New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 321K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Nu bliver det lige dig jeg tager fat i, men det er faktisk også fordi jeg godt kan lide dit indlæg - rygende uenig, men værdsætter klarheden.

Ift talentstrategien, som du definerer anderledes end mig, har jeg et spørgsmål. AGF valgte i august at betale et godt nok lille beløb for (at beholde) en gammel angriber med ringe perspektiver på mellemlangt sigt. Den angriber har tydeligt kostet spilletid til Badji og jf dine eksempler også Tchamche?

Hvorfor var det ikke et brud med strategien - som du definerer den - at beholde PM?

Hvis jeg kontrasterer med fx Jønsson, Højer eller Adamsen på en kort aftale, kan man spille på at PM har været i klubben længe og er lettere at integrere end en ny spiller. Men vi kommer på et tidspunkt til et kryds, hvor man skaæ vægte holdets performance mod talenternes spilletid. Min grænse er ikke helt klar, men den ligger et noget andet sted.
Måske min hukommelse spiller mig et puds her - hvilken gammel angriber betalte vi i august for at beholde ?
Hvis det er PM, så var det i februar at vi forlængede ham fra 2025 til 2026.

Jeg vil mægtigt gerne have Adamsen til både foråret og de næste 2-3-4 år. Men tvivler på om SIF vil sælge.
Tchamche er slet ikke klar endnu, og James aner vi ikke niveauet på.
Så måske CV skal ud og hente en vi pt. ikke kender. Kun PM som kapabel angriber er meget skrøbeligt.

Det er efter min mening selvmodsigende. Hvis vi henter tre performance-spillere - f.eks. en til midtbanen, en kant og en til angrebet, så 'dropper' vi praktisk talt Haugstrup, Emmery, Kristjansson og Tchamche. Det vil bremse deres udvikling og muligvis betyde, at de ikke kommer til at slå igennem i AGF.
Nu har vi ingen vished. Men hvis man vidste at fx Jønsson, Højer og Leje af Grønbæk (som eksempel) ville bringe guld til AGF, men koste AGF-karrieren for Haugstrup og Emmery - OG - fravær af de forstærkninger resulterer i fx 4-plads, men at begge bliver etablerede AGF-spillere kommende sæson.

Kontrasten er skarp. Men hvis jeg skal acceptere præmissen om et halvt års fremrykket forstærkning koster to talenter AGF-karrieren, skal det også give udslag på de sportslige resultater.

Jeg tog den gerne. Det ligger i præmissen at forstærkningerne er reelle forstærkninger - så hvis man takker nej til guld, fordi 'Jønsson er pivringe og alt for dyr', så har man ikke accepteret spillereglerne.

Måske min hukommelse spiller mig et puds her - hvilken gammel angriber betalte vi i august for at beholde ?
Hvis det er PM, så var det i februar at vi forlængede ham fra 2025 til 2026.

Jeg vil mægtigt gerne have Adamsen til både foråret og de næste 2-3-4 år. Men tvivler på om SIF vil sælge.
Tchamche er slet ikke klar endnu, og James aner vi ikke niveauet på.
Så måske CV skal ud og hente en vi pt. ikke kender. Kun PM som kapabel angriber er meget skrøbeligt.
Man havde et bud på PM i august, men valgte at nægte ham den mulighed. Hvis der var et par mio, svarer det meget godt til sign-on på en fri transfer - og dermed sammenligner jeg nej tak til salg af PM, med et aktivt valg om at beholde (=anskaffe) en aldrende angriber med løn som en profil og begrænset fremtid i AGF.

Bemærk at jeg ikke har noget problem med beslutningen og ville have haft et større problem med 'ungdomsstrategien' om at satse på en no-hoper i form af Badji, på bekostning af holdet, bare fordi han er ung. Og jeg har det fint med at hente højt niveau ind, selvom vedkommende ikke er 25 år.

Last edited:
medmindre der kommer nogle mindre kloge klubber der byder dumt store beløb for wahlstedt, så er det da absolut håbløst at bruge nogen for for energi på det i vinterpausen, fokuser energi og økonomi andre steder
Lige indtil JH bliver skadet og AGF må omlægge sin spillestil de sidste 5 kampe af foråret ...

Morten G er inde på en reserve for Links, og der mangler som minimum en reserve for Jesper Hansen. Det er ikke spillere der kommer til at spille ret meget - knock on wood - men det er positioner der er definerende for AGFs spillestil og som vil handicappe AGF alvorligt, hvis man skal undvære dem. Wahlstedt er sympatisk og kan nogle ting, men ikke spille med fødderne, og det er centralt for AGF.

Skal man bruge tid og energi på at anskaffe en forsikring man reelt håber/forventer at tabe penge på? Kan man leve med at lade være?

Links-backup tror jeg ikke man kan adressere, selvom jeg også har kaldt på det halvandet år. Hvis klubben ser wingbacks som fremtiden, skal man finde en gangbar løsning. Ellers må man få den centerback, der kan frigive Beijmo og/eller Carstensen til at skifte side, hvis Links går ud.

Kan man finde en ok målmand der er god med fødderne kan han godt fungere som gardering for Jesper Hansen, og så kan man udskyde løsningen til sommerpausen.

Mest af alt håber jeg man dropper det jeg ser som pjat med at nogen skal ud, før andre kan komme ind. Ja, det giver klart bedst mening at få en JJA eller Badji ud, fremfor at have dem på tribunen til hver kamp. Men skal det have opsættende virkning hvis de ikke kan sælges? HELL NO, er mit afdæmpede svar.

Nu har vi ingen vished. Men hvis man vidste at fx Jønsson, Højer og Leje af Grønbæk (som eksempel) ville bringe guld til AGF, men koste AGF-karrieren for Haugstrup og Emmery - OG - fravær af de forstærkninger resulterer i fx 4-plads, men at begge bliver etablerede AGF-spillere kommende sæson.

Kontrasten er skarp. Men hvis jeg skal acceptere præmissen om et halvt års fremrykket forstærkning koster to talenter AGF-karrieren, skal det også give udslag på de sportslige resultater.

Jeg tog den gerne. Det ligger i præmissen at forstærkningerne er reelle forstærkninger - så hvis man takker nej til guld, fordi 'Jønsson er pivringe og alt for dyr', så har man ikke accepteret spillereglerne.
Det er et spændende tankeeksperiment. Men vi bliver ikke enige - heller ikke denne gang ;-)

To ting:
1) Jeg tror, at hvis man vil være en klub, der kan skabe talenter på den helt høje hylde, så skal man mene det alvorligt. Så skal man gå all-in på at skabe plads til talenterne. Ikke blive blød i knæene og ryste på hænderne, hver gang der er noget der glimter lidt ude i horisonten. Vi er et halvt års tid inde i en helt ny strategiperiode med ny højtprofileret fodbolddirektør ved roret - og så sætter vi strategien på pause. På grund af succes med strategien. Det synes jeg ikke, lyder som en god ide.

2) Jeg er ikke en gang sikker på, at det vil være nogen opskrift på succes at tage et ekstremt velfungerende omklædningsrum, og så hive tre store navne ind - måske enda tre der har spillet i klubben før under andre trænere og andre kulturer, hvor de måske endda har haft en plads højt i hierarkiet. Og så ellers håbe, at de slår til med det samme, og at alting klikker (mens talenterne lidt slukøret ser til fra bane 2). Så hænger vi iøvrigt på 3-4 årige kontrakter med spillere på vej mod karrierens efterår. Til penge der egentlig skulle være brugt på næste generation af talenter. Det lyder for mig som opskriften på at sakke bagud. Ikke bare i forhold til FCM og FCK men også til Brøndby. Jeg tror, vi har lige så stor chance for at vinde det mesterskab med ligaens bedste omklædningsrum og så en enkelt tilføjelse af et stort talent til midtbanen og friske folk til forsvaret, som vi har sukket efter i et års tid. Altså Møllen og Jacob Andersen fra Galten.

Næh. Du mener at et fokus på talenter giver bedste mulighed på kort sigt og - lidt mere oplagt - på lang sigt. Så kan jeg godt forstå du mener som du gør.
I hvert fald i det her ene tilfælde, vi diskuterer her: hvor GF fører ligaen efter et suverænt efterår, hvor både erfarne og unge har bidraget til at blive ligaens bedste hold og ligaens bedste omklædningsrum. Det er en helt unik situation, som jeg tror har gode chancer for at holde hele vejen.

Mest af alt håber jeg man dropper det jeg ser som pjat med at nogen skal ud, før andre kan komme ind.
CV siger NETOP det modsatte. At vi er numerisk 1-2 i underskud. Dermed må man gå udfra, at planen er at tilføje spillere i kommende vindue. Så kan det godt være man vil have 3-4 ind, men DET kræver afgang af 1-2 spillere.

CV siger NETOP det modsatte. At vi er numerisk 1-2 i underskud. Dermed må man gå udfra, at planen er at tilføje spillere i kommende vindue. Så kan det godt være man vil have 3-4 ind, men DET kræver afgang af 1-2 spillere.

Ja. Men CV har også tidligere pointeret, at vi på specifikke positioner skal have nogen ud, før det kan komme nye ind.

Desuden siger CV intet om, om underskuddet dækkes af Møllen og Andersen.

Mest af alt håber jeg man dropper det jeg ser som pjat med at nogen skal ud, før andre kan komme ind. Ja, det giver klart bedst mening at få en JJA eller Badji ud, fremfor at have dem på tribunen til hver kamp. Men skal det have opsættende virkning hvis de ikke kan sælges? HELL NO, er mit afdæmpede svar.

Lige en ting i dit eller ganske gode indlæg (ikke enig i alt men sådan er det jo :) )

Nu er jeg en af dem der har været meget på "noget ud, før noget ind", men det afspejlede det som vores fodbolddirektør havde sagt. CV havde netop udtalt det da snakken kørte.
Nu har han indrømmet at truppen er lidt for tynd og der mangler 1-2 spillere. Så er det, det jeg froholder mig til.

Målmandsposten er svær, for jeg vil have en der slår JH af, og som der er mere fremtid i. Det tror jeg ikke er sundt for holdet til foråret, medmindre man VIRKELIG ved det er en forstærkning - Altså uhørt højt niveau. Ellers vil jeg hellere vente til sommer, og så krydse arme og ben for at JH ikke bliver skadet. (Vi kan heller ikke have garderinger imod alt :) )

Det er et spændende tankeeksperiment. Men vi bliver ikke enige - heller ikke denne gang ;-)

To ting:
1) Jeg tror, at hvis man vil være en klub, der kan skabe talenter på den helt høje hylde, så skal man mene det alvorligt. Så skal man gå all-in på at skabe plads til talenterne. Ikke blive blød i knæene og ryste på hænderne, hver gang der er noget der glimter lidt ude i horisonten. Vi er et halvt års tid inde i en helt ny strategiperiode med ny højtprofileret fodbolddirektør ved roret - og så sætter vi strategien på pause. På grund af succes med strategien. Det synes jeg ikke, lyder som en god ide.

2) Jeg er ikke en gang sikker på, at det vil være nogen opskrift på succes at tage et ekstremt velfungerende omklædningsrum, og så hive tre store navne ind - måske enda tre der har spillet i klubben før under andre trænere og andre kulturer, hvor de måske endda har haft en plads højt i hierarkiet. Og så ellers håbe, at de slår til med det samme, og at alting klikker (mens talenterne lidt slukøret ser til fra bane 2). Så hænger vi iøvrigt på 3-4 årige kontrakter med spillere på vej mod karrierens efterår. Til penge der egentlig skulle være brugt på næste generation af talenter. Det lyder for mig som opskriften på at sakke bagud. Ikke bare i forhold til FCM og FCK men også til Brøndby. Jeg tror, vi har lige så stor chance for at vinde det mesterskab med ligaens bedste omklædningsrum og så en enkelt tilføjelse af et stort talent til midtbanen og friske folk til forsvaret, som vi har sukket efter i et års tid. Altså Møllen og Jacob Andersen fra Galten.

Man kan vel sige at man skal holde hovedet koldt, og ikke lade sig forblænde af den lille mulighed for et mesterskab nu - for at på sigt være endnu længere efter. Vi skal holde snuden i vandet og ikke forsøge at skyde genvej

Man kan vel sige at man skal holde hovedet koldt, og ikke lade sig forblænde af den lille mulighed for et mesterskab nu - for at på sigt være endnu længere efter. Vi skal holde snuden i vandet og ikke forsøge at skyde genvej
Snuden i vandet lyder som en farlig strategi over længere tid!

Den er jeg helt med på. Men dels var det også åbenlyst i sommers, og dels er der stadig folk herinde der taler på den måde - der er tre angribere, så må man ikke købe en til, der er tre målmænd, osv.

Jeg er ikke på holdet der siger tre startere ind netto. Jeg afviser det ikke, men det er for yderligt et scenarie at forholde sig til. 1 til to med niveau til at starte gør en stor forskel.

Dertil bør bænken kunne bringes bedre i spil. Om det kræver folk ud først er en smagssag. Jeg foretrækker det helt klar, men hvis Wahlstedt, JJA, Badji og Serra alle ser ud til at blive, mener jeg godt man kan tillade sig at ignorere dem og forstærke positionen alligevel (hvis der ikke sker gennem de 1-2 nettoforstærkninger).

Snuden i vandet lyder som en farlig strategi over længere tid!

Skruen selvfølgelig :)

Men der er noget der hedder "Holde snuden i vandet"

Citat: "Holde snuden i vandet" er en metafor, der betyder at holde sig orienteret og følge med i, hvad der sker. Udtrykket bruges til at beskrive, at man holder sig opdateret og er opmærksom på de seneste begivenheder og tendenser.

Citat: "Holde snuden i vandet" er en metafor, der betyder at holde sig orienteret og følge med i, hvad der sker. Udtrykket bruges til at beskrive, at man holder sig opdateret og er opmærksom på de seneste begivenheder og tendenser.
Er det et chatGPT-citat? I så fald bekræfter det blot, hvad jeg mener om den sprogmodel...

Er det et chatGPT-citat? I så fald bekræfter det blot, hvad jeg mener om den sprogmodel...
Næh. Chatten er faktisk ok til det ordsprog:

Udtrykket “at holde snuden i vandet” bruges som en billedlig måde at sige, at man lige akkurat klarer sig – altså at man holder næsen oven vande (som er den mere almindelige formulering).

Det er fandeme en mærkelig metafor! 😂 For et menneske virker det som en ineffektiv måde at orientere sig på. Nærmest livsfarligt! Jeg ville personligt forsøge at holde snuden over vandet for overhovedet at kunne bruge min lugtesans til at orientere mig med. Og så ellers få den tilbage i sporet, når jeg havde orienteret mig. Til søs kunne det alternativt være en god ide at sætte skruen ned i vandet, hvis man vil nogen vegne, men jeg er ikke så søstærk, så det ville slet ikke være mit første valg at gå den vej.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back