Transfervindue Vinter 2025/2026
Måske min hukommelse spiller mig et puds her - hvilken gammel angriber betalte vi i august for at beholde ?Nu bliver det lige dig jeg tager fat i, men det er faktisk også fordi jeg godt kan lide dit indlæg - rygende uenig, men værdsætter klarheden.
Ift talentstrategien, som du definerer anderledes end mig, har jeg et spørgsmål. AGF valgte i august at betale et godt nok lille beløb for (at beholde) en gammel angriber med ringe perspektiver på mellemlangt sigt. Den angriber har tydeligt kostet spilletid til Badji og jf dine eksempler også Tchamche?
Hvorfor var det ikke et brud med strategien - som du definerer den - at beholde PM?
Hvis jeg kontrasterer med fx Jønsson, Højer eller Adamsen på en kort aftale, kan man spille på at PM har været i klubben længe og er lettere at integrere end en ny spiller. Men vi kommer på et tidspunkt til et kryds, hvor man skaæ vægte holdets performance mod talenternes spilletid. Min grænse er ikke helt klar, men den ligger et noget andet sted.
Hvis det er PM, så var det i februar at vi forlængede ham fra 2025 til 2026.
Jeg vil mægtigt gerne have Adamsen til både foråret og de næste 2-3-4 år. Men tvivler på om SIF vil sælge.
Tchamche er slet ikke klar endnu, og James aner vi ikke niveauet på.
Så måske CV skal ud og hente en vi pt. ikke kender. Kun PM som kapabel angriber er meget skrøbeligt.