New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Eller også er det blot endnu et i en lang række af eksempler af smag og behag. 💁🏼‍♂️
Beklager, men at smide Vallys på sådan en liste er altså ikke et spørgsmål om smag og behag. Det svarer lidt til at sætte Madonna på listen over de hotteste popstjerner i 2025 - storheden er blot et minde og ingen af dem er til at genkende;)

Beklager, men at smide Vallys på sådan en liste er altså ikke et spørgsmål om smag og behag. Det svarer lidt til at sætte Madonna på listen over de hotteste popstjerner i 2025 - storheden er blot et minde og ingen af dem er til at genkende;)
Jeg vil hellere have en spiller, der har bevist sig over tid end en spiller, der blomstrer et efterår.

Hvis præmissen er, hvem der har været bedst i efteråret, er det en helt anden snak, og i så fald har Bech præsteret bedre end Vallys, ja.

Ikke at Maradona from beyond the grave ville være uinteressant. Så vil jeg lade andre bedømme, om den berømte hånd i så fald ville dukke op fra kælderen eller første sal 😉

Jeg vil hellere have en spiller, der har bevist sig over tid end en spiller, der blomstrer et efterår.

Hvis præmissen er, hvem der har været bedst i efteråret, er det en helt anden snak, og i så fald har Bech præsteret bedre end Vallys, ja.

Ikke at Maradona from beyond the grave ville være uinteressant. Så vil jeg lade andre bedømme, om den berømte hånd i så fald ville dukke op fra kælderen eller første sal 😉
Madonna - ikke Maradona ;)

Last edited:

Afstemningen om de 5 bedste spillere var baseret på efteråret. Billing f.eks har jo ikke kunne præstere i forårssæsonen.

Nu ser jeg ikke alle kampe, men jeg kan da forsøge at nævne 25+ spillere, jeg umidelbart synes bedre om:

Hvis præmissen er, hvem der har været bedst i efteråret, er det en helt anden snak

Men det ER præmissen. Jeg er heller ikke sikker på, Bech er i top 25 over de bedste superligaspillere men jeg kan ikke finde 25 spillere, som har været bedre end ham i efteråret og det er sagt uden hvide briller.

Men det ER præmissen. Jeg er heller ikke sikker på, Bech er i top 25 over de bedste superligaspillere men jeg kan ikke finde 25 spillere, som har været bedre end ham i efteråret og det er sagt uden hvide briller.
I Tipsbladets artikler står der ikke, at det er baseret på efteråret. De har også tidligere rangeret Cornelius højt, selv om han konstant var skadet. @Thomas K

1000003439.webp

De har netop lagt "bedste trænere" online, og til min store overraskelse er det ikke Neestrup, der er nummer et. Faktisk er han end ikke i top 3. Netop det faktum peger dog ind i, at I har en pointe vedrørende efteråret. De skriver det bare ikke, og der er også hentydninger til en generel vurdering.

Så mangler de sportsdirektørerne, hvor CV med garanti vil optræde, samt "bedste stadion". Lad os se, om Silkeborg kommer på listen. 😜

Det kunne du uden tvivl når du har Valleys foran Bech. Jeg kender ingen Brøndby fans som er enige i det statement.

For blot at tage en af dem..
Som jeg har givet udtryk for før, ser jeg tydelige tendenser til at overvurdere egne spillere, når det går godt, og jeg kan tilføje undervurdering, når det går skidt. Det er jeg også selv skyldig i, men øver mig i at lade være.

Tilhængere af Brøndby slår mig som en gruppe, der føler sig berettiget til at ligge nummer et, fordi de er Brøndby. Jeg vil helst ikke sammenlignes med det pak 😜

I Tipsbladets artikler står der ikke, at det er baseret på efteråret. De har også tidligere rangeret Cornelius højt, selv om han konstant var skadet. @Thomas K

View attachment 5902

De har netop lagt "bedste trænere" online, og til min store overraskelse er det ikke Neestrup, der er nummer et. Faktisk er han end ikke i top 3. Netop det faktum peger dog ind i, at I har en pointe vedrørende efteråret. De skriver det bare ikke, og der er også hentydninger til en generel vurdering.

Så mangler de sportsdirektørerne, hvor CV med garanti vil optræde, samt "bedste stadion". Lad os se, om Silkeborg kommer på listen. 😜

Lidt sjovt men redaktionen har jo stemt.

Thomas Nørgaard bliver nr. 1 sikkert fordi han har ført et lille hold med op i toppen. Tullberg bliver nr. 2 sikkert fordi han har performet i Europa. JP bliver nr. 3 selvom han har et væsentlig højere pointsnit (2,22) end Tullberg (1,8) i superligaen og de er helt ens i pokalen (2,25).

Kan man slippe afsted med en kommentar om at Bech nok ville være på vippen til top-10, og derfor ikke er oplagt til top-5?

Jeg synes han er svær at vurdere, fordi han er solid på mange områder og har en fabelagtig arbejdsindsats, inkl defensivt knokleri jeg ikke tror matches af nogen anden offensivspiller i suppen. På den anden side er han ikke indlysende for god til suppen på samme måde som de 5 der er valgt.

Gift Links er mere åbenlyst for god til suppen, når han er god, end Bech er. Begge har sat et ræddi fornuftigt efterår sammen, men begge er næppe i spil til top-5.

Jeg har Tobias Bech højt på min egen hitliste, jeg ELSKER passionen og arbejdsindsatsen. Men jeg har ham ikke tæt på top-5.

Kan man slippe afsted med en kommentar om at Bech nok ville være på vippen til top-10, og derfor ikke er oplagt til top-5?

Jeg synes han er svær at vurdere, fordi han er solid på mange områder og har en fabelagtig arbejdsindsats, inkl defensivt knokleri jeg ikke tror matches af nogen anden offensivspiller i suppen. På den anden side er han ikke indlysende for god til suppen på samme måde som de 5 der er valgt.

Gift Links er mere åbenlyst for god til suppen, når han er god, end Bech er. Begge har sat et ræddi fornuftigt efterår sammen, men begge er næppe i spil til top-5.

Jeg har Tobias Bech højt på min egen hitliste, jeg ELSKER passionen og arbejdsindsatsen. Men jeg har ham ikke tæt på top-5.
Jeg skammer mig over at indrømme det, men jeg havde totalt glemt Links på min liste 🫣

Og jeg er enig i vurderingen af, at Links er mere tydelig i sit niveau og bidrag. Han er den bedste venstreback i ligaen, hvilket Tipsbladet også mener (Jeg køber ikke ideen om, at han kun kan spille wingback).

Jeg er også vild med Bech. Han er en "rigtig AGF'er".

Tobias Bech er Superligaens mest undervurderede spiller - også blandt AGF-fans. Han er nummer to på topscorerlisten, han arbejder stenhårdt, og han har en fantastisk evne til at steppe op i de vigtigste kampe og for alvor gøre ondt på modstanderen. Han var fremragende i Parken, han lavede månedens mål i Herning, og i Brøndby bidrog han både med mål og en perfekt assist. Når AGF er ubesejret på udebane i efteråret, så er en stor del af forklaringen, at Tobias Bech har scoret i seks forskellige udekampe og arbejdet hårdt i resten.

Der kan sikkert godt findes 25 bedre fodboldspillere end Tobias Bech i Superligaen. Der kan nok findes 125 bedre boldspillere. Hvis der skal laves en liste over, hvem der denne superligasæson mest har hjulpet sit hold til at vinde fodboldkampe, så er der til gengæld ikke mange navne - hvis nogen overhovedet - foran Bech.

View attachment 5902

Lige når det gælder Cornelius er der dog en undtagelse, han skal altid ligge 1’er uanset om han er ude med en korsbåndsskade, så det kan ikke bruges som en indikation på hverken det ene eller det andet.

View attachment 5902

Hvis det - som argumentet med Vallys - er baseret på tidligere tiders høje niveau, så er listen hel skær. Delaney og Wass burde i såfald være meget højt på listen.

Jeg forstod det som efterårets bedste. Eller dem der var bedst nu.

Hvis det - som argumentet med Vallys - er baseret på tidligere tiders høje niveau, så er listen hel skær. Delaney og Wass burde i såfald være meget højt på listen.

Jeg forstod det som efterårets bedste. Eller dem der var bedst nu.
Delaney er nummer to på listen over bedste centrale midtbanespillere:

Jeg tror, det handler om niveau og form. Delaney er nedadgående på niveau, mens Tobias Bechs peger opad. Den slags vurderes over tid. Det gør jeg i hvert fald. Hvis Bech fortsætter formen og måske endda øger sit niveau, ser det helt anderledes ud til sommer.

Husk også på, hvordan AGF's spillere ikke ligefrem lignede gode superligaspillere i foråret. Miljø/træner gør en stor forskel.

I sidste ende er det en arbitrær diskussion. Den slags lister er jo ikke lavet som fakta, men som noget at diskutere. Klik er klik.

Lige når det gælder Cornelius er der dog en undtagelse, han skal altid ligge 1’er uanset om han er ude med en korsbåndsskade, så det kan ikke bruges som en indikation på hverken det ene eller det andet.
Det er så langt væk hvis Cornelius er på sådan en liste.

Helt ærligt - har han scoret 5 mål og lavet 5 assist siden han kom retur i 22/23 sæsonen😳 Det er jo helt væk og principielt ikke noget en (tidligere) topklub som fck kan bruge til noget.
Jeg savner altid noget realisme omkring rådighed og evnen til at levere på banen. Dem der hele tiden sidder ude er ikke meget værd for klubben - kun en løbende udgift der betales hver måned.

Men måske listen opgøres efter potentiale i en perfekt verden uden skader🤔

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back