New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Nu læste jeg lige om Monnerups bud på en centerforsvar, og jeg synes sgu ikke rigtig det er realistisk med nogle af de tre.

Jeg synes dog, at der er bemærkelsesværdigt at Slotsager ikke får nogen spilletid i Verona. De spiller med 3 stoppere, og han kan dække en højre yderstopper og på sigt den centrale.

Kunne han være et bud på leje med købsoption? Grundet hans kontrakt i Odense gav Verona kun 1 mill Euro for ham, og han ligner kkke en der sparker døren ind til førsteholdet.

Ellers synes jeg også Soulas i Haderslev er spændende, da han er enormt stærk på bolden.

Mikkel Fischer var spændende engang, men er rykket ned med Haugesund, så nok ikke den hylde vi kigger på. Men på den anden side, så nævnte han også Rieper.

Maxwell Woledzi var spændende i Danmark. Gør det eftersigende fint i Norge. Kun set ham mod FCM i år, hvor han virkede meget aggressiv og rolig på bolden.
Slotsager ville være et gigantisk scoop - ind med ham til venstre stopper! Og ja, på sigt kunne han godt blive central-vikar, eller arvtager for TingAir.. Kæmpe ja tak!

Kan vi få Slotsager og Tonni Adamsen ind, så kan vi virkelig tillade os at drømme.. Dertil kunne Andreas Hansen (udløb til sommer) være en kæmpe chef at hente til vinter

Camara er da klar efter en laang preseason at være back up som venstre stopper, ej måske ikke men kan sagtens se ham på sigt gå ind og byde ind med brugbare ting i truppen :) Vi skal bruge vores talenter, hvis vi skal have noget mønt for dem, ellers får vi blot endnu en "tabt" talent transfer case, dem har der desværre over årene været en del af.

Jeg vil mene det handler om hvor vi ligger når vi når til vinter.
Har vi betydelig skader eller er vi på en eller sindssyg måde stadig med om 1 pladsen, så giver det fuldstændig mening at satse på at få truppen forstærket fra toppen.
Ellers så tror jeg simpelthen at økonomien er for stram i klubben til at vi gør andet end at vi satser på dem vi har.
CV og JP kender begge to primissen for at spille på Vejlby indtil 27.

Der står BIF eller FCK over et Adamsen køb. BIF vil stadig satse voldsomt og var angiveligt mere interesseret i sommers og FCK mangler i den grad en angriber. Det taler imod et FCK køb, hvis Sune Schmidt ikke tør købe en Superliga spiller efter at have brændt nalderne på Onugkha, Trott og indtil videre MEM.

Jeg er enig med FCK,

Ser I ham som en ren 9'er?

Alle Neestrup's problemer bunder jo i, at Cornelius aldrig er klar og de ikke har en ren 9'er men skal spille med en falsk mv. Den kritik har han holdt inde i 3 år men nu kom den ud :LOL:
Nu er det selvfølgelig ikke sikkert Neestrup er cheftræner til vinterpausen og så kan ønsker ændre sig.

Adamsen skifter først til sommer.

Silkeborg er ligeglad med de 5-10 millioner de ville kunne få til januar.
Han er alt for vigtig til de sælger.

SIG har en god økonomi og de har også fået udlandske ejere.
Men er det udenlandske ejere som bare vil brænde midler af eller er det nogen som godt kan lide gode handler?

Spørgsmålet er også hvor Sif er placeret til vinterpausen og hvilke mulige erstatninger de har på holdet. Jeg er ikke sikker på de vil sige nej til et bud men de ved også, hvornår citronen skal presses.

Men er det udenlandske ejere som bare vil brænde midler af eller er det nogen som godt kan lide gode handler?

Spørgsmålet er også hvor Sif er placeret til vinterpausen og hvilke mulige erstatninger de har på holdet. Jeg er ikke sikker på de vil sige nej til et bud men de ved også, hvornår citronen skal presses.
Jeg er overbevist om at de har både økonomien og viljen til at sige nej. Jeg kan virkelig ikke se det for mig uanset om Adamsen selv presser på - men jeg kan tage fejl 😊

Måske ejerne hellere vil tjene pengene på en top 6 placering end at sælge til AGF for 7 millioner. Men ved det selvfølgelig ikke

Jeg tror de kommer til at kæmpe om top 6.
Og lige nu har de ikke en erstatning i truppen.

Det er interessant hvis Adamsen har meldt ud til SIF at han ikke ønsker at forlænge. Da han skiftede til SIF var AGF efter sigende også interesserede, men han havde åbenbart brug for den tryghed der var i en mindre klub.

Men hvis han er interesseret i at komme videre, og fortsat er lidt tryghedsnarkoman, så kunne AGF godt være en destination for ham. Ikke mindst fordi han ved vi har været interesseret i ham tidligere, og nu er timingen måske bedre, fordi Paddy ikke sidder så massivt på positionen, som han gjorde dengang.

Tror I ikke det kommende VM kunne bringe spillere i spil som brænder for at kæmpe sig med til sit pågældende lands trup? Der vel måske være nogle hvor de er med på at tjene mindre i en periode, men øge chancen for at komme med? Navne?? Og nej, jeg tænker ikke på Bisseck kaliber, men en spiller i lignende situation....men måske fra et knapt så godt fodboldland

Jeg vil mene det handler om hvor vi ligger når vi når til vinter.
Har vi betydelig skader eller er vi på en eller sindssyg måde stadig med om 1 pladsen, så giver det fuldstændig mening at satse på at få truppen forstærket fra toppen.
Ellers så tror jeg simpelthen at økonomien er for stram i klubben til at vi gør andet end at vi satser på dem vi har.
CV og JP kender begge to primissen for at spille på Vejlby indtil 27.
Jeg mener ikke, at vi endnu engang har “råd” til at undlade at finde de spillere, som skal erstatte eller være back up for Hansen, Tingager og Paddy. Og at gøre det netop nu kunne være en ren win-win situation.

Ser I ham som en ren 9'er?

Alle Neestrup's problemer bunder jo i, at Cornelius aldrig er klar og de ikke har en ren 9'er men skal spille med en falsk mv. Den kritik har han holdt inde i 3 år men nu kom den ud :LOL:
Nu er det selvfølgelig ikke sikkert Neestrup er cheftræner til vinterpausen og så kan ønsker ændre sig.

Jeg ser ham bedst som en ren 9’er. Han kan også spille en hængende angriber, men han skal være en af de forreste. Spiller med med en 9’er og to 10’ere, så kan hábitos fungere som 10’er. Spiller man som i Brøndby med kanter og en 9’er, så har 10’eren typisk tre mand foran sig, det ville han også kunne håndtere offensivt, men jeg er lidt mere pessimistisk defensivt i den rolle

Men er problemet med Adamsen ikke at han ikke er i nærheden af den type vi reelt bruger? Det vil gøre vores indlægsspil, som vi selvom vi spillere mere gennem midten også, stort set ubrugeligt. Vi laver stadig flest indlæg i ligaen, og så kræver det noget fysisk tilstedeværelse?

Det kræver i hvertfald en større justering i spillestilen (eller videre udvikling)

Men er problemet med Adamsen ikke at han ikke er i nærheden af den type vi reelt bruger? Det vil gøre vores indlægsspil, som vi selvom vi spillere mere gennem midten også, stort set ubrugeligt. Vi laver stadig flest indlæg i ligaen, og så kræver det noget fysisk tilstedeværelse?

Det kræver i hvertfald en større justering i spillestilen (eller videre udvikling)
Spørgsmålet er om vi spiller med indlæg fordi vi kun har angribere til netop det? Vi scorer ikke vildt mange mål på indlæg, og jeg synes vi har god succes med at holde bolden på jorden. Jeg kan sagtens se et scenarie hvor vi ændrer spillestilen lidt, fordi vi får en spiller som Adamsen ind. Det betyder ikke at vi ikke også kan lave indlæg når Paddy kommer ind. Men jeg synes vi får for lidt ud af at have en mere stationær angriber lige nu. PM vinder for lidt og Badji er simpelthen bare for ringe på det her niveau, når bolden ikke kommer i 2 meters højde uden for feltet.

Vi er vel også der, hvor vi bliver nødt til at betale Serra en sum penge og sige tak for tiden. Det giver ingen mening at betale løn og tid til ham når alle godt ved at han ikke har en chance for at komme i truppen. Så bare få hevet det plaster af, og forsøg at begrænse skaden mest muligt. Det kommer helt sikkert til at koste noget, men det giver ingen mening at have ham siddende på tribunen, hvis det er det der begrænser os i forhold til at hente en anden. Jeg kunne sagtens se Adamsen fungere. Det vil ikke være en dyr løsning, og det vil give nogle helt andre strenge at spille på. Kan man ikke bare spørge SIF om de vil bytte lige over med Badji ;)

Jeg mener ikke, at vi endnu engang har “råd” til at undlade at finde de spillere, som skal erstatte eller være back up for Hansen, Tingager og Paddy. Og at gøre det netop nu kunne være en ren win-win situation.
Så er spørgsmålet om klubben ser det på samme måde?
Jeg tror man er mere end tilfreds med at “overleve” og komme i top 6 indtil 27’
Som budgetteret.
Og jeg tror også man er villig til at satse så hårdt på talenterne at man ikke investere yderligere i truppen selvom det skulle koste et mesterskab.
Medmindre der kommer skader og salg af spillere selvfølgelig.

Spørgsmålet er om vi spiller med indlæg fordi vi kun har angribere til netop det? Vi scorer ikke vildt mange mål på indlæg, og jeg synes vi har god succes med at holde bolden på jorden. Jeg kan sagtens se et scenarie hvor vi ændrer spillestilen lidt, fordi vi får en spiller som Adamsen ind. Det betyder ikke at vi ikke også kan lave indlæg når Paddy kommer ind. Men jeg synes vi får for lidt ud af at have en mere stationær angriber lige nu. PM vinder for lidt og Badji er simpelthen bare for ringe på det her niveau, når bolden ikke kommer i 2 meters højde uden for feltet.

Syntes lidt det var min pointe :) At det vil kræve en ændring af den måde vi spiller på, i en vis henseende. Jeg kan personligt godt lide at kunne begge dele og imod FCN får Paddy i hvert fald 2 chancer fra indlæg, som han på en halvgod dag scorer på. Personligt vil jeg helst have en fysisk stærk 9er med bevægelse i, men jeg ved godt de ikke hænger på træerne til superligaen :)

Vi er vel også der, hvor vi bliver nødt til at betale Serra en sum penge og sige tak for tiden. Det giver ingen mening at betale løn og tid til ham når alle godt ved at han ikke har en chance for at komme i truppen. Så bare få hevet det plaster af, og forsøg at begrænse skaden mest muligt. Det kommer helt sikkert til at koste noget, men det giver ingen mening at have ham siddende på tribunen, hvis det er det der begrænser os i forhold til at hente en anden. Jeg kunne sagtens se Adamsen fungere. Det vil ikke være en dyr løsning, og det vil give nogle helt andre strenge at spille på. Kan man ikke bare spørge SIF om de vil bytte lige over med Badji ;)

Enig med Serra..

Så er spørgsmålet om klubben ser det på samme måde?
Jeg tror man er mere end tilfreds med at “overleve” og komme i top 6 indtil 27’
Som budgetteret.
Og jeg tror også man er villig til at satse så hårdt på talenterne at man ikke investere yderligere i truppen selvom det skulle koste et mesterskab.
Medmindre der kommer skader og salg af spillere selvfølgelig.
Problemet er, at man handler efter skaderne er kommet. Med bare en skade (Tingager) begynder man allerede med at flytte Beijmo fra sin bedste plads og spille Dalsgaard i en ny position.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back