New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Undskyld, hvad er det lige, der foregår her? Jeg har på grund af alt for meget arbejde været væk en rum tid fra dette herlige sted, der er Danmarks absolut bedste fodbolddebatforum. Samt ikke mindst både sagligt og respektfuldt.

Nu er der pludselig gået Mudderkastning ApS i en del af trådene på trods af, at vi ikke har klaret os bedre i ualmindelige tider.

Måske er der tale om erindringsforskydelse, men jeg synes godt nok, at kammertonen er ude af stemning.

Undskyld, hvad er det lige, der foregår her? Jeg har på grund af alt for meget arbejde været væk en rum tid fra dette herlige sted, der er Danmarks absolut bedste fodbolddebatforum. Samt ikke mindst både sagligt og respektfuldt.

Nu er der pludselig gået Mudderkastning ApS i en del af trådene på trods af, at vi ikke har klaret os bedre i ualmindelige tider.

Måske er der tale om erindringsforskydelse, men jeg synes godt nok, at kammertonen er ude af stemning.

Siden jeg sidst var logget ind
, har der været 141 indlæg og var nysgerrig for at se, hvad der var sket men jeg må sige, jeg ikke kan se nogen mudderkastning eller dårlig stemning.

Fra Transfermarkt så er trupstørrelses fordelingen

HOLDTRUPSTØRRELSE
Vejle Boldklub32
FC Midtjylland28
Silkeborg28
FC København27
FC Fredercia27
FC Nordsjælland26
Odensen Boldklub26
Randers25
Sønderjyske FC25
Brøndby IF24
AGF24
Viborg24

Så vi ligger i den lave ende af størrelsen på 1 første holdstrup. (Det er uden Camara, som jeg på en eller anden måe forventer er en del af 1.holdet i foråret)

Spørgsmålet er om man har gjort plads til et par Cambio spillere, eller at der kan købe 1-2 spillere i vinter. Derudover så er der lidt en skæv fordeling i forhold til rene 9ere (4 (3,5 alt efter Tchambe). Så et salg af en af dem, og så en ny central midtbanespiller. For det er klart der jeg ser vores største svaghed på bredden.

I øvrigt, læg mærke til at Brøndby har samme antal 1.holdsspillere, men ingen snakker om smal trup ved dem.
Kristjansson er til gengæld med og spiller jo heller ikke en reel rolle endnu selvom han er blevet skiftet ind en enkelt gang. Brøndby har en Mathias Jensen der måske er sammenlignelig. Spørgsmålet er også hvor mange der er med af den slags spillere i de forskellige trupper, hvis man for alvor skal sammenligne, men selvfølgelig er der brugt en del mere på truppen i Brøndby end i AGF og det må jo kunne ses på bredden. Det lyder rimeligt at der kan være plads til et par spillere fra El Cambio i truppen, der er et par spillere der vist når den rette alder til vinter, men jeg forestiller mig at de også lige starter på U19. Det bliver så også spændende hvordan man forholder sig til truppen ift hvor man ligger i tabellen og om man måske tilfører en i toppen uden at der nødvendigvis skal en anden ud. Hvis ikke man tror på Badji eller Serra ville det være rigtig fint med den angriber der kan tage over fra Paddy næste sæson, så han kan spilles ind og måske også gøre en forskel i foråret.

Siden jeg sidst var logget ind
, har der været 141 indlæg og var nysgerrig for at se, hvad der var sket men jeg må sige, jeg ikke kan se nogen mudderkastning eller dårlig stemning.
Det ligger sikkert lidt længere tilbage så. Læste bare en masse knotne indlæg, da jeg loggede på for et par uger siden efter en længere pause.

Pro tip:

Log på hver dag og flere gange, så undgår du det 😉
Har bevidst holdt mig væk i en rum tid på grund af 60 timers arbejdsuger, da jeg ved, at GF-Forum er alt eller intet for mig. Som sådan.

Da jeg så tog mig tid til det meste af de seneste 14 dages debat igennem, synes jeg, der var en del uhøvisk tale så at sige. Men forhåbentlig er det bare en tilfældighed.

Hvor vil jeg gerne se, Callø og Gyamfi få en ærlig chance. Callø har i hvert fald nu i 2 klubber vist, han er god nok til til den bedre halvdel af 1. Division, så der må simpelthen være noget potentiale at udvikle. Gyamfi ligner en, som måske endelig er ved at fatte, spilletid ikke bare gives, fordi nogen synes, han har et voldsomt potentiale.

Hvor vil jeg gerne se, Callø og Gyamfi få en ærlig chance. Callø har i hvert fald nu i 2 klubber vist, han er god nok til til den bedre halvdel af 1. Division, så der må simpelthen være noget potentiale at udvikle. Gyamfi ligner en, som måske endelig er ved at fatte, spilletid ikke bare gives, fordi nogen synes, han har et voldsomt potentiale.
Det er klubber der formentlig ikke har råd til at købe dem, så de vender tilbage efter sæsonen om ikke andet og skal da nok ses an inden der eventuelt kommer udlejning igen eller salg. Calløs position(er) kræver lidt erfaring - det er nemmere at være fx Emmery og lave en dårlig dribling selvom det kan forspilde en stor chance - så forhåbentlig er de her sæsoner i førstedivision det der skal til. Med hensyn til Gyamfi kan det godt være det er noget med hans indstilling og hvis den kommer på plads nu vil han måske også være klar til at tage næste skridt. Potentialet må vel være ‘voldsomt,’ man har sjældent hørt en spiller AGF har fundet få den slags superlativer med sig. Det kunne være rigtig godt til næste sæson hvis det lykkes med de to og umiddelbart opløftende som det går lige nu.

Ift. Callø, så er de i Stiftens DHS ret fortrøstningsfulde på Calløs vegne. De mener, han er den af de unge med størst potentiale for at nå langt, og de spår, at han er starter/rotationsspiller i AGF næste sæson. De ser primært udlejningen som et udtryk for, at AGF har prioriteret spilletid til Callø over spilletid til JJA.

Jeg tror generelt ret meget på DHS i sådanne meldinger. De færdes i klubben på daglig basis og har givetvis alle mulige snakke med trænere med videre til baggrund, som kvalificerer deres vurderinger.

Ift. Gyamfi er det jo forrygende. Hvem ved, måske har vi allerede Arnstads afløser i truppen. I sp fald stemmer jeg for en helgenkåring af SIB😆

Ift. Callø, så er de i Stiftens DHS ret fortrøstningsfulde på Calløs vegne. De mener, han er den af de unge med størst potentiale for at nå langt, og de spår, at han er starter/rotationsspiller i AGF næste sæson. De ser primært udlejningen som et udtryk for, at AGF har prioriteret spilletid til Callø over spilletid til JJA.

Jeg tror generelt ret meget på DHS i sådanne meldinger. De færdes i klubben på daglig basis og har givetvis alle mulige snakke med trænere med videre til baggrund, som kvalificerer deres vurderinger.

Ift. Gyamfi er det jo forrygende. Hvem ved, måske har vi allerede Arnstads afløser i truppen. I sp fald stemmer jeg for en helgenkåring af SIB😆

Jo jo, men det var også Mathias, der mente at Jani Serra nok skulle blive rigtig god......

Jo jo, men det var også Mathias, der mente at Jani Serra nok skulle blive rigtig god......

De kan naturligvis tage fejl. Jeg tror dog, deres vurderinger også bygger på det, de hører i klubben, og derfor tager jeg dem betydeligt mere alvorligt en one liners på AGF-forum.dk.

Iøvrigt tror jeg, der var flere, der troede på, at Janni Serra nok skulle blive god. F.eks. en sportsdirektør i AGF og en træner med indgående kendskab til tysk fodbold. Desuden har Serra jo fine meritter. Så måske var den (fejl)analyse ikke så meget i skoven alligevel.

Ikke en artikel, men seneste udgave af Lyden AGF har besøg af Rune Lykkeberg, chefredaktør på Information - og overordentlig lidenskabelig GF'er.

Det er værd at høre af mange grunde. Altid spændende at høre mennesker vise andre sider af sig selv, end dem de ellers er kendt for. Den intellektuelle humanist par excellence er til fansange, Polle, Pyro, Tøffe og Stampe. Det kunne man givetvis spinde en længere både psykologisk og kulturhistorisk ende over, men det vil jeg undlade og blot anbefale at høre den selv.

(den er der vist ikke endnu, altså på hjemmesiden, men den kan høres i podcast-apps)

/W

Last edited:
Ikke en artikel, men seneste udgave af Lyden AGF har besøg af Rune Lykkeberg, chefredaktør på Information - og overordentlig lidenskabelig GF'er.

Det er værd at høre af mange grunde. Altid spændende at høre mennesker vise andre sider af sig selv, end dem de ellers er kendt for. Den intellektuelle humanist par excellence er til fansange, Polle, Pyro, Tøffe og Stampe. Det kunne man givetvis spinde en længere både psykologisk og kulturhistorisk ende over, men det vil jeg undlade og blot anbefale at høre den selv.

(den er der vist ikke endnu, altså på hjemmesiden, men den kan høres i podcast-apps)

/W
Det er lidt sjovt at høre et par lokale podcast-boys (som gør det pissegodt, og ofte har virkelig spændende gæster) overfor det filosofiske og retoriske powerhouse der er Lykkeberg.

Jeg kan ikke komme i tanke om andre der på den måde kan synge et heltekvad om Nikolaj Poulsen og både lyde prollet og dybt intellektuel.

Jeg elsker at høre på Lykkeberg og jeg elsker meget højt at høre ham tale om GF og Aarhus.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back