New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg kender indrømmet ikke meget til Aarhus Fremads spillere, men jeg vil være meget overrasket, hvis de har nogen der kan komme i nærheden af at være en kvalificeret reserve for Gift Links eller nogen andre af vores spillere.
(@ både Knogle og andrew, men manglende dobbeltcitatskills)

Hvis vi endelig snakker Aarhus Fremad og garderinger til Links, så synes jeg man skal passe på med at tænke alle dygtige offensivspillere som potentielle wingbacks, selvom jeg godt forstår ligningen med Links, som dog altså også har været et langt stykke undervejs, inden han blev den profil, han er i dag. Men det bunder jo i, at han havde en lang kontrakt, og blev vejet og fundet for let som offensiv spiller. Det er ikke sagen med Kubel jo.

Det var heller ikke just en solstrålehistorie med Tobias Bach senest, og jeg vil egentlig hellere, at vi har ambitioner nok til at finde en defensiv spiller, som også kan noget fremad, end omskolingstanken, hvor man enten stækker en succesfuld offensivspiller, eller flytter en spiller tilbage på banen, fordi han ikke har slået til fremad.
Jeg synes det er et kompromis, man indgår, som på ingen af måder har afsæt i noget specielt positivt, selvom reusltatet en dag godt kan blive det.

Hvad angår klubben i Nordbyen, så ser jeg det betragteligt mere oplagt at se Martin Agnarsson an så, som for tiden brænder baner af for både Fremad og Færøerne.
Han er 21 år, venstreback som går med frem, når han får lov, har 3 mål og 3 assists i Betinaligaen, og senest både sænkede Tjekkiet i VM-kvallen og scorede henne i Lyngby i weekenden.
Jeg har ingenlunde scouted ham nok til at vurdere, om han har hvad der skal til, men jeg vil langt hellere kigge sådan en vej, end at begynde at stække Kubel og hans allerede eksisterende offensive output.

En lille “detalje” som jeg håber JP overvejer hvordan skal tackles: Arnstad er ude ved næste gule kort…han må bare ikke få det kort på fredag så han ikke er med mod fcm. Kunne JP overveje at “pålægge” Arnstad om ikke at trække et gult kort fredag?
Det tror jeg allerede Arnstad har fokus på. Da han scorede til 2-1 i søndags og ville have bolden i målet men Pentz stod i vejen var han meget afdæmpet og “kæmpede” ikke for at få den. For en måned siden er jeg overbevist om, at han ville have taget kampen med Pentz og risikeret et gult kort.

Det tror jeg allerede Arnstad har fokus på. Da han scorede til 2-1 i søndags og ville have bolden i målet men Pentz stod i vejen var han meget afdæmpet og “kæmpede” ikke for at få den. For en måned siden er jeg overbevist om, at han ville have taget kampen med Pentz og risikeret et gult kort.
Helt enig. Jeg så også en sekvens i slutminutterne hvor Arnstad midt på egen banehalvdel trak sig i en duel, så han ikke fik begået et frispark og kunne trække gult. Ganske modent af den unge mand faktisk.

Alexander Lind er sgu imponerende, og ikke ret gammel (23?). EUR 4m skriver Odonten, mon ikke det kan oversættes til 20-25 mio danske, når der er afskrevet på ham og Pisa ønsker at sælge?

Kan man tjene det hjem igen? Forstået som om et so-so ophold i Pisa trækker ned ift et salg til udlandet på et senere tidspunkt?

Men lige så vigtigt: kan man erhverve ham i vinterpausen? Har han spillet for Pisa, og kan de trække ham tilbage så man kan købe ham, fordi vinterens transfervindue kan blive ret vigtigt.

Alexander Lind er sgu imponerende, og ikke ret gammel (23?). EUR 4m skriver Odonten, mon ikke det kan oversættes til 20-25 mio danske, når der er afskrevet på ham og Pisa ønsker at sælge?

Kan man tjene det hjem igen? Forstået som om et so-so ophold i Pisa trækker ned ift et salg til udlandet på et senere tidspunkt?

Men lige så vigtigt: kan man erhverve ham i vinterpausen? Har han spillet for Pisa, og kan de trække ham tilbage så man kan købe ham, fordi vinterens transfervindue kan blive ret vigtigt.

Mener Fcn har lejet ham for resten af sæsonen og de har en købsoption som ifølge rygterne skulle være lidt højere, end den pris Silkeborg solgte ham for ( lige knap kr. 30 mio.). Det ville være noget af et spring i transferbetalinger i AGF.

Han kan vel ikke spille for flere klubber denne sæson, så det kan tidligst blive til sommer.

Og som investeringscase er han ret dårlig. Han er jo i FCN fordi han havde hjemve og gerne ville tættere på familien. Så tror ikke han er specielt interesseret i det store udlandseventyr lige foreløbig. Men han må da gerne tage 10 år hos AGF for niveauet fejler ikke noget.

Det kan man naturligvis ikke. Han er lejet for sæsonen af FCN, der også har en købsoption.

Man skulle have slået til i sommers

Han i er FCN for sæsonen. De har købsoption. Så det er ligegyldigt.

Fredericia køber heller kkke Rasmus Carstensen i vinterpausen

Altså hele diskussionen er ret ligegyldig.

Men AGF kan godt købe en spiller midt i sæsonen, der er lejet ud til FCN fra Pisa, såfremt spilleren vil, Pisa vil sælge OG Pisa har en klausul om at kunne tilbagekalde spilleren fra FCN.

Altså hele diskussionen er ret ligegyldig.

Men AGF kan godt købe en spiller midt i sæsonen, der er lejet ud til FCN fra Pisa, såfremt spilleren vil, Pisa vil sælge OG Pisa har en klausul om at kunne tilbagekalde spilleren fra FCN.
Og cup kampen han spillede i Pisa bliver erklæret ugyldig, så han ikke har repræsenteret to klubber i sæsonen, men kun FCN.

Det er klart.

Og cup kampen han spillede i Pisa bliver erklæret ugyldig, så han ikke har repræsenteret to klubber i sæsonen, men kun FCN.

Det er klart.
Spøjs teknikalitet. Men selvfølgelig er han i FCN resten af sæsonen. Dog lidt spændende om de virkelig vil bruge de penge han koster til sommer. Men ellers er der en klub på Østerbro der burde - i AGF havner han næppe.

Det er klart.

Jeg beskriver en hypotetisk spillerhandel og ikke Lind.

Det gør jeg for at tilbagevise, at grunden til at Lind ikke ville kunne skifte til AGF er, at FCN har en købsoption, som du skrev.

Det kan iøvrigt sagtens være, du har ret i det med optionen. Det kommer an på, hvordan den er skruet sammen.

Jeg blev bare provokeret af, at din respons på mit indlæg var, at det var ‘ligegyldigt’ - og så følte jeg mig kaldet til at pege på, hvorfor det ikke er ligegyldigt, at han har spillet for Pisa.

Jeg tænker, jeg ligger for meget i ordet ‘ligegyldig’ og så finder jeg bare selv ud af denne tråd igen.

For the rekord anser jeg en Lind handel for helt igennem usandsynlig.

Jeg beskriver en hypotetisk spillerhandel og ikke Lind.

Det gør jeg for at tilbagevise, at grunden til at Lind ikke ville kunne skifte til AGF er, at FCN har en købsoption, som du skrev.

Det kan iøvrigt sagtens være, du har ret i det med optionen. Det kommer an på, hvordan den er skruet sammen.

Jeg blev bare provokeret af, at din respons på mit indlæg var, at det var ‘ligegyldigt’ - og så følte jeg mig kaldet til at pege på, hvorfor det ikke er ligegyldigt, at han har spillet for Pisa.

Jeg tænker, jeg ligger for meget i ordet ‘ligegyldig’ og så finder jeg bare selv ud af denne tråd igen.

For the rekord anser jeg en Lind handel for helt igennem usandsynlig.
Så du tænker FCN betaler 2 millioner i leje for Lind, inklusiv en købsoption. For et år. Inklusiv en klausul om, at Pisa kan opsige lejeaftalen halvvejs igennem.

EDIT: Man kan naturligvis tænke sig mange forskellige klausuler, der tager jeg ikke fra dig. Og beklager hvis jeg skrev det sådan.

Så du tænker FCN betaler 2 millioner i leje for Lind, inklusiv en købsoption. For et år. Inklusiv en klausul om, at Pisa kan opsige lejeaftalen halvvejs igennem.

Nej. Jeg tænker, at jeg kom med en helt relevant og faktuel oplysning; at Lind havde spillet en kamp for Pisa.

Du replicerede med ordet ‘ligegyldigt’ om den oplysning.

Jeg tænker, at dit indlæg var nedladende og provokerende (jeg er nok tyndhudet).

Derfor reagerede jeg.

Jeg har absolut ingen indsigt i, hvordan den klausul er skruet sammen, og derfor har jeg ingen holdning til den konkrete klausul. Men jeg ved til gengæld, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvordan den er skruet sammen, fordi Alexander Lind har spillet for to klubber i denne sæson.

Nej. Jeg tænker, at jeg kom med en helt relevant og faktuel oplysning; at Lind havde spillet en kamp for Pisa.

Du replicerede med ordet ‘ligegyldigt’ om den oplysning.

Jeg tænker, at dit indlæg var nedladende og provokerende (jeg er nok tyndhudet).

Derfor reagerede jeg.

Jeg har absolut ingen indsigt i, hvordan den klausul er skruet sammen, og derfor har jeg ingen holdning til den konkrete klausul. Men jeg ved til gengæld, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvordan den er skruet sammen, fordi Alexander Lind har spillet for to klubber i denne sæson.
Ja. Og fair du gjorde.

Håber vi kan holde på Carstensen og Jørgensen henover vinterpausen.

Det bliver spændende om Carsten Vagn henter en angriber ind i vinterpausen. Hvis vi virkelig vil give os selv chancen for at spille med i den rigtig sjove ende, så skal vi for mig at se have en bedre angriber end PM.

Badji er fin at sætte ind når man jagter og trykker på omkring feltet, men fra start vil jeg tro han vil falde igennem i spillet ude på banen.

Badji er fin at sætte ind når man jagter og trykker på omkring feltet, men fra start vil jeg tro han vil falde igennem i spillet ude på banen.

Det kommer vel an på, hvad hans rolle bliver.

Han skal ikke være en dybdeliggende angriber, der skal kombinere.

Bliver han sat til at være første mand i presset, første mand i feltet og opspilsstation på høje bolde, kan jeg sagtens se ham fungere.

Han har nogle helt åbentlyse fysiske egenskaber. Spiller man ham til det, kan han sagtens spille en rolle.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back