New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 109K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Det bliver interessant at se om AGF får en hel masse følgere fra Uganda snart - og måske endda nogle AGF+ abonnenter der vil se ham og Hamza i aktion 😃
Uganda er et fattigt land, hvor gennemsnitslønnen er ca. 2000 kr., og under 30 % af befolkningen har mulighed for at bruge nettet.

Det er så stadig på den gode side af ti mio. mennesker, så måske. De får nok ikke lov at dele login. 👀

Uganda er et fattigt land, hvor gennemsnitslønnen er ca. 2000 kr., og under 30 % af befolkningen har mulighed for at bruge nettet.

Det er så stadig på den gode side af ti mio. mennesker, så måske. De får nok ikke lov at dele login. 👀
Hehe nej, det kan være de skal lave et gratis AGF+ abonnement, men det vil selvfølgelig mest være noget Insta og den slags og mest i Kampala og andre store byer. Internetadgang er i stigning og befolkningen er ung, men det kan godt være man også skal have omtale i radioen med på oversigten… Jeg ved heller ikke om der er en stor værdi i det, men man kan jo se hvor mange følgere en spiller kan få og hvis der kommer flere der slår igennem i AGF vil nogle nok også følge klubben.

Jeg har svært ved at finde argumenter for de 5 spillere ikke skal være på listen.

Franculino er udenfor diskussion.
Simsir er assist kongen og scorer mål
Arnstad er profilen på efterårets bedste hold
Billing har domineret midtbanen fra dag 1
Elyounoussi kan nok diskuteres men han er en af få FCKer som leverer. Thomas Jørgensen kunne nok være i spil.

Men måske jeg misforstår dig og du mener placeringerne er til at lukke op og skide i?
Det er placeringerne jeg synes er helt skæve.
Hvor er Bech eksempelvis?

Last edited:
Jeg har svært ved at finde argumenter for de 5 spillere ikke skal være på listen.

Franculino er udenfor diskussion.
Simsir er assist kongen og scorer mål
Arnstad er profilen på efterårets bedste hold
Billing har domineret midtbanen fra dag 1
Elyounoussi kan nok diskuteres men han er en af få FCKer som leverer. Thomas Jørgensen kunne nok være i spil.

Men måske jeg misforstår dig og du mener placeringerne er til at lukke op og skide i?
Meget enig - så enig at jeg havde forfattet et identisk indlæg jeg droppede da jeg opdagede det her 😁 Endda ned til detaljen med Thomas Jørgensen.

Ikke i nærheden af de fem bedste spillere i ligaen i hvert fald. Top 25 med kridhvi'e briller på.
Arhh.. jeg mener ikke man behøver kridhvide briller for at placere nr. 2 på topscorerlisten i top 25 trods alt, men jeg er enig i at han ikke er i top 5.

Til gengæld mener jeg at Arnstad burde være højere end nr. 5, han har virkeligt gjort en forskel også mere end f.eks. Simsir i FCM eller Elyounoussi i FCK.

Arhh.. jeg mener ikke man behøver kridhvide briller for at placere nr. 2 på topscorerlisten i top 25 trods alt, men jeg er enig i at han ikke er i top 5.

Til gengæld mener jeg at Arnstad burde være højere end nr. 5, han har virkeligt gjort en forskel også mere end f.eks. Simsir i FCM eller Elyounoussi i FCK.
Jeg synes han gik lidt i stå i de sidste kampe, mens Simsir bare blev bedre og bedre. Men helt enig i at Elyounoussi nok primært er med grundet sit navn - satme ikke meget han har leveret i efteråret. Så ville klart erstatte ham med Nartey, som nærmest var en en-mands hær i BIFs offensiv.

Kan du nævne 25 spillere i dette efterår som har været bedre end Bech? Jeg kan ikke, heller ikke med anti-GF briller på.
Nu ser jeg ikke alle kampe, men jeg kan da forsøge at nævne 25+ spillere, jeg umidelbart synes bedre om:

Hansen, Tingager, Beijmo, Carstensen, Polle, Arnstad og PM,
Nartey, Vallys, Yirenkyi, Prince Jr., Tonni, Olafsson,
Simsir, Franculino, Billing, Osorio, Cho, Mads Bech,
Ganaus, Jan-Fjette, Thomas Jørgensen, Elyounoussi, Björkengren, Dammers, Achouri, Falk.

Det ændrer ikke på, at Tobias Bech har været bedre end nogensinde dette efterår. Jeg synes bare, han har tydelige mangler i fx boldomgangen.

Jeg tror godt man obejtivt set kan finde 25 spillere i hele Superligaen, der har gjort det bedre end Tobias Bech, men Cho er satme ikke en af dem på bagrund af dette efterår.

Derudover vil jeg holde mig ude af den debat - for den bliver satme lang, hvis I har tænkt jer at sidde og redegøre samtlige 25 spillere på den liste kontra Tobias Bech :LOL:

Jeg tror godt man obejtivt set kan finde 25 spillere i hele Superligaen, der har gjort det bedre end Tobias Bech, men Cho er satme ikke en af dem på bagrund af dette efterår.

Derudover vil jeg holde mig ude af den debat - for den bliver satme lang, hvis I har tænkt jer at sidde og redegøre samtlige 25 spillere på den liste kontra Tobias Bech :LOL:
Ja. Det kræver lidt arbejde, at lave den liste, men Cho, Dammers (i dette efterår), Patrick Mortensen, Ganaus, Adamsen, Vallys m.fl. er ikke på niveau med Bech.

Når man ser listen så synes jeg det er vanskeligt at argumentere for at der er 25 spillere der har leveret på et højere niveau end Tobias Bech, Vallys er i hvert fald ikke en af dem, og heller ikke Prince Jr.

Nu ser jeg ikke alle kampe, men jeg kan da forsøge at nævne 25+ spillere, jeg umidelbart synes bedre om:

Hansen, Tingager, Beijmo, Carstensen, Polle, Arnstad og PM,
Nartey, Vallys, Yirenkyi, Prince Jr., Tonni, Olafsson,
Simsir, Franculino, Billing, Osorio, Cho, Mads Bech,
Ganaus, Jan-Fjette, Thomas Jørgensen, Elyounoussi, Björkengren, Dammers, Achouri, Falk.

Det ændrer ikke på, at Tobias Bech har været bedre end nogensinde dette efterår. Jeg synes bare, han har tydelige mangler i fx boldomgangen.

Den liste viser vist meget godt at du ikke har set alle kampe eller alle hold😁

Det er ikke fordi, der har været så mange vildt imponerende kampe fra Jesper Hansen. Bundniveauet er bare tårnhøjt. Men det siger også noget om, hvordan resten af ligaens målmænd har gjort det. Der har været for mange svipsere fra de dyre målmænd i især FCK og Brøndby, men også i FCM. Det er åbenbart en svær post at besætte i disse år.
Jeg tænker det samme. Jeg har heller ikke Jesper Hansen med mange kampafgørende redninger eller iøjnefaldende præstationer. Men han har været imponerende stærk i rollen som spillende målmand.

Det har nok givet ekstra at AGF har ligaens bedste forsvar. Men jeg deler konklusionen at Jesper Hansen vandt mere på baggrund af manglende oplagte alternativer, end på egen fabelagtige præstation.

Det gør ikke titlen mindre værdifuld, han har været bedste målmand

Alene hans arbejdsniveau sender ham højt op på listen.
Ja, helt enig. Ved ikke om han kan klemme sig ind i top 10, men en det er usædvanligt med en angriber der kan arbejde så hårdt i 90 minutter og stadig være så målfarlig. Derudover har han også et undervurderet blik for spillet - de der lange tværbolde ud til Links har han godt nok spillet mange af og de sender modstanderne helt ud af balance hver gang. Han har også lagt virkeligt meget på sine førsteberøringer, selvom det nok stadig er hans største svaghed. For mig konkurrerer han med Bejimo om at være vores næstbedste spiller i efteråret.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
936
Views
88K
Back