at de gerne vil have, at jeg holder fokus her, og efter sæsonen må vi se, hvad vi så skal gøre.

- Måske holder de øje på afstand, jeg ved det ikke.

- Han sagde bare: "fortsæt med at skubbe på, fortsæt med at arbejde hårdt, og så skal alt nok blive fint."

- Det var en god besked for mig, og det giver mig også motivation, siger Gyamfi.

Nu skal man jo passe på med at tolke sine egne "arbejdsskader" ind i noget andre mennesker siger. Men, Gyamfi lyder præcis som rigtig mange af mine unge mænd i gymnasiet. Man kan have forklaret dem ret tydeligt hvad de skal, hvordan de skal gøre det og ikke mindst 'planen', men 5 minutter senere så har de glemt alt om hvad man sagde til dem og det der med at se på et arbejdsark eller et program, ja det bruger de ikke lige :) Sorry Gyamfi, jeg ved godt det ikke er fair.

Nu skal man jo passe på med at tolke sine egne "arbejdsskader" ind i noget andre mennesker siger. Men, Gyamfi lyder præcis som rigtig mange af mine unge mænd i gymnasiet. Man kan have forklaret dem ret tydeligt hvad de skal, hvordan de skal gøre det og ikke mindst 'planen', men 5 minutter senere så har de glemt alt om hvad man sagde til dem og det der med at se på et arbejdsark eller et program, ja det bruger de ikke lige :) Sorry Gyamfi, jeg ved godt det ikke er fair.

Alligevel bliver de unge mænd i gymnasiet oftest til noget, når de er modnet.

Jeg synes under alle omstændigheder at vi skal have hentet en erstatning for Dalsgaard til HCB. Denne kan så konkurrere med Mølgaard.

Om forlængelsen af Beijmo så er meget vigtig, afhænger af vurderingerne af Carstensen (niveau vs. pris?) og Jacob Andersens udsigt til at få et gennembrud.

Men Beijmos evt. ambition er vel at komme til en større klub end AGF og der skal han heller ikke forvente at komme til at spille uden konkurrence. Jeg ser faktisk gerne at vi har to stærke spillere til den wingback-plads. Så må de skiftes til at få 60 og 30 minutter i kampene. Det samme skal vi have i venstresiden og det må gerne adresseres allerede i det kommende vindue. Det er pladser, hvor det virkelig kan give noget at komme med ny energi i slutningen af kampene. Håbet er jo også at vi får en hel masse ekstra kampe i efteråret.

Men generelt skal CV starte det kommende vindue med at få styr på forlængelserne. Hansen og Mortensen kan nok godt vente til sidst på sæsonen, men Kahl, NP og Beijmo skal der helst være en afklaring på nu og så er det jo godt at høre, at CV er gået i gang med snakkene. Carstensen og Jørgensen er der vel en aftale med omkring en pris for frikøb og ret beset kan man vel også give det nogle måneder i foråret, før man beslutter sig endeligt om dem. Carstensen har vist sig bedst frem, men Jørgensen er vel pt. i mindre konkurrence i forhold til at kunne være en af to spillere til pladsen som højre 10'er. Hvis Beijmo og Andersen er her i næste sæson, er vores penge måske bedre brugt på en anden end Carstensen. Kommer vi i Europa (bedre end ECL-kval), så kunne jeg dog sagtens se behovet for alle tre, især fordi Beijmo er så anvendelig mange steder på banen.
Lad os for det første håbe at Callø kommer stærkt tilbage, men det er nok i højere grad AJ's plads han skal tage. JEg er enig i at en profil i stedet for Dalsgaard vil være rigtig godt. Men det bliver nok først til sommer, hvor Dalsgaard så smutter.

Jeg tror ikke på Jørgensen. Han skal næsten være gratis før jeg tror de overvejer det. Han er bag Tchamche i køen allerede så det taler ikke positivt for ham. JEg har heller ikke rigtig set noget, hvor jeg tænker at der skal bruges transferkroner på ham. Men ok, koster han 2 mio. kr. så er det nok OK for en trupspiller. Jeg vil også virkelig gerne have forlænget med Beijmo, Kahl og NP. Beijmo fordi han er Beijmo, NP fordi han er vores klart bedste 6'er og KAhl fordi det vil give noget kontinuitet, og han vil være en god trupspiller hvis vi vælger at opgradere.

Mon ikke vi skal regne med en forlængelse af Hansens kontrakt?

– Jeg føler mig godt tilpas. Kroppen har det fint, ingen skavanker, og jeg er ikke en af dem, der er inde ved fysserne, fortæller Hansen, da vi møder ham efter endt træning på Fredensvang.

– Jeg laver mine ting i styrkeprogrammet, så fysikken er intakt og for mit vedkommende går det ikke nedad. Den skal bare holdes, der hvor den har været de seneste år. Det er dejligt at have den følelse, at jeg ikke hele tiden kæmper med noget, fortæller den erfarne målmand, som kun af og til ses trække sig fra noget, når man observerer træningerne på Fredensvang.
– Det seneste halvandet års tid er vi begyndt at bruge vores sauna rigtig meget derhjemme. Jeg er blevet helt vild med det. Det giver noget til søvnen og restitutionen. Vi har købt et rigtigt koldtvandsbassin og installeret det, så det føler jeg giver nogle procenter. På det sundhedsmæssige plan er der lavet masser af studier, der viser, at det mindsker risikoen for hjerteproblemer og den slags, så det er noget, jeg gør rigtig meget, fortæller målmanden, som har stået alle kampe bortset fra 1. spillerunde i indeværende sæson for AGF.
– Der er ikke nogen snakke i gang endnu. Jeg forventer, at det bliver helt low key lige med min situation. De seneste år har vi taget det stille og roligt. Jeg vidste ikke, hvad der skulle ske den sommer, hvor Bailey var inde og spille, og jeg var lidt ude, men i marts forlængede jeg med klubben, så jeg er meget afslappet med det. Jeg tænker, det bliver mere aktuelt, når vi kommer ind i det nye år i forhold til, hvad der skal ske i næste sæson, så mon ikke jeg skal op og have nogle snakke med CV omkring situationen til den tid

Status med JP:

Om den seneste kamp:

– Vi har snakket kampen igennem og set video med fokus på deres mål, som kommer efter omstillinger alle tre. Vi bruger landskampspauserne på at kigge meget på data, og de parametre, vi måler på, viser, at vi har toppræsteret, og vi ligger i top to på samtlige parametre. Der er Sønderjyske-kampen en outlier rent defensivt. De bryder vores baglinje 74 gange. Mod FCM skete det kun 27 gange. Det siger noget om, at vi leverer på et for dårligt niveau i omstillingsfaserne, og det skal vi selvfølgelig arbejde på at ændre, fortæller cheftræneren.

Jeg elsker alt ved det interview! JP er vinder til benet, uden at være brutal eller træls med det.
At han så oven i købet analyserer i bund og tæller gennembrud af egen defensiv linje, er simpelthen fabelagtigt fedt.
Lad mig gætte på, at han har folk til at sidde og tælle. Men ja, jeg gætter på at han arbejder på et lidt andet (fodbold)detalje-niveau, end Erik Rasmussen gjorde i sin sidste sæson...

Last edited:
Jeg synes 2. Halvleg imod SjE var en bovlam trænerpræstation. Han udskiftede alt for sent, hvilket jeg også synes var gældende i Herning.
Jeg forstår hvad du mener. Udfordringen, som jeg ser det, er bare at holdet blev mærkbart dårligere når han skiftede spillere ind. Så det var sikkert en kalkule af hvor meget starterne kunne tabe af niveau, før det var bedre at skifte friske kræfter ind.

Jeg forstår hvad du mener. Udfordringen, som jeg ser det, er bare at holdet blev mærkbart dårligere når han skiftede spillere ind. Så det vsr dikkert en kalkule af hvor meget dtsrterne kunne tabe af niveau, før det var bedre at skifte friske kræfter ind.
Det var også lidt selvforskyldt da han rykker links til højre, hvor han er markant dårligere, og emmery som wingback når han ikke kan forsvare. Han kunne have spillet 4 i bagkæden da han skiftede Carstensen ud og spillet folk på deres bedste pladser.

Det var også lidt selvforskyldt da han rykker links til højre, hvor han er markant dårligere, og emmery som wingback når han ikke kan forsvare. Han kunne have spillet 4 i bagkæden da han skiftede Carstensen ud og spillet folk på deres bedste pladser.

Vores trup er ikke til at spille fire i backkæden. Det kræver en mand mere fremme i banen. Hvem er det?

Lad os sige, at Emmery kommer ind i stedet for Carstensen. Vi går over i 4-3-3, Emmery går på kant med Links bag sig. Det hæmmer Links, fordi han skal fokusere mere på det defensive, og fordi han spiller som regulær back. En rolle Links aldrig har fungeret i. Samtidig skal Kahl spille regulær cb, en uvant rolle for ham. Det er to spillere ude af position i bagkæden ved en indskiftning.

På midtbanen rykker Arnstad ned centralt til Poulsen og Yakob. Bech og Emmery tager kanterne.

10 minutter efter går både Poulsen og Yakob ud. Solbakken kommer ind sammen med Tchamche. Vi kunne have Jørgensen ind i stedet for sidstnævnte ind, men udfordringen er de samme. Arnstad skal spille central midt, og vi løber tør for spillere, der kan spille enten en almindelig 10er eller en central midt.

Resultatet er, at vi ender med at have fire angribere/kanter på banen, en central midtbane med Arnstad samt Links og Kahl ude af position.

Det kan måske fungere. Men jeg synes ikke, det er så oplagt, som det gøres til. I den forbindelse minder jeg om, at den anvendte variant selvfølgelig spiller Emmery og Links ude af position, men at den manøvre faktisk har skaffet point i mindst to kampe.

Vi har i min optin for få centrale midtbanespillere til at bruge tre af gangen.

Vores trup er ikke til at spille fire i backkæden. Det kræver en mand mere fremme i banen. Hvem er det?

Lad os sige, at Emmery kommer ind i stedet for Carstensen. Vi går over i 4-3-3, Emmery går på kant med Links bag sig. Det hæmmer Links, fordi han skal fokusere mere på det defensive, og fordi han spiller som regulær back. En rolle Links aldrig har fungeret i. Samtidig skal Kahl spille regulær cb, en uvant rolle for ham. Det er to spillere ude af position i bagkæden ved en indskiftning.

På midtbanen rykker Arnstad ned centralt til Poulsen og Yakob. Bech og Emmery tager kanterne.

10 minutter efter går både Poulsen og Yakob ud. Solbakken kommer ind sammen med Tchamche. Vi kunne have Jørgensen ind i stedet for sidstnævnte ind, men udfordringen er de samme. Arnstad skal spille central midt, og vi løber tør for spillere, der kan spille enten en almindelig 10er eller en central midt.

Resultatet er, at vi ender med at have fire angribere/kanter på banen, en central midtbane med Arnstad samt Links og Kahl ude af position.

Det kan måske fungere. Men jeg synes ikke, det er så oplagt, som det gøres til. I den forbindelse minder jeg om, at den anvendte variant selvfølgelig spiller Emmery og Links ude af position, men at den manøvre faktisk har skaffet point i mindst to kampe.

Vi har i min optin for få centrale midtbanespillere til at bruge tre af gangen.
Vores idealopstilling er altså meget tæt på 4-3-3, når vi har bolden. Links ligger som angriber, Arnstad falder ned på midten, Kahl tager venstre back, hvor hele forsvaret rykker til venstre, når Links lægger sig i forreste kæde… derfor er det også lidt fjollet at diskutere 4-3-3 eller 3-4-3, fordi spillerne ikke er og ikke skal være låste til en position

Vores idealopstilling er altså meget tæt på 4-3-3, når vi har bolden. Links ligger som angriber, Arnstad falder ned på midten, Kahl tager venstre back, hvor hele forsvaret rykker til venstre, når Links lægger sig i forreste kæde… derfor er det også lidt fjollet at diskutere 4-3-3 eller 3-4-3, fordi spillerne ikke er og ikke skal være låste til en position

Det har du sikkert ret i. Men vores udgangspunkt er 3-4-3. Jeg synes heller ikke, fokus bør være så meget på talkombinationer.

Men jeg svarede på en kritik af, at JP mod Sønderjyske ikke skiftede system med sine indskiftninger. Og det handler også om, hvilke spillere, han sætter på banen - her er det helt centrale, at JP ikke har nok centrale midtbanespillere i truppen til at han - min optik - kan skifte til en 4-back kæde permanent i kampen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back