New posts

Talentarbejdet i AGF

  • Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 339K
Sebastian Jørgensen har også spillet en rigtig god kamp. Scoringer, oplæg - frispilning senest af Tomi der brænder en friløber.
Han må gerne vise noget lignende næste gang han kommer på banen i suppen, selvom det er lidt sværere der ...

Edit (parafraserer den lyriske kommentator): "Jeg skal ind og ha' en kop kaffe efter kampen, og hvis jeg mangler sukker til den går jeg bare hen til Sebastian Jørgensen og beder om hans venstre støvle. Så stopper jeg den i koppen og kaffen bliver sød, sød sød ..." . (Er der en lille snaps i kaffen?!).
 
Sebastian Jørgensen har også spillet en rigtig god kamp. Scoringer, oplæg - frispilning senest af Tomi der brænder en friløber.
Han må gerne vise noget lignende næste gang han kommer på banen i suppen, selvom det er lidt sværere der ...
Han har forudsætningerne til, at kunne slå igennem.

Det kunne være fantastisk.
 
U15 er den årgang jeg kender absolut mindst til, men jeg hører også at Anton Lauritzen skulle være en rigtig dygtig ung spiller.
Jeg kan se at Oskar Stasniak som vi har hentet i OB starter inde for U17 sammen med Tobias Haugen Vestenaa.
Stasiak starter som CB. Han er ellers defensiv midtbane. Det gør at Vestenaa starter centralt. William Thomsen starter for Johan Mortensen.
 
Last edited:
Tak til alle dem, der (mere eller mindre i de rette tråde) leverer opdateringer fra talent- og ungdomsafdelingen.

En lille spredt byge af spørgsmål til dem, der ved mere:
  • Hvad sker der med Linus Thieler? Skadet?
  • Er Otto Lyhne blevet rykket op i A-truppen som officiel tredjemålmand, eller satser AGF officielt bare på to målmænd her i foråret? Hvis uheldene skulle ske, hvor bekymret skal man være, hvis Lyhne ser superligagræs de kommende måneder?
  • Kan Bogere og Friis Mortensen (og Thieler) spille en rolle omkring superligaholdet næste sæson? Eller i hvert fald sæsonen efter? Det kan godt være med til at temperere, hvad AGF skal købe ind efter til sommer, når der skal ny blod ind i angrebet. Det er fx lettere at acceptere en overgangsløsning som Adamsen, hvis der er flere spillere i pipelinen, der snart presser sig på.
 
Tak til alle dem, der (mere eller mindre i de rette tråde) leverer opdateringer fra talent- og ungdomsafdelingen.

En lille spredt byge af spørgsmål til dem, der ved mere:
  • Hvad sker der med Linus Thieler? Skadet
  • Er Otto Lyhne blevet rykket op i A-truppen som officiel tredjemålmand, eller satser AGF officielt bare på to målmænd her i foråret? Hvis uheldene skulle ske, hvor bekymret skal man være, hvis Lyhne ser superligagræs de kommende måneder?
  • Kan Bogere og Friis Mortensen (og Thieler) spille en rolle omkring superligaholdet næste sæson? Eller i hvert fald sæsonen efter? Det kan godt være med til at temperere, hvad AGF skal købe ind efter til sommer, når der skal ny blod ind i angrebet. Det er fx lettere at acceptere en overgangsløsning som Adamsen, hvis der er flere spillere i pipelinen, der snart presser sig på.

Thieler er korsbåndskadet

Lyhne er ikke officielt i A truppen, men er 3. keeper i tilfælde af skader

Friis 15, Thieler 16. Det ALT for tidligt.
Måske med Borgere, men folk er simpelthen nødt til at skrue ned for forventningerne. Han har scoret to mål i to kampe, men niveauet har altså været meget svingende.. Han skal have tid og ro..
 
Enig i ovenstående.

Lyhne er ofte med i opvarmningen til Superliga kampene. Det må være ham der er 3. Målmand.
Han har slået Marius var der Raad af, og AGF har sendt De Paoli på leje for at give Lyhne kontinuerlig spilletid på U19.
Lyhne er dygtig både med fødderne og generelt i sit redningsspil. Han skal blive mere dominerende i feltet samt der skal bygges muskler på den 1.94 centimeter målmands krop 👍

Thieler blev desværre ramt af alvorlig skade, håber virkelig han kommer stærkt tilbage, ser ham mere som klassisk 9’er end Bogere. Han kunne blive utrolig spændende sammen med Bogere.

Mortensen er meget ung men utrolig talentfuld - alt for tidligt at nævne ham i relation til superligaen.

James Bogere har scoret to mål i to kampe. Han har haft momenter af høj kvalitet , men er også faldet ud af kampene. Han skal have tid og ro til at lande sammen med Hamza på Fredensvang. De skal spilles ordentligt ind i mønstrene på U19.

De to spillere jeg vil vurdere til at være tættest på Superliga fra U19 er: Camara, og Ibrahim Traore, som har taget store skridt i udviklingen på det sidste.

Emmery samt Haugstrup som også kan spille U19 har jeg ikke taget med fordi de er så meget med A-holdet Tommi er rykket fast op
 
Enig i ovenstående.

Lyhne er ofte med i opvarmningen til Superliga kampene. Det må være ham der er 3. Målmand.
Han har slået Marius var der Raad af, og AGF har sendt De Paoli på leje for at give Lyhne kontinuerlig spilletid på U19.
Lyhne er dygtig både med fødderne og generelt i sit redningsspil. Han skal blive mere dominerende i feltet samt der skal bygges muskler på den 1.94 centimeter målmands krop 👍

Thieler blev desværre ramt af alvorlig skade, håber virkelig han kommer stærkt tilbage, ser ham mere som klassisk 9’er end Bogere. Han kunne blive utrolig spændende sammen med Bogere.

Mortensen er meget ung men utrolig talentfuld - alt for tidligt at nævne ham i relation til superligaen.

James Bogere har scoret to mål i to kampe. Han har haft momenter af høj kvalitet , men er også faldet ud af kampene. Han skal have tid og ro til at lande sammen med Hamza på Fredensvang. De skal spilles ordentligt ind i mønstrene på U19.

De to spillere jeg vil vurdere til at være tættest på Superliga fra U19 er: Camara, og Ibrahim Traore, som har taget store skridt i udviklingen på det sidste.

Emmery samt Haugstrup som også kan spille U19 har jeg ikke taget med fordi de er så meget med A-holdet Tommi er rykket fast op
Hamza har tilgengæld imponeret.

Han ser mere klar ud end Borgere lige nu.
Zander G er efter min vurdering tættest på A holdet.

Har været med på bænken flere gange og træner meget med a holdet
 
Last edited:
Hamza har tilgengæld imponeret.

Han ser mere klar ud end Borgere lige nu.
Zander G er efter min vurdering tættest på A holdet.

Har været med på bænken flere gange og træner meget med a holdet
Ja den kan jeg også godt gå med på!
Zander spillede også flot i går - kommer konstant over højresiden, og han er blevet bedre defensivt også.
Han er stadig meget ung bliver først 18 til sidst i november. Min vurdering er dog at selvom han har været på bænken nogle gange er han stadig langt fra faktisk at blive skiftet ind.
En spiller som Camara tænker jeg får debut før Zander.
Camara kan til tider se noget tung og langsom ud i bevægelserne, og han bliver stadig nogen gange fanget voldsomt ude af position som skaber farlige situationer.
Jeg synes hans spil ved jorden er ganske habilt hans fysik er der ingen på U19 niveau der matcher hvilket giver ham en åbenlys fordel.
Han er han har en god fart størrelsen til trods og så taber han nærmest ingen direkte dueller. Han skal bare blive ved med at udvikle sig på U19


Ja bedømt på to kampe er Hamza længere fremme.
Han spillede utrolig flot i går og skiller sig af med bolden med lethed.
 

Latest posts

Back
Top